![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sama tilanne lienee monessa muussa kerhossa, jotka haluaisivat trialia järjestää. Paljonko siihen kerhojen väliseen piti olla pakollisia lisenssillisiä kavereita? Vielä jos akk pudottaa lisenssit villiin kisaan osallistuneilta kuskeilta niin ei tule olemaan helppoa tämä trialin elvyttäminen. Vähän muna-kana tilanne. Ei kisoja => ei toimitsijoita jne jne...
__________________
- eskimo kaenuusta |
#27
|
|||
|
|||
![]()
AKK:ta kohtaan mielipiteemme ovat neutraalit. Sellainen tarvitaan autourheilussa ja piste.
Mutta jos ajateltaisiin ihan omaa trial-kilpailuiden sarjaa johon laadittaisiin eurotrial sääntöjä mukailevat omat säännöt jotka koskisivat sitten joka kisaa. Tällöin kisanjärjestäjä ottaa vakuutuksen itse valitsemastaan vakuutusyhtiöstä. Me otimme Kuttulandia avajaiskisoja varten vakuutuksen lähivakuutuksesta. Se kattoi katsojat, toimitsijat ja materiaalivahingot. Vakuutusmaksun suuruus muodostuu oletetun katsojamäärän mukaan. Vakuutus kulkee vastuuvakuutusnimellä ja ei ollut mikään kohtuuttoman kallis. Eli idea oli se, että jos jotain olisi sattunut, syy olisi mitä todennäköisemmin ollut kisanjärjestäjän heikot tai puutteelliset järjestelyt. Ja nämä vakuutus olisi juuri korvannut. Jos vahinko kuljettajille tai kilpa-autoille olisi sattunut kisanjärjestäjän heikoista tai puutteellisista järjestelyistä, esim, ajoesteen hajoaminen, vakuutus olisi myös tämän korvannut. Kisakutsussa kerroimme selkeästi että kuljettajat ovat omalla vastuullaan eli ottavat omat vakuutuksensa itse. Eli kilpailijan itse aiheuttamat vahingot hänen omista vakuutuksistaan. Eli esim. vahingon aiheuttaminen ajamalla ajoesteeseen vastoin ohjeita. Eli, voisi sen näinkin tehdä. Tämä oli ihan meidän oma ehdotus ja missään nimessä emme halua polkea Saijan kaltaisen todella tärkeän offi-ihmisen jalkoja kun tällaista kerromme. Kunhan nyt kerroin miten me aiomme jatkossa edetä ja vinkki vinkkinä muillekin. ![]() Ja jos tuottaa mielipahaa, parempi kun unohdatte tämän. ![]() |
#28
|
|||
|
|||
![]()
Kerhojen väliseen kisaan ainoat pakolliset lisenssin omaavat henkilöt on kilpailun johtaja, turvapäällikkö ja katsastus päällikkö.
Saija on tuossa oikeassa että minäkään en voi/halua osallistua toimitsijana tai kilpailijana ns. villiin kisaan. 25 vuotta on autourheilua tullut harrastettua toimitsijana jos jonkinlaisena ja jopa kilpailijana. Toimitsijat kisassa voi olla mistä vaan seurasta kunhan järjestävä seura on akk:n jäsen. Kysellä saa ja kannattaa, ei nämä niin vaikeita asioita ole, toki kokeneimpien neuvot on aina tarpeen ja helpottaa kaikkea paperisotaa. Rohkeasti vaan kisoja tekemään. |
#29
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Kyl määki Turuus kerra |
#30
|
|||
|
|||
![]()
Ymmärrän kyllä mutta tulin tekstilläni väärinymmärretyksi.
Tässä maassa on varmana paljon niitä offihenkisiä ihmisiä jotka voisivat tarjota maita tai jopa järjestää kisoja, mutta joille AKK on kuin punainen vaate. Tai sitten vain on mahdoton oman tilanteen vuoksi kisaansa millään tavalla AKK:n alaisuuteen laittaa. Kirjoituksessani väläytin mahdollisuutta trial kisa sarjaan joka ei olisi millään tavalla AKK:n kanssa tekemisissä. Tätäkin mahdollisuutta kannattaa väläytellä, sillä kuten Saija kirjoitteli jossain osiossa, kisoja järjestävät aina ne samat naamat. Uusia järjestäjiä kaivattaisiin. Missä vika kun heitä ei ilmaannu. Onko ongelma siinä että halukkaita voisi olla mutta eivät uskalla ottaa edes puheeksi kun täällä tuntuu jokaisella olevan joka toinen sana AKK ja joka toinen lisenssit. Eli halusin laajentaa keskustelua muuhunkin suuntaan kuin vain tähän, kirjoitetaan se nyt vielä kerran, eli AKK:hon. PS. löin jo itse sen puukon rintaani kun tällaista kirjoittelen, ja korostan että olen yksin kirjoituksieni takana. |
#31
|
||||
|
||||
![]()
Mä haluan oikesti päästä näiden kisojen kanssa mahdollisimman helpolla. Ja kaikki ylimääräinen koneella ja puhelimessa vietetty aika karsii sitten pois mulle tärkeää omaa aikaa... Eli kuten sanoin, ihan puhtaasti itsekkäistä syistä ajattelen näin.
Kaikki tuo ylläkirjoitettu on mahdollista ja erittäin harkittavaakin, varsinkin jos se AKK on iso paha peikko johon ei voi periaatteesta edes ajatella kuuluvansa. Jokainenhan viime kädessä elää omaa elämäänsä ja juuri niin kuin omaksi parhaakseen katsoo. Valinnan vapaus pitää olla ja mahdollisuus osallistua juuri niihin tapahtumiin ja kisoihin kuin itse haluaa. Mutta mulle itselle tämä Offroad harrastus on laajentunut jo "kansainväliseksi" toiminnaksi, eli mulle se päätoimilisenssi on tärkeä. Käyn siis ulkomailla mm. Eurotrialeissa auttelemassa jaksotuomarin ominaisuudessa, Foff kisoissa joita menen katsomaan niin järjestäjät tietävät mun tulevan apuun jos tarvitsee. Samaten jos Offroad lajina ei kuulu minkään suomalaisen kattojärjestön alaisuuteen, on kilpailijoiden (niiden jotka haluaa edelleen kiertää ulkomailla ajamassa) melkeimpä mahdotonta osallistua enää kisoihin. Kutsussa kun aina vaaditaan maan kattojärjestön myöntämä lisenssi. Eli asiassa on valitettavasti muitakin kuin vain se yksi näkökulma ja jotta oltaisiin kaikki edes jollain tavalla samalla viivalla niin ei yksittäinen ihminen voi tehdä päätöksiä kuin omasta puolestaan. Eli toimitsijat päättävät mihin kisaan he menevät auttamaan ja kuskit päättävät mihin kisoihin he menevät ajamaan. |
#32
|
|||
|
|||
![]()
Kun neuvoja keväällä kyselin kisojen järjestämisestä, meille kynnykseksi, ja uskon että monille muillekin pienille järjestäjäryhmille hankaluutena tulee se, että kerhojen välisiä kisoja järjestettäessä yleisöltä ei saa periä pääsylipputuloja. Olenko yleensäkin ymmärtänyt väärin vai voiko tällainen todellakin olla totta?
Mikä on syy tällaiseen järjettömyyteen? Meillä ei ole sponsoreita ja kaikki kisoihin vaadittava raha otetaan yhden ihmisen rahapussista. On perin selvää että on helppo laittaa yleisö maksamaan näkemästään ja kukaan ei valittanut 10 euron pääsymaksusta. Tällä rahalla maksoimme kaikki varsinaisen kisapäivän kulut. Kilpailijoilta ei sitten tarvinnutkaan suurta summaa kiskoa. Vaihtoehtona olisi tietenkin osallistumismaksun korotus, vaikka 100 euroa/auto. Lopputulos: ei tarvi odotella kilpailijoita. Laitetaan yleisölle paikoitusmaksu. Lopputulos: Kisa-alueelle johtavien teiden varret ja liittymät täyttyvät paikoitusmaksua kiertävien ihmisten autoista. Sponsoreita emme lähde haalimaan ja tuskin niitä täältäpäin saisikaan. Jos tuollainen järjettömyys poistettaisiin kerhojen välisten kisojen järjestämisestä, alkaisimme jatkossa ilman muuta ilmoittamaan AKK:lle kisamme. |
#33
|
|||
|
|||
![]() Tässä ainakin yksi syy jäädä ulkopuolelleLainaus:
![]() 9. Suljettu kilpailu Kilpailua nimitetään suljetuksi, jos osanotto siihen on sallittu ainoastaan määrätyn AKK:n jäsenyhdistyksen jäsenille. Kilpailua varten vaaditaan AKK:n lupa. AKK voi poikkeustapauksissa sallia useiden liiton jäsenyhdistysten yhdessä järjestää kilpailu. Seurojen jäsentenväliset kilpailut ovat suljettuja kilpailuja. Suljetussa kilpailussa on pääsymaksun kerääminen yleisöltä kielletty 1.5.8. Harjoitus- ja jäsentenväliset kilpailut Ilmoitettava kirjallisesti AKK:lle viimeistään 7 päivää ennen kilpailua. Vähintään tutustumislisenssi ja katsastuskortti vaaditaan. Maa-alueluvat vaaditaan kuten safareissa. Tekniikka- ja turvamääräykset ovat lajisäännön mukaan. Kilpailun johtajalta, katsastuspäälliköltä ja turvapäälliköltä vaaditaan toimitsijalisenssi. Näin puusta katsoen olet Picu tulkinnut tuon pääsymaksuasian turhan tiukasti sillä kysehän ei teilläkään ole suljettu kilpailu jossa siis osanottajat olisi rajattu tiettyyn jäsenyyteen vaan kaikilla on ollut mahdollisuus osallistua. Ja perustelen tuota myös tällä, "INSA TURBO StadionTrial 2011Seurojen välinen / Pohjoismaisille avoin kutsukilpailu" Tuskinpa tuollakaan katsojat tulevat maksamatta kisaa katsomaan vai olisko järjestäjillä fyrkkaa taskunpohjalla jo valmiina liikaa ja pelkästä hyväntekeväisyydestä ja rakkaudesta Offia kohtaan kisoja järkkäävät ![]() ![]() Jos sitten mietitään miksikö tavan Offikerhot eivät ole liittyneet AKK:n jäseniksi niin taitaa suurin syy olla AKK:n perimä jäsenmaksu, joka perusmaksun (170 € vuonna 2010) (liittymismaksu 170€) lisäksi vie kerhon kassasta 10.50 eur/jäsen (kaikista jäsenistä) eli aika merkittävän summan riippumatta siitä periikö yhdistys jäseniltään maksuja vaiko ei!!! Kisajärjestäminenhän ei toki AKK-jäsenyyttä sinänsä edellytä, mutta kuten tuolla Saija ja SirP jo perustelivat niin kilpailu- tai toimitsijalisenssin haltijoiden ei kannata lähteä "villejä" hisoja järkkäämään jos haluavat tehdä myös näitä virallisia kisoja ja toimia myös ulkomailla FIA:n alaisissa kisoissa ![]() Mitä sitten tulee "Kuttulandiaan" niin sehän voidaan tulkita yritystoiminnaksi eli voisihan se olla AKK:n jäsen nimikkeellä "kilpailuja järjestävä" kuten esim. äskettäin AKK:n jäseneksi hyväksytty Tommi Mäkinen Racing ![]() ![]() |
#34
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pitäisikös kysyä että miksi Trial porukat ei tee suunnistuskisoja. Taitaa olla sama mörkö kyseessä. Itse kyllä ostin heti Fian hyväksymän kypärän kun osallistuin Offroad for fun kisaan...eli harraste luokkaan. Eikös toi ole jo lopetettu että jos osallistuu muuhun kun akk:n kisan nii soon moron... Eikös noi Sheikin kisoihin osallistuminen ollu ennen se raja missä tiputtiin akk:n leivistä pois,ja nykysin sais olla mukana tollasissakin kisoissa. Mua ei kannata heti seivästää tästä avautumisesta koska en ole mukana kummassakaan kisaorganisaatiossa..en akk:ssa enkä sunnisituksessa. Kunhan vaan toin mielipiteeni esille samallalailla ja samalla riskillä kun Picu. Tietämättä kaikkia nyansseja. |
#35
|
|||
|
|||
![]() Tekijöitä (Trialin) liian vähän ja nekin lopettelemassaLainaus:
![]() Viimeksi muokannut Byrocrat : 21.09.2011 23:03 Perustelu: Korjailua |
#36
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa jonkinverran ahdistaa ihan puhtaasti AKK:n imago-ongelma. Tämänkin topicin jälkeen jää vaan mieleen että AKK tahtoo rahaa vähän siitä sun tästä, eikä niin vähääkään. Vastineeksi saa vakuutuksen, jonka sais muutenkin. Kaupan päälle vähän uhkaillaan että saa kenkää jos käy vieraissa kisoissa..
AKK-maksut ja kulut ovat melko korkeat suhteessa esim tämän vuoden kisojen määrään, jos lähtee ostamaan 70e peruslisenssiä ja muutaman satasen ylihintaista autourheilukypärää. Säännöistä sen verran, että yksinkertaisetkin asiat on jotenkin onnistuttu esittämään monimutkaisesti. Eikä asiaa helpota se että kaarisääntöjä ei ole kirjotettu maastoautoille sopiviksi, vaan niitä sovelletaan.
__________________
Harbor Cruisers |
#37
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos haluaa ajaa ruotsin ja norjan sarjassa (siitä taitaa olla aikaa kun joku viimeksi ajoi Ruotsin Trial -Cuppia, oliskos 15-20vuotta?) niin se pitää varmaan kysyä. OffRoadsuunnistuksen yhteydessä, se että suomalaiset ei kuulu AKK:hon ja kaikki muut kilpailijat, kisa ja laji yms. on FIA:n alainen ei ole aiheuttanut mitään ongelmia. Näin siis Eestissä, Latviassa ja Liettuassa. Viimeksihän Tapsa, Sihvoset ja Ossi oli ajamassa Klaperjahdissa, joka on Eestin EAL:n (vastaa meillä AKK:ta) alainen kisa ja eipä mitään ongelmia ollut. Kyllähän kutsussa ja ilmoittautumisessa kysytään lisenssiä, mutta ohje on ollut jättää se tyhjäksi. Jos norja, ruotsi ja suomi jätetään pois niin kyllä Off Road Trailin kuuluminen Euroopan maissa FIA:n alle on enemmänkin poikkeus kuin sääntö.
__________________
Jablonkaa, jablonkaa sitä äiti koittaa piilottaa sama se, löydän ne! Viimeksi muokannut myllis : 22.09.2011 07:26 |
#38
|
||||
|
||||
![]() Niin, mä maksoin omasta uudesta Eciecin kypärästä peräti 150€... Tosin se on oranssi ![]()
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#39
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kypärähän on saatanan kallis ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#40
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kisailijoita ei rankaista villiin kisaan osallistumisesta. Siis se puoli ok. Järjestäjän puolella huolehditaan, että jos kerhosta mahdollisesti löytyy joku lisenssin omaava kaveri niin ei nimetä häntä kisaorganisaatioon => lisenssi pysyy plakkarissa. Lisäksi hommataan järjestäjän vastuuvakuutus, joka nyt meillä sattuu olemaan ympärivuoden voimassa omalla ajualueella. Vastuuvakuutuksen sisältö lienee lähellä akk:n lisenssivakuutuksen sisältöä. Siis villin kisan järkkääminen ei pitäisi olla pois kenenkään muun pussista/eduista kuin akk:n? Joku korjaa jos meni metsään... Miksi tätä villiä kisaa ajan takaa niin meidän kerholle olisi älyttömän paljon helpompi tehdä villi kisa kuin akk:n alainen.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#41
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() kun jos noihin virkoihin riittä perustoimitsialisenssi niin eihän hommaaminen vissiin ollu kun pikkasen kaavakkeidentäyttöä.. toi päälisenssi sit tartti sen koulutuksen ja jotain tehtäviäkin kait ![]() aattelin vaan et ei ainakaan tosta jäis kiinni kisojen teko.. |
#42
|
||||
|
||||
![]()
Eiks teillä ole niitä kolmea toimitsija lisenssin omaavaa heppua....vai miks on vaikea tehä AKK kisa?
|
#43
|
|||
|
|||
![]()
Kiitti Byrocrat että oikaisit väärinkäsitykseni. Pitäisi varmaan itse ottaa selvää eikä kuunnella muiden musta tuntuu neuvoja.
![]() Meillä ei ole seuraa, on vain ry. Tässä ry:ssä on kolme henkilöä. Emme lähde seuraa perustamaan kun ei täällä päin ole kuin muutama harrastaja. Mutta "musta tuntuu neuvojen" perusteella voimme yhdistyksenäkin järjestää kerhojen väliset kisat? Näin ainakin keväällä neuvottiin!?! ![]() Eli ilmeisesti otan yhteyttä AKK:hon ja kysyn mikä olisi vuosimaksu yhdistykselle, hommaamme tarvittavat järjestäjä lisenssit ja laitamme ensi heinäkuussa kerhojen väliset kisat pystyyn? Tämän jälkeen voimme saada toimitsijoita ulkopuolelta ilman että heidän omat mahdolliset lisenssit hyllytetään? Voimme tehdä kilpailuista yleisötapahtuman, ja AKK:lla on tarjota sitä varten vakuutus. Vai hommaankohan sen itse kuten viime kesänäkin? Helppoa! ![]() Näin voimme olla mukana mahdollisessa trial kilpailuiden sarjassa mikäli muokkaamme ratojamme sääntöjen mukaiseksi. ![]() Mielenkiintoista tuo Mylliksen laittama tieto siitä että eurotrial kilpailuihin osallistuminen ei vaadi lisenssiä ja että on paremminkin poikkeus kuin sääntö liittää trial kilpailut FIA:n alaisuuteen. TOIVOISIN IHAN OIKEAA KESKUSTELUA OLLAANKO PORUKALLA MUKANA JA MISSÄ. PÄÄASIA OLISI ETTÄ NIITÄ KISOJA ALETTAISIIN TEKEMÄÄN JOTTA KILPAILIJATKIN SAISIVAT MOTIVAATIOTA AUTOJEN RAKENTELUUN. ![]() |
#44
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() mullakin on päätoimisia laput 31,12-2011 asti vaan voimassa.. tuokin on ex seuran ajoilta ja nyt vaatis koulutuspäivän et pysyis voimassa..? ja luokitus vaan ralliin. nii ja pitäs saada selvyttä noihin toimitsia lisenssi vaatimuksiin kuten tuolla aiemmassa viestissä kirjoitin. edit: kitissä kävin kattomassa omat tiedot ja perus tasoa näyttää offroadin kohalla toimitsiatiedoissa lukevan.. ja sekin loppuu nyt vuodenvaihteessa. Viimeksi muokannut matti.v : 22.09.2011 12:41 |
#45
|
|||
|
|||
![]()
Mua neuvoi keväällä palstalla privana useampikin henkilö niin lupa- kuin kisanjärjestämisasioissakin. No joo, osa neuvoista ei sitten ollut oikein, mutta oliko sekin väärää tietoa että kerhojen välisten kisojen järjestämisessä tarvittavat kolme lisenssiä käyvät peruslisensseinä? Ja ne ovat saamieni ohjeiden mukaan kolme vuotta voimassa ja saa AKK:lta ihan vaan hakemalla?
Ajattelin kun tuossa edellä kirjoitettiin jotain kouluttautumisesta. Myönnän käyneeni AKK:n sivuilla mutta jotenkin en osaa sieltä mitään tietoa hakea. |
#46
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
mä soitin jo akk.n ja kysyin kinnusen annelta tota hommaa, se joka olis tarkemmin tienny oli sopivasti lomalla. ![]() sen perus tason toimitsialisenssin tosiaan saa hakemalla.. maksu tais olla 20e ja on voimassa 3 vuotta.. edit: ja pitää tosiaan olla jonkun akk:n alaisen seuran maksanut jäsen. eli jos toi peruslisenssi riittää tuohon harjoitus tai jäsentenvälisiin kisoihin niin noitahan kannattaa hakea heti. ja silloinhan meidänkin kannattaa tehä toi kajaanin kisa tommosena.. MUTTA.. jos pitää olla päätoimitsiatason laput offissa niin sit on hankalampi. päätoimitsialisenssin hakemiseen tarvitaan aiempi toimitsialisenssi,päätoimitsiakoulutus ja todistusta siitä että olet ollut toimitsiatehtävissä aikaisemminkin.. se jäi epäselväksi et pitääkö offroadissa olla oma päätoimitsiakoulutus,ei ainakaan akk:n koulutuskalenterista yhtään sellasta koulutusta löydy ![]() niin ja toinen juttu et pitääköhän nuo "toimitsiapisteetkin" olla ansaittu jus offissa ja akk:n alaisissa kisoissa ![]() tossa mietin sellastakin mahollisuutta et jos ei saa periä pääsymaksua niin mainostaa pirusti ja myy paaaljon makkaraa ![]() Viimeksi muokannut matti.v : 22.09.2011 21:54 |
#47
|
|||
|
|||
![]()
No joku toivon mukaan, vaikka Byrocrat valaisee tätäkin puolta.
Nimittäin hieman tämä alkaa näyttämään helpommalta mitä vielä aamulla kuvittelin. Niin ja se yleisön rahastaminen sitten onnistuukin. Pitää aina lukea loppuun asti teksti ja vasta sitten kommentoida. Tämä joka minua keväällä neuvoi ei ollut huomannut tuota jälkimmäistä tekstiä. On muutenkin jotenkin hankalaa lukea virallista tekstiä niin että siitä jotain ymmärtäisikin. |
#48
|
||||
|
||||
![]()
Sanon enää yhden kommentin omasta puolestani. Jos mä haluan tuota Formula Offroadia tehdä, mä tarvitsen sen AKK:n lisenssin.
|
#49
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Päätoimitsijalisenssi Ralli Nopeus Karting Muu laji Tekniikka Turva Tuomariston pj, Tuomaristo x x x x Kilpailunjohtaja(t)* x x x x Kilpailutapahtumanjohtaja x x Kilpailun sihteeri x x x Ratamestari x x Ratatuomareiden päällikkö x x Faktatuomari x x Turvapäällikkö x x x x Pääkatsastaja x x x x x Katsastuspäällikkö x x x x x __________________________________________________ _______ Perustoimitsijalisenssi, Nuorisolisenssi Ralli Nopeus Karting Muu laji Tekniikka Turva Muu nimetty toimitsijatehtävä x x x x x x __________________________________________________ ______________ (* sisältää rallin reittijohtajan ja turvallisuusjohtajan) Yksittäinen henkilö ei voi toimitsijalisenssiä itsekseen hakea eli vaikka lisenssi onkin henkilökohtainen niin ensinnäkin hakijan on kuuluttava johonkin AKK-kerhoon joka lisenssihakemuksen ensin käsittelee jonka jälkeen allekirjoitettuna lähettää sen eteenpäin!! Toimitsijalisenssihän toki maksaa, mutta laskun maksaa kerho eikä lisenssin saaja. Olipa kyse päätoimitsija- taikka perustoimitsijalisenssistä niin sen pitää olla kyseisen lajin lisenssi eli Offikisoja tehtäessä Offroad-lisenssi, rallissa rallilisenssi jne. Turvapuolen lisenssi on sama kaikilla mutta tekniikkapuolellakin vaaditaan sitten normi tekniikkakoulutuksen lisäksi myös oman lajin koulutusjakso. Yleensähän porukalla on lisenssissä useampia lajeja joten voi toimia melkeinpä lajissa kun lajissa. Edellyttää tietty, että lisenssiä hakiessa on ruksannut ne lajit joissa on ollut ( tai on kuvitellut olleensa) hommissa. Hakemukseenhan tulee kisat päivämäärineen ja tehtävineen eli hiukka paperityötä sen täyttö vaatii. Sen voi tietty teettää kerhon sihteerillä joka varmaan mielellään koska kerhothan tarvitsevat kilpailuluvan saadakseen ainakin ne päätoimitsijat ja jos ne ovat omasta kerhosta niin aina parempi. ![]() ![]() Tuohon ylle yritin kopsata lisenssivaatimustaulukon, mutta näyttää ruudukko katoavan jonnekin. Samainen taulukko löytyy AKK:n sääntökirjasta kohdassa, Toimitsijoiden luokitus ja lisenssit ja hiukka aiemmin selostus myös Kilpailutoimitsijoista ja heidän tehtävistään yleisemminkin. Tuohon kerhojen välisen kisan toimitsijatasovaatimukseen ( siis kilpailunjohtajan, katsastuspäällikön ja turvapäällikön) en nyt lähde arvailemaan, mutta kannattaa varmistaa asia AKK:n Jari Saariolta jolle tämä Offikin tekniikan, autosuunnistuksen ja pienoisautoilun lisäksi kuuluu jari.saario@autourheilu.fi Näin "eläkeelle autourheilusta siirtyneenä" veikkaisin, että päätoimitsijatasoa vaaditaan, mutta nehän voi ruokapalkalla värvätä jostakin muusta kerhosta jos ja kun niitä nykyisin monessakaan kerhossa ei ole. ![]() Jos tulee lisää kysymyksiä niin yritetään selvittää ja kuten jo sanoin Saariolta kannattaa kysellä ja tietty Jundeltakin kun kerran on tuon "lajiyhteyshenkilön" epäkiitollisen tehtävän riesakseen ottanut ![]() PS. Ei tuo taulukko suostu pysymään siinä muodossa kun on sääntökirjassa eli ruksit hyppelee ihan omia aikojaan joten katsokaa sieltä !!! Viimeksi muokannut Byrocrat : 22.09.2011 21:43 |
#50
|
|||
|
|||
![]()
Aloittelijalle tossa oli taas opiskeltavaa riittämiin. Jotenkin tuntuu että aika paljon rahaa virtaa pois päin kun kaikki lisenssit ja jäsenmaksut on tilitetty oikeille tileille.
![]() Kuttulandian portinpieleen ei ihan vielä lähiaikoina ilmesty AKK:n jäsen tarra, mutta pitää seurata mitä muut puuhailevat. Jos joku kisasarja todellakin toteutuu ensi vuonna ja ne pidetään kerhojen välisinä, emme voi loputtomiin olla sivustaseuraajia. Meiltä nimittäin loppuu osallistujat kun kaikkien pitää satsata sarjaan sen sijaan että tulisivat meille leikkimään. Mielenkiinnolla seuraan tilannetta ja totean että loppuviimeksi meidän on pakko tehdä jutut niinkuin muutkin ne tekee. Toistaiseksi mennään vielä villillä linjalla. ![]() Se miksi henkilökohtaisesti karsastan koko touhua johtuu siitä että olen itse se sihteeri joka tekee ne kaikki paperityöt ja kirjanpidot. Jo nyt muutama pikkuluokan kirjanpito harteilla ei hotsittaisi lisää töitä itselleen haalia. Ne kun joutuu tekemään vapaa-aikanaan. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
maailmanloppu 2012 | HV | Chit-Chat | 5 | 18.01.2009 14:30 |
TRIAL KISAT 2008 | Tapahtumat | 0 | 25.09.2007 10:28 | |
Trial CUP kisat kaudelle 2007???? | Jare | Tapahtumat | 13 | 25.11.2006 11:20 |
trial-kisat | Tapahtumat | 3 | 17.10.2003 18:30 | |
Tallinnan Laululavan trial -kisat 15.2.2003 | imported_offroadjouni | Tapahtumat | 0 | 15.01.2003 19:03 |