Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.09.2011, 09:38
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Kivinen tuossa jo kirjailikin juuri niitä syitä miksi ainakin tämä sunnuntai-harrastelija ajaa vain suunnistuskisoja. Metsässä "yksinään" rämpiminen kaikessa rauhassa sopii meikäläisen mörrinmöykky-luonteelle, ei ole kiire juuri mihinkään.

Kalustokaan ei oikein sovi muuhun kuin safarointiin ja suunnistukseen, painaa hirveesti eikä ole intoa hakata sitä pashaksi kivenkolossa.

Tiivistettynä, trial ei sovi tälle kuskille henkilökohtaisista syistä. (ujo ja vähävarainen )

__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.09.2011, 10:42
Junde:n Avatar
Junde Junde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.07.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 256
Perusasetus

Ok, kiitoksia kovasti nopeista kommenteista!

Eli nähdäkseni minun ei kannata yrittää etsiä muutoksia sääntöihin joilla saataisiin helpommin suunnistusautoja mahtumaan myös trial luokkiin.

Ne joita myös trial kiinnostaa osallistuvat mieluiten HS luokkaan tai sitten heillä on erikseen trialia varten rakennettu ajopeli.

Mikäli joku harrastaja kuitenkin onkin eri mieltä ja hänellä olisi joitakin omakohtaisia kommentteja mistä hänellä jää osallistuminen kiinni, niin laittakaa tänne viestiä niin katsotaan kuinka ongelma saataisiin ratkaistua. Sääntöjen tarkoitus ei kuitenkaan ole karkoittaa harrastajia! :-) Toki ulkomaille haikailevien pitää kuitenkin täyttää ne ulkomailla vaaditut säännöt.

Kisajärjestäjille esittäisin kuitenkin toivomuksen että radat pyrittäisiin suunnittelemaan siten että erot saadaan aikaan muuten kuin aiheuttamalla kalustorikkoja!


Junde
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.09.2011, 14:22
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Minä olen suunnitellut osallistuvan ensikaudella johonkin trial kisaan, jos vaan saan Suzukin sopimaan johonkin luokkaan. Näyttää vaan olevan paljon kaikenlaisia sääntöjä, mitä pitää huomioida/rakentaa jotain hilavituttimia, että kelpaa johonkin muuhun kuin HS luokkaan..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.09.2011, 18:31
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

Onhan pylkkö ajanut yber volvolla trialia! Ei ymmärtääkseni suuria muutoksia paitsi vinssit ja tälle kaudelle kaaret (et pääsee kyytiin ennen ku 24h täynnä) Ei siellä suunnistuksessa aina ihan ku kipeellä kikkelillä ajeta! Mutta auton pitää kestää 24h jos haluaa pärjätä. Kun omaan jeeppiin tulee kaaret ni akk sääntöjen mukaan vaikka ei toivoa pärjätä?! pääasia et viihtyy T. pylkön apina
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.09.2011, 18:40
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Mulla on haaveissa koittaa Trialiin rakennetulla Standard-luokan autolla ensi kaudella myös suunnistusta. Saa nyt sit nähä että mihin luokkaan se mahtuu...

Mielestäni Original ja Standard saisivat vaatimuksiltaan olla kohtuullisen identtiset trialin ja suunnistuksen välillä. Sitte nuo korkeammat luokat on tarkotettu lajikohtaisesti enemmän rakennetuille kilpureille, eikä ristisiittosuudella enää ole niin väliä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.09.2011, 18:52
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Saattaa enskertalaisilla nousta kynnys osallistua HS luokkaan
orkkis luokan suunistusautolla kun samassa luokassa voi olla isorenkaisia ja ehkä
porttaaleilla varustettuja autoja. Voiko Harrastestanun jakaa vaikka kahteen luokkaan
jos on vaan kilpailijoita tarpeeks? Pienipyöräset ja isopyöräset+ porttaalit??
Vai meneekö näin liian sotkuseks koko homma?
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.09.2011, 19:16
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

HS ei ole kilpailuluokka,vaan luokka joka perustettiin sen takia että uudet harrastajat pääsisivät kokeilemaan trialia kilpailumuotona.

Typerää että HS luokassa yleensäkään laitetaan autoja paremmusjärjestykseen.Riittäisi kun jokainen saisi tietää omat pisteensä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kilpailut syyskuussa? Nutti Tapahtumat 8 23.08.2008 22:40
Offroad-trial kilpailut yleisön kantilta Mylppy Chit-Chat 18 20.06.2006 22:20
Offroad Trial kilpailut Bratronicessa Tsekissä Donut Tapahtumat 7 17.05.2006 08:47
Juhannuspäivän kilpailut ja safari myllis Tapahtumat 3 01.06.2005 16:44
KESÄN KILPAILUT????? OlkaTappi Tapahtumat 5 09.04.2005 11:10


Sivu luotu: 17:29 (GMT +2).