![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tuota erikokoisten akkujen yli/alilatausta en kyllä allekirjoita nimenomaan rinnankytkennässä (12V) Ei se laturi tiputa latausjännitettä kun akku on täynnä. Se puskee aina samaa jännitettä ulos otti akku vastaan virtaa tai ei. Sarjaankytkennässä (24V systeemi) tottakai akkujen pitää olla samanlaisia jotta ne latautuisivat/antaisivat virtaa tasaisesti.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kävin omaan k10
![]() http://www.pjp-batteries.com/trane-a...si-trane-akku/ Oli 80Ah, muut arvot lunttaan myöhemmin konarin alta. Mutta ovat vakiokokoisia, menee vaneihin kuulemma. Kesällä kun omat vanhat akut sanoivat sopimuksensa irti, kävelin vanhanliiton akkupalveluliikkeeseen ja kerroin ongelmani. Palvelua sain. 6.2l Dieseliin pitäs saaha uudet akut, semmoset millä voi käyttää webastoa ja lähtee silti talvella toi pikkis vielä käyntiin. Suositteli noita tranen akkuja. Samassa liikkeessä myytiin myös optima.... Maksoi muuten satasen kappale, samallamukaan tarttui uusi c-tek laturi ja matkamallin yleismittari autoon. ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#4
|
|||
|
|||
![]() akkujen rinnankytkentä:
Kun akkuja kytketään rinnan, niin se on syytä tehdä mahdollisimman "tasapuolisesti", siis johdot osapuilleen saman mittaiset: ja akussahan on sekä miinus että plus johdot kulutukseen/lataukseen.
ja akkujen ominaisuuksiin vaikuttaa suuresti lämpötila: lohkolämppärin/ajolämpimän koneen lämmittämässä konehuoneessa akku on paljon riskimpi antamaan/ottamaan virtaa kuin jossain taka-akselin vieressä. -> konehuoneen lämmin akku ottaa virtaa vastaan suhteellisen pienellä jännitteellä, mutta alustan akku ei ota virtaa juuri ollenkaan tuolla konehuoneen akun jännitteellä.--> taka-akku ei talvella koskaan lataudu täyteen-> ei hyvä -> toki tuo lämmin akku antaa paljon enemmän virtaa startissa, mutta jos startti menee pitkäksi, niin tuo lämmin akku tyhjenee äkkiä verrattuna kylmään akkuun. -> ja kylmä akku loppuu äkkiä |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
ennen kaikki oli paremmin | Rolpatti | Chit-Chat | 2 | 30.09.2009 10:22 |
ennen/jälkeen | Punanenä | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 02.08.2007 15:48 |
MutaSpoorit, Ennen ja nyt !! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 8 | 06.01.2007 19:41 |
Lue ennen postausta | Pete | Chit-Chat | 5 | 22.12.2006 20:24 |
Paha olo jo ennen suoritusta? | tuska | Bees & Honey | 1 | 03.01.2003 15:25 |