![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() joo tuli pumppu huollosta tuolta pp dieseliltä... se vaan sano että tähän on vaihdettu 12mm nestepää ja että nyt ei tiedä minkälainen tästä pumpusta oikeen tulee ja takuuta ei tule.. laitoin pumpun paikoilleen järetön savuaminen jatkuvasti tyhjäkäynnilläkin. ja ravistaa konetta. sitten kun laittaa kaasua nii savua tulee hirveästi ja kierrokset ei nouse tasaisesti tai silleen räpättää.. mikähän neuvoksi?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
jaa. nyt en sit osaa kyllä vastata tohon. täytynee odotella jos joku asiasta enemmän tietävä osais tohon jotain sanoo. ei lukenu tossa mun haynesin oppaassakaan mitään pumpun tietoja. mullakun ite oli tarkotus lähtettää nousevalla viikolla oma pumppu pp diesel:lle, mut kuullostaa nyt kyllä aika pelottavalle. mitä ne siihen sun pumppuun teki. ootko säätäny ajotukset kellolla?? ku nyt jos sitä pumppua on säädetty siellä ni voi olla et ajotukset joutuu säätää uusiks, ei välttämättä vanhan merkit enää päde.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
tiivisteet vaihtoivat ku vähä vuoti ja sit penkissä säätivät. Minkähän merkkinen mahtaa se pumppu olla?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
ei kyllä mitään tietoa. pumppu viellä autossa kiinni ni ei pääse edes lukemaan.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nippondenson tekemä kopio boschi se on ja 12mm nestepää vakiona.
Tarkistappa ajoitus uudelleen. Sininen savu viittää myöhässä olevaan ajoitukseen ja järjetön paloääni kalina liian aikaisella olevaan. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
mun mielestä se on liian myöhäisellä, eikö antaneet mitään astelukuu mukaan ? tai sit siel on paljo voimaa
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Onko merkit oikein?
siis kun purit pumpun pois, niin saithan kasattua samaan kohtaan takaisin?
HDJ:ssahan pumppua pyöritetään hammaspyörillä, ja nokka-akselia pumpunakselilta hihnalla. Muistaakseni merkit menee seuraavasti: Kampiakselin merkki on noin klo 10 ja pumpun HIHNAPYÖRÄN merkki klo 8 ja nokan merkki klo 9 (TDS) Pumppu ND Ja nestepää lienee tuo 12mm, ei ainakaan pienempi alunperin? |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Joo ja se savu on sieltä tulon jälkeen ihan normaalia, joutu ainakin kääntämään syöttöö reilusti pienemmälle ton hoidon jälkeen, ja lisäksi lämpimänä humppaaminen säätää pois siitä pikkuruuvista, joka korkin alla piilossa syötönsäädön vieressä.
Ja vuotava paska kulunut kylmäkäyntilaite vittuun ja boschin tulppa tilalle. Vakioajoituksella mennään ja hyvin tuo on mulla toiminut. Itellä vielä vakioahdot 0.8 mut löylyä tuli reilusti lisää, ja savut säätelin vasta leimalle 2.98. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
1HZ pumppu | oojiikoo | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 19.02.2009 20:29 |
Ostetaan BJ42 alkuperäinen laturin alipaine pumppu tai koko laturi+pumppu | pumppu79 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 25.06.2008 11:46 |
öljykannu/-pumppu | kesämies | Chit-Chat | 6 | 07.09.2007 22:26 |
O: hj:n simpukka ja pumppu | hampuusi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 26.07.2007 11:50 |
O:BJ-42 pa-pumppu | oltzi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 27.03.2007 20:24 |