![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Hmm.. Tuota Hiluxin pyöräntuentaan viittaamista en oikein ymmärtänyt mutta koitetaan selostaa jotakin? Jäykillä akseleilla ja kierrejousilla on esim. LJ, G-mersu ja Range. Kannattaa niistä ottaa hiukan mallia ja ehkä osiakin.. ![]() Yksinkertaisimmillaan tarvitset pitkittäiset tukivarret ("jakarit") ja poikittaisen tukivarren (panhard-tanko) Jos on intoa sepittää niin sitten monenmoisia linkkiratkaisujakin on olemassa. Hyvä kuitenkin aloittaa syöttämällä tuonne hakukenttään esim. jakari tai tukivarsi ja lukemalla joitakin projekti-topiceja läpi
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
jaaha nostellaas taas, menee tuo kierre jousi rojekti toistaseks vähän turhan hankalaks joten jääköön harkintaan.
Sitten sellainen kysymys että mitenkäs tuossa uakkerin koneessa kun nyt on tuo weberin kaasari ja bensan kulutus 3 kilsan mettälenkillä oli jotakin 35 litraa !?!?!? kuinkas tuota vois oikeen pienentää, suuttimilla vai miten. Mahtaako liian tehokas sähköinen polttoainepumppu aiheutaa noin suuren bensan kulutuksen. turhan kallista touhua jos illan rälläys maksaa 50 euroa tuon mittasella lenkillä. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tuo vaikuttas jo olevan pieni tulvimisongelma...Onko sulla DGV siellä kiinni? Sen neulaventtiili kestää about 0.2-0,3 baria painetta tai alkaa vuotamaan. Joten paineensäädin on hyvä olla. Uazin kone ei kyllä kovin helposti tukehdu vaikka liikaa saisikin. Mutta jos on paineensäädin välissä niin sitten on kyllä jossain muualla vikaa.
Meikäläisen uazilla meni 20 litraa bensaa kun ajoin stadista kulmakorpeen ja sieltä takaisin stadiin ja ajelin korvessakin pari tuntia ainakin ja pari kertaa oltiin lutakossakin.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Jooh ei ole paineen säädintä välissä. DGV siellä vaikuttaa. täytenee kokeilla jostakin paineen säädin väliin jos vähän tasoittuisi. kyllä se melko rikkaalla tuntuu käyvän.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
sitten kaivataan taas tietämystä, minkä kokoinen on uazin nestekytkimen männässä oleva O-rengas? vanha vissiin nähny parhaatpäivänsä ku vuotaa nesteet ohi.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jaaha Jatketaas taas kyselyitä.
Eli tuossa joku aika sitten lotettiin taas testilenkkiä uazilla ja kappas vaan kun rupes tehot häviimään yhtäkkiä. Noh siinä sitten jotakin auton alle kurkkiessani rupesin kattelemaan että perkele työntää kiertokangen takapäästä pakokaasut pihalle, öljyä sieltä on tullu aina mutta nyt lykkäs pakokaasut. Sitten se kysymys mahtaako tuossa nyt sitten olla kyse porsineesta männänrenkaasta? Ohi puhallustahan tuo niinkun olisi? Ja kannattaako tuota edes yrittää korjata vai rupeanko suosiolla sovittamaan sitä Volvon konetta keulille? |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Vaikuttaisi että männänrenkaat kaputt.
Ohivuotomittauksella ja puristuspainemittauksella se selviää, mutta alkaisin jo tekemään varaosatilausta alkuperäisille osille. Ei ole suhteessa ihan hirveissä hinnoissa. Perusasiat kuntoon, niin alkuperäinen pata on ihan kelvollinen tehonlähde. Viimeksi kun tein konerempan alkuperäisillä osilla, niin ihan on positiivisesti yllättänyt käytöksellään, ainakin tähän asti. Oma laitos oli yli vuoden koskematta tallissa, ja nyt vuoden vaihteen aikana menin talliin ja pamautin laitoksen tulille ja eikun ajelemaan metsän siimekseen. Tuossa kuva alkuperäisestä männästä, millaiset mulla sinne meni: Muistaakseni mäntä/putkisalkku, alakerran laakerit ja tiivistesarja maksoi silloin jotain luokkaa 300 e, mutta nykyhintaa ei ole tiedossa. Sitten vielä kansi koneistukseen, kanavat putsaten ja muuta pientä hipistelyä, niin alkaa olemaan asiat mallillaan. Pari juttua moottoriremontista löytyy tuolta: http://www.kolumbus.fi/sami_partanen...oriremppaa.htm Älä siis edes haaveile mistään volvon moottorista, vaan rakenna alkuperäinen kunnolla ![]()
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
tml.lukot | Unregistered | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 17.12.2012 19:49 |
LJ:n lukot? | tojotojo | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 30.01.2007 20:51 |
BJ:n lukot | tmato | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 16.01.2005 23:01 |
HJ:n lukot...? | asko | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 05.12.2004 19:14 |
Lukot | wallu | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 08.06.2004 19:38 |