![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jeps, voin varmistaa lähes 100% varmuudella että etummainen putki on syöttö jäähdyttimelle ja takimmainen on paluuputki. edit: ..nehän menee sitten niinpäin jäähdyttimellä, että alempi putki syylarilla on sisään menevä, alempi putki palaa takaisin laatikolle/ menee apujäähdyttimelle jos sellainen on asennettu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tarkoitus siis laittaa lämpömittarin anturi t-liittimellä siihen putkeen. Taidan laittaa siihenlähtevän putken juureen laatikon lähelle. Lienee siinä kuuminta?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Noin vois kuvitella... Kannattaa varmaan varmistaa miljoonaan kertaan liittimien pitävyys ettei tuu kallista laatikko remppaa...
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ittelle laitoin aikanaan T- haaraan ihan tuon alkuperäisen putken kiinni helmien kanssa, leikkasin vain sopivan pätkän pois siitä jäähylle menevästä putkesta. Taisin pyöräyttää vielä jotain öljynkestävää tiivistenauhaa kiristysosan kierteiden väliin. Eipä ne ikinä vuotanut.
Samoin alkuperäistä järeämmälle öljynjäähylle menneet letkut oli kiinni tavallisilla letkukaroilla, missä on se sahalaita ulkopuolella. Kun tuli tarvis ottaa letkut irti, niin eihän ne edes lähtenyt muuta kuin puukolla pitkittäin halki leikkaamalla ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tulipas viime viikolla tehtyä aika nopealla aikataululla totta maasturihaaveesta ja samalla vissiin tuli hommattua eka jenkki
![]() ![]() Hintaa oli niin naurettavan vähän ja kutoskone huuhtoi koeajolla muut harmit poies joten pikkuhiljaa selvitellään mitä tuli ostettua. 1. Kuuluuko jakolaatikon kuulua? Nelikko päällä sen olemassaolon tiedostaa. Ei se huuda, mutta jotain sieltä kuuluu/tuntuu mitä ei takavedolla havainnoi. Hitaalla nelivedolla kun laskee tyhjäkäynnillä mäkeä niin loota huutaa. Onko menossa sököksi jo tänä syksynä vai kerkiääkö talvella ihmettelemään? ![]() 2. Miten sen saa edukkaasti ylös? Takalatit on jo suu mutrulla eli jotain tarttee senkin puolesta tehdä. Eli kerralla vähän ylemmäs ja isommat renkaat. Vakioiskareilla saa 2" nostettua? Eteen uudet korotuskierrejouset, taakse vastaavat lehdykät ja nappulagumekset. Mitä muuta isompaa on hommattava/tehtävä että siitä saa hyvän? 3. Valot. Bilteman kattilat on tulossa ja taidan pistää vielä omat "pitkät" pois pelistä ja laittaa hellan tonniset levittämään valoa. Varsinkin bilteman kattilat on niin turkasen isot jöötit että jonkinlaista suojaa puskien takia olisi viriteltävä. Kuinka herkästi katsurit alkaa nillittämään kotikutoisista virityksistä? Ajattelin että valopatteri alle voisi väännellä pienestä putkesta/tangosta kaaren joka ottaa ensimmäisen iskun vastaan. 4. Mitä muuta tuoreen jeepistin tulisi tietää? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
- taitaa itelläki pitää ääntä enemmän just alamäessä, kait jotenki normaalia kun tavallaan pyöriltä tulee voimaa väärään sunntaan. 2. Ite hommasin saksasta Ranchon sarjan +3" eteen ja taakse jouset + puslat +iskarit X4 ja etualatukivarret. Kustansi parisen vuotta sitten alle tonnin. - Jos latit on jo nurin nii sit ei kannata add-a-leaf viritiksiä laittaa tai pidempiä riippuja. - Taakse ei suositella korotus palikoita akselin ja jousen väliin mutta eteen, jousen yläpäähän ne kait on ok ja voi tehdä itekki helposti, ohjeet muistaakseni oli go-jeep sivuilla. Mulla vakio matalana otti ääriasennossa uudet 235/75 at renkaat tukivarsiin kiinni, korotettuna ei enää mutta nyt 31/10.5 fedimat raapii ääriasennossa...Noo ne satsin mukana tulleet varret on kyllä yhä hyllyssä ja fedimat vakio aluvanteilla, eli liian sisällä. Valoista sen verran et noi alkuperäsit umpiothan on ihan vakio kokoa, joskus voi olla peilit aika pas..aa. Itellä on jotkuhalvatisot H3 lisävalot ja jos metsään haluaa mennä nii sitte teline katolle ja johto uitettu konepellin alta pilaria pitkin, pinta asennuksena. Nooo... tosin nekin valot meni tohon rälläys Pajeroon....
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Normaali ääni on sellainen vaimea kahina/ ulina, riippuen alueesta ja tilanteesta. Takavedolla ei pitäisi kuulua juuri mitään. Se joko on ok kunnossa, huoltoa vailla, tai sitten näillä näppäimillä räjähtämässä ![]() Lainaus:
Eli kuten totesit, kokonaan uudet pakat taakse (OME:t maksaa, mutta on hyviä tuollaiseen ~2" korotukseen ja myös matkustusmukavuus säilyy), eteen ottaisin kyllä tuon ikäiseen jo uudet vieterit, on kuitenkin tod.näk. väsähteneet myös. Jos hyvän haluat ja metsässä meinaat ajaa, niin vaihda vähintään alatukivarret tukevampiin, mielellään myös ylemmät. Ne on todella heikkoa peltiprofiilia mitkä ei kestä kiviin raapimista tai isompia tällejä oikein yhtään.. Suosittelen vaihtamaan alkuperäiset vanteet joko 0ET:llä oleviin (jos 7" leveät) tai -12ET:llä oleviin (jos 8" leveät). Levittää sopivasti raideleveyttä ja estää sen ettei orkkista isommat renkaat raavi enää tukivarsiin. Tarkkaan ottaen nuo kyllä levittää liikaa, mutta pidät huolen siitä että kulutuspinta pysyy levikkeiden sisällä niin ei pitäisi tulla edes leimalla ongelmia.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 12.10.2011 21:03 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |