Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.08.2011, 19:18
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Semmoinen kysymys on tullut tässä mieleen, että tarviiko noin vanhaan kotteroon laittaa sumuvaloa taakse? Parin viikon päästä olen varmaan työn puolesta viisaampi, kun maanantaina suorittaa MAK-kurssia pariks viikoks, mutta kysymys vaivaa nyt mieltä... =)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.08.2011, 22:12
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Moponetissä tiivistesarja 120e ja koko roska 160e tai 190e eli myö otettiin koko roska uusi. Eipähän tartte siinä kohtaa arvailla... Ihanan kallista.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.08.2011, 09:16
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tatsga Näytä viesti
Semmoinen kysymys on tullut tässä mieleen, että tarviiko noin vanhaan kotteroon laittaa sumuvaloa taakse? Parin viikon päästä olen varmaan työn puolesta viisaampi, kun maanantaina suorittaa MAK-kurssia pariks viikoks, mutta kysymys vaivaa nyt mieltä... =)
Eilen justiinsa satuin valomääräyksiä tavaamaan ja siellä luki, että takasumuvalo tai -sumuvalot ovat pakollisia vasta 1.1.1993 jälkeen käyttöönotetuissa autoissa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.08.2011, 21:31
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Kai se on pakko uusia tuo pääsylkkä, kun ei saa autoa leimaan edes omalla duunopaikalla tommosen jarrupolkimen kans... =) Sit voi hyvällä omatunnolla sanoa, että "jarrujen pieni herkistely" autokauppojen yhteydessä tarkoittaa jarrujärjestelmän kokonaisvaltaista uudelleenrakentamista... =) Hyvä ettei tarvi laittaa sumuvaloa noin vanhaan paskaan, niin ei tarvi alkaa kikkaillee. Mistähä sitä sais jonkun sopivan vedenpitävän pikaliittimen koukun sähköille? Toi alleajosuoja/koukku häsmäkkä tarkoitus tehdä semmoseks, että saa mettän reunassa 4 pultilla irti ja heitettyä lavalle.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.09.2011, 16:11
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Nyt tarvis sen verta asiantuntijain apua, että millä tunnistan, että onko tuossa mun G:ssä 23,8 vai 25,4mm pääsylinteri? Ei viittis purkaa sylkkää ennenku on uus tilalle ja näyttäis olevan Motonetissä tilauskamaa molemmat mallit. Kummatkin mallit on 460 ja 80-92, et siitä ei oo apua. Vai onko molemmat fyysisesti samanmalliset, eli vois tuon pienemmällä sylkällä olevan ottaa(halvempi), niin saa pidemmäl polkimen liikkeellä isommat paineet linjaan(ehkä snadisti tehokkaammat jarrut samal poljinvoimalla)? Tiistaina taas pähkäilemään meseä leimakuntoon töiden jälkeen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.10.2011, 23:45
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Nyt olis proggis edennyt sen verran, että olis auto leimassa... =) Tänään tuli vaihdettua uus jarrupääsylkkä ja jarruista tuli jopa sellaiset, että uskaltaa liikenteen seas olla. Vielä tarvis renkaat ja kardaani tasapainotusta,kun on melkoista värinää 60-80km välissä. Huomenna heti aamusta parantelemaan krapulaa parkkipaikelle koukun sähköjen parissa... =)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.10.2011, 12:22
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Nyt olis koukun sähkötki asennettu, pitäis vielä käydä kaverin kärryllä koettamassa, että toimii myös kärryssä valot. Otinpa parit näpsyt kunnon kameralla tällä kertaa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	marssu1.jpg‎
Views:	1418
Size:	103,8 Kt
ID:	22550   Click image for larger version

Name:	marssu2.jpg‎
Views:	1311
Size:	102,1 Kt
ID:	22551  
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.10.2011, 14:07
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.914
Perusasetus

Hyvä että on taas leimassa...

Kelpasko etukilpi insinöörille noin ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.11.2011, 17:04
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Tulipas oltu tänään yhteydessä Ko-Mettiin etukardaanin huollon takia. Pitäis ens viikolla käydä heittää etukardaani sinne ihmeteltäväks, josko onnistuis liu'un vaihto tarvikemalliin. Muuten joutuu ostaa jostain kardaanin jossa olis liuku vielä ehjä ja sen sit huollattaa. Sen verta pahat värinät ja tärinät lähtee nyt kun ajaa yli 60km/h, et jotain tarvis tehdä...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.11.2011, 18:59
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1.502
Perusasetus

Miten se liuku nyt niin huonossa hapessa voi olla. Yleensähhän ne merkit ei ole kohillaan ja ristikot on täppäilty päin persettä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.11.2011, 21:46
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.914
Perusasetus

ko. autossa oli jo vuosia sitten aika "hyvät vibrat" - jos en ihan väärin muista niin paheni vielä neliveto päällä, jossain 75 - 85 kmh... ?

silloin kun se mulle tuli, oli edellinen omistaja kokeillut vähän kaikkea, ilman ihmeitä tuloksia, mä purin sen kardaanin ainakin kerran, vaiko kaks, ja löysin kohdistusmerkitkin (offset) siitä, ja se paranikin paljon vaan ei kokonaan toennut

mulle jäi sellainen ajatelma, että joko siin on vääränlaiset ristikot tai / ja jakolaatikon kumityynyt aivan finaalissa... värinä oli kuin lentokoneen potkurin pärinä

liukuosassa saakin olla yllättävän paljon sekä väljää että rasvaa...

en sitä silloin kerinnyt koskaan ratkomaan loppuun, kun se lähti multa oisko ollu johonkin rangeen vaihdossa H-Linnan suuntaan, muistan vielä ostajan nimenkin, oli tunnetun rallimenestyjän etusukunimikaima, J.K.
(ja tais olla Veholla/MB liikkeessä töissä...)

tää oli siis silloin kun se vielä oli valkoinen korkeakattoinen Paku

EDIT: ja Roihupellossa SN Cardans hallitsee kans nuo G kardaanihommat, löyty(nee) hyllystä ristikot ja on nopea ja asiallinen paja
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.11.2011, 23:59
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Ainakin noi ristikkojen väliset kulmat on viturallaan kun yritettiin laittaa kulmat "oikein", mut ilmeisesti mersun insinööreillä on ollut jotai ylemmän asteen tietoa noista kulmista... =)

Liu'un on joku ajanut joskus kiveen sillä seurauksel, et stefa paskana ja paskat liu'ussa. Rasvalla jäykistyy mut pyöritys parkkipaikan ympäri riittää siihen et on hyvin rasvattu alusta meses... =)

Pahin tärinä, värinä ja mekkala alkaa 60km/h, jatkuu vaihtelevina monikertoina 90km/h asti jonka jälkeen en oo enää uskaltanu kiihdyttää maailman lopun pelossa... =) 55-60 välil alkaa sellanen kilinä/räminä jonka alkuperää en osaa paikantaa. Nelivedon ku tyrkkää päälle, niin jurnuttaapi, mut ku rullaa pintakaasulla, niin jakiksen kepis tuntuu himmeet värinät ja tota kilinää/räminää saa aikaseks hitaiski vauhdeis.

Kunhan kerkiän niin otan ton etukardaanin irti ja katson vaikuttaako mitenkään äänimaailmaan. Millä tavalla tossa vois olla vääränlaiset ristikot?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 06.12.2011, 22:19
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Nyt kun pikku hiljaa saanut muutonkin pois jaloista pyörimästä, niin tulipa tänään näin itsenäisyyspäivän kunniaks aktivoiduttua ja hieman alettua miettimään G:n henkiinherättämistä jälleen kerran... Tuotti jopa sen verta tulosta, että sain kaupat aikaseksi 70tkm huollon jälkeen veivatusta kannesta hiluineen+yläpään tiivistesetistä ja uusista kannen pulteista. Kunhan Posti-Pate saa aikaseksi kannen tänne, niin pitänee ainakin seetit hioa ja venttiilivarren kumit vaihtaa siihen. Sit ei muutaku motonetistä uus ketju ja laahaimet ja ehkä muutamia alapään tiivisteitä ja kone kasaan. Onneksi pitäis olla loppu vuoden ajan nelipäiväinen työviikko, niin kolme päivää viikossa aikaa puuhastella mersun kimpussa... =)
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 06.12.2011, 22:32
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.914
Perusasetus

Hyvä !

miksköhän muuten kaikki tahtoo aina vaan 606 sen...

eiks 602 mallia sprinteristä 2.9 suoraruisku ja turbo olis ihan passeli kone ja laatikko Geehen...

hiukanhan se on karu käynniltään, mutta taloudellinen ja kivasti alavetoinen moottori - ja ehjiä koko vehkeitä saa alle 606 hinnalla...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 06.12.2011, 23:25
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

602 rivipumppu mynän 8mm ja isommat suutinkärjet sit vasta olis karun kuulonen rälläkällä joutuu tekee vähän tilaa sille ennakonsäätimelle ja suutinputket modata. siihen vielä sopivan kokonen vnt kaveriks. ja avartais sen kannen. olis kyllä todella mielenkiintonen kokoonpano
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 06.12.2011, 23:25
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

No mä oon päässyt ajatuksissani jo yli 606 ylivoimaisuudesta ja mulla hehkuu takaraivossa niinkin pervo ajatus kuin 320cdi V6 omalla ruiskuboksilla ja tuplaturboilla. Alakerrassa kuulemma virivaraa +800hv... =) Toi siis siinä tapauksessa et voitan lotossa ja ei tarvis käydä enää töissä niin olis aikaa näpertää... =) Ihan pervo ajatushan olis tietty ostaa jostain uudehkosta persemällipelistä joku 2l turbotiisseli, mis olis parisataa hummaa ja uskomaton alavääntö.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 06.12.2011, 23:37
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tatsga Näytä viesti
No mä oon päässyt ajatuksissani jo yli 606 ylivoimaisuudesta ja mulla hehkuu takaraivossa niinkin pervo ajatus kuin 320cdi V6 omalla ruiskuboksilla ja tuplaturboilla. Alakerrassa kuulemma virivaraa +800hv... =) Toi siis siinä tapauksessa et voitan lotossa ja ei tarvis käydä enää töissä niin olis aikaa näpertää... =) Ihan pervo ajatushan olis tietty ostaa jostain uudehkosta persemällipelistä joku 2l turbotiisseli, mis olis parisataa hummaa ja uskomaton alavääntö.
ei toikaa huono idea
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
MYYTY: Oranssi Toyota BJ 5.0 V8 TH400 38.5" Joukka O/M/V Ajoneuvot 18 23.02.2008 01:25
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up hena O/M/V Ajoneuvot 1 14.02.2008 19:56
M: Oranssi Suzuki SJ413 1.8 Turbo MYYTY: Joukka O/M/V Ajoneuvot 6 11.12.2007 13:01
Kenen oranssi 4x4x4??? Jare Tekniikka & Jutustelu 9 23.06.2006 15:06
Oranssi Blazeri Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 12 17.07.2004 20:13


Sivu luotu: 14:18 (GMT +2).