![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
Äänestyksen tulos: Miksei suunnistus cup kiinnosta? | |||
Kiinostaapas, mukana karkeloissa! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
71 | 40,80% |
Säännöt liian tiukkoja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 7,47% |
Kisaaminen liian kallista |
![]() ![]() ![]() ![]() |
42 | 24,14% |
Välivuosi/muu tauko |
![]() ![]() ![]() ![]() |
26 | 14,94% |
Ei ole sopivaa kalustoa |
![]() ![]() ![]() ![]() |
24 | 13,79% |
Kilpailu liian kovaa, ei voi ajella rennosti |
![]() ![]() ![]() ![]() |
20 | 11,49% |
Muu syy, kerro alle. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
15 | 8,62% |
Monivalintaäänestys. Äänestäneitä: 174. Et voi äänestää tässä äänestyksessä. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Suunnistuksessa parastahan on että sinne voi lähteä vaikka täysin vakiolla maasturilla. Eihän sillä mitään kilpaa voita, eikä pärjää muutenkaan, mutta kivaa voi pitää silti. Onse kuitenkin ihan erilaista kun safareilla, kun on jotain päämäärää siinä mehtässä harhailussa. Ja saapi omaan tahtiin kulkea.
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jos tarpeeksi lähistöllä on kisoja että ei tarvitse puolta suomea ajaa päivän kisojen takia niin mikä ettei. Nimittäin ajokunnoton auto on hankala saada sama matka takaisin ja voi vitutus olla aika huipussaan siinä vaiheessa.
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän kiinnostaisi, mutta kun kiinnostaa niin moni muukin asia, ettei tahdo perheellisellä rahkeet (raha/aika) riittää joka paikkaan. Kartturina olemisessa on tosin se hyvä puoli, ettei mene välttämättä kuin kisa viikonloppu aikaa. Kuskilla yleensä jokunen ilta valmistelua, kisaviikonloppu ja sen jälkeen useampi ilta/euro kun katiskaa harsitaan taas kasaan. Riippuen tietysti paljonko katiskaa onnistuu särkemään. Ymmärtääkseni usein kuski myös maksaa viulut, eli osallistumismaksut, ruuat x määrä henkilöille ja polttoaineet kisaautoon ja kuljetuskalustoon toiselle puolelle suomea. Näistä äkkiä kertyykin sitten jo sellainen määrä rahaa, että emäntä alkaa kyselemään sen perheelle luvatun loma reissun perään..
Elämä se on valintoja täynnä. Lupaan, että jos vielä joskus olen poikamies, niin ajan kauden suunnistusta! ![]() Ja ennen kuin joku ehtii tarjoamaan apua siihen asiaan, niin totean, ettei tarvitse ![]()
__________________
Horsepower and Drag Racing www.facebook.com/FunJamRacing Ajoneuvojen loppukäyttäjä.. Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti. HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa) Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa) Lehmä: Trailduster -76 Exiä C306:Kuorkkikrossivoittaja Protector: Avoläjä TuninkiBertta: -80 Pätkis: pätkäpatrolli -82 Urbo HJ Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero Esory |
#4
|
|||
|
|||
![]() ??
Mikä ihmeen vaihtoehto tossa äänestyksessä on, liian kova kilpailu, ei voi ajella rennosti. On kyllä ihan varmasti mahdollista ajella siellä mettässä just niin rentona ku vaan penkillä pysyy eikä valu jalkatilaan. Jos muut painaa sata lasissa niin antakaa painaa.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Niin joo ja täältä pernajasta tulee pari tiimiä vähintään ens kaudella mukaan, toivottavasti saadaan hyviä kisoja aikaseks. kyllähän noi osallistujamäärät oli tällä kaudella hälyttävän pieniä
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kaikkihan on helvetin kallista nykyään, suunnistus sääntöihin joskus ýritin autoa rakentaa.
Nytkin tulossa säännöt täyttävä romu. Ei vaan nappaa ajaa 24h, kun työkseen valvoo öitä. 12h kisat kiinnostaa ja niihin osallistutaan kun on vehket kunnossa. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kalleushan on kaikkien riesana ![]() Omaltakohtaisten kokemusten perusteella ei vain jaksa rymytä 24h vaikka kärry pysyisikin kasassa.
__________________
Ei riemulla rajaa kun Roverilla ajaa ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onhan moottoritielläkin 120km/h kesänopeusrajoitus, mutta kuplavolkkari kun kulkee "rauta rautaa vasten" vain 100km/h, muttei kovin kauaa.... Eli asennoituu sen mukaisesti! OMAKOHTAINEN kokemus oli Bonehill:n kisa: - lähdettiin ajelemaan ja kattelee miten käy, niin ekaks loppu bensa (oli ajettu 15min!!) ja sitte kolmen tunnin kohdalla naksahti etuvetari poikki. Kuski sitte sammu jo 8tunnin kohdalla ku auto oli ollu jo 5tuntii trailerilla!!! ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Omalla kohdalla on välivuosi/vuodet kun tuo kulkupeli on peruskorjauksessa. Aiemmin ajettu parit kisat ihan harrastemielessä ja samalla linjalla olis tarkoitus jatkaa kun vaan kalusto menisi kuntoon.
Rahat on aina vähän tiukassa mutta vielä ne on näihin karkeloihin riittänyt, tosin kovin montaa kisaa ei ole varaa vuodessa ajella. Äkkiseltään se osallistumismaksu ei ole päällimmäisenä, enemmänkin ne muut kulut ja varsinkin kuljetukseen palava rahamäärä on huomattava kun koko kalusto on melkoisen persoa bensalle. Säännöissä ei ole kauheasti valitettavaa eikä niitä voi pitää millään muotoa esteenä omalle osallistumiselle, koitetaan väkätä peli niiden mukaiseen kuosiin. Eli raha näyttelee isoa osaa. Nyt on auto palasina, mutta kunnossa ollessaan osallistumista rajoittaa varsinkin pidemmällä oleviin kisoihin tuo ikuinen rahattomuus. Perhelogistiikkakin on hieman rajoittava. Paljon viikonlopputöitä/vuorotyötä tekevänä ei välttämättä voi tai halua lähteä esim. viiden kiinniolo vkonlopun jälkeen "poikien kanssa" vkonlopuksi autojuttuihin... ![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
kumpaakin ajaneena ja kumpaakin, sekä trialia ja suunnistusta ajavana/apparina tulemaan olevana, voin sanoa, että kumpaakin saa aina laittaa ja rakentaa. se on harrastus, ei siitä ajasta ja rahasta voi kiukutella. yksi parhaimpia kisa muistoja on just tuo lapland trophy 2007. olihan paljon autoja ja kömpijöitä, hieno oli kisa ja maisemat. ei tää laji mihinkään katoa! mun mielestä toi safari luokka, mikä oli jo juuri tuola 2007 lapin kisassa kannattaa ottaa mukaan, vaikka ne onkin mukamas on sielä tiellä ja mukamas haittana, kun kilpaa ajetaan niin joka tapauksessa ne on hyvä lisä, mikä tuo uusia kilpailijoita... täähän taas oli vaan mun mielipide
![]() ![]() ![]() |
![]() |
Luokat |
kisat, osallistuja määrät, suunnistus, suunnistus kisat |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Renkaat Suunnistuksen Stanu luokkaan tilattu | landy | Tekniikka & Jutustelu | 44 | 15.02.2012 11:07 |
Mitkä renkaat suunnistuksen proto luokkaan ? | HIRMU | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 16.11.2007 13:59 |
Mikä rengas suunnistuksen modi-luokkaan? | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 27.08.2007 19:11 |
Huoltoautojen tulevaisuus? | Tekniikka & Jutustelu | 46 | 01.05.2007 15:40 | |
Tietotekniikan Tulevaisuus! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 15:53 |