Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 20.09.2011, 18:48
sirP sirP ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 20.06.05
Sijainti: Turku
Perusasetus

Joo, en minäkään epäile etteikö lupaa AKK:lta heltiäisi oikea kisa järjestää. Tosiaan tuo paikka on vaan niin ensiarvoisen tärkeä löytää hyvissä ajoin, mielellään jo tänä syksynä.

Vastaa lainaten
Vanha 20.09.2011, 23:03
Saija:n Avatar
Saija Saija ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 10.08.06
Sijainti: ?
Perusasetus

Kirjoittelin taas pitkän vastauksen, mutta se hävisi jonnekkin. Mä olen lahja näiden koneiden kanssa... Alla olevat ovat jälleen kerran vain minun mielipiteitä ja ajatuksia. Ja koskevat nyt vain ja ainoastaan Trialia, jätän noi parin isomman tapahtuman kommentit toiseen topiciin.

Mutta joo, mun mielestä tässä vaiheessa riittää se, että seurat käyvät sisällään keskustelua ja tekevät päätöksen järjestävätkö kisat vai eivät. Päivämäärät voidaan sitten päättää kun tiedetään montako kisaa olisi ensi vuonna.

Itse mietin näitä asioita monelta kantilta ja tuo kisamäärän tietäminen auttaa pariin juttuun:
1) Kuskit voivat alkaa etsimään sponsseja kun voivat jo nyt sanoa, että vuonna 2012 Suomessa on esim. 5 trial kisaa
2) Talleissa alkaa tapahtumaan... Suurin osa harrastajista rakentaa, korjaa, muokkaa, parantelee autoa talvelle (ei kaikki, toisille riittää 48 tuntia ennen kisaa + ajoaika kisapaikalle), eli aikainen kisamäärän tietäminen saataisi myös aktivoida kilpailijoita oikeasti panostamaan lajiin. Tätä kautta saisimme ehkä harrastaja määrän taas kasvuun ja sitä kautta joskus taas oikean virallisen CUP:n Suomeen.

Mun mielestä kisamäärä pitäisi olla selvillä jo marraskuun alkuun / puoleenväliin mennessä. Päivämäärät voidaan sitten tosiaan sopia seurojen kesken vaikka sähköpostilla. Tässä on jo tullut esiin muutaman seuran toive/tarve järkätä kisa tiettyyn aikaan ja nehän pitää tietysti ottaa huomioon kun aletaan miettimään oman seuran kisapäivää.

Sitten vielä pari juttua...
Ensi vuonna kaikki kisat seurojen välisinä. Helpottaa kilpailunjärjestäjän hommia byrokratian osalta ja kisapäivänä ei ole niin tiukka aikataulu... (Oma lehmä ojassa ) Ja se kertalisenssimahdollisuus joka alentaa uusien kuskien kynnystä osallistua kun voivat ottaa osaa yksittäisiin kisoihin. Ja myös niiden jotka ajavat esim. suunnistusta pääasiallisena harrastuksenaan.

Ja toinen, kaikki kisat järjestetään samojen teknisten ja virhepistesääntöjen mukaan. Jonkun verran olen kuullut kommentteja eurotrial virhepisteiden (ovat siis nykyään voimassa myös meillä) sekavuudesta. Jos yksi kokonainen kausi ajetaan samoilla säännöillä, uskon ja toivon, että nämä säännöt menevät jokaisen kuskin ja jaksotuomarin takaraivoon. Kertaushan on opintojen äiti.

Mitäköhän muuta muuta mulla oli mielessä... En muista, palaan taas kun ne ajatukset löytyy jostain.

Viimeksi muokannut Saija : 20.09.2011 23:06 Perustelu: yksi lause unohtui... ja kasa kirotuserheitä korjattu
Vastaa lainaten
Vanha 21.09.2011, 14:11
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Perusasetus

Mitä on porukka mieltä, että jos vedetään se cuppi villinä ilman akk:ta kun sitä ei kuitenkaan saada viralliseksi?
Säännöt suoraan eurotrialista.

Lisenssin mukana tuleva järjestäjän vastuuvakuutus löytyy jokaisesta vakuutusyhdistyksestä.

Minä en ymmärrä mitä virkaa siitä akk:sta on trialissa....?
Vanha 21.09.2011, 14:43
Saija:n Avatar
Saija Saija ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 10.08.06
Sijainti: ?
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Mitä on porukka mieltä, että jos vedetään se cuppi villinä ilman akk:ta kun sitä ei kuitenkaan saada viralliseksi?
Säännöt suoraan eurotrialista.

Lisenssin mukana tuleva järjestäjän vastuuvakuutus löytyy jokaisesta vakuutusyhdistyksestä.

Minä en ymmärrä mitä virkaa siitä akk:sta on trialissa....?
Minä en suostu, liikaa hommaa hoitaa kaikki vakuutukset, niiden tarkastus kuskeilta (että on siis autolle ja kuskille oma). Nyt noi menee aika kivuttomasti yhdellä kaavakkeella. Samaten teostomaksu sisältyy AKK:n ilmoitukseen. Koska siis kerhojen välisessä kisassa ei haeta lupaa, se vaan ilmoitetaan AKK:hon ja kuluja järjestäjälle tasan se postimerkki.

Toinen: ne kuskit jotka haluaa ajaa Eurotrialeissa niin lisenssi taitaapi olla kohtalaisessa vaarassa jos AKK:n lajissa ajaa villissä kisassa.

Ja edelleen, noi on vain mun mielipiteitä...
Vastaa lainaten
Vanha 21.09.2011, 15:20
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Saija Näytä viesti
Minä en suostu, liikaa hommaa hoitaa kaikki vakuutukset, niiden tarkastus kuskeilta (että on siis autolle ja kuskille oma). Nyt noi menee aika kivuttomasti yhdellä kaavakkeella. Samaten teostomaksu sisältyy AKK:n ilmoitukseen. Koska siis kerhojen välisessä kisassa ei haeta lupaa, se vaan ilmoitetaan AKK:hon ja kuluja järjestäjälle tasan se postimerkki.

Toinen: ne kuskit jotka haluaa ajaa Eurotrialeissa niin lisenssi taitaapi olla kohtalaisessa vaarassa jos AKK:n lajissa ajaa villissä kisassa.

Ja edelleen, noi on vain mun mielipiteitä...
Meillä kerhossa on tilanne, että lisenssilliset toimitsijat on kortilla niin akk alaisen kisan järjestämiseen.
Sama tilanne lienee monessa muussa kerhossa, jotka haluaisivat trialia järjestää.

Paljonko siihen kerhojen väliseen piti olla pakollisia lisenssillisiä kavereita?

Vielä jos akk pudottaa lisenssit villiin kisaan osallistuneilta kuskeilta niin ei tule olemaan helppoa tämä trialin elvyttäminen.
Vähän muna-kana tilanne. Ei kisoja => ei toimitsijoita jne jne...
Vanha 21.09.2011, 15:27
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Perusasetus

AKK:ta kohtaan mielipiteemme ovat neutraalit. Sellainen tarvitaan autourheilussa ja piste.

Mutta jos ajateltaisiin ihan omaa trial-kilpailuiden sarjaa johon laadittaisiin eurotrial sääntöjä mukailevat omat säännöt jotka koskisivat sitten joka kisaa.
Tällöin kisanjärjestäjä ottaa vakuutuksen itse valitsemastaan vakuutusyhtiöstä.

Me otimme Kuttulandia avajaiskisoja varten vakuutuksen lähivakuutuksesta. Se kattoi katsojat, toimitsijat ja materiaalivahingot. Vakuutusmaksun suuruus muodostuu oletetun katsojamäärän mukaan. Vakuutus kulkee vastuuvakuutusnimellä ja ei ollut mikään kohtuuttoman kallis. Eli idea oli se, että jos jotain olisi sattunut, syy olisi mitä todennäköisemmin ollut kisanjärjestäjän heikot tai puutteelliset järjestelyt. Ja nämä vakuutus olisi juuri korvannut. Jos vahinko kuljettajille tai kilpa-autoille olisi sattunut kisanjärjestäjän heikoista tai puutteellisista järjestelyistä, esim, ajoesteen hajoaminen, vakuutus olisi myös tämän korvannut. Kisakutsussa kerroimme selkeästi että kuljettajat ovat omalla vastuullaan eli ottavat omat vakuutuksensa itse. Eli kilpailijan itse aiheuttamat vahingot hänen omista vakuutuksistaan. Eli esim. vahingon aiheuttaminen ajamalla ajoesteeseen vastoin ohjeita.

Eli, voisi sen näinkin tehdä.

Tämä oli ihan meidän oma ehdotus ja missään nimessä emme halua polkea Saijan kaltaisen todella tärkeän offi-ihmisen jalkoja kun tällaista kerromme. Kunhan nyt kerroin miten me aiomme jatkossa edetä ja vinkki vinkkinä muillekin.

Ja jos tuottaa mielipahaa, parempi kun unohdatte tämän.

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
Vanha 21.09.2011, 16:21
sirP sirP ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 20.06.05
Sijainti: Turku
Perusasetus

Kerhojen väliseen kisaan ainoat pakolliset lisenssin omaavat henkilöt on kilpailun johtaja, turvapäällikkö ja katsastus päällikkö.
Saija on tuossa oikeassa että minäkään en voi/halua osallistua toimitsijana tai kilpailijana ns. villiin kisaan. 25 vuotta on autourheilua tullut harrastettua toimitsijana jos jonkinlaisena ja jopa kilpailijana. Toimitsijat kisassa voi olla mistä vaan seurasta kunhan järjestävä seura on akk:n jäsen.
Kysellä saa ja kannattaa, ei nämä niin vaikeita asioita ole, toki kokeneimpien neuvot on aina tarpeen ja helpottaa kaikkea paperisotaa.
Rohkeasti vaan kisoja tekemään.
Vastaa lainaten
Vanha 21.09.2011, 16:21
RJCOBRA RJCOBRA ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 30.12.06
Sijainti: Turku, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Picu Näytä viesti
AKK:ta kohtaan mielipiteemme ovat neutraalit. Sellainen tarvitaan autourheilussa ja piste.

Mutta jos ajateltaisiin ihan omaa trial-kilpailuiden sarjaa johon laadittaisiin eurotrial sääntöjä mukailevat omat säännöt jotka koskisivat sitten joka kisaa.
Tällöin kisanjärjestäjä ottaa vakuutuksen itse valitsemastaan vakuutusyhtiöstä.

Me otimme Kuttulandia avajaiskisoja varten vakuutuksen lähivakuutuksesta. Se kattoi katsojat, toimitsijat ja materiaalivahingot. Vakuutusmaksun suuruus muodostuu oletetun katsojamäärän mukaan. Vakuutus kulkee vastuuvakuutusnimellä ja ei ollut mikään kohtuuttoman kallis. Eli idea oli se, että jos jotain olisi sattunut, syy olisi mitä todennäköisemmin ollut kisanjärjestäjän heikot tai puutteelliset järjestelyt. Ja nämä vakuutus olisi juuri korvannut. Jos vahinko kuljettajille tai kilpa-autoille olisi sattunut kisanjärjestäjän heikoista tai puutteellisista järjestelyistä, esim, ajoesteen hajoaminen, vakuutus olisi myös tämän korvannut. Kisakutsussa kerroimme selkeästi että kuljettajat ovat omalla vastuullaan eli ottavat omat vakuutuksensa itse. Eli kilpailijan itse aiheuttamat vahingot hänen omista vakuutuksistaan. Eli esim. vahingon aiheuttaminen ajamalla ajoesteeseen vastoin ohjeita.

Eli, voisi sen näinkin tehdä.

Tämä oli ihan meidän oma ehdotus ja missään nimessä emme halua polkea Saijan kaltaisen todella tärkeän offi-ihmisen jalkoja kun tällaista kerromme. Kunhan nyt kerroin miten me aiomme jatkossa edetä ja vinkki vinkkinä muillekin.

Ja jos tuottaa mielipahaa, parempi kun unohdatte tämän.
Kerhojen/jäsentenvälinen kilpailussa on AKK:n vakuutus voimassa jos siitä on ilmoitettu AKK:lle ja nimetty Kilpailun johtaja, turvapäällikkö ja katsastuspäällikkö, nuo kolme toimitsijaa tarvii olla lisenssin omaavia. Ehkä joku tarkentaa jos olen väärässä.
Vanha 21.09.2011, 16:53
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Perusasetus

Ymmärrän kyllä mutta tulin tekstilläni väärinymmärretyksi.

Tässä maassa on varmana paljon niitä offihenkisiä ihmisiä jotka voisivat tarjota maita tai jopa järjestää kisoja, mutta joille AKK on kuin punainen vaate. Tai sitten vain on mahdoton oman tilanteen vuoksi kisaansa millään tavalla AKK:n alaisuuteen laittaa.

Kirjoituksessani väläytin mahdollisuutta trial kisa sarjaan joka ei olisi millään tavalla AKK:n kanssa tekemisissä.

Tätäkin mahdollisuutta kannattaa väläytellä, sillä kuten Saija kirjoitteli jossain osiossa, kisoja järjestävät aina ne samat naamat. Uusia järjestäjiä kaivattaisiin. Missä vika kun heitä ei ilmaannu. Onko ongelma siinä että halukkaita voisi olla mutta eivät uskalla ottaa edes puheeksi kun täällä tuntuu jokaisella olevan joka toinen sana AKK ja joka toinen lisenssit.

Eli halusin laajentaa keskustelua muuhunkin suuntaan kuin vain tähän, kirjoitetaan se nyt vielä kerran, eli AKK:hon.

PS. löin jo itse sen puukon rintaani kun tällaista kirjoittelen, ja korostan että olen yksin kirjoituksieni takana.

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
Vanha 22.09.2011, 10:12
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RJCOBRA Näytä viesti
Kerhojen/jäsentenvälinen kilpailussa on AKK:n vakuutus voimassa jos siitä on ilmoitettu AKK:lle ja nimetty Kilpailun johtaja, turvapäällikkö ja katsastuspäällikkö, nuo kolme toimitsijaa tarvii olla lisenssin omaavia. Ehkä joku tarkentaa jos olen väärässä.
luvin kait huonosti tai jotain mut mainittiinko tuolla jossain noiden lisenssien tasoista, pitääkö olla päätoimitsia laput? nopeuden vai rallin vai joku muu? noissahan kun on nykyisin eroja.

kun jos noihin virkoihin riittä perustoimitsialisenssi niin eihän hommaaminen vissiin ollu kun pikkasen kaavakkeidentäyttöä.. toi päälisenssi sit tartti sen koulutuksen ja jotain tehtäviäkin kait

aattelin vaan et ei ainakaan tosta jäis kiinni kisojen teko..
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
maailmanloppu 2012 HV Chit-Chat 5 18.01.2009 14:30
TRIAL KISAT 2008 Tapahtumat 0 25.09.2007 10:28
Trial CUP kisat kaudelle 2007???? Jare Tapahtumat 13 25.11.2006 11:20
trial-kisat Tapahtumat 3 17.10.2003 18:30
Tallinnan Laululavan trial -kisat 15.2.2003 imported_offroadjouni Tapahtumat 0 15.01.2003 19:03

Sivu luotu: 12:04 (GMT +2).