![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Elekää täyttäkö sitä spooria! Sehän oli tosi viihdyttävä baana ainakin yleisön mielestä ja kuskeillakin näytti olevan hauskaa! vähän tasottelee sitä pohjaa ja imasee vedet kuubaan, niin kyllä se sudenkuoppakin muuttuu läpiajettavaks. Liika vesi on kyl varmaan radalle ja ainakin autoille myrkkyä, joten vettä pitäis saada vähemmälle. Ja yks idea olis ehkä ottaa ne paalut pois siitä alusta ja sitte kuskit sais valita vapaammin ajolinjaa, yks kerrallaan kelloa vastaan. Vaikka parikilpailussakin näytti olevan oma kipinänsä ja ohituksia nähtiin ihan radan lopussa vielä.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
On perin selvää että juuri nyt masentaa kun porukoilla hajosi autoja ja saatoimme vain todeta että kiva kuoppa sinne muodostunut! Vettä olisi loppupäästä varmaan pitänyt impata enemmän pois, sitä kun yön aikana tuli taivaalta aika hulppeasti. Mutta aikataulu aamulla ei antanut periksi.Riippuu tietenkin siitä alkaako porukat vinkumaan spoorin puolesta. Ihan hyvä ajatus olisi poistaa ne sähkötolpat alusta ja ajelluttaa porukka yksitellen kelloa vastaan. Se olisi pelastanut nytkin pidetyt kisat. Mutta parilähtöjä haluttiin näyttävyyden vuoksi. Ja koska on niitä jotka protestoivat savi trial yhdistelmästä: nyt se päätös tulevaisuudesta kannattaa tehdä, eli punnita asioita eri näkökulmista. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Tällaiset kuvat kertovat omaa kieltään meistä spoorin rakentajina. Näin käy kun on epäonnistuttu oikein kunnolla, eli auto uppoaa liikaa ja pinnalla lilluu liikaa savivesipaskaa.
Trial esteiden rakentaminen vaatii kekseliäisyyttä ja paljon työtunteja, mutta jälkihoito on huomattavasti helpompaa kuin velliksi pyrkivän spoorin. Pelkäämpä että nämä kuvat ovat osa ratamestarin ensi yön painajaisten käsikirjoitusta.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Ääni spoorin puolesta.
Voin jo nyt lupautua ens kesän mutakisaan hinauskaluston kuskiksi, oma jälkikasvu hoitaa kisa-auton käskyttämisen.. Muutenkin olen "ämmien" radan puolesta, trialia saa parhaiten elvytettyä siten ettei kynnys lähteä kisaan ole liian korkea. Eli trial radat läpiajettavissa ilman porttaaleja tahi 44" renkaita.
__________________
Broken Back Team #1 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Pörön kanssa jo kisoissa olikin puhetta että hinauskalustoon kannattaisi tehdä pultattava laituri eteen vinssiapinalle niin helpottaisi/nopeuttaisi raatojen noukkimista spoorista.
Pörö kyllä ehdotti et köyttää mut liinoilla nilkoista konepellille. Onneks oli nopeemmat jalat.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Ämeriikan mutakisavideoissahan näkyy pitkät liinat valmiina kiinni kilpureissa, ei mee aikaa siihen liinan kiinnittelyyn. Ja yks mikä vois auttaa "sudenkuoppa" hommaan olis jumiutuneiden hinaaminen eteenpäin ettei siihe jää törkeetä vastapenkkaa ja sit ehkä älyttömimmän paikallaansutimisen ja kaivattamisen vois jättää veke sit kun vehkeet on jo pysähtyny.
|
|
#7
|
|||
|
|||
Isolla pilkilläLainaus:
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Eikös siitä spoorista pystyisi tekemään "ojan, kolon, uran" siihen viereiseen isoon ojaan. Vesi pääsisi pois spoorista silloin kun sitä ei tarvita. pinnan korkeutta voisi säätää niin ettei kaikki muta valu ojaan vaan vesi pinnalta. Pinta kovettuisi kun ei olisi veden alla koko ajan. Olisi suht helppo toteuttaa niin että kikkailisi ihan vaan säitten mukaan ja tarpeen. Kun kaivinkonekkin talosta löytyy niin ei tuollaisen tekeminen olisi iso homma. Siihen Spoorin ja ojan väliin saattaisi myös mahtua sellainen pieni väliallas (sakka allas) ennen ojaa johon muta/savi jäisi mikä tulee spoorista veden mukana ja näin saisi minimoitua ojaan menevän sakan... Ja tietysti sitten toi pitäisi tukkia kisojen ajanksi... Spoorin reunaan vaan savea koneella päälle niin spoorista ei ole taas yhteyttä ojaan...
Tässä siis olisi helpotusta siihen lietekärry jumppaan ja spoorin huolto olisi paaaljon vaivattomampaa. Hieman ideoita helpotuksiin ettei sitä ränniä täytettäisi millään kivillä
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Noh......mun mielestä olis kiva, jos olis mutarata ja rinta rinnan kaistat, mutta ymmärrän hyvin, että sen tekeminen tuohon maastoon maksaa. Mutakisan spoorithan ei tarvitse olla sikamaisen vaikeat, jotta niissä ajaminen on kuitenkin näyttävää. Teillä on itellä vaan liiiiiian hyvät muta autot testailuun
![]() ![]() Hommatkaa vaikka pitkä pajero 33-35" renkailla, millä testailette ens kerralla spooreja![]() Trial esteet.....noh niiden rakentaminen savipohjaiselle pellolle ei myöskäänole helpoin tehtävä, jos haluaa välttää sitä saveen koskettelua. Mutta tehkää just niinkuin itse parhaaksi näette ja mihin yleensä on kannattavaa uhrata rahaa ja aikaa. Tuollainen rakennettu rata kun ei ihan ilmaiseksi kuitenkaan synny. Mutta trial esteisiin vaan paljon betonia käyttöön niin ne tarjoaa pitoa ja on helpohko korjailla ja liimailla toisiinsa lisä betonilla.....halpaa ei varmaankaan ole. Onneks oli tuo lause, että Kuttulandia ei jokatapauksessa häviä mihinkään, vaan muuttaa muotoaan ![]() ![]() ![]()
|
|
#10
|
|||
|
|||
JULKISUUSKUVA KUNNOSSA
Olemme sentään jossain onnistuneetkin, nimittäin tämä projekti ja sitten nämä kaksi kilpailua ovat olleet paikallislehtien ja kerran jopa valtakunnan lehden sivuilla useaan otteeseen. Ja jotain kertoo tämän päivän paikallislehti Lauttakylän etusivun otsikko:
Joko sana Kuttulandia mielletään jo tutuksi tai sitten lehden tekijät ovat ajatelleet asian niin että kyllä ne kumminkin sinne takasivulle katsoo. Paikallinen media ja kunta on ottanut meidät hankkeemme kanssa jo alkumetreiltä asti lämmöllä vastaan. Sen vuoksi meidän pitää yrittää saada ratamme toimimaan moitteettomasti sillä sillä on kysyntää jo nyt. Ihmiset haluavat kokea ja näkeä monenlaisia asioita ja tämä tarjoaa ihan viihteellistäkin katsottavaa koko perheelle. Puhumattakaan siitä että saattaa innostaa harrastuksen pariin. Niin on jo tainnut muutaman kohdalla käydäkkin. ![]() Ja tässä se takasivun juttu:
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Rata BMW | elhapero | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 04.12.2009 22:07 |
| Rata Camaro -67 | O/M/V Muut | 2 | 24.08.2005 06:55 | |
| Lahden rata? | Tapahtumat | 6 | 22.10.2003 09:51 | |
| Alastaron rata-ajopäivät la 21.9 klo:9-11 ja 13-15 | Tron | Yleiset | 0 | 19.09.2002 07:28 |
| Rata-ajot ?? | ZR1 | Yleiset | 0 | 20.03.2002 14:37 |