Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.09.2011, 08:31
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.541
Perusasetus

Elekää täyttäkö sitä spooria! Sehän oli tosi viihdyttävä baana ainakin yleisön mielestä ja kuskeillakin näytti olevan hauskaa! vähän tasottelee sitä pohjaa ja imasee vedet kuubaan, niin kyllä se sudenkuoppakin muuttuu läpiajettavaks. Liika vesi on kyl varmaan radalle ja ainakin autoille myrkkyä, joten vettä pitäis saada vähemmälle. Ja yks idea olis ehkä ottaa ne paalut pois siitä alusta ja sitte kuskit sais valita vapaammin ajolinjaa, yks kerrallaan kelloa vastaan. Vaikka parikilpailussakin näytti olevan oma kipinänsä ja ohituksia nähtiin ihan radan lopussa vielä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.09.2011, 09:54
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Elekää täyttäkö sitä spooria! Sehän oli tosi viihdyttävä baana ainakin yleisön mielestä ja kuskeillakin näytti olevan hauskaa! vähän tasottelee sitä pohjaa ja imasee vedet kuubaan, niin kyllä se sudenkuoppakin muuttuu läpiajettavaks. Liika vesi on kyl varmaan radalle ja ainakin autoille myrkkyä, joten vettä pitäis saada vähemmälle. Ja yks idea olis ehkä ottaa ne paalut pois siitä alusta ja sitte kuskit sais valita vapaammin ajolinjaa, yks kerrallaan kelloa vastaan. Vaikka parikilpailussakin näytti olevan oma kipinänsä ja ohituksia nähtiin ihan radan lopussa vielä.
Kaikki taivaalta tuleva ja ympäristöstä kuoppiin valuva vesi ei imeydy, sillä tuo savi tuntuu olevan läpäisemätöntä. Korjauksenkin jälkeen jää edelleen se veden imppailu ja se ei ole mitään nopeaa ja motivoivaa hommaa. Ja yksi syy miksi se muu rata-alue muuttui velliksi oli se että Ossi Valmet/lietekärry-yhdistelmällä tinttas edes takas. Ja koska se mitä siitä impattiin ei ollut pelkkää vettä vaan savensekaista mössöä, sitä ei voinut päästää suoraan ojaan.

On perin selvää että juuri nyt masentaa kun porukoilla hajosi autoja ja saatoimme vain todeta että kiva kuoppa sinne muodostunut! Vettä olisi loppupäästä varmaan pitänyt impata enemmän pois, sitä kun yön aikana tuli taivaalta aika hulppeasti. Mutta aikataulu aamulla ei antanut periksi.

Riippuu tietenkin siitä alkaako porukat vinkumaan spoorin puolesta. Ihan hyvä ajatus olisi poistaa ne sähkötolpat alusta ja ajelluttaa porukka yksitellen kelloa vastaan. Se olisi pelastanut nytkin pidetyt kisat. Mutta parilähtöjä haluttiin näyttävyyden vuoksi.

Ja koska on niitä jotka protestoivat savi trial yhdistelmästä: nyt se päätös tulevaisuudesta kannattaa tehdä, eli punnita asioita eri näkökulmista.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.09.2011, 10:54
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Tällaiset kuvat kertovat omaa kieltään meistä spoorin rakentajina. Näin käy kun on epäonnistuttu oikein kunnolla, eli auto uppoaa liikaa ja pinnalla lilluu liikaa savivesipaskaa.



Trial esteiden rakentaminen vaatii kekseliäisyyttä ja paljon työtunteja, mutta jälkihoito on huomattavasti helpompaa kuin velliksi pyrkivän spoorin.

Pelkäämpä että nämä kuvat ovat osa ratamestarin ensi yön painajaisten käsikirjoitusta.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.09.2011, 11:11
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Thumbs up

Ääni spoorin puolesta.

Voin jo nyt lupautua ens kesän mutakisaan hinauskaluston kuskiksi, oma jälkikasvu hoitaa kisa-auton käskyttämisen..

Muutenkin olen "ämmien" radan puolesta, trialia saa parhaiten elvytettyä siten ettei kynnys lähteä kisaan ole liian korkea.

Eli trial radat läpiajettavissa ilman porttaaleja tahi 44" renkaita.
__________________
Broken Back Team #1
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.09.2011, 11:17
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Pörön kanssa jo kisoissa olikin puhetta että hinauskalustoon kannattaisi tehdä pultattava laituri eteen vinssiapinalle niin helpottaisi/nopeuttaisi raatojen noukkimista spoorista.

Pörö kyllä ehdotti et köyttää mut liinoilla nilkoista konepellille. Onneks oli nopeemmat jalat.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.09.2011, 11:25
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.541
Perusasetus

Ämeriikan mutakisavideoissahan näkyy pitkät liinat valmiina kiinni kilpureissa, ei mee aikaa siihen liinan kiinnittelyyn. Ja yks mikä vois auttaa "sudenkuoppa" hommaan olis jumiutuneiden hinaaminen eteenpäin ettei siihe jää törkeetä vastapenkkaa ja sit ehkä älyttömimmän paikallaansutimisen ja kaivattamisen vois jättää veke sit kun vehkeet on jo pysähtyny.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.09.2011, 23:00
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Talking

Isolla pilkillä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Pörön kanssa jo kisoissa olikin puhetta että hinauskalustoon kannattaisi tehdä pultattava laituri eteen vinssiapinalle niin helpottaisi/nopeuttaisi raatojen noukkimista spoorista.
.
Ei tartte kun kunnon ulottuva pilkki ja siinä tukkikoura spoorin laidalle niin nousee raadot vaivatta kuivemmalle maalle
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.09.2011, 08:02
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Eikös siitä spoorista pystyisi tekemään "ojan, kolon, uran" siihen viereiseen isoon ojaan. Vesi pääsisi pois spoorista silloin kun sitä ei tarvita. pinnan korkeutta voisi säätää niin ettei kaikki muta valu ojaan vaan vesi pinnalta. Pinta kovettuisi kun ei olisi veden alla koko ajan. Olisi suht helppo toteuttaa niin että kikkailisi ihan vaan säitten mukaan ja tarpeen. Kun kaivinkonekkin talosta löytyy niin ei tuollaisen tekeminen olisi iso homma. Siihen Spoorin ja ojan väliin saattaisi myös mahtua sellainen pieni väliallas (sakka allas) ennen ojaa johon muta/savi jäisi mikä tulee spoorista veden mukana ja näin saisi minimoitua ojaan menevän sakan... Ja tietysti sitten toi pitäisi tukkia kisojen ajanksi... Spoorin reunaan vaan savea koneella päälle niin spoorista ei ole taas yhteyttä ojaan...

Tässä siis olisi helpotusta siihen lietekärry jumppaan ja spoorin huolto olisi paaaljon vaivattomampaa.

Hieman ideoita helpotuksiin ettei sitä ränniä täytettäisi millään kivillä
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.09.2011, 11:33
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Noh......mun mielestä olis kiva, jos olis mutarata ja rinta rinnan kaistat, mutta ymmärrän hyvin, että sen tekeminen tuohon maastoon maksaa. Mutakisan spoorithan ei tarvitse olla sikamaisen vaikeat, jotta niissä ajaminen on kuitenkin näyttävää. Teillä on itellä vaan liiiiiian hyvät muta autot testailuun Hommatkaa vaikka pitkä pajero 33-35" renkailla, millä testailette ens kerralla spooreja


Trial esteet.....noh niiden rakentaminen savipohjaiselle pellolle ei myöskäänole helpoin tehtävä, jos haluaa välttää sitä saveen koskettelua.

Mutta tehkää just niinkuin itse parhaaksi näette ja mihin yleensä on kannattavaa uhrata rahaa ja aikaa. Tuollainen rakennettu rata kun ei ihan ilmaiseksi kuitenkaan synny. Mutta trial esteisiin vaan paljon betonia käyttöön niin ne tarjoaa pitoa ja on helpohko korjailla ja liimailla toisiinsa lisä betonilla.....halpaa ei varmaankaan ole.


Onneks oli tuo lause, että Kuttulandia ei jokatapauksessa häviä mihinkään, vaan muuttaa muotoaan
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.09.2011, 16:50
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

JULKISUUSKUVA KUNNOSSA


Olemme sentään jossain onnistuneetkin, nimittäin tämä projekti ja sitten nämä kaksi kilpailua ovat olleet paikallislehtien ja kerran jopa valtakunnan lehden sivuilla useaan otteeseen. Ja jotain kertoo tämän päivän paikallislehti Lauttakylän etusivun otsikko:



Joko sana Kuttulandia mielletään jo tutuksi tai sitten lehden tekijät ovat ajatelleet asian niin että kyllä ne kumminkin sinne takasivulle katsoo.

Paikallinen media ja kunta on ottanut meidät hankkeemme kanssa jo alkumetreiltä asti lämmöllä vastaan. Sen vuoksi meidän pitää yrittää saada ratamme toimimaan moitteettomasti sillä sillä on kysyntää jo nyt. Ihmiset haluavat kokea ja näkeä monenlaisia asioita ja tämä tarjoaa ihan viihteellistäkin katsottavaa koko perheelle. Puhumattakaan siitä että saattaa innostaa harrastuksen pariin. Niin on jo tainnut muutaman kohdalla käydäkkin.

Ja tässä se takasivun juttu:



__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Rata BMW elhapero O/M/V Ajoneuvot 2 04.12.2009 22:07
Rata Camaro -67 O/M/V Muut 2 24.08.2005 06:55
Lahden rata? Tapahtumat 6 22.10.2003 09:51
Alastaron rata-ajopäivät la 21.9 klo:9-11 ja 13-15 Tron Yleiset 0 19.09.2002 07:28
Rata-ajot ?? ZR1 Yleiset 0 20.03.2002 14:37


Sivu luotu: 16:43 (GMT +2).