Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.09.2011, 07:51
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 389
Perusasetus

Mitenkäs paljon tuommosessa 5,9 on voimaa? Laskuopin perusteella n.330hp 540nm pitäisi löytyä jos ei ole korkeaviritteinen.

Vertailuna
BMW 5,4 litraa 326hp 490nm
BMW 4,4 litraa 286hp 440nm
BMW 5,0 litraa 400hp 500nm

En osaa netistä etsiä kun noita jenkki moottoreita on niin paljon

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.09.2011, 11:22
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nbf Näytä viesti
Mitenkäs paljon tuommosessa 5,9 on voimaa? Laskuopin perusteella n.330hp 540nm pitäisi löytyä jos ei ole korkeaviritteinen.

Vertailuna
BMW 5,4 litraa 326hp 490nm
BMW 4,4 litraa 286hp 440nm
BMW 5,0 litraa 400hp 500nm

En osaa netistä etsiä kun noita jenkki moottoreita on niin paljon
Googleen Jeep 5.9 Limited antaa ihan hyvin tuloksia. Tehoa löytyy 245hp/468Nm.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.09.2011, 12:24
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

1998 Jeep 5.9 Limited (Motor Trend Jan/98):
0-50 - 4.90 sec.
0-60 - 6.80 sec.
0-70 - 9.20 sec.
60-0 Braking - 126.00 ft.
1/4 Mile - 15.20 sec.
Slalom - 58.40 mph
Skidpad - 0.74 g

For comparison, here is what a standard 5.2L Grand Cherokee would do:

1995 Orvis 5.2L (Motor Trend Jun/95):
0-60 - 8.30 sec.
60-0 Braking - 126.00 ft.
1/4 Mile - 16.40 sec.
Slalom - 54.90 mph
Skidpad - 0.75 g

Even newer SUVs like the BMW X5 and Mercedes AMG ML55 have had problems bettering the performance mark set by the 5.9 Limited:

2000 AMG ML55 5.5L (Car & Driver Dec/99):
0-50 - 5.20 sec.
0-60 - 6.80 sec.
0-70 - 8.90 sec.
70-0 Braking - 181.00 ft.
1/4 Mile - 15.30 sec.
Skidpad - 0.74 g

2000 BMW X5 4.4i (Motor Trend Jan/00):
0-60 - 7.50
1/4 Mile - 15.80
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.09.2011, 05:08
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 389
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
1998 Jeep 5.9 Limited (Motor Trend Jan/98):
0-50 - 4.90 sec.
0-60 - 6.80 sec.
0-70 - 9.20 sec.
60-0 Braking - 126.00 ft.
1/4 Mile - 15.20 sec.
Slalom - 58.40 mph
Skidpad - 0.74 g

For comparison, here is what a standard 5.2L Grand Cherokee would do:

1995 Orvis 5.2L (Motor Trend Jun/95):
0-60 - 8.30 sec.
60-0 Braking - 126.00 ft.
1/4 Mile - 16.40 sec.
Slalom - 54.90 mph
Skidpad - 0.75 g

Even newer SUVs like the BMW X5 and Mercedes AMG ML55 have had problems bettering the performance mark set by the 5.9 Limited:

2000 AMG ML55 5.5L (Car & Driver Dec/99):
0-50 - 5.20 sec.
0-60 - 6.80 sec.
0-70 - 8.90 sec.
70-0 Braking - 181.00 ft.
1/4 Mile - 15.30 sec.
Skidpad - 0.74 g

2000 BMW X5 4.4i (Motor Trend Jan/00):
0-60 - 7.50
1/4 Mile - 15.80

X5 Engine 3.0 L 272*hp I6
3.0 L 306*hp I6Twin Turbo
3.0 L 265*hp Diesel TT I6
4.8 L 355*hp V8
4.4 L 407*hp V8 Twin Turbo
4.4 L 555*hp V8 Twin Turbo

Listan kaksi viimeistä menee jo vartin melkoista haipakkaa ja korkea viritteisen vakio moottorin jos haluat niin s52b32 eli 3,2 litraa ja 321hp ihan tehtaalta lähtiessä eikä edes ole lentokoneen moottori. Nyt touche

Helkkarin hienoja kuvia

Viimeksi muokannut nbf : 26.09.2011 05:14
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.09.2011, 06:54
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Kyl mä näkisin että joku lambon tai ferrarin kone olis parempi maasturiin kuin mikään edellä mainituista.

Mites timon se toinen maasturiprojekti jaksaa, vai viekö käyttöauto kaiken tarmon?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.09.2011, 07:58
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 389
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Kyl mä näkisin että joku lambon tai ferrarin kone olis parempi maasturiin kuin mikään edellä mainituista.

Mites timon se toinen maasturiprojekti jaksaa, vai viekö käyttöauto kaiken tarmon?
Ei tässä kukaan oo moottoria mihinkään laittamassa. Kysyin ja yllätyin jeepin tehoista ja sitten joku rupesi vääntämään kättä moottoreista. On se vaan kumma miten pieniä litratehoja jenkki moottoreista ottavat ja silti ne ei kestä sen pitempään kuin muutkaan moottorit. ei herneitä tai muita palkokasveja. Timolle ettei mene offtopikiksi niin oikeasti komian näköinen jeeppi ja kori on varmasti puolta jäykempi noiden muutosten jälkeen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.09.2011, 19:11
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nbf Näytä viesti
Ei tässä kukaan oo moottoria mihinkään laittamassa. Kysyin ja yllätyin jeepin tehoista ja sitten joku rupesi vääntämään kättä moottoreista. On se vaan kumma miten pieniä litratehoja jenkki moottoreista ottavat ja silti ne ei kestä sen pitempään kuin muutkaan moottorit. ei herneitä tai muita palkokasveja. Timolle ettei mene offtopikiksi niin oikeasti komian näköinen jeeppi ja kori on varmasti puolta jäykempi noiden muutosten jälkeen.
Omituinen litratehohöpöttäjä iskee jälleen!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.09.2011, 10:21
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Juu ei herneitä ei, useimmat jenkkikoneet on matalaviritteisiä satunnaisia poikkeuksia lukuunottamatta Mutta eipä mulle tule mieleen paljon parempaa konetta metsäkäyttöä silmällä pitäen kuin heti alhaalta asti kunnolla vääntävä V8. Tuppaa iso osa eurokoneista olevan sellaisia että vääntöä on kunnolla tarjolla vasta joko sitten kun ahdin herää henkiin tai sitten korkeilla jengoilla.

Soon mukava ajaa kun voi tyhjäkäynnillä taipintakaasulla edetä monet paikat Tietysti joku (stroukattu) LSx- sarjan alumiinikasi olisi paras, kohtuupainoinen kone & laatikko, tehoa & vääntöä enemmän kuin Moparin 360:ssä, menisi vähemmällä sopalla ja laatikon ohjelmoinnilla saisi ihmeitä aikaiseksi. Jos vaikka tohon varsinaiseen metsäautoon joskus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nbf Näytä viesti
X5 Engine 3.0 L 272*hp I6
3.0 L 306*hp I6Twin Turbo
3.0 L 265*hp Diesel TT I6
4.8 L 355*hp V8
4.4 L 407*hp V8 Twin Turbo
4.4 L 555*hp V8 Twin Turbo

Listan kaksi viimeistä menee jo vartin melkoista haipakkaa ja korkea viritteisen vakio moottorin jos haluat niin s52b32 eli 3,2 litraa ja 321hp ihan tehtaalta lähtiessä eikä edes ole lentokoneen moottori. Nyt touche
^ ..tosin nuo onkin sitten aika paljon uudempia koneita kuin vuoden 1998 BMW:issä oli - mikä olisi oikeampi vertailukohta vuoden 1998 Jeeppiä vastaan Oli toki silloinkin esim. M5:n 5.0 V8 missä oli 400hp/ 500Nm, mutta toisaalta sen aikainen 4.4 litran V8 286hp/ ???Nm.. enemmän kyllä kuin jenkkikasissa, mutta ei mitään ihmeellisiä lukuja. Bemarin nykyiset koneet on aika huimia, ottaen huomioon moottorien koon, teholukemat ja kulutuksen. Jos vielä kestävät kunnolla niin hatunnosto siitä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Mites timon se toinen maasturiprojekti jaksaa, vai viekö käyttöauto kaiken tarmon?
Siellä se hyvin jaksaa tallissa ei tämä käyttöauto niinkään vie tarmoa, sen sijaan talon rakentaminen ja siihen liittyvät paperisodat vie aikaa & rahaa melkoisen tehokkaasti.. Tällä hetkellä siis vähän budjetti heikossa kantimissa että saisi auton nippuun. Tukivarren päät kyllä tilasin joku aika sitten, saisin akselit alle niin tulisi vähän valmiimman näköinen..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 26.09.2011 10:31
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.09.2011, 07:09
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mutta eipä mulle tule mieleen paljon parempaa konetta metsäkäyttöä silmällä pitäen kuin heti alhaalta asti kunnolla vääntävä V8.
Tuota, heti alhaalta vääntävä suora-6. Omassa kulkineessa mopoin (127kW) Jeepin neljästä eri ruiskukoneen tehoversiosta ja vääntökäyrä offailuun varsin sopiva. Eihän se tietysti väännä niin komeasti kuin kasi, mutta ei se painakaan niin paljoa. Ai miten niin kateellisten panettelua...?

En jotenkin ymmärrä noita X5-juttuja. Onhan siinä Bemarin koneessa potkua ja uusimmissa bensakoneissakin (ainakin kutosissa?) kun lienee kaikissa turbot, niin vääntää koko kierrosalueelta. Kun Chryslerin 360 on todella pitkäiskuinen kone verrattuna vaikka 318:een ja vääntää alhaalta kuin traktori, niin mitä väliä on huipputehoilla?

Youtubessa on video X5:n ja 318cid koneisen -98 mopo-ZJ:n kisasta, sekä myös WJ:n ja X5:n kisasta. Kummassakaan ei jää epäselvää kummassa on suuri alavääntö (= hyvä maasto-ominaisuus) ja kuka on paikaltaan lähdössä kingi.

Voihan sitä tietysti väitellä kumpi on parempi, mutta olipa siis jotensakin hyvä X5-provo!

http://www.youtube.com/watch?v=ZdaZtyvf_n4

http://www.youtube.com/watch?v=LkhYxybPL1w
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.09.2011, 13:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nbf Näytä viesti
Mitenkäs paljon tuommosessa 5,9 on voimaa? Laskuopin perusteella n.330hp 540nm pitäisi löytyä jos ei ole korkeaviritteinen.
Oletko joskus nähnyt jenkkimoottoria mikä on tehtaalta tullessa korkeaviritteinen?

Juu ei tuossa ole kuin se 245hp/ 468Nm, mutta vakiona on ihan oikeasti nopea auto. Nyt kun on lihonnut suunnilleen sata kiloa ja on alkuperäistä isommat renkaat alla niin vähän on nuhaisempi. Mutta ei tällä jalkoihin jää vieläkään. Eilen kun kyrvähti Kulmakorvessa etuvetari ja autosta tuli takaveto, niin totesin että miksi tässä on jatkuva neliveto. Märällä asvaltilla kun painoi kuudestakympistä kaasua niin meni samantien kaunista kylkimyyryä

edit: Tuttu näky tojotamiehille? Pitää hommata noi ristikolliset nivelet tilalle, ainakin amerikan saittien mukaan nämä CV- nivelet ei ole kestävimmästä päästä.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 25.09.2011 14:04
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.09.2011, 17:24
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 389
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Oletko joskus nähnyt jenkkimoottoria mikä on tehtaalta tullessa korkeaviritteinen?

Touché
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.09.2011, 18:08
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nbf Näytä viesti
Touché
http://en.wikipedia.org/wiki/Pratt_%26_Whitney_R-2800
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 25.09.2011, 18:37
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
Nyt puhuttiin sentään auton moottoreista. Double Wasp on ihan eri asia - siitä ei muuten paljoa enää moottorin ääni parane
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 25.09.2011, 19:51
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Talking

no pihtari laita ny kuvia JEEPISTÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



(editiiooos: ajo kuvia metsästä kiitos)



















__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability

Viimeksi muokannut young n dum : 25.09.2011 19:54
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 25.09.2011, 20:05
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Yleisön pyynnöstä Katokka vaikka tuolta, siellä on reilu 100kpl. kaverin napsimaa kuvaa:

http://pekkavaris.kuvat.fi/kuvat/Kulmakorpi+Off-Road/


Tässä muutama esimakua:








Tuolla taustalla muuten tulin jo takavedolla ..onneks oli kova pohja..

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 29.09.2011, 14:12
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Oletko joskus nähnyt jenkkimoottoria mikä on tehtaalta tullessa korkeaviritteinen?

Juu ei tuossa ole kuin se 245hp/ 468Nm, mutta vakiona on ihan oikeasti nopea auto. Nyt kun on lihonnut suunnilleen sata kiloa ja on alkuperäistä isommat renkaat alla niin vähän on nuhaisempi. Mutta ei tällä jalkoihin jää vieläkään. Eilen kun kyrvähti Kulmakorvessa etuvetari ja autosta tuli takaveto, niin totesin että miksi tässä on jatkuva neliveto. Märällä asvaltilla kun painoi kuudestakympistä kaasua niin meni samantien kaunista kylkimyyryä

edit: Tuttu näky tojotamiehille? Pitää hommata noi ristikolliset nivelet tilalle, ainakin amerikan saittien mukaan nämä CV- nivelet ei ole kestävimmästä päästä.


Onko noi cv nivelet sitten selkeesti heikoin lenkki etuakselissa? Meinaan vaan että ristikko akseli aiheuttaa kääntösudituksessa pulssitusta joka ei oo varmaan kauheen lempeetä esim vetarille tai perälle. Vara niveltähän on kiva pitää hätävarana mukana mutta perää on paska remppaa paikanpäällä.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 02.12.2011, 21:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Tuli pitkästä aikaa tehtyä jotain, mikä tarkoittaa rahanmenoa Eli kauan kaivatut uudet tukivarret tuli vihdoin hommattua, alkuperäiset peltilipareet on jo ihan umpisolmussa ja puslat loppuunajetut. Tilalle tuli Rough Countryn säädettävät ala- ja ylätukivarret niin eteen kuin taakse, flex- jointit toisessa päässä varsia ja "Jeepin" (eli Clevite:n valmistamat) alkuperäiset kumipuslat toisessa.

Etupään ehdin kasailla tänään, takapää jää hivenen myöhemmäksi. Edessä tuli kasvatettua akseliväliä hitusen - renkaat oli turhan lähellä etukaarien takareunaa, joten tuli siirrettyä ~30mm etenpäin. Siitä tosin seurasi pari odotettua ongelmaa, eli nyt pitää siirtää panhardin korinpuoleista kiinnikettä samat 30mm edemmäs ja samoin kallistuksenvakaajan kiinnikkeitä

Taakse tilasin täydellisen asennussarjan laakereineen, stefoineen shimmeineen kaikkineen; poski- ja pinionin laakerit on aivan loppu joten ne pitää vaihtaa. Siinä yhteydessä kun akseli on irti niin hitsaan akseliin kunnon trussin ja vahvistelen parista muustakin paikkaa, niin pitäisi auttaa tuohon D44a:n laakeriongelmiin. Samalla tilasin 4.56 välitykset, alkuperäiset 3.73:t alkaneet ketuttaa koko ajan enemmän ja enemmän, kun tuntuu ettei ruutia ole niinkuin pitäisi. Noilla pitäisi päästä vähän orkkista tiheämpiin välityksiin niin jo taas Jeeppi kulkee. Tavoitteena alle 7s 0-100km/h kuten tehtaalta lähtiessä

Eteen koitain pikkuhiljaa väkästellä sen high pinion D30 akselin kondikseen, siihen tulee WJ:n isommat tuplamäntäiset jarrut (tuli tilattua jo pari vuotta toiseen projektiin mihin niitä ei koskaan käytetty Ohjaus päivittyy siinä itsekseen cross- over tyyliseksi kuten WJ:ssä on. Samalla tulee varmaan hommattua akseliin Eatonin e-locker ja tietysti 4.56 välitykset kuten taka- akselille. Eiköhän sitten pitäisi tällä kulkineella päästä mukavasti kauppaan


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri Näytä viesti
Onko noi cv nivelet sitten selkeesti heikoin lenkki etuakselissa? Meinaan vaan että ristikko akseli aiheuttaa kääntösudituksessa pulssitusta joka ei oo varmaan kauheen lempeetä esim vetarille tai perälle. Vara niveltähän on kiva pitää hätävarana mukana mutta perää on paska remppaa paikanpäällä.
Tämä onkin jo vanha juttu, mutta ainakin omien kokemusten perusteella kyllä toi 760x-sarjan Spicerin ristikko (sama kuin D44 etuakseleissa) on selkeästi D30- akselin CV- niveltä kestävämpi. Toki CV- nivel toimii paremmin kuin ristikko silloin kun renkaat on käännettynä, mutta niin vaan kummasti on silti ristikko kestävämpi näissä kikottimissa. Vara niveltä ei tässä tapauksessa mukana pidetä, pitäisi olla koko vetari ristikon vaihtaa vaikka metsässä aika pikaisesti.. Kyllä se sulake akselissa silti on tuo ristikko, jollei ihan paska mäihä käy.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 09.12.2011, 18:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Takatukivarret vaihtui eilen säädettäviin, siirsin akselia pari senttiä taaksepäin että on vähän paremmin tilaa ja renkaat keskellä pyöränaukkoa. Ulkonäkö, nääs Vaihdoin myös rikkonaisen etuvetarin tilalle ehjän, mutta kun aloin ruuvata etukardaania takaisin kiinni niin totesin ettei se enää ylety akselivälin venytyksen takia. Perkele!

Kävi kuitenkin tuuri, mulla oli ylimääräisenä etuakselin yoke ja pari XJ:n etukardaania. Jostain syystä ne oli reilusti ZJ:n etukardaania pidempiä, vaikkei niiden pitäisi olla Yoke + XJ:n kardaani, ja pituutta riitti juuri sopivasti. Nyt on taas neliveto ja pääsee kulmaan ensi vko.loppuna.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 09.12.2011, 22:24
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Timolla taas lähtenyt mopo keulii
Vai että käyttöauto
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 09.12.2011, 22:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Kyllä tää on käyttöauto.. eikä tästä isompaa rakenneta vielä pitkään aikaan = ennenkuin on varaa uudempaan käyttikseen ..mutta pari parantelua pitänyt tehdä, kun ei Jeepin insinöörit ole osanneet suunnitella Grand Cherokeeta oikein
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 19.06.2012, 22:50
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
Timolla taas lähtenyt mopo keulii
Vai että käyttöauto
Juurikin näin. Auto maannu nyt puoli vuotta pihalla jatkuvan laiton alla, mikä käyttöauto se semmonen on? Missä se oikee käyttöauto on, jollain kai sunki pitää ittes liikutella? Vai onk se fillari?

Käyttöauto-käsitys tainnut luisua siihen suuntaan että se missä on kilvet on käyttöauto.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 27.09.2011, 11:27
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nbf Näytä viesti
Mitenkäs paljon tuommosessa 5,9 on voimaa? Laskuopin perusteella n.330hp 540nm pitäisi löytyä jos ei ole korkeaviritteinen.

Vertailuna
BMW 5,4 litraa 326hp 490nm
BMW 4,4 litraa 286hp 440nm
BMW 5,0 litraa 400hp 500nm

En osaa netistä etsiä kun noita jenkki moottoreita on niin paljon
Kerro ny samalla lisää tosta sun laskuopista ja sen perusteista. Voi sitten laskeskella paljonko kenenkin moottorista pitäisi löytyä nyyttöniä ja hevoista.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 27.09.2011, 11:50
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 389
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Kerro ny samalla lisää tosta sun laskuopista ja sen perusteista. Voi sitten laskeskella paljonko kenenkin moottorista pitäisi löytyä nyyttöniä ja hevoista.

Anteeksi jos olen jotain loukannut mielenkiinnollani autoja ja varsinkin bemareita kohtaan.

Ns. Laskuoppi perustuu ihan päättelemiseen. En ole perehtynyt amerikkalaisiin autoihin/moottoreihin ja ajattelin että jos vertaa bemarin samantapaisia moottoreita jotka eivät edusta kehityksen kärkeä (eikä niillä tee mitään) tuohon jeepin moottoriin niin siellähän voisi olla jopa se 330hv mutta eipä siellä ollut joten pahoittelen jos satutin henkisesti jotain. En tullut ilkkumaan jeeppiä tai Veekasia mutta kaikesta päätellen joku kirpaisi osaa teistä. Timon kanssa saatiin tästä saatiin melkein järkevä keskustelu

Varmasti on hauska laite ajaa ja onhan tuommonen jeeppi oikea maastoauto verrattuna bemarin x sarjoihin

Viimeksi muokannut nbf : 27.09.2011 11:53
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 27.09.2011, 12:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nbf Näytä viesti
En tullut ilkkumaan jeeppiä tai Veekasia mutta kaikesta päätellen joku kirpaisi osaa teistä. Timon kanssa saatiin tästä saatiin melkein järkevä keskustelu

Varmasti on hauska laite ajaa ja onhan tuommonen jeeppi oikea maastoauto verrattuna bemarin x sarjoihin
Juu en minä ainakaan palkokasveja vetänyt nenään. Nuo bemarin koneet on hienoja, ei siitä mihinkään pääse. On vain täysin erilaisia luonteeltaan kuin perinteinen iso jenkkikasi Näistähän on väännetty jo aiemminkin tuolla yleisellä puolella, silloinkin oli mielipiteitä moneen suuntaan.

Näissä litrateho yms. höpinöissä pitää aina muistaa, että se mitä on paperilla teho- ja vääntökäyrissä ja mitä on todellinen tilanne on aina kaksi eri juttua - ja käyttö metsässä vielä ihan oma asiansa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 27.09.2011, 12:17
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 389
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Juu en minä ainakaan palkokasveja vetänyt nenään. Nuo bemarin koneet on hienoja, ei siitä mihinkään pääse. On vain täysin erilaisia luonteeltaan kuin perinteinen iso jenkkikasi Näistähän on väännetty jo aiemminkin tuolla yleisellä puolella, silloinkin oli mielipiteitä moneen suuntaan.

Näissä litrateho yms. höpinöissä pitää aina muistaa, että se mitä on paperilla teho- ja vääntökäyrissä ja mitä on todellinen tilanne on aina kaksi eri juttua - ja käyttö metsässä vielä ihan oma asiansa.
Siinä olet aivan oikeassa mutta tälläsenä ns. Gearheadina numerot kiinnostaa.
Litratehot on meillä kahvipöydässä aika yleinen keskustelun aihe kun on noita superturbo miehiä paljon.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 06:59 (GMT +2).