Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.08.2011, 21:21
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Millä tuossa on sisällä ne kolmiotuet kiinni?
Ne on siellä päädyssä sisällä, kennon lähettyvillä missä näkyy hitsausjälkeä. Ei ole millään taikaliimalla kiinni tuskinpa tuonne keskelle mitään tarttee, kestää muutenkin..

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.09.2011, 19:46
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Nyt ois vinssi paikallaan, kaapelit kiinni, testattu että toimii ja naru kelattu rummulle. Kolvasin johdot 35mm^2 johdosta ja kunnon liittimillä, luulisi riittävän kun pisin johto on alle 1,5m pitkä. Laskeskelin että jännitehäviön pitäisi olla maksimikuormalla muutaman prosentin luokkaa.

Aika hyvin vinssi jäi jemmaan, eikä huomaa maskistakaan että sitä on vähän leikelty. Pitää vielä ostaa uusi koukku narun päähän, kun alkuperäinen (vaijerissa kiinni ollut) koukku olikin liian pieni. Sakkeli hoitakoon koukun virkaa siihen asti edit: Onko muuten kenelläkään hajua mistä saisi noitten vinssin liittimien päälle ne sellaiset kumiset "hatut"? Alkuperäiset suli möykyksi kun vinssi joskus vähän otti itseensä..







__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 23.09.2011 19:50
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.09.2011, 21:40
OnOff:n Avatar
OnOff OnOff ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.03.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 349
Perusasetus

Hieno on.

Mitäs ne määräykset muuten sanoikaan näin uusien autojen etupuskimista ja miten niihin määräyksiin käytännössä suhtaudutaan konttorilla?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.09.2011, 22:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja OnOff Näytä viesti
Hieno on.

Mitäs ne määräykset muuten sanoikaan näin uusien autojen etupuskimista ja miten niihin määräyksiin käytännössä suhtaudutaan konttorilla?
No se varsinainen määräys tuli vasta pitkälti 2000- luvun puolella oleviin autoihin että tarttee olla e- hyväksytyt "karjaraudat" tai "valotelineet". Virallisesti tosin ei ole oliko se nyt 2007 toukokuun jälkeen saanut asentaa edes näihin vanhempiin mitään omatekoisia puskimia. Se on sitten konttorikohtaista miten asiaan suhtaudutaan. Toisissa järkeä käyttäen, toisissa pilkkua viilaten..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.09.2011, 07:51
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 390
Perusasetus

Mitenkäs paljon tuommosessa 5,9 on voimaa? Laskuopin perusteella n.330hp 540nm pitäisi löytyä jos ei ole korkeaviritteinen.

Vertailuna
BMW 5,4 litraa 326hp 490nm
BMW 4,4 litraa 286hp 440nm
BMW 5,0 litraa 400hp 500nm

En osaa netistä etsiä kun noita jenkki moottoreita on niin paljon
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.09.2011, 11:22
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.618
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nbf Näytä viesti
Mitenkäs paljon tuommosessa 5,9 on voimaa? Laskuopin perusteella n.330hp 540nm pitäisi löytyä jos ei ole korkeaviritteinen.

Vertailuna
BMW 5,4 litraa 326hp 490nm
BMW 4,4 litraa 286hp 440nm
BMW 5,0 litraa 400hp 500nm

En osaa netistä etsiä kun noita jenkki moottoreita on niin paljon
Googleen Jeep 5.9 Limited antaa ihan hyvin tuloksia. Tehoa löytyy 245hp/468Nm.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.09.2011, 12:24
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

1998 Jeep 5.9 Limited (Motor Trend Jan/98):
0-50 - 4.90 sec.
0-60 - 6.80 sec.
0-70 - 9.20 sec.
60-0 Braking - 126.00 ft.
1/4 Mile - 15.20 sec.
Slalom - 58.40 mph
Skidpad - 0.74 g

For comparison, here is what a standard 5.2L Grand Cherokee would do:

1995 Orvis 5.2L (Motor Trend Jun/95):
0-60 - 8.30 sec.
60-0 Braking - 126.00 ft.
1/4 Mile - 16.40 sec.
Slalom - 54.90 mph
Skidpad - 0.75 g

Even newer SUVs like the BMW X5 and Mercedes AMG ML55 have had problems bettering the performance mark set by the 5.9 Limited:

2000 AMG ML55 5.5L (Car & Driver Dec/99):
0-50 - 5.20 sec.
0-60 - 6.80 sec.
0-70 - 8.90 sec.
70-0 Braking - 181.00 ft.
1/4 Mile - 15.30 sec.
Skidpad - 0.74 g

2000 BMW X5 4.4i (Motor Trend Jan/00):
0-60 - 7.50
1/4 Mile - 15.80
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.09.2011, 13:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nbf Näytä viesti
Mitenkäs paljon tuommosessa 5,9 on voimaa? Laskuopin perusteella n.330hp 540nm pitäisi löytyä jos ei ole korkeaviritteinen.
Oletko joskus nähnyt jenkkimoottoria mikä on tehtaalta tullessa korkeaviritteinen?

Juu ei tuossa ole kuin se 245hp/ 468Nm, mutta vakiona on ihan oikeasti nopea auto. Nyt kun on lihonnut suunnilleen sata kiloa ja on alkuperäistä isommat renkaat alla niin vähän on nuhaisempi. Mutta ei tällä jalkoihin jää vieläkään. Eilen kun kyrvähti Kulmakorvessa etuvetari ja autosta tuli takaveto, niin totesin että miksi tässä on jatkuva neliveto. Märällä asvaltilla kun painoi kuudestakympistä kaasua niin meni samantien kaunista kylkimyyryä

edit: Tuttu näky tojotamiehille? Pitää hommata noi ristikolliset nivelet tilalle, ainakin amerikan saittien mukaan nämä CV- nivelet ei ole kestävimmästä päästä.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 25.09.2011 14:04
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.09.2011, 17:24
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 390
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Oletko joskus nähnyt jenkkimoottoria mikä on tehtaalta tullessa korkeaviritteinen?

Touché
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.09.2011, 14:12
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Oletko joskus nähnyt jenkkimoottoria mikä on tehtaalta tullessa korkeaviritteinen?

Juu ei tuossa ole kuin se 245hp/ 468Nm, mutta vakiona on ihan oikeasti nopea auto. Nyt kun on lihonnut suunnilleen sata kiloa ja on alkuperäistä isommat renkaat alla niin vähän on nuhaisempi. Mutta ei tällä jalkoihin jää vieläkään. Eilen kun kyrvähti Kulmakorvessa etuvetari ja autosta tuli takaveto, niin totesin että miksi tässä on jatkuva neliveto. Märällä asvaltilla kun painoi kuudestakympistä kaasua niin meni samantien kaunista kylkimyyryä

edit: Tuttu näky tojotamiehille? Pitää hommata noi ristikolliset nivelet tilalle, ainakin amerikan saittien mukaan nämä CV- nivelet ei ole kestävimmästä päästä.


Onko noi cv nivelet sitten selkeesti heikoin lenkki etuakselissa? Meinaan vaan että ristikko akseli aiheuttaa kääntösudituksessa pulssitusta joka ei oo varmaan kauheen lempeetä esim vetarille tai perälle. Vara niveltähän on kiva pitää hätävarana mukana mutta perää on paska remppaa paikanpäällä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.09.2011, 11:27
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.541
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nbf Näytä viesti
Mitenkäs paljon tuommosessa 5,9 on voimaa? Laskuopin perusteella n.330hp 540nm pitäisi löytyä jos ei ole korkeaviritteinen.

Vertailuna
BMW 5,4 litraa 326hp 490nm
BMW 4,4 litraa 286hp 440nm
BMW 5,0 litraa 400hp 500nm

En osaa netistä etsiä kun noita jenkki moottoreita on niin paljon
Kerro ny samalla lisää tosta sun laskuopista ja sen perusteista. Voi sitten laskeskella paljonko kenenkin moottorista pitäisi löytyä nyyttöniä ja hevoista.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.09.2011, 11:50
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 390
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Kerro ny samalla lisää tosta sun laskuopista ja sen perusteista. Voi sitten laskeskella paljonko kenenkin moottorista pitäisi löytyä nyyttöniä ja hevoista.

Anteeksi jos olen jotain loukannut mielenkiinnollani autoja ja varsinkin bemareita kohtaan.

Ns. Laskuoppi perustuu ihan päättelemiseen. En ole perehtynyt amerikkalaisiin autoihin/moottoreihin ja ajattelin että jos vertaa bemarin samantapaisia moottoreita jotka eivät edusta kehityksen kärkeä (eikä niillä tee mitään) tuohon jeepin moottoriin niin siellähän voisi olla jopa se 330hv mutta eipä siellä ollut joten pahoittelen jos satutin henkisesti jotain. En tullut ilkkumaan jeeppiä tai Veekasia mutta kaikesta päätellen joku kirpaisi osaa teistä. Timon kanssa saatiin tästä saatiin melkein järkevä keskustelu

Varmasti on hauska laite ajaa ja onhan tuommonen jeeppi oikea maastoauto verrattuna bemarin x sarjoihin

Viimeksi muokannut nbf : 27.09.2011 11:53
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 20:43 (GMT +2).