![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Nyt on käyty koeajaan tuollainen. On muuten melkoinen kinneri kulkemaan. Kytkin ottaa melko ylhäällä vasta kiinni. Kone on suoraan autosta ja samaten vaihdelaatikko. Laturi on 75 amppeerin, joten latauksen suhteen tuskin tulee ongelmia. Hieman ihmeteltiin miten tuohon takapotkuun meinataan soveltaa neliveto, kun etujouset on suoraan pyörän navan edessä ja pohjassa ei ole minkäänlaisia valmiita reittejä nelivedolle. Joutuu varmaan hieman porailemaan reittejä. Taka-akselin veto on mallia jäykkä. Eli ei saa vapautettua mistään. Sinällään harmi kun se kuluttaa todennäköisesti melko nopeesti takanakit. Hieman ihmetytti siinä kojelaudassa hätävilkun vieressä oleva nappi, mutta siitä kun painoi niin kone sammui. En tiedä miksi siinä tuollainen pitää olla? Se sammui kuitenkin kun avaimesta käänsi virrat pois. Samaten ihmetytti miksi kojelaudassa on valonappulat kun viiksestä voi kääntää valoja päälle. Kiinalaiset oli sitten jättänyt ne viikset piuhat kytkemättä ja valoja varten pitää olla omat napit. Tosi kätevää. Pitkät kuitenkin toimi normaalisti viiksestä. Samaten vilkut. Kaikki huoltokohteet on helposti esillä. Pitää vielä joku viikonloppu käydä tampesterissa tutustumassa nelivetomalliin. Ei oikeen myyjät tiedä yhtään mitään koko laitteesta.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Myydäänhän noita Suitsia edelleen ihan uusinakin. Ja yhtä muovisilla helmoilla kuin tuota Kiinan kummajaista. Ei sillä etteikö tuommoinen halvatun lysti lelu olisi...
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tuossa kiinan pelissä ei vaan helmat ole muovia vaan ihan peltiä. Muovia löytyi tuosta keulan nautaraudasta, ohjaamosta sisältä, tuosta kattoraudasta (tosin veikkaan että se on vaan päällystetty muovilla), sekä tuolta takaa vetopisteiden kohdalta (se hopeinen osa). Muutoin tuo oli ihan pellistä väännetty.
Ja uusi Jimny on niin pirun kallis. 21k€ on aika paljon sen kokoisesta kinneristä. Tuon kiinan pelin myötä jää 10k€ rahaa rakenteluun ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Huomenna pitäisi mennä tutkimaan 4-veto mallia ja vähän kokeileen myös. Saas nähdä jos laittaa tilaukseen sellaisen samantien
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Perjantaina tuota tuli tutkittua. Tuo takapotku ja neliveto on kyllä ihan eri laitos. Etuiskareiden tuenta erilainen, runko erilainen, moottorin nelivedossa pitkittäin kun takavedossa se on poikittain. Eri imusarjat, vaihdelaatikot erilaiset, 4-vedossa 5-vaihdetta, takaperässä on oma kytkettävä lukko, sama homma etuperässä, ei alennusvaihteita. 4-vedon valinta sähköisesti. Takapotkussa oli kiinteä perä kun tuossa on siis vapautettavissa.
Eli ei onnistu idea missä takavetoon lähtee viritteleen nelivetoa. Joutuu tekeen aikamoisia muutoksia. Nelivedossa tuo runko on vahvistettu palkeilla muutamasta lisäkohdasta ja se on muutenkin vähän erilailla tehty. Huoltotyöt koneen osalta paljon hankalammat kun kone katoaa osittain tuon laitteen sisään ja missään ei ole mitään aukkoa mistä pääsisi niitä kohtia räpelteleen. Tuota pitää vielä vähän selvitellä jos ostaisi nelivedon, mistä poistaa ne nelivedon kilkkeet ja sitä kautta saisi sen kilpiin. Sit kun kilvet on saatu niin laittaa ne takaisin paikalleen. Lähti kyllä rouheet äänet kun äänenvaimentajat oli vaihdettu vähän parempiin. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
mönkkärin korvike | mitsford | Maasturiprojektit | 110 | 31.12.2021 17:15 |
Leathermanin korvike | Joske | Linkit | 2 | 29.01.2008 03:03 |
Dieselille korvike? | Jukka4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 18.07.2007 16:35 |
Teltan korvike | landy | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 08.12.2003 04:59 |
korvike | bono | Jokes | 0 | 27.11.2002 09:49 |