Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.08.2011, 21:26
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Mä en ainakaan haluis kerätä turhia kilsoja kilpuriin huvin vuoksi.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.08.2011, 14:35
KIM KIM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Antigua and Barbuda.
Viestit: 209
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Late_ Näytä viesti
Mä en ainakaan haluis kerätä turhia kilsoja kilpuriin huvin vuoksi.
Mitä ne kilsat haittaa? Tai no sulla on tietysti niin kireelle viritetty kone, että se ei kestä taikka on tosi kallista ajaa ja huoltaa.

Ei mullakaan tulis mieleen millään "voittaja-autolla" ajella. Mutta jos nyt olis vaikka joku 170 hv 2 litranen niin ei kai sillä nyt oo paljoa väliä ajaako sillä rallivarustellulla sen 7000 km/vuosi. Vai onko jarrujen, iskareiden, jousien, laakereiden, yms. kuluminen niin merkittävässä roolissa kisavehkeessä?

Eli perustele niin mäkin opin jotakin. Kiitos.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.08.2011, 14:54
CJ7:n Avatar
CJ7 CJ7 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 942
Perusasetus

Ei kai se nyt mahdoton ajatus olisi esim. E36 M3 Coupella (siis ralliin rakennetulla)? Niitähän on nettiautossa myynnissä useampia. Alustahan voi olla vähän eksoottinen kadulla, mutta muutenhan nuo on aika "vakioita" kumminkin.
__________________
Tanner RMX LS2
Jeep CJ7 V8
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.08.2011, 16:41
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Hankintaperusteena tuota ajatusmallia voi kait mainiosti käyttää...

Mut oma mielipide on kyllä ettei toimi käytännössä, kuin korkeintaan kolmosauton roolissa, eli että jos normi käyttis porsii nii pääsee tilapäisesti siirymään.
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.08.2011, 20:43
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

E36 M3 rallipelejäkin on laidasta laitaan, osa niin vakioita että passaa ajella hyvinkin kauppareissut. Mutta onko ne valkokilpisiä, voipi olla toinen tarina.
Paremmat noista on sitten muokattu takapään tuennoiltaan jne. että en lähtis ees konttorille viemään.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.08.2011, 21:35
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Osta joku kilvitetty Evo-Mitsu tai Subaru WRX STi, niillä voi ajaa tielläkin. Puhdasoppinen ralliauto on aivan järkky meluisa suorakytkentälootineen ilman mitään äänieristystä kivireki-jousituksella.

Edit: joku vanhempi oli hakusessa. No, tosiaan hankintaa kotona perustellessa voi tuota tiekäyttöö pitää ja voihan sillä joskus nakkikioskilla käydä, mutta onhan ne vaan niin helkkarin karuja peltorit päässä ajettavia että et sä sillä oikeesti viitti muuten vaan ajella. Koneetkin luonteeltaan semmosia on-off, kaikki tai ei mitään. Sprötää ja nypyttää tai sit sutii. Mut ehkäpä joku historic-luokan peli vois olla hyvä kompromissi kaikelle.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 26.08.2011 21:38
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.08.2011, 05:46
Mutamies:n Avatar
Mutamies Mutamies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.07.04
Sijainti: Suur-Salo, Finland.
Viestit: 1.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Osta joku kilvitetty Evo-Mitsu tai Subaru WRX STi, niillä voi ajaa tielläkin. Puhdasoppinen ralliauto on aivan järkky meluisa suorakytkentälootineen ilman mitään äänieristystä kivireki-jousituksella.

Edit: joku vanhempi oli hakusessa. No, tosiaan hankintaa kotona perustellessa voi tuota tiekäyttöö pitää ja voihan sillä joskus nakkikioskilla käydä, mutta onhan ne vaan niin helkkarin karuja peltorit päässä ajettavia että et sä sillä oikeesti viitti muuten vaan ajella. Koneetkin luonteeltaan semmosia on-off, kaikki tai ei mitään. Sprötää ja nypyttää tai sit sutii. Mut ehkäpä joku historic-luokan peli vois olla hyvä kompromissi kaikelle.
Samaa mieltä olen ja lisäisin viellä sen välitetyn laatikon, mikä tuo mukanaan omat murheensa matka-ajossa. Esim saat latoa vaihteita vähän reippaammin, kierrokset on korkeat ja melkoinen melu. Ns oikealla ralliautolla pitemmät siirtymät ei todellakaan ole herkkua.

Vähän vakiorakenteisempi historic olis varmaan paras matka-ajoon.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.03.2012, 07:57
taimikko taimikko ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.06.09
Sijainti: Suomi
Viestit: 38
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Osta joku kilvitetty Evo-Mitsu tai Subaru WRX STi, niillä voi ajaa tielläkin. Puhdasoppinen ralliauto on aivan järkky meluisa suorakytkentälootineen ilman mitään äänieristystä kivireki-jousituksella.

Velipojalla oli tollanen STi monta vuotta käyttöautona eli ei kaaria tms. Kyllähän se sillä paperitehtaaseen ajeli töihin mutta kun ehdotin että menis sillä kesälomalla Norjaan ni jostain syystä ei kiinnostanut.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.08.2011, 21:45
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Exclamation

KILPURI EI OLE ELVISTELYÄ VARTEN


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite Näytä viesti
E36 M3 rallipelejäkin on laidasta laitaan, osa niin vakioita että passaa ajella hyvinkin kauppareissut. Mutta onko ne valkokilpisiä, voipi olla toinen tarina.
Paremmat noista on sitten muokattu takapään tuennoiltaan jne. että en lähtis ees konttorille viemään.
Kisa-autothan on nykyisin pääosin veroseuraamusten välttämiseksi punakilpisiä eli käytettävissä vain kisapäivänä ja tietyllä alueella. Tuo jo mainittu M3 Bemari on lähes vakio ja voihan sillä siviilissäkin (jos kilvissä) ajella jos haluaa "elvistellä" kylillä , mutta autourheiluun vakavasti suhtautuva ajelee kyllä siviiliajot jollakin muulla ajokilla ja kilpurilla sitten ralleissa. Siviilikäyttöä haittaa myös nykyiset rallin kaarisäännöt, joka käytännössä merkitsee, että kilpurista tulee kaksipaikkainen. Poikkeuksena muutamat vanhemmat historikpelit joissa kaarisäännöistä sallitaan poikkeuksia, mutta jos olisin kunnollisen ralliauton onnistunut hankkimaan niin enpä sillä siviiliä lähtis ajelemaan. Ei se lisäkilometreillä ainakaan parane

Mitä tuohon konttorilleviemiseen tulee niin kaikki nykyiset ralliauto ovat tieliikennekatsastettuja riippumatta siitä ovatko kilvissä tai punakilpisiä eli ihan huoletta voi laitteen viedä konttorille!! Ralliautot vaan käytetään nimetyillä konttoreilla joissa on valtuutetut ralliautokatsastajat. Kisakatsastukset ovat sitten vielä erikseen joka kisassa.

Kysyjä on selkeästi täysin pihalla autourheilun ja rallin säännöistä joten suosittelen ensin lukaisemaan AKK:n säätökirjan ja miettimään sitten miten tuon ajokkiasian ratkaisee.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
VAG-konsernin kakkaläjä "käyttöautona"...onko muita ? Palde Chit-Chat 59 13.07.2010 07:27
Land cruiser J90 käyttöautona Triton Tekniikka & Jutustelu 1 21.03.2010 13:17
ralliauto Tekniikka & Jutustelu 4 06.03.2005 02:01
BJ käyttöautona? Hammer__ Tekniikka & Jutustelu 7 30.01.2005 23:07
Suzuki Vitara, onko kokemuksia? käyttöautona Juksi Tekniikka & Jutustelu 2 24.01.2005 22:58


Sivu luotu: 18:19 (GMT +2).