![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
kaikissa gen1 ainaski ollu laatikon kanssa ongelmia,pikkulaatikosta meni laakerit ja isosta 2.synkrot,on niitä tietysti myös ehjiäkin mutta en kehus kumpaakaan paremmaksi. kannen kestävyys ei oo ollu vuosimallista kii mut tietysti ic:ssä nyt vähän paremmin kestää.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
-Haetko bensaa vaiko dieseliä?
-V6 aina kierretakapää -Kannet kestää sen minkä muissakin jos käyttää järjen kanssa,99% kansivioista johtuu hanskaviasta. -Laatikko ongelma koskee kaikkea muita kuin IC mallia,vitonen on se heikko lenkki joka ei kestä vedätystä mutta muuten perus luja laatikko. -Ruoste on myös yksi ongelma kuten kaikissa japseissa. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Omakohtaisesta kokemuksesta:
-´89 lehtijouset ja ´90 kierrejouset -Molempiin joskus aiemmin tehty laatikkoremppa, mut mun aikana ei ongelmia. Mää ajoinkin riittävän isoilla kierroksilla enkä kiskonu kärryä vitosvaihteella ´89 oli joskus aiemmin kansi vaihdettu, ´90 hajos mun aikana kansi. Lieneekö syynä aiempi vesipumpun vuoto ja että olis ajettu liian vähillä nesteillä, ei kuitenkaan keittäny, mut kun se kansi ei kestäny kun vajaat 600000km |
#4
|
|||
|
|||
![]()
dieseliä oon katsomassa. Jossain ilmoituksessa aina maininta että on tässä on se kestävämpi laatikko. Missähän malleissa se tämmöinen on? Onko se jossain ollut kuulema joku lancerin laatikko tai vast.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tdic malleissa se "iso" laatikko, pelkissä td malleissa "pieni". Sitten näissä uudempi korisissa on jo kaikissa sitä kestävempää.
Ja kaikissa pajeroissa on kansivikoja, gen2 korisessa 2.8:ssaki kuulema sitä ongelmaa, ei ole omakohtaista kokemusta. Ja se on galantin laatikko, muistaakseni se heikompi? Ja edit. osta multa ^^ |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ic malleissa on ainakin vahvempi cantterista peräisin oleva laatikko, vanhemmissa on sitten sama loota kuin galanteissa. Ja tuon kannen saa piloille jos ei muista ennen liikkeelle lähtöä pyörittää konetta vähän aikaa ja vastaavasti ajon jälkeen pitäs antaa tovi lämpöjen tasaantua ennen sammutusta.
EDIT. dectane kerkeski ensin ja juu kaverin 500000 ajetussa kakkoskoppasessa on vissiin kolmas kansi menossa. Viimeksi muokannut -Jallu- : 18.08.2011 05:44 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
pikkulaatikko on ns. galantin laatikko ja isompi on cantterin.ne tunnistaa vaihdekepistä ja isompi oli ic malleissa,tosin niitä on myös jo sotkettu keskenään ja se isompi on myös heikko synkroiltaan,eka oire on ku vaihtaa ylhäältä 2.pikkulaatikossa on pitkä ja ohut keppi kun taas isossa lyhyt ja paksu.lisäksi pikkulaatikossa peltinen ns. öljypohja.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
ei ole kyllä hyviä kokemuksia tuntuu noista uusista 3.2:sistakin kannet poikivan ja jakoketjut poikkee
![]() tutulla on 2.8 kun se osti sen oli 160 tuhatta mittarissa nyt 280 ja 3 kansiremonttia on tekemässä! jälkikäynti siihen asenettiin heti kun se sille tuli ja yleensä se kuuluu olevan käynnissä ennen ajoonlähtöö mutta siis eikyllä missään muis autossa noin heikkoja kansia ole ei kaikki voi siitä kuskistakaan johtua onse kumma jos ei edes normaali käyttöö kestä että aina pitää jotain poppakonsteja tehdä ![]() muuten ovat kyllä hyviä ajaa tiella ja manuaalina aika pieni kulutus ![]() en oikein ymmärrä miten noinki iso pulju ku mitsu voi päästää tollasta paskaa markkinoille vuodesta vuoteen ja joku vielä ostaa sellasen Viimeksi muokannut tdi : 18.08.2011 17:08 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Kansiviat, mutta lääke on jälkikäyttö ja järjen käyttö... Ruosteet yleensä melkeen kaikissa japsesisa, kun ei suojausta oo tehty tehtaalla, eikä myöskään kotomaassa (ellei oo sit jälkikäteen säännöllisesti tehty).
Vaihteistoviat kaa sit käyttöjästäkin kii, ja mikäli vähillä öljyillä ajaa ja pienillä kierroksilla, niin alkaa hajoamista tapahtuun... Itse täyttänyt laatikon "ylitte". Ja sit tohon 2.8:n kanteen se, että mikäli orkkiskansi on kyseessä, niin sehän on susi jo tehtaanjäliltä... EI pysty höyläseen kansitasoa suoraksi, joten suosittelisin tarvikekannen laittamista ekassa kannetiiviste vaihdossa. Ja mitä taas ostamiseen tulee, niin hinta ja saatavuus on se mikä niit pistää ostaan... Kilpailevat kalliimpia, ja oli sit kyseessä käytetty, tai tuore... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! | TOPPAHOUSU | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 31.07.2008 10:41 |
Ford 4x4 miehille | Ex_inkkari | Linkit | 0 | 18.02.2007 18:50 |
LJ miehille mallia.. | Pete | Linkit | 3 | 14.01.2007 18:35 |
Pajero kysymyksiä | Juniori83 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 28.09.2005 11:20 |
G-miehille ja muillekkin | ZeiZei | Linkit | 1 | 03.08.2004 12:49 |