Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.11.2011, 22:32
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Kannattaakohan rikkonaista pakosarjaa koittaa korjata vielä kol.. vai olisko neljännen kerran, nyt se kyllä räpsättää aika reilusti, niinku autossa josta puuttuis tiiviste vallan siitä sarjan ja putken välistä

Etummaiselta sylinteriltä tuleva putki on ainakin särki siitä kohdalta missä se muuttuu vähän isommaksi, luultavasti takimmaisessa putkessa on joku isompi vika kun ääni tuntuu tulevan kuiteski koneen takapäästä

ekan kerran hitsasin kollektorin tyköä sen ylimmän putken, hieman myöhemmin sen alimman.

joku gipsoni siihen olis aika rock, tietäis vaan että mikä kestäis

varmaan täytyy nyt sitte koneen kannatinkorvat vaihtaa, millaset tilalle?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.11.2011, 06:34
Transistori:n Avatar
Transistori Transistori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.08
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 119
Perusasetus

Onkos 2.5vm dieselit tuttuja? Passaako/löytyykö/onko mahollista vaihtaa sähköpumpun tilalle mekaniinen syöttöpumppu. Olisko ehkö joutilaana jollakulla moinen laite. Ei vihtis viijä maastoon sähköleluja.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.11.2011, 21:09
Transistori:n Avatar
Transistori Transistori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.08
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 119
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Transistori Näytä viesti
Onkos 2.5vm dieselit tuttuja? Passaako/löytyykö/onko mahollista vaihtaa sähköpumpun tilalle mekaniinen syöttöpumppu. Olisko ehkö joutilaana jollakulla moinen laite. Ei vihtis viijä maastoon sähköleluja.
Löytyskö diesel tietoutta?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.11.2011, 17:26
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Mikä jeeveli riivaa näitä vehkeitä??? Pieninkin huoltotoimenpide päättyy uusien osien tilaamiseen... Tänään juurikin jäi lämppärin vedenkierron katkaisu venttiilistä pala käteen, kun piti vaan huuhtoa lämppärin kenno. Ehkä taas liian isoja työkaluja...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.11.2011, 20:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Tänään juurikin jäi lämppärin vedenkierron katkaisu venttiilistä pala käteen, kun piti vaan huuhtoa lämppärin kenno.
Pitää muistaa aina Jeepeissä kaksi asiaa:

1. JEEP = Just Empty Every Pocket
2. Älä korjaa mikä ei ole rikki



Ja ihan asiaan, toi lämppärin vedenkierron rajoitin** on aika perkeleen herkkä hajoamaan. Tehtaan alkuperäinen on vähän kestävämpi, tarvikeversiot tuntuu hajoavan melkein itsekseen kun on vähänkin vanhempia.


**ei se muovikikkare vedenkiertoa lämppärille ymmärtääkseni ihan kokonaan katkaise, eikös olekin nerokasta kesäkuumalla ilmastoinnin kanssa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.11.2011, 10:21
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
**ei se muovikikkare vedenkiertoa lämppärille ymmärtääkseni ihan kokonaan katkaise, eikös olekin nerokasta kesäkuumalla ilmastoinnin kanssa
Eipä tuntunut olevan tiivis tuo venttiilli, vähän rajoittaa kiertoa lämppärille kun lämmönsäätö on täysin kylmällä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.11.2011, 15:57
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Eipä tuntunut olevan tiivis tuo venttiilli, vähän rajoittaa kiertoa lämppärille kun lämmönsäätö on täysin kylmällä.
Heivattiin rautasahalla tuo venttiili mäkeen ja saatiin taas pikkusen lisää lämmintä koppiin... Tais olla täynnä kakkaa tuo venttiili. Alunperinkin tuntui letku paljon viileämmältä tuon venttiilin jälkeen kuin ennen sitä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.11.2011, 08:11
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
Kannattaakohan rikkonaista pakosarjaa koittaa korjata vielä kol.. vai olisko neljännen kerran, nyt se kyllä räpsättää aika reilusti, niinku autossa josta puuttuis tiiviste vallan siitä sarjan ja putken välistä

Etummaiselta sylinteriltä tuleva putki on ainakin särki siitä kohdalta missä se muuttuu vähän isommaksi, luultavasti takimmaisessa putkessa on joku isompi vika kun ääni tuntuu tulevan kuiteski koneen takapäästä

ekan kerran hitsasin kollektorin tyköä sen ylimmän putken, hieman myöhemmin sen alimman.

joku gipsoni siihen olis aika rock, tietäis vaan että mikä kestäis

varmaan täytyy nyt sitte koneen kannatinkorvat vaihtaa, millaset tilalle?

Millä sie olet sitä hitsaillu? Miun auton sarjan hitsas ammattimies tigillä ja on kestänyt hyvin vaikka pakosarja on ollut monta kertaa punahehkuinen tuon jälkeen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.11.2011, 13:09
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

on kuule hitsattu ihan inventterillä ja puikolla (certanium) kun en oo viittinyt irrottaa pakosarjaa turhan takia, mutta tuskin se hitsausmenetelmä asiaan vaikuttaa, kuiteski nytkin niin kaukaa rikki niihin korjattuihin paikkoihin verrrattuna.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.11.2011, 15:24
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
on kuule hitsattu ihan inventterillä ja puikolla (certanium) kun en oo viittinyt irrottaa pakosarjaa turhan takia, mutta tuskin se hitsausmenetelmä asiaan vaikuttaa, kuiteski nytkin niin kaukaa rikki niihin korjattuihin paikkoihin verrrattuna.
OK, joku muukin on kertonut ettei hitsattu Jeepin sarja kestä. Miulla on varmaan hyvää tuuria kun hitsaukset on kestäneet, oli kuitenkin murtunut useammasta kohtaa ennen korjausta.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.11.2011, 18:11
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus


Tossa jotain ajatelmaa paikallaan olevasta


en taida viitsiä enää korjata sitä, oon jo niin kauan jahkailut ja jahkaillut että taidan hommata uuden vain, onkos kukaan kotomaassa laittanut esim. tuota apn:n tekemää



se ei olisi mikään ihan mahdottoman hintanen

Viimeksi muokannut Rytari : 12.11.2011 18:27
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 12.11.2011, 21:06
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
onkos kukaan kotomaassa laittanut esim. tuota apn:n tekemää



se ei olisi mikään ihan mahdottoman hintanen
Jos jenkkipalstoja on uskominen, niin kaikki noi on periaatteessa ihan samanlaisia. Toki varmaan jotain laatueroakin tulee hinnan myötä, mutta mun mielestä aika turha on laittaa Borlan tai Banksin tötteröä, kun APN ja muut "halpikset" on ihan samanlaisia.

Se mikä noissa(kin) on huonoa, niin ei peltisatseissakaan ole kovin hyvin huomioitu tuota murtumisongelmaa.. mutta paremmin noi käyttäjien mukaan kestää kuin alkuperäinen. Tiedä sitten, ei aina ole interweb- tietoon luottamista

Itsekin mietin joskus APN:ää ja paria muuta kun oli pakosarja halki parista kohtaa, mutta en sitten ikinä tilannut kun ehdin kaataa Jeepin ennen sitä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 12.11.2011, 21:17
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

apn on rokkiautossa vähä reilun parisataa rahteineen, on se ainakin puolet halvempi kun gipsoni ja parhaaksi väitetty baks torque tube vai mikäsenyoli, monessa paikassa myydään kyllä niitäkin missä on housto osa just noissa kohtia mistä mun sarja on murtiomessa, jotenkin semmonen ei vaan houkuttele vaikka se varmaan on ihan toimiva ratkaisu. toki vähän hölmöltä vaikuttaa kun kuiteski kaikki putket on samassa laipassa kiinni.

väittävät koneen korvien olevan osasyyllinen mutta harkinnassa on myös jouston laittaminen siihen pätkään ennen kattia, mutta sekin putki on valmiiksi niin surkeen näkönen että sietäis löytyä parempi, hyvin tullut lintattua se parista kohtaa...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 20:23 (GMT +2).