![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Mitenkäs paljon tuommosessa 5,9 on voimaa? Laskuopin perusteella n.330hp 540nm pitäisi löytyä jos ei ole korkeaviritteinen.
Vertailuna BMW 5,4 litraa 326hp 490nm BMW 4,4 litraa 286hp 440nm BMW 5,0 litraa 400hp 500nm En osaa netistä etsiä kun noita jenkki moottoreita on niin paljon
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
1998 Jeep 5.9 Limited (Motor Trend Jan/98):
0-50 - 4.90 sec. 0-60 - 6.80 sec. 0-70 - 9.20 sec. 60-0 Braking - 126.00 ft. 1/4 Mile - 15.20 sec. Slalom - 58.40 mph Skidpad - 0.74 g For comparison, here is what a standard 5.2L Grand Cherokee would do: 1995 Orvis 5.2L (Motor Trend Jun/95): 0-60 - 8.30 sec. 60-0 Braking - 126.00 ft. 1/4 Mile - 16.40 sec. Slalom - 54.90 mph Skidpad - 0.75 g Even newer SUVs like the BMW X5 and Mercedes AMG ML55 have had problems bettering the performance mark set by the 5.9 Limited: 2000 AMG ML55 5.5L (Car & Driver Dec/99): 0-50 - 5.20 sec. 0-60 - 6.80 sec. 0-70 - 8.90 sec. 70-0 Braking - 181.00 ft. 1/4 Mile - 15.30 sec. Skidpad - 0.74 g 2000 BMW X5 4.4i (Motor Trend Jan/00): 0-60 - 7.50 1/4 Mile - 15.80 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
X5 Engine 3.0 L 272*hp I6 3.0 L 306*hp I6Twin Turbo 3.0 L 265*hp Diesel TT I6 4.8 L 355*hp V8 4.4 L 407*hp V8 Twin Turbo 4.4 L 555*hp V8 Twin Turbo Listan kaksi viimeistä menee jo vartin melkoista haipakkaa ja korkea viritteisen vakio moottorin jos haluat niin s52b32 eli 3,2 litraa ja 321hp ihan tehtaalta lähtiessä eikä edes ole lentokoneen moottori. Nyt touche ![]() Helkkarin hienoja kuvia Viimeksi muokannut nbf : 26.09.2011 05:14 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Kyl mä näkisin että joku lambon tai ferrarin kone olis parempi maasturiin kuin mikään edellä mainituista.
Mites timon se toinen maasturiprojekti jaksaa, vai viekö käyttöauto kaiken tarmon? |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
ei herneitä tai muita palkokasveja. Timolle ettei mene offtopikiksi niin oikeasti komian näköinen jeeppi ja kori on varmasti puolta jäykempi noiden muutosten jälkeen.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Juu ei herneitä ei, useimmat jenkkikoneet on matalaviritteisiä satunnaisia poikkeuksia lukuunottamatta
Mutta eipä mulle tule mieleen paljon parempaa konetta metsäkäyttöä silmällä pitäen kuin heti alhaalta asti kunnolla vääntävä V8. Tuppaa iso osa eurokoneista olevan sellaisia että vääntöä on kunnolla tarjolla vasta joko sitten kun ahdin herää henkiin tai sitten korkeilla jengoilla.Soon mukava ajaa kun voi tyhjäkäynnillä taipintakaasulla edetä monet paikat Tietysti joku (stroukattu) LSx- sarjan alumiinikasi olisi paras, kohtuupainoinen kone & laatikko, tehoa & vääntöä enemmän kuin Moparin 360:ssä, menisi vähemmällä sopalla ja laatikon ohjelmoinnilla saisi ihmeitä aikaiseksi. Jos vaikka tohon varsinaiseen metsäautoon joskus ![]() Lainaus:
Oli toki silloinkin esim. M5:n 5.0 V8 missä oli 400hp/ 500Nm, mutta toisaalta sen aikainen 4.4 litran V8 286hp/ ???Nm.. enemmän kyllä kuin jenkkikasissa, mutta ei mitään ihmeellisiä lukuja. Bemarin nykyiset koneet on aika huimia, ottaen huomioon moottorien koon, teholukemat ja kulutuksen. Jos vielä kestävät kunnolla niin hatunnosto siitä ![]() Lainaus:
ei tämä käyttöauto niinkään vie tarmoa, sen sijaan talon rakentaminen ja siihen liittyvät paperisodat vie aikaa & rahaa melkoisen tehokkaasti.. Tällä hetkellä siis vähän budjetti heikossa kantimissa että saisi auton nippuun. Tukivarren päät kyllä tilasin joku aika sitten, saisin akselit alle niin tulisi vähän valmiimman näköinen..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 26.09.2011 10:31 |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Juu ei tuossa ole kuin se 245hp/ 468Nm, mutta vakiona on ihan oikeasti nopea auto. Nyt kun on lihonnut suunnilleen sata kiloa ja on alkuperäistä isommat renkaat alla niin vähän on nuhaisempi. Mutta ei tällä jalkoihin jää vieläkään. Eilen kun kyrvähti Kulmakorvessa etuvetari ja autosta tuli takaveto, niin totesin että miksi tässä on jatkuva neliveto. Märällä asvaltilla kun painoi kuudestakympistä kaasua niin meni samantien kaunista kylkimyyryä ![]() edit: Tuttu näky tojotamiehille? Pitää hommata noi ristikolliset nivelet tilalle, ainakin amerikan saittien mukaan nämä CV- nivelet ei ole kestävimmästä päästä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 25.09.2011 14:04 |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Touché ![]() |
|
#11
|
||||
|
||||
|
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#13
|
||||
|
||||
|
no pihtari laita ny kuvia JEEPISTÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(editiiooos: ajo kuvia metsästä kiitos)
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability Viimeksi muokannut young n dum : 25.09.2011 19:54 |
|
#14
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Onko noi cv nivelet sitten selkeesti heikoin lenkki etuakselissa? Meinaan vaan että ristikko akseli aiheuttaa kääntösudituksessa pulssitusta joka ei oo varmaan kauheen lempeetä esim vetarille tai perälle. Vara niveltähän on kiva pitää hätävarana mukana mutta perää on paska remppaa paikanpäällä. |
|
#15
|
||||
|
||||
|
Tuli pitkästä aikaa tehtyä jotain, mikä tarkoittaa rahanmenoa
Eli kauan kaivatut uudet tukivarret tuli vihdoin hommattua, alkuperäiset peltilipareet on jo ihan umpisolmussa ja puslat loppuunajetut. Tilalle tuli Rough Countryn säädettävät ala- ja ylätukivarret niin eteen kuin taakse, flex- jointit toisessa päässä varsia ja "Jeepin" (eli Clevite:n valmistamat) alkuperäiset kumipuslat toisessa.Etupään ehdin kasailla tänään, takapää jää hivenen myöhemmäksi. Edessä tuli kasvatettua akseliväliä hitusen - renkaat oli turhan lähellä etukaarien takareunaa, joten tuli siirrettyä ~30mm etenpäin. Siitä tosin seurasi pari odotettua ongelmaa, eli nyt pitää siirtää panhardin korinpuoleista kiinnikettä samat 30mm edemmäs ja samoin kallistuksenvakaajan kiinnikkeitä ![]() Taakse tilasin täydellisen asennussarjan laakereineen, stefoineen shimmeineen kaikkineen; poski- ja pinionin laakerit on aivan loppu joten ne pitää vaihtaa. Siinä yhteydessä kun akseli on irti niin hitsaan akseliin kunnon trussin ja vahvistelen parista muustakin paikkaa, niin pitäisi auttaa tuohon D44a:n laakeriongelmiin. Samalla tilasin 4.56 välitykset, alkuperäiset 3.73:t alkaneet ketuttaa koko ajan enemmän ja enemmän, kun tuntuu ettei ruutia ole niinkuin pitäisi. Noilla pitäisi päästä vähän orkkista tiheämpiin välityksiin niin jo taas Jeeppi kulkee. Tavoitteena alle 7s 0-100km/h kuten tehtaalta lähtiessä ![]() Eteen koitain pikkuhiljaa väkästellä sen high pinion D30 akselin kondikseen, siihen tulee WJ:n isommat tuplamäntäiset jarrut (tuli tilattua jo pari vuotta toiseen projektiin mihin niitä ei koskaan käytetty Ohjaus päivittyy siinä itsekseen cross- over tyyliseksi kuten WJ:ssä on. Samalla tulee varmaan hommattua akseliin Eatonin e-locker ja tietysti 4.56 välitykset kuten taka- akselille. Eiköhän sitten pitäisi tällä kulkineella päästä mukavasti kauppaan ![]() Lainaus:
ristikon vaihtaa vaikka metsässä aika pikaisesti.. Kyllä se sulake akselissa silti on tuo ristikko, jollei ihan paska mäihä käy.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#16
|
||||
|
||||
|
Takatukivarret vaihtui eilen säädettäviin, siirsin akselia pari senttiä taaksepäin että on vähän paremmin tilaa ja renkaat keskellä pyöränaukkoa. Ulkonäkö, nääs
Vaihdoin myös rikkonaisen etuvetarin tilalle ehjän, mutta kun aloin ruuvata etukardaania takaisin kiinni niin totesin ettei se enää ylety akselivälin venytyksen takia. Perkele! ![]() Kävi kuitenkin tuuri, mulla oli ylimääräisenä etuakselin yoke ja pari XJ:n etukardaania. Jostain syystä ne oli reilusti ZJ:n etukardaania pidempiä, vaikkei niiden pitäisi olla Yoke + XJ:n kardaani, ja pituutta riitti juuri sopivasti. Nyt on taas neliveto ja pääsee kulmaan ensi vko.loppuna.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#17
|
||||
|
||||
|
Timolla taas lähtenyt mopo keulii
![]() Vai että käyttöauto
|
|
#18
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#19
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Anteeksi jos olen jotain loukannut mielenkiinnollani autoja ja varsinkin bemareita kohtaan. Ns. Laskuoppi perustuu ihan päättelemiseen. En ole perehtynyt amerikkalaisiin autoihin/moottoreihin ja ajattelin että jos vertaa bemarin samantapaisia moottoreita jotka eivät edusta kehityksen kärkeä (eikä niillä tee mitään ) tuohon jeepin moottoriin niin siellähän voisi olla jopa se 330hv mutta eipä siellä ollut joten pahoittelen jos satutin henkisesti jotain. En tullut ilkkumaan jeeppiä tai Veekasia mutta kaikesta päätellen joku kirpaisi osaa teistä. Timon kanssa saatiin tästä saatiin melkein järkevä keskustelu ![]() Varmasti on hauska laite ajaa ja onhan tuommonen jeeppi oikea maastoauto verrattuna bemarin x sarjoihin Viimeksi muokannut nbf : 27.09.2011 11:53 |
|
#20
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Näistähän on väännetty jo aiemminkin tuolla yleisellä puolella, silloinkin oli mielipiteitä moneen suuntaan.Näissä litrateho yms. höpinöissä pitää aina muistaa, että se mitä on paperilla teho- ja vääntökäyrissä ja mitä on todellinen tilanne on aina kaksi eri juttua - ja käyttö metsässä vielä ihan oma asiansa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#21
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Litratehot on meillä kahvipöydässä aika yleinen keskustelun aihe kun on noita superturbo miehiä paljon. |
|
#22
|
||||
|
||||
|
Mun tekis mieli jäävätä itteni tästä keskustelusta kun mulla on Volvon B30 ja mä säälin teitä kaikkia sillä perusteella, mut kuitenkin. Minäs vuonna moparin 360 on keksitty? Niihin aikoihin kun bemari tosiaan teki vielä lentokoneen moottoreita. Nyky bemarit on kaikki alu lohkoja ohuilla putkilla joita on hyvä ajaa tulikuumana jäiseen veteen. !Kerran!.
Jenkit on tajunnu että miks vaihtaa tai edes suunnitella hipomotteja kun vanhat soi ja niitä on kiva laittaa autoihin kun ne voidaan myydä semmosilla alennuksilla että benari eemelii vaan vituttaa. Mitäs vehkeitä nbäffällä on. Ei muuten mut vois vähän kysellä kun ollaan essonbaarissa puhuttu. Jos volvoon joskus moottori vaihtuu niin mä lähen hakee litratehoja kans! http://www.youtube.com/watch?v=26X_s...eature=related Viimeksi muokannut hpotteri : 27.09.2011 21:06 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Grand cherokee WJ | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.03.2010 22:29 |
| Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.02.2010 18:48 |
| O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
| cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |