![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Iskari pohdintaaTuli pitkään ihmeteltyä ns. renkaan täyttöventtiiliä takapuskurissa, mutta nyt kun letkuja seuraili niin ne pääty takaiskareille. Mitkä iskarit nää on ja mitä "iloa" on paineistuksesta? Painetta oli mittarin mukaan n. 4,5 baria. Kuvia. http://forums.offipalsta.com/picture...045095&thumb=1 http://forums.offipalsta.com/picture...045095&thumb=1
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa olla kuormaa kantavat iskarit, joilla voi tasata takapään korkeutta kun on paljon romua kyydissä. Eli vähän niinkuin vaikka jossain farkku- volvoissa, mersuissa ja opeleissa ollut (missä tosin systeemi on automaattinen).
Todennäköisesti joku neropatti ne on tuonne ruuvannut siksi, kun XJ:n takajouset on lässähtäneet. Itse repisin noi helvettiin, ja jos sen jälkeen persaus laahaa maata niin kauppaan ostamaan uudet jousipakat.. En olisi kovin luottavainen myöskään iskarin yläpään kiinnikkeiden kestoon tuolla systeemillä, ne kun ei ole tässä autossa tehty kantamaan kuormaa. Jos Cherokeehen haluaa jotain peräpään korkeuden tasaussysteemiä, niin fiksuinta olisi rakentaa ilmapusseista apujouset joko suoraan jousipakkojen ja koripalkkien väliin, tai mieluummin yhdellä pussukalla banjokopan yläpuolelle ja tehdä sinne kunnon kiinnikkeet/ vahvikkeet.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kyssäriä..kyssäriä.. Kaikki XJ:n omistajat varmaan on hokannu kuinka luotettava toi alipaine lukko härdelli on etu-akselissa,joten ajattelinkin että kun kerran vaijerimalli maksaa ihan helv.. sairaita että onko joku koittanu tehdä korvaavaa sähkösenä?? suhteellisen helppo ois työstää mutta en sitte toimivuudesta tiedä..
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Eikä "posi-locker" mikään kallis ole, halvimmillaan vaikkapa mopon/ prätkän takajarruvaijeri + sopiva kahva minkä saa lukittua johonkin päin ohjaamoa. Muutama kymppi siis menee maksimissaan. Netistä ohjeita löytyy pilvin pimein YJ:hin ja XJ:hin.. Yksi hyvä keino on myös käyttää oik. puol. vetaria sellaisesta D30:sta missä ei ole katkeava vetari. Joku stefa siellä akselissa piti vaihtaa jos sellaista käyttää, mutta ei ole tarkempaa tietoa kun ei ole tarvinnut turata. Toki tuon alipainekellon voisi korvata joko sähköllä tai paineilmalla, mutta aika turaamista se on? Helpointa varmaan olisi lukita kiinteästi asentoon "lukossa", koska ei siitä mitään haittaa ole.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
No ite ajelin viime talven niin että pulttasin sen kiinni ku ei hätä muutakaa keksiny ku oli helv. kylmä ja piha talli..
![]() ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
No ite ajelin viime talven niin että pulttasin sen kiinni ku ei hätä muutakaa keksiny ku oli helv. kylmä ja piha talli..
![]() ja joo tiedän ettei kemppi oo kaikkien mieleen mutta kokeillaan ensin näin ja parannellaan sitte.. ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Oiskohan noita sitten ollut Euroopan versioissa, tai jotain maahantuojan lisäämiä härpäkkeitä? Tietääkseni tuollaista ei ole ollut tehdasoptiona saatavissa ollenkaan, mutta voin toki olla väärässä..
Upcountry- paketissa noita ei ainakaan ollut, mutta ehkä sitten joskus tow- pack:in mukana olisi tullut? Olihan osassa tow- pack versioita aikanaan (~'87-'89) jenkkimarkkinoilla myös D44 taka-akseli ja tiheämmät välityksetkin. Uudemmissa taas ei. ..ja onhan XJ:hin saanut tehtaan optiona vinssinkin joskus ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Euroopan tuontiauto tuo meikäläisen vehje on. Että varmaan täällä päässä tehneet jotain kivaa jippoa.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Sarjassamme lisää hämäriä kysymyksiä:
XJ:n akseleissahan on yhtä sun toista rojua roikkumassa akseliputken alapuolella syyttä suotta. Voiko niitä jotenkin järkevästi siirtää pois tieltä? RC-autoissa on joskus iskareissa nähty kaikenmoisia vivustoja ja onpa formuloissakin jemmattu iskarit jonneki sisuksiin. Semmoset on käyny mielessä. Takana ainakin ois akselin seudulla suht hyvin tilaakin, jos iskarit ois palkkien välissä poikittain peräkkäin. Edessä tukivarren kiinnikkeet varmaan kannattaa enemmänkin jatkaa sopivan liukuvan muotosiks siirtämisen sijasta? Lukotkin ois varmaan kiva asentaa jossain vaiheessa, ainakin eteen ihan kabiinista ohjattavaa mallia. Taakse nyt voi jotain halvempaa harkita kun sen jatkuva päälläolo ei ole niin kuolettavaa. Näitten tekeminen tietty sitoo jonkinverran henkistä ja maallista pääomaa akseleihin, joten ennen päätösten tekemistä ois hyvä tietää onko niitä jotain syytä vaihtaa. Nyt mulla on Dana 30 ja Dana 35, jälkimmäisestä en ole ihan varma onko c-klippiä vai ei. Käsittääkseni kestävyyden puolesta kummankaan suhteen ei mun käytössä ole odotettavissa suuria ylläreitä. Tässä nimenomaisessa autossa ei tarvita jättirenkaita eikä superultrajoustoja, enemmänkin tavote on kyetä etenemään kartalle merkittyjä teitä myös siellä, missä tien käsite on vähän laajempi ja ajatus tien hoidosta herättää kummastusta. Tulevaisuuden rengastus siis noudattelee linjaa 31"x10,5" AT. Ajoharjottelumaastona toimii Kulmakorpi, josta ihan kaikkia paikkoja ei tulla kaarien ja sukellusvarustuksen puutteessa koluamaan. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
nonnii neuvokaas tyhmää mulla olis tollanen cherokee xj vm.89 mitkä mahtais olla vakio akselit ja pitäiskö niissä olla jottai lukkoja ? vituttaa rämpiä kun oikee etupyörä ja vasen takapyörä vaan ruopii !!!
![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]()
eipä taida olla kitkaa ainakaan ehjää sellasta ... onkohan kellää mahdollisesti tietoa kohtuu hintaisista lukoista kitka tai on/off ... en oikee viittis kemppiäkään koittaa jollen jostai saa halpoja testiperiä
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |