Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.10.2011, 23:05
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Hmm.. Tuota Hiluxin pyöräntuentaan viittaamista en oikein ymmärtänyt mutta koitetaan selostaa jotakin? Jäykillä akseleilla ja kierrejousilla on esim. LJ, G-mersu ja Range. Kannattaa niistä ottaa hiukan mallia ja ehkä osiakin..
Yksinkertaisimmillaan tarvitset pitkittäiset tukivarret ("jakarit") ja poikittaisen tukivarren (panhard-tanko) Jos on intoa sepittää niin sitten monenmoisia linkkiratkaisujakin on olemassa. Hyvä kuitenkin aloittaa syöttämällä tuonne hakukenttään esim. jakari tai tukivarsi ja lukemalla joitakin projekti-topiceja läpi

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.11.2011, 19:50
Smuli Smuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 298
Perusasetus

jaaha nostellaas taas, menee tuo kierre jousi rojekti toistaseks vähän turhan hankalaks joten jääköön harkintaan.

Sitten sellainen kysymys että mitenkäs tuossa uakkerin koneessa kun nyt on tuo weberin kaasari ja bensan kulutus 3 kilsan mettälenkillä oli jotakin 35 litraa !?!?!? kuinkas tuota vois oikeen pienentää, suuttimilla vai miten. Mahtaako liian tehokas sähköinen polttoainepumppu aiheutaa noin suuren bensan kulutuksen. turhan kallista touhua jos illan rälläys maksaa 50 euroa tuon mittasella lenkillä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.11.2011, 21:43
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Kyllä tuo vaikuttas jo olevan pieni tulvimisongelma...Onko sulla DGV siellä kiinni? Sen neulaventtiili kestää about 0.2-0,3 baria painetta tai alkaa vuotamaan. Joten paineensäädin on hyvä olla. Uazin kone ei kyllä kovin helposti tukehdu vaikka liikaa saisikin. Mutta jos on paineensäädin välissä niin sitten on kyllä jossain muualla vikaa.

Meikäläisen uazilla meni 20 litraa bensaa kun ajoin stadista kulmakorpeen ja sieltä takaisin stadiin ja ajelin korvessakin pari tuntia ainakin ja pari kertaa oltiin lutakossakin.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.11.2011, 22:01
Smuli Smuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 298
Perusasetus

Jooh ei ole paineen säädintä välissä. DGV siellä vaikuttaa. täytenee kokeilla jostakin paineen säädin väliin jos vähän tasoittuisi. kyllä se melko rikkaalla tuntuu käyvän.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.12.2011, 06:23
Smuli Smuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 298
Perusasetus

sitten kaivataan taas tietämystä, minkä kokoinen on uazin nestekytkimen männässä oleva O-rengas? vanha vissiin nähny parhaatpäivänsä ku vuotaa nesteet ohi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.01.2012, 21:13
Smuli Smuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 298
Perusasetus

Jaaha Jatketaas taas kyselyitä.

Eli tuossa joku aika sitten lotettiin taas testilenkkiä uazilla ja kappas vaan kun rupes tehot häviimään yhtäkkiä. Noh siinä sitten jotakin auton alle kurkkiessani rupesin kattelemaan että perkele työntää kiertokangen takapäästä pakokaasut pihalle, öljyä sieltä on tullu aina mutta nyt lykkäs pakokaasut.

Sitten se kysymys mahtaako tuossa nyt sitten olla kyse porsineesta männänrenkaasta? Ohi puhallustahan tuo niinkun olisi? Ja kannattaako tuota edes yrittää korjata vai rupeanko suosiolla sovittamaan sitä Volvon konetta keulille?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.01.2012, 21:46
ideanikkari:n Avatar
ideanikkari ideanikkari ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 04.02.03
Sijainti: Orimattila
Viestit: 593
Exclamation

Vaikuttaisi että männänrenkaat kaputt.
Ohivuotomittauksella ja puristuspainemittauksella se selviää, mutta alkaisin jo tekemään varaosatilausta alkuperäisille osille. Ei ole suhteessa ihan hirveissä hinnoissa.

Perusasiat kuntoon, niin alkuperäinen pata on ihan kelvollinen tehonlähde.
Viimeksi kun tein konerempan alkuperäisillä osilla, niin ihan on positiivisesti yllättänyt käytöksellään, ainakin tähän asti.
Oma laitos oli yli vuoden koskematta tallissa, ja nyt vuoden vaihteen aikana menin talliin ja pamautin laitoksen tulille ja eikun ajelemaan metsän siimekseen.

Tuossa kuva alkuperäisestä männästä, millaiset mulla sinne meni:


Muistaakseni mäntä/putkisalkku, alakerran laakerit ja tiivistesarja maksoi silloin jotain luokkaa 300 e, mutta nykyhintaa ei ole tiedossa.
Sitten vielä kansi koneistukseen, kanavat putsaten ja muuta pientä hipistelyä, niin alkaa olemaan asiat mallillaan.

Pari juttua moottoriremontista löytyy tuolta:
http://www.kolumbus.fi/sami_partanen...oriremppaa.htm

Älä siis edes haaveile mistään volvon moottorista, vaan rakenna alkuperäinen kunnolla
__________________
__________________________________________________ ________________

"Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
tml.lukot Unregistered Tekniikka & Jutustelu 23 17.12.2012 19:49
LJ:n lukot? tojotojo Tekniikka & Jutustelu 12 30.01.2007 20:51
BJ:n lukot tmato Tekniikka & Jutustelu 7 16.01.2005 23:01
HJ:n lukot...? asko Tekniikka & Jutustelu 7 05.12.2004 19:14
Lukot wallu Tekniikka & Jutustelu 35 08.06.2004 19:38


Sivu luotu: 13:41 (GMT +2).