![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Vissiin jotain veneaiheista projektia pukkaamassa? Muutamia kommentteja aikaisempiin. Kardaanit tuntuvat kestävän hyvin hitsattuinakin. Epelistä eivät ole telat koskaan tippuneet pakittaessa, mutta aikaisemmin kovassa lastissa melko usein jyrkässä kurvissa eteenpäin mentäessä. Tela jäi maahan paikoilleen ja vaunu rullasi itsensä pois, ja tunnin talkoothan siitä pukkasi tulemaan. Tuli siihen opeteltua sellainen taktiikka että pakilla käännetään ja eteenpäin ajetaan mahdollisimman suoraan. Tuotekehittelyn tuloksena nykyisin on takanakin hammaspyörä, eikä teloja ole vielä tippunut, vaikka nytkin olen ajellut hiekkaa 2300kg kuormilla (+ kuormain 540kg). Hammaspyörää varten piti sorvata adapterikappale, koska pulttijako on erilainen kuin kumipyörissä, ja on se ohuempikin. Takimmaisia renkaita ehti mennä useita, joten siksikin hammapyörä on parempi. Kantavuutta saatiin lisää kun lisättiin pohjaanlyöntikumit. Aikaisemmin jousitankoja katkeili silloin tällöin.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Joo. Venettähän se. Tai ainaki yritettää. Eipä tuota oo venettä ennen tullu tehtyäkkään.
Hyvä kuulla nuita käyttökokemuksia tuosta. Eipä taia täsä maasa ainakaan kovin montaa vastaavaa laitetta olla jota käytettäs töisä yhtälailla kun tuo epeli tuntuu olevan. Tiiä sitten miten nämä kotikutoset kestääkää työkäyttyä. No aika näyttänee. Miten muuten tuo tehopuoli, onko voima riittäny? Ja oliko tuo nyt turbolla vai iliman? |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kotikutoisen alusta näyttää olevan paljon jyräkämpi kuin alkuperäinen, eli kestää.
Tehonpuutetta olen kärsinyt siirtymäajoissa, turboa kun ei ole. Olen miettinyt että jos vaihtaisi seuraavaksi 300 turbodiesel mersun tekniikan tuohon, ja automaattilaatikolla tietysti. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Purin etuvaunusta koneen ja laatikot ym. pois ja maalailin rungon. Ei tarvii sitten ennää myöhemmin purkaa ku koitan nyt aina maalailla ainakin tuon pohojamaalin sitä mukkaa ku saan tehtyä.
Tuosapa nuita vähän muita osia jotka vie vappaa-ajan nykysin. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tämäki taas pikkusen eenny, vaa hättäilee ei vieläkää oo tämä kans alettu. Pyöriästä putkesta aattelin korin tuohon väännellä, vaikka kantikkaasta ois voinu olla joutusampi tehä.
Kaks penkkiä tähä nyt sitten vaa tullee vaikka joskus suunnittelin että enempi. Lyhyt se vaa on tuo 202 alusta. Vänkärin penkin(oikia puoleine) taakse tullee tankki ja pehemike sen päälle nii käy kolomannelle. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Hytän teko aloitettu ja tulipeltikin tulosa siihe. Aavistuksen on ehkä korkia, mutta tarvii korkeutta kun valot tulee tuohon kaaren alapuolelle, tavallaa katon alle. Toivon mukkaa ovat siinä vähän paremmin suojasa.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
mukava katella näitä "erinlaisia" maasturi rojekteja..
![]() |