![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Joo, automaatti se on. Olisiko Jamantilla vastausta vaivaan ![]() Tunne on vähän kuin manuaalin kanssa silloin kun kytkin ravistaa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Soittele, ei oo paljoo aikaa työn lomassa romaania kirjoittaa... Lyhyitä tarkentavia kommentteja kirjoittelen kun ehdin... Ja yleensä tulee hurjaa vääntöä, kun asiaa kirjoittelen, kun jonkun muun mielestä se ei mee niin, ei jaksa provosoida...
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ristikoita en ole tarkastanut, enkä ole vielä Jamantillekkaan soittanut, odottelen jos vaikka vielä saisin vastauksia myös tätä kautta.
Kokeilin Jeeppiä kuormalla vielä tänään ja liikkeelle lähdössä tunne oli kuin jossain välissä olisi kumilenkki, "venyy" ja tärisee. Valoasiasta pitänee kysellä toisessa säikeessä ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Voihan sitä vastailla vaikka mitä mutta ei se vika löydy kun ettimällä.
Ristikoiden tarkastmiseen menee ehkä 5-10 minuuttia riippuen siitä kuinka kaukana auto sattuu olemaan. Eli auto tasaiselle, keppi vapaalle ei siis parkille,moottori sammuksiin, tenavat muija ym. vaaratekijät telkien taakse,pyöräkiilat,tiiliskivet tms.pyörien eteen/taakse,joku matto tms.tonttiin, ryömit auton alle,selälleen, otat tukevan otteen takakardaanista ja vääntelet sitä joka suuntaan molemmista päistä ja samalla tarkkailet mahdollisia välyksiä ristikoissa,ja laipoissa. Ja sama etukardaanille. Koska tuokaan vika mitä suurimmalla todennäköisyydellä ei korjaannu itekseen, ja siinä vaiheessa kun on kiire iltaraveihin niin voisin kuvitella että sitä naputusta joka vierestä kuuluu jeepin kardaanin pudottua johonkin risteykseen, on aika paljon v..maisempaa kuunnella kuin vain etsiä se vika ja korjata se. Tai ainakin luulisin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mites jakolootan kumityyny?
Tai jos perässä on mennyt entiseksi pusla ja perä pääsee kääntymään? Koojiissa oli ainakin sellainen pumerangin näköinen tuki perässä josta oli mennyt pusla ja se aiheutti värinää +80 vauhdissa vejättämällä... Emmää tiijä, kuhan arvaan vaan...
__________________
Jeep ISORY |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Se mitä äkkiseltään tulee mieleen ja mitä voisi katsella: 1. Joku tukivarsien puslista tai vaihdelaatikon/ moottorin kannatinkumit entiset, vika ilmenee helpommin kuormitettuna. 2. Viskosta ei oikein mielestäni voi johtua, jos suoraan ajaessakin täristää. 3. Kato ettei ole pinionin laakerit ihan väljät, samoin etukardaanin vakionopeusnivel voisi aiheuttaa tärinää, jakolaatikon ulostulot kunnossa. Kardaanit täytyy toki irrottaa että pystyy nuo tutkimaan. 3. Oletko tarkastanut laatikon öljyt? Väri, haju? Jos on rusehtavaa ja haisee palaneelle -> laatikkoremontti voi olla lähellä. Jotain juttuja näistä lukenut jenkkipalstoilla että rasituksessa ilmenevä täristys on usein seurausta luistavasta laatikosta. Pätee kyllä mihin tahansa automaattiin. 42:een voi laittaa 46:n sisuskalut tilalle, tekee siitä jo sellaisenaan selvästi vahvemman (5.9:n perässä on tuo vahvempi laatikko). Jos en aivan väärin ole tulkannut noita netistä löytyneitä purku- kasausohjeita laatikolle, niin 42/44/46- laatikoiden ero on lähinnä vain sisuskaluissa. Käsittääkseni Dodgen saman ikäluokan autojen perästä irti revitty 46- loota pitäisi myös toimia jokseenkin sellaisenaan, mutta en nyt lyö ihan päätäni pantiksi..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Täristys
Mulla TJ:ssä alkoi välillä täristämään. Vika oli hajonnut jakolaatikon kiinnityskumi. Tuntui myös vaihdekepin heilumisena. Kumpikaan Grandi ei koskaan täristänyt kun vedin 2700kg kuormaa kisoihin
![]()
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Autoon ilmestyi syksyn aikana myös laahaava/kahiseva ääni jota en ole pystynyt paikallistamaan, liekö tuo jakovaihteiston ketju. Jos tuo koko jakovaihteisto rupeaa olemaan loppu olisi kait nyt hyvä kohta vaihtaa se 242 laatikkoon.
Vaihteisto öljyt ovat mielestäni ihan ok väriset ja hajuiset, tärinän ilmetessä tuntuu kyllä selvä luistamisen tunne. VIN koodin mukaan vaihteisto on DGWS 4RE, Öljynä olen käyttänyt Gulfin Multi-Vehicle ATF:ää |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jeep Grand Cherokeen käynti ongelma | Humu | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 30.11.2013 08:48 |
Jeep Grand Cherokee 4.0 1994 vaihteisto-ongelma / OBD ohjelma | motoman | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.02.2013 19:37 |
Myyty Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 -93 | kivinen | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 18.03.2010 17:52 |
Jeep Grand Cherokee 96 vaihteisto ongelma. | JohnnyPo | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 24.07.2006 08:16 |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |