Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.09.2011, 14:12
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Oletko joskus nähnyt jenkkimoottoria mikä on tehtaalta tullessa korkeaviritteinen?

Juu ei tuossa ole kuin se 245hp/ 468Nm, mutta vakiona on ihan oikeasti nopea auto. Nyt kun on lihonnut suunnilleen sata kiloa ja on alkuperäistä isommat renkaat alla niin vähän on nuhaisempi. Mutta ei tällä jalkoihin jää vieläkään. Eilen kun kyrvähti Kulmakorvessa etuvetari ja autosta tuli takaveto, niin totesin että miksi tässä on jatkuva neliveto. Märällä asvaltilla kun painoi kuudestakympistä kaasua niin meni samantien kaunista kylkimyyryä

edit: Tuttu näky tojotamiehille? Pitää hommata noi ristikolliset nivelet tilalle, ainakin amerikan saittien mukaan nämä CV- nivelet ei ole kestävimmästä päästä.


Onko noi cv nivelet sitten selkeesti heikoin lenkki etuakselissa? Meinaan vaan että ristikko akseli aiheuttaa kääntösudituksessa pulssitusta joka ei oo varmaan kauheen lempeetä esim vetarille tai perälle. Vara niveltähän on kiva pitää hätävarana mukana mutta perää on paska remppaa paikanpäällä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.12.2011, 21:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Tuli pitkästä aikaa tehtyä jotain, mikä tarkoittaa rahanmenoa Eli kauan kaivatut uudet tukivarret tuli vihdoin hommattua, alkuperäiset peltilipareet on jo ihan umpisolmussa ja puslat loppuunajetut. Tilalle tuli Rough Countryn säädettävät ala- ja ylätukivarret niin eteen kuin taakse, flex- jointit toisessa päässä varsia ja "Jeepin" (eli Clevite:n valmistamat) alkuperäiset kumipuslat toisessa.

Etupään ehdin kasailla tänään, takapää jää hivenen myöhemmäksi. Edessä tuli kasvatettua akseliväliä hitusen - renkaat oli turhan lähellä etukaarien takareunaa, joten tuli siirrettyä ~30mm etenpäin. Siitä tosin seurasi pari odotettua ongelmaa, eli nyt pitää siirtää panhardin korinpuoleista kiinnikettä samat 30mm edemmäs ja samoin kallistuksenvakaajan kiinnikkeitä

Taakse tilasin täydellisen asennussarjan laakereineen, stefoineen shimmeineen kaikkineen; poski- ja pinionin laakerit on aivan loppu joten ne pitää vaihtaa. Siinä yhteydessä kun akseli on irti niin hitsaan akseliin kunnon trussin ja vahvistelen parista muustakin paikkaa, niin pitäisi auttaa tuohon D44a:n laakeriongelmiin. Samalla tilasin 4.56 välitykset, alkuperäiset 3.73:t alkaneet ketuttaa koko ajan enemmän ja enemmän, kun tuntuu ettei ruutia ole niinkuin pitäisi. Noilla pitäisi päästä vähän orkkista tiheämpiin välityksiin niin jo taas Jeeppi kulkee. Tavoitteena alle 7s 0-100km/h kuten tehtaalta lähtiessä

Eteen koitain pikkuhiljaa väkästellä sen high pinion D30 akselin kondikseen, siihen tulee WJ:n isommat tuplamäntäiset jarrut (tuli tilattua jo pari vuotta toiseen projektiin mihin niitä ei koskaan käytetty Ohjaus päivittyy siinä itsekseen cross- over tyyliseksi kuten WJ:ssä on. Samalla tulee varmaan hommattua akseliin Eatonin e-locker ja tietysti 4.56 välitykset kuten taka- akselille. Eiköhän sitten pitäisi tällä kulkineella päästä mukavasti kauppaan


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri Näytä viesti
Onko noi cv nivelet sitten selkeesti heikoin lenkki etuakselissa? Meinaan vaan että ristikko akseli aiheuttaa kääntösudituksessa pulssitusta joka ei oo varmaan kauheen lempeetä esim vetarille tai perälle. Vara niveltähän on kiva pitää hätävarana mukana mutta perää on paska remppaa paikanpäällä.
Tämä onkin jo vanha juttu, mutta ainakin omien kokemusten perusteella kyllä toi 760x-sarjan Spicerin ristikko (sama kuin D44 etuakseleissa) on selkeästi D30- akselin CV- niveltä kestävämpi. Toki CV- nivel toimii paremmin kuin ristikko silloin kun renkaat on käännettynä, mutta niin vaan kummasti on silti ristikko kestävämpi näissä kikottimissa. Vara niveltä ei tässä tapauksessa mukana pidetä, pitäisi olla koko vetari ristikon vaihtaa vaikka metsässä aika pikaisesti.. Kyllä se sulake akselissa silti on tuo ristikko, jollei ihan paska mäihä käy.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.12.2011, 18:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Takatukivarret vaihtui eilen säädettäviin, siirsin akselia pari senttiä taaksepäin että on vähän paremmin tilaa ja renkaat keskellä pyöränaukkoa. Ulkonäkö, nääs Vaihdoin myös rikkonaisen etuvetarin tilalle ehjän, mutta kun aloin ruuvata etukardaania takaisin kiinni niin totesin ettei se enää ylety akselivälin venytyksen takia. Perkele!

Kävi kuitenkin tuuri, mulla oli ylimääräisenä etuakselin yoke ja pari XJ:n etukardaania. Jostain syystä ne oli reilusti ZJ:n etukardaania pidempiä, vaikkei niiden pitäisi olla Yoke + XJ:n kardaani, ja pituutta riitti juuri sopivasti. Nyt on taas neliveto ja pääsee kulmaan ensi vko.loppuna.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.12.2011, 22:24
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Timolla taas lähtenyt mopo keulii
Vai että käyttöauto
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.12.2011, 22:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Kyllä tää on käyttöauto.. eikä tästä isompaa rakenneta vielä pitkään aikaan = ennenkuin on varaa uudempaan käyttikseen ..mutta pari parantelua pitänyt tehdä, kun ei Jeepin insinöörit ole osanneet suunnitella Grand Cherokeeta oikein
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.12.2011, 18:45
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
ennenkuin on varaa uudempaan käyttikseen
nii, srt-8:t on kyl aika kalliita

Viimeksi muokannut Rytari : 10.12.2011 19:48
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.12.2011, 19:10
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
nii, srt-8:t on kyl aika kalliita
Mä vähän luulen, että seuraava käyttis on dieseli- Jeeppi.. nää bensavehkeet on hitusen janoisia näillä menoveden hinnoilla, vaikka hauska onkin kuunnella kasin hörinää
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.06.2012, 22:50
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
Timolla taas lähtenyt mopo keulii
Vai että käyttöauto
Juurikin näin. Auto maannu nyt puoli vuotta pihalla jatkuvan laiton alla, mikä käyttöauto se semmonen on? Missä se oikee käyttöauto on, jollain kai sunki pitää ittes liikutella? Vai onk se fillari?

Käyttöauto-käsitys tainnut luisua siihen suuntaan että se missä on kilvet on käyttöauto.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.06.2012, 08:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

No höh, ei tää ole ollut pukeilla kun vasta helmikuun alusta Vähän osien saaminen viivästynyt.. Alkuperäinen idea oli että kaikki osat on tallissa ennenkuin aloitan homman, olisi mennyt jokseenkin paikalleen pulttaamalla. Nyt on mennyt pelkkiin osien odotteluun aika pitkään, varsinkin kun krooninen rahapula vaivaa ton talonrakennusprojektin kanssa. Samalla kun tää nyt on seissyt niin tullut sitten tehtyä muitakin hommia autoon mitä ei alunperin ollut edes tarkoitus

Kyllä tää edelleen käyttöauto on, jos olis lähtenyt mopo käsistä niin homma näyttäisi ihan toisenlaiselta
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.06.2012, 12:02
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Juurikin näin. Auto maannu nyt puoli vuotta pihalla jatkuvan laiton alla, mikä käyttöauto se semmonen on? Missä se oikee käyttöauto on, jollain kai sunki pitää ittes liikutella? Vai onk se fillari?

Käyttöauto-käsitys tainnut luisua siihen suuntaan että se missä on kilvet on käyttöauto.
hah... ei saa yleistää.. käyttöautolla voi käydä töissä ja ja....
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.06.2012, 21:51
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Thumbs down

Persesaatana, Kempistä hajosi poltinkaapeli!

En ois halunnukkaan tehdä hitsaushommia valmiiksi. Ei auta kun lähteä uutta metsästämään jostain, tai sitten varaosia..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 19:48 (GMT +2).