Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.09.2011, 07:31
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 389
Perusasetus

Öljyn paluu ö-pohjaan öljy tason yläpuolelle ja mielellään ei 90 asteen liittimella vaan suoralla putkella joka on hitsattu vähän vinoon. Painekellolta hydrauli liittimillä turbolle öljy ja muista supistaa se tulo jollain ettei mene liian kovaksi paine. Et varmaankaan katsasta kun vuosimalli on 92 mutta muille vinkiksi jos meinasitte katsastaa jälkiasennus turbolle niin virityksen ei tarvitse aina onnistua eli alitehoiset laput vaan inssille niin ei tarttee mitään todistella tai verrata mihinkään


Viimeksi muokannut nbf : 01.09.2011 07:34
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.09.2011, 16:24
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Thumbs up

tarviiko muka kuristaa liukulaakeri ahtimille ? en ainakaan ole kuullut? eikä ole ollut mitään ongelmia minkään vehkeen kanssa. kuulalaakeri ahtimet erikseen. tosiaan ton katsastuksen kanssa tulee vähän ongelmia kun kyseessä on vähäpäästöinen auto.. mutta näitähän on tehty td25t moottorilla vai mikä se oli ? jos vetoaa että tähän on vaihdettu kyseinen kone joku on 92 tai uudempi ni pitäs käydä vähäpäästösyytensä puolesta ? ulospäinhän ei varmaan suurta eroa ole jos koittaa katsastaa vakio ahtimella tai saman tapasella ensin ja sit lyö vasta oikeet rojut kiinni. tai sit ihan pokkana isolla ahtimella ja penkki lapulla
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.09.2011, 05:57
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 389
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
tarviiko muka kuristaa liukulaakeri ahtimille ? en ainakaan ole kuullut? eikä ole ollut mitään ongelmia minkään vehkeen kanssa. kuulalaakeri ahtimet erikseen. tosiaan ton katsastuksen kanssa tulee vähän ongelmia kun kyseessä on vähäpäästöinen auto.. mutta näitähän on tehty td25t moottorilla vai mikä se oli ? jos vetoaa että tähän on vaihdettu kyseinen kone joku on 92 tai uudempi ni pitäs käydä vähäpäästösyytensä puolesta ? ulospäinhän ei varmaan suurta eroa ole jos koittaa katsastaa vakio ahtimella tai saman tapasella ensin ja sit lyö vasta oikeet rojut kiinni. tai sit ihan pokkana isolla ahtimella ja penkki lapulla

Siis tuo kuristamis homma perustuu omaan kokemukseen. Kun joku hylkää ahtimen siksi että se vuotaa öljyä niin minulla se vielä toimii kun kuristaa ö-paineen. Jos siellä on maksimissaan 3 kiloa eikä 6kiloa niin kyllä se ainakin vähentää mahdollisuutta että ahdin alkaa vuotamaan.

Moottorihan pitää olla se td25t jos sitä meinaa käyttää päästöjen puolesta eli itse et voi tehdä ns. Vähäpäästöistä moottoria kuin niillä testeillä joka maksaa n. 900€ veto
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.09.2011, 17:29
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

jaa jaa no sit ymmärrän.. mutta tota onko sit tietoo paljon tollanen normaali ahdin vaatii painetta että keskittää akselin kunnolla koska ihan turhaa sinne on toisaalta sitä täyttäpainettakaan pistää jos rasittaa turhaa? käsittääkseni aika harvassa koneessa toisaalta mitään 6barin öljynpainetta onkaan..
ja ei ainakaan itellä ole kukaan moottorin numeroa ikinä tarkastanut jos pokkana sanoo vaan että tässä on nyt se td25t kone laitettu ilman coolerii vaan jos ei niissä vakiona ole?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.09.2011, 05:25
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 389
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
jaa jaa no sit ymmärrän.. mutta tota onko sit tietoo paljon tollanen normaali ahdin vaatii painetta että keskittää akselin kunnolla koska ihan turhaa sinne on toisaalta sitä täyttäpainettakaan pistää jos rasittaa turhaa? käsittääkseni aika harvassa koneessa toisaalta mitään 6barin öljynpainetta onkaan..
ja ei ainakaan itellä ole kukaan moottorin numeroa ikinä tarkastanut jos pokkana sanoo vaan että tässä on nyt se td25t kone laitettu ilman coolerii vaan jos ei niissä vakiona ole?
Paineesta en ole varma millä se keskittää mutta luulis siihen riittävän 1bar ja tuo 6bar oli vaan vertailu luku.

Tuosta moottorin vaihdosta niin en ole kyllä itsekkään törmännyt ongelmiin tuon asian kanssa kuin kerran mutta jos innokas inssi on niin sitten on hiukan vaikeampaa tuo katsastaminen.

Eräs pieni mutta pippurinen katsastaja joensuussa kaivoi yhdestä bemarista moottorin numeron esille kun mentiin muutoskatsastamaan vaikka meillä oli se "oikea" lapulla näyttää

Ettei mene off topic puolelle niin minkäs kokoinen turbo tähän kingin on tulossa?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.09.2011, 11:19
pesix pesix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.07
Sijainti: Malaga,Spain
Viestit: 484
Perusasetus

Eipä tuossa päässy pajalle tänä viikonloppuna, kun oli siellä tungosta.


Tuollainen holset olis tulossa kiinni ulkoisella hukkiksella, pako 60mm, imu 52mm.

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.09.2011, 11:36
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

h1c 8 tai 10 pesällä ? näyttäs iha sopivalta ahtimelta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.09.2011, 12:49
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 389
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pesix Näytä viesti
Eipä tuossa päässy pajalle tänä viikonloppuna, kun oli siellä tungosta.


Tuollainen holset olis tulossa kiinni ulkoisella hukkiksella, pako 60mm, imu 52mm.


Hyvä kerrankin oikea suunta ahtimen koon kanssa joudut ehkä isontamaan pakopesää jos tuo on 8. Itse en ymmärrä miksi niitä s**tanan pakokaasujarruja laitetaan pakoputkeen. Osa ihmisistä kuvittelee että joku gt17xx ahdin käy ihan hyvin 2,5 dieseliin. No kyllähän se käy mutta se herää alhaalta heti ja on tukossa n.2500rpm kohdalla.

Liian pienellä ahtimella ei saa kuin tuhoa aikaiseksi ja riittävän isolla voimaa

Viimeksi muokannut nbf : 04.09.2011 12:56
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.09.2011, 18:17
pesix pesix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.07
Sijainti: Malaga,Spain
Viestit: 484
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nbf Näytä viesti
Öljyn paluu ö-pohjaan öljy tason yläpuolelle ja mielellään ei 90 asteen liittimella vaan suoralla putkella joka on hitsattu vähän vinoon. Painekellolta hydrauli liittimillä turbolle öljy ja muista supistaa se tulo jollain ettei mene liian kovaksi paine. Et varmaankaan katsasta kun vuosimalli on 92 mutta muille vinkiksi jos meinasitte katsastaa jälkiasennus turbolle niin virityksen ei tarvitse aina onnistua eli alitehoiset laput vaan inssille niin ei tarttee mitään todistella tai verrata mihinkään

Jospa ei tohdi kairata öljypohjaa niin löytyykö muuta mahdollisuutta ?
esim. olisko mahdollisesti koneen kylessä jotain roppua, mihin tuon paluun vois laittaa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.09.2011, 18:31
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pesix Näytä viesti
Jospa ei tohdi kairata öljypohjaa niin löytyykö muuta mahdollisuutta ?
esim. olisko mahdollisesti koneen kylessä jotain roppua, mihin tuon paluun vois laittaa.
siihen laturin öljynpaluuseen mutta se on kyllä aika riskialtis paikka
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.09.2011, 18:48
pesix pesix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.07
Sijainti: Malaga,Spain
Viestit: 484
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
siihen laturin öljynpaluuseen mutta se on kyllä aika riskialtis paikka
Mikäs siit riskialttiin tekee? eikö paluuta tarpeeks
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.09.2011, 18:53
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pesix Näytä viesti
Mikäs siit riskialttiin tekee? eikö paluuta tarpeeks
juu ku ei se kovin suuri oo kun siihe vielä nippa tulee oisko 12mm siitä laturin ja turbon öljyt mieluummin vähän vaivaa ja öljypohjaan!
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.09.2011, 19:05
pesix pesix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.07
Sijainti: Malaga,Spain
Viestit: 484
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
juu ku ei se kovin suuri oo kun siihe vielä nippa tulee oisko 12mm siitä laturin ja turbon öljyt mieluummin vähän vaivaa ja öljypohjaan!

Ok jos sitä vaik viikoloppuna kairais reiän ja juottais putken kiinni, samalla juottais itteensäkkin
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 01.09.2011, 19:07
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Thumbs up

kuulostaa lupaavalta otahan kuvia !
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hiluxin turbotus ja ehostus metsään. hiluxuss Maasturiprojektit 5 04.11.2010 21:53
Hiluxsin ehostus HUTUA Maasturiprojektit 4 07.09.2008 22:15
Dalmaatialaisen ehostus k81 Maasturiprojektit 9 16.10.2007 13:28
King Cabin turbotus? jansku Tekniikka & Jutustelu 2 05.08.2005 06:20
King Cabin turbotus? jansku Tekniikka & Jutustelu 0 03.08.2005 19:51


Sivu luotu: 03:40 (GMT +2).