![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Sarjassamme lisää hämäriä kysymyksiä: XJ:n akseleissahan on yhtä sun toista rojua roikkumassa akseliputken alapuolella syyttä suotta. Voiko niitä jotenkin järkevästi siirtää pois tieltä? RC-autoissa on joskus iskareissa nähty kaikenmoisia vivustoja ja onpa formuloissakin jemmattu iskarit jonneki sisuksiin. Semmoset on käyny mielessä. Takana ainakin ois akselin seudulla suht hyvin tilaakin, jos iskarit ois palkkien välissä poikittain peräkkäin. Edessä tukivarren kiinnikkeet varmaan kannattaa enemmänkin jatkaa sopivan liukuvan muotosiks siirtämisen sijasta? Lukotkin ois varmaan kiva asentaa jossain vaiheessa, ainakin eteen ihan kabiinista ohjattavaa mallia. Taakse nyt voi jotain halvempaa harkita kun sen jatkuva päälläolo ei ole niin kuolettavaa. Näitten tekeminen tietty sitoo jonkinverran henkistä ja maallista pääomaa akseleihin, joten ennen päätösten tekemistä ois hyvä tietää onko niitä jotain syytä vaihtaa. Nyt mulla on Dana 30 ja Dana 35, jälkimmäisestä en ole ihan varma onko c-klippiä vai ei. Käsittääkseni kestävyyden puolesta kummankaan suhteen ei mun käytössä ole odotettavissa suuria ylläreitä. Tässä nimenomaisessa autossa ei tarvita jättirenkaita eikä superultrajoustoja, enemmänkin tavote on kyetä etenemään kartalle merkittyjä teitä myös siellä, missä tien käsite on vähän laajempi ja ajatus tien hoidosta herättää kummastusta. Tulevaisuuden rengastus siis noudattelee linjaa 31"x10,5" AT. Ajoharjottelumaastona toimii Kulmakorpi, josta ihan kaikkia paikkoja ei tulla kaarien ja sukellusvarustuksen puutteessa koluamaan.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Iskareita et kyllä itsessään ihan helpolla jemmaa mihinkään, mutta jos ajaisit ilmatikuilla tai coil-overeilla niin teoriassa olisi mahdollista kun rittävät nivelsysteemit tekisit. On noita jossain jenkkilän vehkeissä näkynyt vähän samalla periaatteella kuin juuri formuloissa yms., mutta aika turhaa normi käyttöautossa. Etuakselin tukivarren kiinnikkeiden alle/ eteen hitsaa sopivat laput, niin tulee sellaiset pulkkamalliset liuykusysteemit. Riittää enemmän kuin hyvin normikäytössä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joo pulkkaliukua aattelin riittäväksi omaan ajokkiin. Jos takaa iskarien kiinnitykset muokkaa niin alkaahan se about riittää. Meinaa toi henkinen mopo livetä aina näitä pohtiessa
![]() Entäs sitten toi lukkohomma? Tai siis eteen lähinnä kai kyseeseen tulis Arbi tai Oxi, onko jälkimmäisestä kellään kokemusta? Onko taakse jotain suosituksia tai vältettäviä? Kompuran varmaan voi sijottaa jonnekin muuallekin kun konepeiton alle? Siellä on aika pirun ahdasta jo nykysellään ja arvelin jättää sinne tilaa ilmanpoistovirityksille ja ehkä kenties bensalämppärille. Ilmanpoistovirityksissä aattelin ettiä lokarista semmosen paikan, missä ilman virtaus menee sopivaan suuntaan. Tähän sitten lyhyt putki ja sopiva flekti auttamaan hitaassa ajossa. Ettimisessä arvelin soveltaa purjeista tuttuja lankoja ja nipparoida lokariin jonkun halvan kameran kii, ajella jonkin aikaa ja kattoa videolta löytyykö paikkaa. Jos tällä ei irtoo ratkasua niin täytyy keksiä vaikeempia. Stetson-Harrison-estimoin tässä jo, että lokarin etuosasta löytyis sopiva alaspäin suuntaava paikka virtauksen ja paineen puolesta. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Onkos hyviä vinkkejä käsijarrun säätöön? Ei oikein huvitittaisi tuo Factory Service Manuaalin "otettaan momenttiavain ja tsekataan vaijerista momentti" -tyylinen ratkaisu. Oisko kaheksan naksua kahvasta ylös ja vaijeri tiukalle, tarkista että rengas ei hankaa kahva alhaalla, jonkinlainen säätö???
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Itse takajarrut pitäisi säätyä automaattisesti (jos sattuu systeemi toimimaan), mutta jos on vaijerissa löysää niin sieltä auton alta vaan kiristelemään sopivasti käsijarrukahvan "alta". Ei tosiaan kannata liian tiukalle, kihnuttaa muuten vielä jarrut vastaan. Näppituntumalla se menee..
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jotain tämmöistä kaavailinkin. Kiitos teorian vahvistuksesta...
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() http://forums.offipalsta.com/showthr...3593&page=4#94
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
onko joku kokeillu paljonko toi 2.1td kestää ahtoja, ihan käytössä?? koittaa ajaa se loppuun ennen ku vaihtaa isompaa.. luulis kestävän reilun baarin..
|
#9
|
||||
|
||||
![]() jako loota kettuilee
xj tiputtaa etuvetoa pois hitaalla nelikolla ajaessa onko jollain ollu samaa
vikaa aikaisemmin ? kyseessä on vissiin np242 mutta se lodju missä on fultime asento. mikäköhän siellä voisi olla vikana?
__________________
Eastcoast offroad ry |
#10
|
|||
|
|||
![]()
siirtäjä kulunut . vaihda ennenkuin hajoaa koko ska
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |