![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
TT
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kyllä täällä kehä3:n pohjoispuolellakin on jäätä ja muuta vaihtelevaa keliä ja eteenpäin on päästävä. Sanoisin että hyvin pitkälti kuskista kiinni miten niillä renkailla pysyy tiellä, 3 talvea mennyt Mudzilloilla ilman paniikkitilanteita ja tieltä suistumisia. Jos on menty metsään niin on menty tarkoituksellisesti ja hallitusti. Aikaisemmassa autossa oli BFG AT:t (aikaa ennen k.o.-merkintää) ja niilläkin pysyi tiellä. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
heh, taitaa tämäkii olla tuon kehän sisällä olevien, "talvi yllätti jälleen" porukan onkelmia ku eip pysy kojeet tiellä. itellä ollu kans usiamman talven m+s pökkyrät alla, tottahaa tuo on että risteysalueilla joita hinkataan kiiltäväksi talven ajan ni ei pökkyrä pijä lukkojarruun renkaat lyödessä, mutta kyllä se nastallinenkin pyörä antaa myöten. paikaltaan lähtiessä nastapyörä on kyllä aina paras
__________________
kötköttimet on kivoja |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ok,kiitos mielipiteistä,niin puolesta kuin vastaankin,poranastoja tallista kyllä löytyykin,voisi niitäkin kokeilla,ja jos ei pysähdy niin rengaskaupoille
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
ehkä se on parempi ajella näillä "isoilla" autoilla vaan mettässä jos ei kerran ilman nastoja pärjää
![]() ei sitten herneitä mut itekun ajaa vähän isompia ammatikseen ja omissa ei oo ollu nastoja 10v ainoonkaan pirssin alla niin ihmetyttää toi tapat kaikki muut jos et laita nastoja asenne..90% talvella on kiinni ratin ja penkin välistä ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ennakoida pitää ja reilusti. Sillä pärjää jotenkin mutta äkkitilanteet on aika karmivia kun sekuntit juoksee eikä vauhti hiljene. Eikä taasen pyörät lähe pyörimään ihan hetkessä vaikka jarrua löysäisikin.
Yokohamalla oli ainakin joku melko talvipintainen maastorengas...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ennakointi ja ennakointi... aina ei vaan ole aikaa ennakoida, tämä tahtoo porukalta unohtua. Sillon pitäis oikeesti tapahtua jotain kun painetaan jarrupedaalia. Kitkarengaskin parhaimmillaan on oikeesti toimiva, jopa liukkaalla jäälläkin. Tällöin tosin ABS+EBS erittäin suositeltavia.
Kitkarengas on kokonaan eri asia kuin M+S-merkinnällä oleva mutiainen tai kiinan kesärengas. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Painavissa autoissa tuo mutarenkaiden pidon puute varmaan korostuu melkoisesti, mutta Suzukilla olen kuusi talvea ajellut mutarenkailla ilman mitään ongelmaa. Ennakoida täytyy tietysti, eikä yhtään oikeaa paniikkitilannetta ole sattunut kun ajelee renkaiden mukaan...
Alla on olleet Insa Saharat, SX Swampperit ja nyt viimeisimpänä Kumho KL71, ja kaikilla yhtä hyvin kyllä pysynyt tiellä. Ja viime talvena tuli ajeltua ja oltua kyydissä kaverin Suzukissa aika paljon, ja Fedima Siroccoillakin selvisi koko talven ilman ongelmia. Yhtenä talvena ajelin jonkun aikaa corollalla jossa oli jotkut parhaat päivänsä nähneet nastakumit alla, ja pysähtyi kyllä pelottavan paljon huonommin kuin Suzuki! Nastarenkaita ei tarvis olla kenelläkään kun kitkatkin on keksitty... ![]()
__________________
-Pauli- Viimeksi muokannut Palex : 30.10.2011 21:06 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei me stadilaiset tulla sieltä maalta tänne stadiin vaan me ollaan jo täällä ja mennään tuonne ulkopuolelle duuniin tai vastaavaan toimintaan ![]() Ja kyllä tuo on totta että risteyksissä se suurin kynnyskysymys on. Kuitenkin olen jo vuosia ajellut melkein slikseillä paskoilla kumeilla ihan omasta tahdosta sanokaa tyhmyydeksi ja siltikin olen vielä hengissä ja autotkin ovat kolhuttomia ja kuitenkin joka arkipvä ajan talvellakin töihin ja sieltä pois. Toki sille mitään mahda jos joku niki lauda tulee kahva auki kahtasataa uusilla renkaillaan ja luistonestoillaan kuten kesällä ajaen ja hupsis fysiikanlait ovatkin ihan samat loppupeleissä. Toki ylimääräinen pito antaa aina vähän ekstra pelastusaikaa en sitä kiistä. Mutta eikös tässä ollut kysymyksessä se että pärjääkö niillä talvella? 70-luvulla vedettiin vielä kesäkumeilla monesti kesät talvet. Kiitos ja anteeksi. p.s:ja muistetaan että täällä "lumi yllätti kylässä" käy noin 85% ihmisistä ihan muualta töissä.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. Viimeksi muokannut Castrol : 30.10.2011 21:28 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
nooh ylläti kenet vaan, yllätti kumminkin ja TAAS
__________________
kötköttimet on kivoja |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän sitä talvella pärjää vaikka suvikumeilla, mutta kyllä ainoa oikea talvirengas on nastarengas
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi. |
#12
|
|||
|
|||
![]() "Huonot" renkaat vaatii tietoa ja taitoa
Itse ajelin ensimmäisen kokonaisen talven bj-40:llä ja 205-16 nauhapinnotetuilla renkailla. ja silloin vuosiluku kirjoitettiin kahdella ysillä.
toki sen jälkeenkin olen ajanut landcruisereilla varmaan yli 10 talvea nastattomilla renkailla, mutta kun en enää tällä vuosi tuhannella ole ainut kuski noille cruisereille, niin pistetäämpä piikkiä alle! (helpompi istua lauantai-iltana tms kartturina, kun maisema tulee vastaa ennalta odotetusti) Siis jos asuu/liikkuu jäisten tienpintojen alueella, niin pitoero nastarenkaan ja nastattoman välillä on paljon pienempi, kun se jää sattuu kohdalle, ja nastarenkaat alla! Ja artikkelin "jokaisella on selitys ja p.......reikä", niin jopa täällä KESKIsuomessa* tuo talvi tuo pito ongelmia nimenomaan tuon kiilloitetun jään muodossa. *)Toki minä en todella ole keskisuomessa, mutta n.100 km päässä siitä:-> sekä pohjoseen että etelään on 650 km ![]() Ja sitten se VANHA tuttu juttu: vajaa kaksi kuukautta ennen kuin päivä alkaa pitenemään, niin silloin liukas keli yllättää! mutta kukaan ei törttöile maalis eikä huhtikuussa? Siis jos haluat romuttaa maasturisi, niin vielä useita viikkoja kesärenkailla, kun päiväthän on plussalla! , ja sitten kun saat ne piikit alle niin aja toukokuun loppuun, sillä kumminkaima oli nähnyt jäätä! Hyvät talvikelit kaikille! |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Raskas kalusto on renkaiden kanssa ihan eri asia kuin nämä maastorenkaat, pintapaine on kovempi kuin pienemmässä kalustossa ja siksi kumi on tiessä kiinni. Lisäksi raskaassa kalustossa on lamelikuviot ihan niinkuin pikkuautoissakin. Olen ajanut 10 vuotta maastureilla lähes kaikki ajoni. En riskeeraa omaa, lasteni, perheeni enkä muidenkaan henkeä MT-pökkyröillä. BFG AT, MT ja Saharasta on kokemusta ja talvella ihan paskat. Kyllä minäkin ennakoida osaan, mutta mitä kun joku törttöilee eteen tai tule väärää kaistaa vastaan...mitä siinä auttaa ennakoida? Suurin ongelma onkin just tuo, että vaikka jarrun vapauttaa, pyörät hiihtää silti vielä.Ja kiitos jatkuvan nelivedon joka repii äkkijarrutuksessakin takapäätäkin lukkoon. TT |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään 205/75/15 Talvi | jankkakoo | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 17.05.2010 22:08 |
Myydään muutamia talvi rengas sarjoja | takku | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 09.11.2009 11:52 |
Talvi yllätti | snööri | Chit-Chat | 16 | 07.11.2006 19:54 |
o:215-245/70 r16 talvi gummit | O/M/V Muut | 0 | 17.10.2004 19:32 | |
Talvi tulossa | Lars | Rakas Päiväkirja | 0 | 15.09.2002 03:24 |