![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Komppaan tuota hiltin naulaa, tosin jos reikä on porattu pulttia varten suuremmaksi niin...
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Entä kestääkö 4mm 12,9 pultti tositoimissa?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Meinasitko korjata tuon vai ostatko multa ehjän vaijereineen kaikkineen?
![]()
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli BJ,n vinssissä 5mm putkisokka sisään katkenneena, akselin sokkareikä oli 5mm ja nivelessä 5,5mm? Olipahan melkoinen homma saada ne päistään levinneet putkisokan jämät pois akselin sisältä vaikka vinssi oli irtaallaan.
![]() Porasin suosiolla akselin ja nivelen sokanreijät 6mm ja laitoin sokaksi 8.8 6mm pultin jossa on kierrettä koko matkalla, katkeaa sokka ainakin tuollaisessa tilanteessa kun menee vaijeri sotkulle ja on helppo vaihtaa. Jos tuntuu että napsuu sokka liian helposti niin seuraavaksi sellainen 8.8 jossa ei ole kierrettä kuin sen verran että saa päähän mutterin ja jos se ei riitä niin onhan 12.8 pulttejakin mutta sitten alkaisi itseä jo epäilyttämään nivelen kestävyys, siellä ei sokkareijän ympärillä ole kovin kummoisia ainevahvuuksia. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mullapa on vielä karmeampi tilanne vinssissä. Eli "sokka" on mallia kemppi. Plus siel on viel 6mm pultti..! Jee
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Oletko saanut vinssin kulmavaihteen kuoren rikki?, siis korvakot ei vain poikki, vaan kulmavaihteen kotelo halki?
Tuos sokkakysymuksestä: tuo putkisokka huonoin mahdollinen, sillä joustaa kokoajan ja katketessaan sitä ei saa pois. Tuo m6 pultti ilman kokokierrettä kuulostaa hyvältä, ja lujuuksiahan löytyy 8.8, 10,9 ja 12.9 Vanhemmissa perämoottoreissa potkuriakselilla murtosokka, joista vois löytyä kokoja tuonne 6-7mm halkaisijaan varsinkin nuo kovemmat katkeaa liiskaantumatta, joten sokan voi saada vaihdettua maastossa (on muuten hankala ilman ylimääräisiä ongelmiakin) Itsellä kanssa kemppi sokka, ja 2 kertaa tapaturmaisesti katkennut korvat vinssistä. vinssissä ei vapautusvipua ollenkaan (silloin säilytin kadunvarressa, ja eliminoin vaijerijäynän mahdollisuuden pois) vaijerijäynä=vinssin vaijeri toisellepuolelle katua joko lyhtypylvääseen tai toisee autoon kiinni Vaijerina torninosturin 10mm vaijeri, katkeaa vanhempana suoralla vedolla. Toinen tapaturma oli että vinssin ulosottovipuun osui karahka, joka tökkäsi vinssin päälle, ja toinen oma pöljyys, käännin vivun ohi keskivapaan. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Joo toi räjähti kun mikään muu ei antanut periksi.
Kesä loma on köyhdyttänyt minut ja pitää ruveta tienaamaan ja katsoa sitten mitä ostaa ja keneltä.. Tuo sokka asia taitaa olla vähän hankala pala purtavaksi. mieli tekis laittaa kestävä muuta ei haluttas särkeä.. noh joka tapauksessa minusta se pultti tuntui ehkä pikkusen liian lujalta vaihto ehdolta.. kuulostaa siltä että nakkaan putki sokat takavasempaan ja lähden kyselemään laatikollista hiltin nauloja ja hommaan hempulia vaijeria 100 metriä ja käytän pylpyrää. ongemlana seuraavaksi tulee että vinssi pyörii liian hitaasti jos pistää pylpyrän siihen että yrittäis pitoja renkailla. no kokemukset on kyllä osoittanut että kun oikeita välityksiä vinssin ja renkaitten välillä ei ole ollut niin paras ratkaisu on pitää veto pois renkaista ja vetää pelkällä vinssillä niin nousee heti ylös jängästä.. aikoinaan kävin hiluksilla yksi joulu hakemassa joulukuusen hankea pitkin ja siellä metsässä se yhtä äkkiä putosi läpi hangesta, eikä meinannut noussa millään pintaan kunnes vinssillä vedin ilman että renkaat veti ja auto nousi heti hangen päälle...
__________________
! Because earth aint not flat ! Viimeksi muokannut Glutton : 10.10.2011 14:15 |