Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #4  
Vanha 30.03.2004, 22:31
anttir:n Avatar
anttir anttir ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.07.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 866
Perusasetus

No edessähän tulee se ongelma, että camber-kulma menee pieleen kun jousen etupää laskee. Toisaalta pidemmillä kiikuilla saa enemmän ulosjoustoja. Kiikun pitäisi tosiaan nojata vähän yläpäästä akselia kohti ettei jousitus mene entistä pintakovemmaksi. Tähänhän auttaisi rungon puolen kiinnikkeen siirtäminen akselia kohti.

Kiikun kääntyminen ulosjoustossa sisäänpäin kannattaa estää jotenkin (anti-inversion shackle). Old Man Emun takakiikut on kolmion muotoiset s.e. kolmion kaikissa kulmissa on pultit, ja "vapaaksi jäävä" osuu runkoon ulosjouston ääriasennossa estäen väärinpäin linkkuun menemisen. Etupäässä sama on hoidettu nipukoilla kiikkujen päissä... äh, sano jos ei selviä niin otan kuvat.

--
Antti R.
1978 HJ-45LP
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
TOYON AKSELEISTA? hoojii Tekniikka & Jutustelu 31 15.05.2007 07:39
M: Pajeron kiikut Ippe911 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 20.11.2006 00:58
M: toyon vanteet BJV-8 O/M/V Renkaat ja vanteet 0 23.04.2006 12:20
kiikut? Tekniikka & Jutustelu 2 01.07.2004 08:16
Toyon Levyjarrut Jörmelö Tekniikka & Jutustelu 14 24.12.2003 00:19


Sivu luotu: 16:19 (GMT +2).