Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.08.2011, 20:28
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli_Antero Näytä viesti
Oon ostamassa kenties pajeron, joten ois muutama kysymys kun ei enään aivan muista.
Minkä ikäisissä on kierrejouset takana?
Missä ikäisissä on ollut laatikon kanssa ongelmia?
Missä ikäisissä kansi mennyt?
Tattis jo etukäteen!
t. PA
-90 tuli kierrejouset taakse
kaikissa gen1 ainaski ollu laatikon kanssa ongelmia,pikkulaatikosta meni laakerit ja isosta 2.synkrot,on niitä tietysti myös ehjiäkin mutta en kehus kumpaakaan paremmaksi.
kannen kestävyys ei oo ollu vuosimallista kii mut tietysti ic:ssä nyt vähän paremmin kestää.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.08.2011, 21:21
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

-Haetko bensaa vaiko dieseliä?
-V6 aina kierretakapää
-Kannet kestää sen minkä muissakin jos käyttää järjen kanssa,99% kansivioista johtuu hanskaviasta.
-Laatikko ongelma koskee kaikkea muita kuin IC mallia,vitonen on se heikko lenkki joka ei kestä vedätystä mutta muuten perus luja laatikko.
-Ruoste on myös yksi ongelma kuten kaikissa japseissa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.08.2011, 21:36
Tuukka Impala Tuukka Impala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.02.10
Sijainti: Urjala Halkivaha
Viestit: 196
Perusasetus

Omakohtaisesta kokemuksesta:
-´89 lehtijouset ja ´90 kierrejouset
-Molempiin joskus aiemmin tehty laatikkoremppa, mut mun aikana ei ongelmia. Mää ajoinkin riittävän isoilla kierroksilla enkä kiskonu kärryä vitosvaihteella
´89 oli joskus aiemmin kansi vaihdettu, ´90 hajos mun aikana kansi. Lieneekö syynä aiempi vesipumpun vuoto ja että olis ajettu liian vähillä nesteillä, ei kuitenkaan keittäny, mut kun se kansi ei kestäny kun vajaat 600000km
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.08.2011, 05:33
Pauli_Antero Pauli_Antero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.08
Sijainti: Kajaani
Viestit: 239
Perusasetus

dieseliä oon katsomassa. Jossain ilmoituksessa aina maininta että on tässä on se kestävämpi laatikko. Missähän malleissa se tämmöinen on? Onko se jossain ollut kuulema joku lancerin laatikko tai vast.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.08.2011, 05:36
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Tdic malleissa se "iso" laatikko, pelkissä td malleissa "pieni". Sitten näissä uudempi korisissa on jo kaikissa sitä kestävempää.

Ja kaikissa pajeroissa on kansivikoja, gen2 korisessa 2.8:ssaki kuulema sitä ongelmaa, ei ole omakohtaista kokemusta.

Ja se on galantin laatikko, muistaakseni se heikompi?

Ja edit. osta multa ^^
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.08.2011, 05:41
-Jallu-:n Avatar
-Jallu- -Jallu- ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.09
Sijainti: Lapinlahti
Viestit: 682
Perusasetus

Ic malleissa on ainakin vahvempi cantterista peräisin oleva laatikko, vanhemmissa on sitten sama loota kuin galanteissa. Ja tuon kannen saa piloille jos ei muista ennen liikkeelle lähtöä pyörittää konetta vähän aikaa ja vastaavasti ajon jälkeen pitäs antaa tovi lämpöjen tasaantua ennen sammutusta.

EDIT. dectane kerkeski ensin ja juu kaverin 500000 ajetussa kakkoskoppasessa on vissiin kolmas kansi menossa.

Viimeksi muokannut -Jallu- : 18.08.2011 05:44
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.08.2011, 09:33
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli_Antero Näytä viesti
dieseliä oon katsomassa. Jossain ilmoituksessa aina maininta että on tässä on se kestävämpi laatikko. Missähän malleissa se tämmöinen on? Onko se jossain ollut kuulema joku lancerin laatikko tai vast.
pikkulaatikko on ns. galantin laatikko ja isompi on cantterin.ne tunnistaa vaihdekepistä ja isompi oli ic malleissa,tosin niitä on myös jo sotkettu keskenään ja se isompi on myös heikko synkroiltaan,eka oire on ku vaihtaa ylhäältä 2.pikkulaatikossa on pitkä ja ohut keppi kun taas isossa lyhyt ja paksu.lisäksi pikkulaatikossa peltinen ns. öljypohja.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.08.2011, 17:06
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

ei ole kyllä hyviä kokemuksia tuntuu noista uusista 3.2:sistakin kannet poikivan ja jakoketjut poikkee
tutulla on 2.8 kun se osti sen oli 160 tuhatta mittarissa nyt 280 ja 3 kansiremonttia on tekemässä! jälkikäynti siihen asenettiin heti kun se sille tuli ja yleensä se kuuluu olevan käynnissä ennen ajoonlähtöö mutta siis eikyllä missään muis autossa noin heikkoja kansia ole ei kaikki voi siitä kuskistakaan johtua onse kumma jos ei edes normaali käyttöö kestä että aina pitää jotain poppakonsteja tehdä monella muulla autolla pystyy ajaa ihan normaalisti.
muuten ovat kyllä hyviä ajaa tiella ja manuaalina aika pieni kulutus
en oikein ymmärrä miten noinki iso pulju ku mitsu voi päästää tollasta paskaa markkinoille vuodesta vuoteen ja joku vielä ostaa sellasen

Viimeksi muokannut tdi : 18.08.2011 17:08
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.08.2011, 18:15
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Kansiviat, mutta lääke on jälkikäyttö ja järjen käyttö... Ruosteet yleensä melkeen kaikissa japsesisa, kun ei suojausta oo tehty tehtaalla, eikä myöskään kotomaassa (ellei oo sit jälkikäteen säännöllisesti tehty).
Vaihteistoviat kaa sit käyttöjästäkin kii, ja mikäli vähillä öljyillä ajaa ja pienillä kierroksilla, niin alkaa hajoamista tapahtuun... Itse täyttänyt laatikon "ylitte".

Ja sit tohon 2.8:n kanteen se, että mikäli orkkiskansi on kyseessä, niin sehän on susi jo tehtaanjäliltä... EI pysty höyläseen kansitasoa suoraksi, joten suosittelisin tarvikekannen laittamista ekassa kannetiiviste vaihdossa.

Ja mitä taas ostamiseen tulee, niin hinta ja saatavuus on se mikä niit pistää ostaan... Kilpailevat kalliimpia, ja oli sit kyseessä käytetty, tai tuore...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2008 10:41
Ford 4x4 miehille Ex_inkkari Linkit 0 18.02.2007 18:50
LJ miehille mallia.. Pete Linkit 3 14.01.2007 18:35
Pajero kysymyksiä Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 0 28.09.2005 11:20
G-miehille ja muillekkin ZeiZei Linkit 1 03.08.2004 12:49


Sivu luotu: 13:13 (GMT +2).