Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.09.2011, 18:31
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Paku alle ja virosta tehostaja paketti jarruille ja ohjaukselle, käretön sytkä ja jouset, hiukka asennusolutta, ei ehkä mikään budjetti ratkaisu, venäjä toinen vaihtoehto.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.09.2011, 18:42
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

Rockyn simpukka käypi kunhan tekee runkoon kiinitykset.. sopiva kartio kääntövarressa, ei tartte palloniveliä metästää vaan original toimii. rattiakselin booritus ei tosin oo sama. ..ja kevyt ompi käännellä
__________________
WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.09.2011, 19:50
Smuli Smuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 298
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Paku alle ja virosta tehostaja paketti jarruille ja ohjaukselle, käretön sytkä ja jouset, hiukka asennusolutta, ei ehkä mikään budjetti ratkaisu, venäjä toinen vaihtoehto.
juuh hiukka on kallis ratkasu tähän kohtaan kun muutenkin menee toistaseks melko alhasella budjetilla tää rojekti. Kärjettömään sytkään löytyy jakaja mutta kun jostain sais viellä puolan ja pyörijän.

Hmm pitää vissiin sitten tutkia tuota tohatsun simpukkaa, reatti akselin boorit nyt menee yhteen vaikka kempin liimalla jos ei muuta keksitä.

EDIT: kovin huonosti näyttää löytyvän noita rockyn simpukoitakaan.

Viimeksi muokannut Smuli : 27.09.2011 15:29
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.10.2011, 11:24
Smuli Smuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 298
Perusasetus

Nonniin, heikosti tuntuu noita tehostimia löytyvän mutta eipä tuolla nyt kyllä kiirekkään ole.

Sitten sellainen kysymys niille jotka ovat pelanneet tuon kärjellisen sytkän ja weberin kaasarin kanssa, että mistä tuo nyt sitten oireilee kun kone ei käy kuin ryyppy päällä ja silloinkin todella nuhaisesti.

eli homma menee siis jotenkin näin: kone lähtee käymään kun vetää ryypyn päälle, hetken aikaa käytyään alkaa kuulostaa siltä että ryyppy on liikaa eli koneen pitäisi käydä ilman ryyppyä. jos ryypyn laskee kokonaan pois sammuu kone noin 10 sekunnin päästä.

Ajaminen onnistuu joko ryyppy kokoajan täysillä tai noin 75 prosenttisellä ryypyllä, mutta tällöin kone on todella nuhainen. kun antaa vetoa koneelle niin kärsii painaa kaasua vähän. Heti vedon lakattua, tyhjäkäynin alkaessa alkaa pauke ja tyhjäkäynnin seilaaminen.

oma diagnoosi aiheesta: kone saa kyllä bensaa koska 5 litraa bensaa menee vartissa, ja putkesta tulee liekkiä paukahduksen yhteydessä. sytys puolella jotakin feelua mutta mitä? jakajan kärkiväli nyt 0,4. Ajoitus ei välttämättä ihan kohdallaan.

jollakin hyvia vinkkejä/ kokemuksia tuon käynnin säätöön???
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.10.2011, 18:15
Smuli Smuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 298
Perusasetus

Jooh turistaas taas. Vaikkakin rojekti on myynnissä niin tietynlainen mielenkiinto edelleen päällä sitä kohtaan.

Tuossa jo jonkun aikaa miettinyt että mitä tehdä noille kasaanpainuneille jousille. kuulemma taonta olisi yksi vaihtoehto mutta kun hintaa tiedustelee niin 500 euroa akselia kohti on liikaa. Hyllystä löytyy molempiin päihin yksi käyttämätön, mutta mistä saada toiset käyttämättömät??

Entäpä sitten vaihtoehto kierrejouset?? jos laittaisi orkkis jousten lisäksi akselin päälle jotkut tarpeeksi pitkät kierre jouset jotta ainakin keulan paino ei leipäisi pelkästään vanhojen jousien päällä? kukaan vaihtanut tai tietääkö projektin jossa olisi vaihdettu kierrejouset uaziin?? maantiellä kun laitetta ei tulla näkemään niin ei niin väliä ajomukavuudesta. Maastoon tarttis saaha keulaa ainakin ryhdikkäämmäksi.

Edit: Idea oli siis että jos lehtijouset poistaa käytöstä, laitetaan keulaan ripustus vähän samaan tyyliin kuin esim hiluksissa. Eli siis 2 tracktion bar tyyppistä tankoa aksulan ja rungon väliin. taakse jotakin saman tyylistä. Askelin päälle jousille paikat ja runkoon jousen yläpään kiinnike. Voiko tämä toimia??

Kiitämpi jo etukäteen vastauksista.

Viimeksi muokannut Smuli : 10.10.2011 19:54
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.10.2011, 20:12
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

miekii vähä korotusta kaavaillu, ja vaikuttas et on helpointa vaa siirtää jousen kiinnikkeitä alespäin.... tietty kierrejousitus ois pop mut on siinä oma hommansakkin...
__________________
WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.10.2011, 20:19
Smuli Smuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 298
Perusasetus

No oishan tuossa jooh hommansa mutta tää oli lähinnä silleen että jos ei mee kaupaks ni revin talvella osiks ja sitten käydään aksulat ja muut läpi periaatteella pura ja kasaa. tarvittaessa vaihdellaan tiivisteitä ja muita.

Samalla ku aksulat irti niin olisi melko helppo tehdä tuo muutos. nykyisellään jousten riipukkeita jo jatkettu ja jouset tuntuu vaan painuvan alemmas. Korissa on jo 7 cm korotus joten ei niinkään haeta korotusta mutta ehkä vähän notkeutta alustaan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.10.2011, 20:22
Smuli Smuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 298
Perusasetus

Noh turisempa taas itsekseni vähän lisää. Tänään oli pakko visioida asiaa ja seuraavanlaisia ideoita syntyi.

Etupäästä poistetaan lehtijouset, laitetaan akselin päälle lautanen jouselle ja rakennetaan runkoon yläpään kiinnike mallia hiluksi&lj. Jouseksi voisi kelvata vaikka 240 volvon takajouset, ehkä jopa mallia kuorma. (onhan uazin keula tunnetusta melko raskas.) Iskunvaimentajat joko vaihtoon tai sitten alkuperäsiä kiinnikeitä siirrellään ja hitsaillaan jolloin ne saadaan hyödynnettyä. Etuakselin kiinnitys hoidettaisiin hyödyntämällä vanhoja jousien kiinnityspaikkoja joihin tehtäisiin ripustus tangot jotka kiinnitetään akseliin jonkinlaisella myöhemmin keksittävällä kiinnikkeellä.


Takapäässä toteustus voisi olla jotakin seuraavaa: Jouset tulisivat akselin ja rungon väliin. Hoks kyllä tässä tapauksessa etu ja takapäässä on erimittaiset joustot, mutta mitä tapahtuu jos etupään jouset ovat rungon ulkopuolella ja takapään jouset rungon sisäpuolella. Taakse en viellä ole jousia miettinyt että mistä ne otetaan mutta pitutta näillä voisi olla jotakin 30 cm verran.

Nämä visiot on siis tehty niin että tunkattiin autoa ilmaan siihen saakka että renkaat olivat viellä tukevasti maassa. renkaasta lokasuojan reunaan mitattuna sain noin 60mm liikkumavaraa.

Mitä mieltä arvon raati on? Voiko tuo toimia missään määrin. Ideahan tässä siis on korvata vanhat kuolleet jouset jollakin helpommin saatavilla olevilla kierrejousilla. Suurin osa ideoista perustuu toyotan maastureissa käytettyhin osiin ja rakennelmiin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
tml.lukot Unregistered Tekniikka & Jutustelu 23 17.12.2012 19:49
LJ:n lukot? tojotojo Tekniikka & Jutustelu 12 30.01.2007 20:51
BJ:n lukot tmato Tekniikka & Jutustelu 7 16.01.2005 23:01
HJ:n lukot...? asko Tekniikka & Jutustelu 7 05.12.2004 19:14
Lukot wallu Tekniikka & Jutustelu 35 08.06.2004 19:38


Sivu luotu: 01:07 (GMT +2).