![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
![]() Toi että on luokille omat rastit ei välttämättä tarvii edes hirveen suurta vaivaa. Ne vaan pitäisi olla vaan sitten ihan täysin eri rastit. Kyllähän niitä rasteja metsään mahtuu, nrointi vaan samoin kuin kilpailu nrot eli o123 tai p123 ja vaikka viellä omilla väreillään. Mun mielestä se jopa säästää maita kun ei jouduta samoja paikkoja ryvettämään kaikilla autoilla läpi. Ja kilpailuajoista kanssa sillä linjalla että turvallisuuden ja ettei tarvis olla töistä niin paljon poissa olis fiksuinta että kisat olisivat 12-24h. 24h kisoihin pakollinen tauko keskelle/väsyttävimpään aikaan. Tauolla täysi huoltokielto mutta, taukopaikka saisi toisaalta myös sitten olla joka rastialueella. Warnissa aikanaan oli (2007?) ja musta oli tosi magee lähtee työntää sen jälkeen uudestaan. Kilpailu määrät per kausi sais kanssa olla tosiaan max. 6 TAI sitten jos kisoja olisi "liiaksi" asti niin sitten cuppipisteisiin laskettaisiin nn-2 kisaa. -sami-
Viimeksi muokannut -sami- : 24.10.2011 10:49 Perustelu: puolet asioista unohtu |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Hox,eihän tämä ole edes cup porukan esittämä asia eli ei kannata nylkeä karhua ennenkuin se on kaadettu. Jaa hs luokalle omat rastit,lisää hemmetisti kilpailuorganisaation ja talkooporukan hommia viedä extra rastit maastoon ja kerätä ne pois kilpailun jälkeen. Tulee helposti pitkälle yli sadan lisärastin vieminen. Mikäli hs luokan rastit pitäisi olla ns.helpompia ajettavia rasteja niin niitä pitäisi olla vallan hemmetisti maastossa että niitä riittää koko kilpailun ajaksi eli riittävästi enemmän kuin teoriassa paraskaan teami ei niitä hakisi. BJ 39"15,5 15 renkailla mekaanisella vinssillä,kierrejousialustalla 4 henkilön teamille hakee uskomattoman määrän rasteja 12 tunnissa. Ei siinä mitään jos kilpailun järjestäjät haluavat ottaa tälläisen väliluokan mukaan kilpailuihin. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
(Reply koskien punakilpisyyttä ja talousnäkökulmia) Pelkästään harraste/entry-luokassa punakilpisyys ei välttämättä tuo kustannussäästöä, jos nimenomaan olisi tarkoitus aktivoida ne maastokelpoiset autot, jotka ovat muutenkin liikenteessä -eli joista joka tapauksessa maksetaan katsastukset, verot, vakuutukset. Ja näitä on paljon. Monilla on kilpurin veto/huoltoautonakin tähän konseptiin sopivia pelejä, juokseehan niistäkin maksut koko ajan (ja kilpurin punakilvet päälle). Jos harrastajamäärät ovat tippuneet talouden epävarmuuden takia, niin eikö se nimenomaan olisi lisämotiivi tuoda harraste/entry-luokka, johon voi osallistua käyttö/safariautolla, kohtuullisen kokoisilla (eli myös hintaisilla) renkailla (jotka siinä jo mahdollisesti ovat muutenkin alla)? Olemassa olevat cup-kilpurit ovat asia erikseen, mutta niillehän on jo luokkia tarjolla. Itse en oikein ymmärrä konseptia, jossa osallistutaan kilpailuun, mutta ei sitten kuitenkaan kilpailla -säästää osallistumismaksun, kun ajelee vaan safareita, jos ei ole tarkoitus kilpailla? Noh, toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, ei siinä mitään. Ratapuolelta voisi lisäksi tuoda käyttöön säännön, jossa vastaavaan entry-luokkaan osallistuva voidaan tulosten perusteella "pakkosiirtää" ylempään luokkaan seuraavissa kisoissa (tässä tapauksessa johonkin cup-luokkaan), jos tulokset ja kalusto ovat "liian" hyviä: esim. pisteraja tai menestys suhteessa Cup-luokkiin. Ja siitäkään ei olisi kilpailijalle merkittävää haittaa: jos kerran olisi pärjännyt ylemmässäkin luokassa, niin silloin voi myös kilpailla siellä. Jostain syystä ratapuolellakin on kauhea tunku entry-luokkiin, lähes ammattikalustolla ja (entisten) ammattikuljettajien voimin. Tämä hidastaa sitä, ehkä. Siihen ajamalla-kisapaikalle-ajatukseen en usko 100%:sti itsekään, juuri siitä syystä, että aina löytyy ihmisiä, jotka lähtisivät käyttämään sen säännön porsaanreikiä. Olipahan nyt kuitenkin ajatus sekin. Ehkä tässä ketjussa olisi (sittenkin, vaikka itsekin sotkin cup-lörinää tänne, pahoittelen) paras keskittyä siihen harraste/entry-luokka keskusteluun, menee muuten sopat (vielä enemmän) sekaisin? Cup-keskusteluun (olemassa olevien luokkien osalta siis) voisi avata jonkun oman ketjun, ellei ole jo? Viimeksi muokannut njp_racing : 24.10.2011 13:40 Perustelu: typoja |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Suunnistuskisojen rastien jako sähköisenä, vai ei? | JERKKU | Tapahtumat | 18 | 07.08.2007 19:13 |
| Toyotan pelastus/ Pylpyrä on hieno laite! | Höpö | Chit-Chat | 4 | 26.01.2007 00:09 |
| Suunnistuskisojen sääntö äänestys! | hector | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 20.12.2005 14:32 |
| Suunnistuskisojen järjestelyt? | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 25.01.2005 15:41 |