Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.08.2011, 20:10
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.119
Angry

Diesel pomppaa 13 senttiä


http://yle.fi/uutiset/talous_ja_poli...a_2809907.html

Bensa 3 senttiä, eli eroa tulevaisuudessa enää 10 senttiä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.08.2011, 21:17
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Tässä vasta puolet polttonesteisiin kohdistuvista korotuspaineista.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
http://yle.fi/uutiset/talous_ja_poli...a_2809907.html

Bensa 3 senttiä, eli eroa tulevaisuudessa enää 10 senttiä.
Sama juttu.

"Lisää korotuksia on luvassa myöhemmin, sillä hallitusohjelmassa sovittiin yhteensä 250 miljoonan euron korotuksista polttonesteiden verotukseen. Maanantaina julkistetut korotussuunnitelmat ovat noin 125 miljoonaa euroa."

Hip Hip Hurraaaaa. Hip Hip Hurraaaaaa. Hip Hip Hurraaaaaaa.

Toivottavasti alkaisivat verottaa myös polkupyöräilijäitä ja kävelijöitä tasavertaisuuden vuoksi

Viimeksi muokannut H_Nietu : 22.08.2011 21:26
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.08.2011, 21:41
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

BTW: Silti polttoainevero on epäoikeudenmukainen maalla asuvia kotitalouksia kohtaan.


Koska periferiassa asuvat joutuvat kuluttamaan polttoainetta huomattavasi enemmän kuin taajamissa asuvat normaaliin elämiseen ja kulkemiseen.
Koska täällä mikään olisi ollut oikeudenmukaista.
On eri asia käydä 300m kaupassa kävellen kuin 5-10km autolla. "No voihan sen kauppareissun tehdä maallakin myös kävellen niin ei ole niin paljoo verotettavaa vapaa aikaa kun kaupunkilaisilla "
Tosin taitaa maalla asuvat saada enemmän verovähennyksiä työmatkaliikenteestä.

Silti verottajan näkökulmasta KAIKKIA PITÄISI KOHDELLA SAMAN ARVOISESTI.

Toteutuuko se? Sitä sopii jokaisen miettiä.

Viimeksi muokannut H_Nietu : 22.08.2011 21:44
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.08.2011, 21:46
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu Näytä viesti
Koska periferiassa asuvat joutuvat kuluttamaan polttoainetta huomattavasi enemmän kuin taajamissa asuvat normaaliin elämiseen ja kulkemiseen.
Koska täällä mikään olisi ollut oikeudenmukaista.
On eri asia käydä 300m kaupassa kävellen kuin 5-10km autolla.
Tosin taitaa maalla asuvat saada enemmän verovähennyksiä työmatkaliikenteestä.

Silti verottajan näkökulmasta KAIKKIA PITÄISI KOHDELLA SAMAN ARVOISESTI.

Toteutuuko se? Sitä sopii jokaisen miettiä.
Ja vielä eri asia käydä kaupassa 15-25 km autolla nykytasolla kunnossapidettyä hiekkatietä pitkin.

Verovähennyksethän lasketaan ajetusta matkasta, ihan sama asuuko maalla vai taajamassa, se määrä vain ei jostain syystä nouse polttoaineen hinnan kanssa ollenkaan samaa tahtia.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.08.2011, 10:37
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.894
Perusasetus

Tuota julkisen hintaakin ovat kuulemma nostamassa reippaasti nykyisestä. Itse kun aloin jo miettiä jos alkaisin julkisella kulkea, mutta ehkäpä sekään ei enää kannata jos ne senkin hintaa reilusti nostaa. Taidan hankkia jonkun Suzuki Alton itselleni. Sinne 5 henkeä kyytiin ja hurtta. Mitään muuta ei sitten mahdukkaan. Tosin hurttakaan ei välttämättä mahdu. Suksiboxi katolle niin saa kauppatavarat kotiin
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.08.2011, 12:43
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.119
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Suksiboxi katolle niin saa kauppatavarat kotiin
Tai tämmönen, jos Altoon saa koukun

900 Thule BackUp
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.08.2011, 12:55
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.324
Perusasetus

Mr. Nietu voisi laittaa tänne selkokielisen listauksen niistä keinoista, joilla hän (eli persut) hankkisivat valtion kassasta puuttuvat rahat. On aina helppo haukkua muiden ratkaisuja mutta olisi kiva nähdä ne "oikeat" ratkaisut. Voidaan sitten yhteistuumin alkaa kommentoimaan niitä......
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.08.2011, 15:51
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.793
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Tai tämmönen, jos Altoon saa koukun

900 Thule BackUp
toihan se onki oikee TAKAKONTTI päivän hittituote
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Valtion velka vaalikauden loppuunmennessä H_Nietu Chit-Chat 49 26.11.2015 16:27
Valtion Safari Haminassa 30.9-8.10 Tapahtumat 4 27.09.2004 12:53


Sivu luotu: 18:36 (GMT +2).