Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.10.2011, 10:39
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja landy Näytä viesti
- Max 2-hengen miehistö kilpa-autossa
- koko kaudessa 6 kilpailua esim. kolme kilpailu jossa kilpailuaika 12h ja kolme kilpailua 12h + 12h jossa pakollinen tauko ja Cup pisteet tuplana.

Aikaisemmin kisoissa oli omat rastit jokaiselle luokalle. Minusta tuo toimi hyvin, stanu autolla pääsi yleensä ajamalla original rastille ja vinssillä oman rastin viimeiset metrit. Isommat luokat ajoivat vielä tuosta heittämällä oman rastin tuntumaan. Tämä tietysti vaatii järjestäjiltä hiukan pelisilmää, kun maasto muokkautuu kisan edetessä.
Juu ihan asiaa, mutta. Jos toi mieheistö asia muutetaan niin siinä oltava kohtuu pitkä siirtymä. Nyt moni tiimi ja auto muokattu nykysäännön mukaan. Noin merkittävä muutos tarvitsis tietää todella hyvissä ajoin. Mekin mietitty ottaa kolmas pyörä mukaan ja se vaatii aika isoja muutoksia meidän autossa. Tuskin ollaan ainoita.

Toi että on luokille omat rastit ei välttämättä tarvii edes hirveen suurta vaivaa. Ne vaan pitäisi olla vaan sitten ihan täysin eri rastit. Kyllähän niitä rasteja metsään mahtuu, nrointi vaan samoin kuin kilpailu nrot eli o123 tai p123 ja vaikka viellä omilla väreillään.

Mun mielestä se jopa säästää maita kun ei jouduta samoja paikkoja ryvettämään kaikilla autoilla läpi.

Ja kilpailuajoista kanssa sillä linjalla että turvallisuuden ja ettei tarvis olla töistä niin paljon poissa olis fiksuinta että kisat olisivat 12-24h. 24h kisoihin pakollinen tauko keskelle/väsyttävimpään aikaan. Tauolla täysi huoltokielto mutta, taukopaikka saisi toisaalta myös sitten olla joka rastialueella. Warnissa aikanaan oli (2007?) ja musta oli tosi magee lähtee työntää sen jälkeen uudestaan.

Kilpailu määrät per kausi sais kanssa olla tosiaan max. 6 TAI sitten jos kisoja olisi "liiaksi" asti niin sitten cuppipisteisiin laskettaisiin nn-2 kisaa.

-sami-


Viimeksi muokannut -sami- : 24.10.2011 10:49 Perustelu: puolet asioista unohtu
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.10.2011, 11:25
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -sami- Näytä viesti
Noin merkittävä muutos tarvitsis tietää todella hyvissä ajoin. Mekin mietitty ottaa kolmas pyörä mukaan ja se vaatii aika isoja muutoksia meidän autossa. Tuskin ollaan ainoita.

Toi että on luokille omat rastit ei välttämättä tarvii edes hirveen suurta vaivaa. Ne vaan pitäisi olla vaan sitten ihan täysin eri rastit. Kyllähän niitä rasteja metsään mahtuu, nrointi vaan samoin kuin kilpailu nrot eli o123 tai p123 ja vaikka viellä omilla väreillään.



-sami-

Hox,eihän tämä ole edes cup porukan esittämä asia eli ei kannata nylkeä karhua ennenkuin se on kaadettu.

Jaa hs luokalle omat rastit,lisää hemmetisti kilpailuorganisaation ja talkooporukan hommia viedä extra rastit maastoon ja kerätä ne pois kilpailun jälkeen.
Tulee helposti pitkälle yli sadan lisärastin vieminen.

Mikäli hs luokan rastit pitäisi olla ns.helpompia ajettavia rasteja niin niitä pitäisi olla vallan hemmetisti maastossa että niitä riittää koko kilpailun ajaksi eli riittävästi enemmän kuin teoriassa paraskaan teami ei niitä hakisi.
BJ 39"15,5 15 renkailla mekaanisella vinssillä,kierrejousialustalla 4 henkilön teamille hakee uskomattoman määrän rasteja 12 tunnissa.

Ei siinä mitään jos kilpailun järjestäjät haluavat ottaa tälläisen väliluokan mukaan kilpailuihin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.10.2011, 13:02
njp_racing njp_racing ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Lahti
Viestit: 51
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -sami- Näytä viesti
Juu ihan asiaa, mutta. Jos toi mieheistö asia muutetaan niin siinä oltava kohtuu pitkä siirtymä. Nyt moni tiimi ja auto muokattu nykysäännön mukaan. Noin merkittävä muutos tarvitsis tietää todella hyvissä ajoin. Mekin mietitty ottaa kolmas pyörä mukaan ja se vaatii aika isoja muutoksia meidän autossa. Tuskin ollaan ainoita.
2 hlön teameja voisi kokeilla ensin siinä mahdollisessa harraste/entry-luokassa, ja jättäisi muiden luokkien cup- säännön ennalleen tässä vaiheessa. Eli jos teillä on jo Cup-kilpuri olemassa, niin mitään vahinkoa ei synny, jos sääntö koskisi vain sitä harraste/entry-luokkaa (ja ajaisitte edelleen siinä cup-luokassa, jossa tähänkin asti).

(Reply koskien punakilpisyyttä ja talousnäkökulmia)
Pelkästään harraste/entry-luokassa punakilpisyys ei välttämättä tuo kustannussäästöä, jos nimenomaan olisi tarkoitus aktivoida ne maastokelpoiset autot, jotka ovat muutenkin liikenteessä -eli joista joka tapauksessa maksetaan katsastukset, verot, vakuutukset. Ja näitä on paljon. Monilla on kilpurin veto/huoltoautonakin tähän konseptiin sopivia pelejä, juokseehan niistäkin maksut koko ajan (ja kilpurin punakilvet päälle). Jos harrastajamäärät ovat tippuneet talouden epävarmuuden takia, niin eikö se nimenomaan olisi lisämotiivi tuoda harraste/entry-luokka, johon voi osallistua käyttö/safariautolla, kohtuullisen kokoisilla (eli myös hintaisilla) renkailla (jotka siinä jo mahdollisesti ovat muutenkin alla)? Olemassa olevat cup-kilpurit ovat asia erikseen, mutta niillehän on jo luokkia tarjolla. Itse en oikein ymmärrä konseptia, jossa osallistutaan kilpailuun, mutta ei sitten kuitenkaan kilpailla -säästää osallistumismaksun, kun ajelee vaan safareita, jos ei ole tarkoitus kilpailla? Noh, toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, ei siinä mitään.

Ratapuolelta voisi lisäksi tuoda käyttöön säännön, jossa vastaavaan entry-luokkaan osallistuva voidaan tulosten perusteella "pakkosiirtää" ylempään luokkaan seuraavissa kisoissa (tässä tapauksessa johonkin cup-luokkaan), jos tulokset ja kalusto ovat "liian" hyviä: esim. pisteraja tai menestys suhteessa Cup-luokkiin. Ja siitäkään ei olisi kilpailijalle merkittävää haittaa: jos kerran olisi pärjännyt ylemmässäkin luokassa, niin silloin voi myös kilpailla siellä. Jostain syystä ratapuolellakin on kauhea tunku entry-luokkiin, lähes ammattikalustolla ja (entisten) ammattikuljettajien voimin. Tämä hidastaa sitä, ehkä.

Siihen ajamalla-kisapaikalle-ajatukseen en usko 100%:sti itsekään, juuri siitä syystä, että aina löytyy ihmisiä, jotka lähtisivät käyttämään sen säännön porsaanreikiä. Olipahan nyt kuitenkin ajatus sekin.

Ehkä tässä ketjussa olisi (sittenkin, vaikka itsekin sotkin cup-lörinää tänne, pahoittelen) paras keskittyä siihen harraste/entry-luokka keskusteluun, menee muuten sopat (vielä enemmän) sekaisin? Cup-keskusteluun (olemassa olevien luokkien osalta siis) voisi avata jonkun oman ketjun, ellei ole jo?

Viimeksi muokannut njp_racing : 24.10.2011 13:40 Perustelu: typoja
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suunnistuskisojen rastien jako sähköisenä, vai ei? JERKKU Tapahtumat 18 07.08.2007 19:13
Toyotan pelastus/ Pylpyrä on hieno laite! Höpö Chit-Chat 4 26.01.2007 00:09
Suunnistuskisojen sääntö äänestys! hector Tekniikka & Jutustelu 32 20.12.2005 14:32
Suunnistuskisojen järjestelyt? Paavo Tekniikka & Jutustelu 33 25.01.2005 15:41


Sivu luotu: 22:49 (GMT +2).