![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mitenkäs paljon tuommosessa 5,9 on voimaa? Laskuopin perusteella n.330hp 540nm pitäisi löytyä jos ei ole korkeaviritteinen. Vertailuna BMW 5,4 litraa 326hp 490nm BMW 4,4 litraa 286hp 440nm BMW 5,0 litraa 400hp 500nm En osaa netistä etsiä kun noita jenkki moottoreita on niin paljon ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
1998 Jeep 5.9 Limited (Motor Trend Jan/98):
0-50 - 4.90 sec. 0-60 - 6.80 sec. 0-70 - 9.20 sec. 60-0 Braking - 126.00 ft. 1/4 Mile - 15.20 sec. Slalom - 58.40 mph Skidpad - 0.74 g For comparison, here is what a standard 5.2L Grand Cherokee would do: 1995 Orvis 5.2L (Motor Trend Jun/95): 0-60 - 8.30 sec. 60-0 Braking - 126.00 ft. 1/4 Mile - 16.40 sec. Slalom - 54.90 mph Skidpad - 0.75 g Even newer SUVs like the BMW X5 and Mercedes AMG ML55 have had problems bettering the performance mark set by the 5.9 Limited: 2000 AMG ML55 5.5L (Car & Driver Dec/99): 0-50 - 5.20 sec. 0-60 - 6.80 sec. 0-70 - 8.90 sec. 70-0 Braking - 181.00 ft. 1/4 Mile - 15.30 sec. Skidpad - 0.74 g 2000 BMW X5 4.4i (Motor Trend Jan/00): 0-60 - 7.50 1/4 Mile - 15.80 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
X5 Engine 3.0 L 272*hp I6 3.0 L 306*hp I6Twin Turbo 3.0 L 265*hp Diesel TT I6 4.8 L 355*hp V8 4.4 L 407*hp V8 Twin Turbo 4.4 L 555*hp V8 Twin Turbo Listan kaksi viimeistä menee jo vartin melkoista haipakkaa ja korkea viritteisen vakio moottorin jos haluat niin s52b32 eli 3,2 litraa ja 321hp ihan tehtaalta lähtiessä eikä edes ole lentokoneen moottori. Nyt touche ![]() Helkkarin hienoja kuvia Viimeksi muokannut nbf : 26.09.2011 05:14 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kyl mä näkisin että joku lambon tai ferrarin kone olis parempi maasturiin kuin mikään edellä mainituista.
Mites timon se toinen maasturiprojekti jaksaa, vai viekö käyttöauto kaiken tarmon? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Juu ei herneitä ei, useimmat jenkkikoneet on matalaviritteisiä satunnaisia poikkeuksia lukuunottamatta
![]() Soon mukava ajaa kun voi tyhjäkäynnillä taipintakaasulla edetä monet paikat ![]() ![]() Lainaus:
![]() ![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 26.09.2011 10:31 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() En jotenkin ymmärrä noita X5-juttuja. Onhan siinä Bemarin koneessa potkua ja uusimmissa bensakoneissakin (ainakin kutosissa?) kun lienee kaikissa turbot, niin vääntää koko kierrosalueelta. Kun Chryslerin 360 on todella pitkäiskuinen kone verrattuna vaikka 318:een ja vääntää alhaalta kuin traktori, niin mitä väliä on huipputehoilla? Youtubessa on video X5:n ja 318cid koneisen -98 mopo-ZJ:n kisasta, sekä myös WJ:n ja X5:n kisasta. Kummassakaan ei jää epäselvää kummassa on suuri alavääntö (= hyvä maasto-ominaisuus) ja kuka on paikaltaan lähdössä kingi. ![]() Voihan sitä tietysti väitellä kumpi on parempi, mutta olipa siis jotensakin hyvä X5-provo! ![]() http://www.youtube.com/watch?v=ZdaZtyvf_n4 http://www.youtube.com/watch?v=LkhYxybPL1w
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Juu ei tuossa ole kuin se 245hp/ 468Nm, mutta vakiona on ihan oikeasti nopea auto. Nyt kun on lihonnut suunnilleen sata kiloa ja on alkuperäistä isommat renkaat alla niin vähän on nuhaisempi. Mutta ei tällä jalkoihin jää vieläkään. Eilen kun kyrvähti Kulmakorvessa etuvetari ja autosta tuli takaveto, niin totesin että miksi tässä on jatkuva neliveto. Märällä asvaltilla kun painoi kuudestakympistä kaasua niin meni samantien kaunista kylkimyyryä ![]() ![]() edit: Tuttu näky tojotamiehille? Pitää hommata noi ristikolliset nivelet tilalle, ainakin amerikan saittien mukaan nämä CV- nivelet ei ole kestävimmästä päästä. ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 25.09.2011 14:04 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Touché ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
no pihtari laita ny kuvia JEEPISTÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(editiiooos: ajo kuvia metsästä kiitos) ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability Viimeksi muokannut young n dum : 25.09.2011 19:54 |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Yleisön pyynnöstä
![]() http://pekkavaris.kuvat.fi/kuvat/Kulmakorpi+Off-Road/ Tässä muutama esimakua: ![]() ![]() ![]() Tuolla taustalla muuten tulin jo takavedolla ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onko noi cv nivelet sitten selkeesti heikoin lenkki etuakselissa? Meinaan vaan että ristikko akseli aiheuttaa kääntösudituksessa pulssitusta joka ei oo varmaan kauheen lempeetä esim vetarille tai perälle. Vara niveltähän on kiva pitää hätävarana mukana mutta perää on paska remppaa paikanpäällä. |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Tuli pitkästä aikaa tehtyä jotain, mikä tarkoittaa rahanmenoa
![]() Etupään ehdin kasailla tänään, takapää jää hivenen myöhemmäksi. Edessä tuli kasvatettua akseliväliä hitusen - renkaat oli turhan lähellä etukaarien takareunaa, joten tuli siirrettyä ~30mm etenpäin. Siitä tosin seurasi pari odotettua ongelmaa, eli nyt pitää siirtää panhardin korinpuoleista kiinnikettä samat 30mm edemmäs ja samoin kallistuksenvakaajan kiinnikkeitä ![]() Taakse tilasin täydellisen asennussarjan laakereineen, stefoineen shimmeineen kaikkineen; poski- ja pinionin laakerit on aivan loppu joten ne pitää vaihtaa. Siinä yhteydessä kun akseli on irti niin hitsaan akseliin kunnon trussin ja vahvistelen parista muustakin paikkaa, niin pitäisi auttaa tuohon D44a:n laakeriongelmiin. Samalla tilasin 4.56 välitykset, alkuperäiset 3.73:t alkaneet ketuttaa koko ajan enemmän ja enemmän, kun tuntuu ettei ruutia ole niinkuin pitäisi. Noilla pitäisi päästä vähän orkkista tiheämpiin välityksiin niin jo taas Jeeppi kulkee. Tavoitteena alle 7s 0-100km/h kuten tehtaalta lähtiessä ![]() Eteen koitain pikkuhiljaa väkästellä sen high pinion D30 akselin kondikseen, siihen tulee WJ:n isommat tuplamäntäiset jarrut (tuli tilattua jo pari vuotta toiseen projektiin mihin niitä ei koskaan käytetty ![]() ![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Takatukivarret vaihtui eilen säädettäviin, siirsin akselia pari senttiä taaksepäin että on vähän paremmin tilaa ja renkaat keskellä pyöränaukkoa. Ulkonäkö, nääs
![]() ![]() Kävi kuitenkin tuuri, mulla oli ylimääräisenä etuakselin yoke ja pari XJ:n etukardaania. Jostain syystä ne oli reilusti ZJ:n etukardaania pidempiä, vaikkei niiden pitäisi olla ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Timolla taas lähtenyt mopo keulii
![]() Vai että käyttöauto ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tää on käyttöauto.. eikä tästä isompaa rakenneta vielä pitkään aikaan = ennenkuin on varaa uudempaan käyttikseen
![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Juurikin näin. Auto maannu nyt puoli vuotta pihalla jatkuvan laiton alla, mikä käyttöauto se semmonen on?
![]() Käyttöauto-käsitys tainnut luisua siihen suuntaan että se missä on kilvet on käyttöauto. ![]() |
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#23
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Anteeksi jos olen jotain loukannut mielenkiinnollani autoja ja varsinkin bemareita kohtaan. Ns. Laskuoppi perustuu ihan päättelemiseen. En ole perehtynyt amerikkalaisiin autoihin/moottoreihin ja ajattelin että jos vertaa bemarin samantapaisia moottoreita jotka eivät edusta kehityksen kärkeä (eikä niillä tee mitään ![]() ![]() Varmasti on hauska laite ajaa ja onhan tuommonen jeeppi oikea maastoauto verrattuna bemarin x sarjoihin Viimeksi muokannut nbf : 27.09.2011 11:53 |
#24
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Näissä litrateho yms. höpinöissä pitää aina muistaa, että se mitä on paperilla teho- ja vääntökäyrissä ja mitä on todellinen tilanne on aina kaksi eri juttua - ja käyttö metsässä vielä ihan oma asiansa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#25
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Litratehot on meillä kahvipöydässä aika yleinen keskustelun aihe kun on noita superturbo miehiä paljon. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Grand cherokee WJ | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.03.2010 22:29 |
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.02.2010 18:48 |
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |