Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.09.2011, 17:40
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii Näytä viesti
Joo itellä oli just vaihettu hajonneelle puolelle Precisionin 371 "super strength" ristikko, varmaan siinä sit kävi että ristikko antautu ja samassa rytäkässä hajos vetarin pää...

Superior vetarit kestää särkeä useita ristikoita eikä vetarit hajoa. Kokemukseen perustuvaa tietoa

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.09.2011, 18:02
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Superior vetarit kestää särkeä useita ristikoita eikä vetarit hajoa. Kokemukseen perustuvaa tietoa

mullon ihan erimoiset kokemukset
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.09.2011, 11:11
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Mistä vuosimalleista nuo vetarit on yhteensopivia? ABS:illisissa tais olla ainakin erilaiset ristikot, mutta onko jotain muitakin eroja?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.09.2011, 11:58
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii Näytä viesti
Mistä vuosimalleista nuo vetarit on yhteensopivia? ABS:illisissa tais olla ainakin erilaiset ristikot, mutta onko jotain muitakin eroja?

Eip oo muuta eroa kuin että ristikot on isommat kun ei absillisessa.
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.09.2011, 19:54
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii Näytä viesti
Mistä vuosimalleista nuo vetarit on yhteensopivia? ABS:illisissa tais olla ainakin erilaiset ristikot, mutta onko jotain muitakin eroja?
Juu, ja lisäksi kaikissa '95 mallivuoden (vai olikohan se '96) ja sitä uudemmissa on myös nuo isommat ristikot oli absit tahi ei. Muuten ei tosiaan ole eroja. Voit sinne survaista vaikka ZJ:n vakionopeusnivelelliset vetarit jos siltä tuntuu


..ainiin, ja tietysti jos on '91 tai vanhempi vekotin kyseessä niin saatta olla oikean puolen vetari katkeavaa mallia varusteista riippuen.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.09.2011, 20:23
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Kysellään nyt vielä tähän vetari/ristikko hommaan liittyen että onko käytännön kokemuksia vetarin päiden modauksesta pyöreille lukkorenkaille käypäsiksi? Onnistuuko ihan rälläkällä vähän viistämällä vai vaatiiko hienostuneempia työ- tai työstömenetelmiä? Lukkorenkaaksi käy varmaan ihan normi sopivan kokoinen lukkorengas...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.09.2011, 20:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Noh, siis periaatteessa vaikka näin:

http://rlcanon.sw.utexas.edu/taco/alloyaxle.html

Tosin tuossa nyt on erona se että cromo- vetareissa yleensä on jo valmiiksi koneistettu tuo yoken aukko siten että voi käyttää full circle snap- ringejä. Paremminhan ne pitää kuin ne c- kirjaimen malliset.

Mikäpä sitä estäisi tavallista vetaria koneistamasta jos ei muuten mahdu? edit: Tosin, onhan siinä varmaan se mahdollisuus että joutuu ottamaan "liikaa" materiaalia pois -> ei kestä enää kunnolla? Eipä ole tullut edes mietittyä, useinhan porukka ostaa cromo- vetarit siinä vaiheessa jos alkuperäiset ei kestä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 27.09.2011 21:01
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.09.2011, 21:34
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Mystinen puhallinvika


Auto on XJ -92 4,0 automaatilla.

Taannoin huomasin, että sisäpuhallin on mykkä. Sitä piti sitten jossain myöhemmässä vaiheessa alkaa tutkimaan ja sitten se toimikin ihan normaalisti. Sama kuvio toistui myöhemminkin.

Tänään sitten taas sama homma ja aloin miettimään, että kun autoon välillä muutakin tehnyt, niin akku ollut välillä irtikytkettynä ja päätinpä kokeilla, onko sillä vaikutusta ja niinpä alkoi taas puhallin toimimaan! Viitisen minuuttia kun on miinusjohto kiinni, niin puhallin alkaa taas toimimaan ihan tavallisesti kun akun taas kytkee kiinni. Muutaman kerran kun kääntää virrat päälle ja pois, toimii normaalisti ja sitten ei enää lähde käyntiin. Eikä lähde, vaikka kuinka monta kertaa koittaisi. Lyhyemmällä akun irottamisella ei myöskään korjaannu.

Silloinkin, kun puhallin ei toimi, kompressori kytkeytyy ja ilmanohjausläpät liikkuvat, kun sitä valintavipua kääntelee. Puhaltimen toimiessa kaikki nopeudet toimii ihan normaalisti.

Ei tuossa kytkentäkaavion mukaan hyvin montaa osaa ole, mutta vian hakua kyllä vaikeuttaa, kun tulee ja menee tuo vika ja hetkeksi noin korjaantuu... Olisiko kellään tuollaista tullut aiemmin vastaan tai muuten tietoa, missä vika voisi olla?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.10.2011, 13:00
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Noh, siis periaatteessa vaikka näin:

http://rlcanon.sw.utexas.edu/taco/alloyaxle.html

Tosin tuossa nyt on erona se että cromo- vetareissa yleensä on jo valmiiksi koneistettu tuo yoken aukko siten että voi käyttää full circle snap- ringejä. Paremminhan ne pitää kuin ne c- kirjaimen malliset.

Mikäpä sitä estäisi tavallista vetaria koneistamasta jos ei muuten mahdu? edit: Tosin, onhan siinä varmaan se mahdollisuus että joutuu ottamaan "liikaa" materiaalia pois -> ei kestä enää kunnolla? Eipä ole tullut edes mietittyä, useinhan porukka ostaa cromo- vetarit siinä vaiheessa jos alkuperäiset ei kestä.

Tuli nyt modattua noi vetarit tämän hengessä:

http://www.jeepforum.com/forum/f140/...pgrade-416890/

Tiiä nyt onko modauksesta enemmän hyötyä vai haittaa, ei sieltä kuitenkaan hiveästi tarvinnut tavaraa ottaa pois että sai lukkorenkaan mahtumaan. Eli en usko että tuo rälläköinti juurikaan heikensi korvakkeita.

Ristikoiks tuli nyt Spicerin 5-760X. Laatuvaikutelma on kyllä näppituntumalla selkeästi parempi kuin Precisioneissa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 02:54 (GMT +2).