![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jahas tuli investoitua ln46 akselit joista arvelin sommitella 4.88 väleillä olevat murikat tuohon omaan mutta laakerit oli parhaat päivänsä nähneet joten se siirtyy myöhemmäksi, kasailin nurkista löytyneistä roippeista 4.56 välityksen omaavan murikan odottamaan asennusta eteen ja taka perän aattelin jumitella täysin jumiin heittämällä kitkalevyjen väliin parit ylimääräiset levyt. Mistähän löytyy evukkaimmat laakerit noihin periin? Ois tarkoitus talven aikaan laittaa 5.29 välitykset periin ja samalla laakeroida kokonaan ne. Kahtelin noita milneroffroadin sivuja jossa ois aika evukasta mutta minkähänlaiset verot sieltä taas mätkähtää jos parilla sadalla romua tilaa? Noh se on sitten joskus.. Samalla ku nuo akselit hain ni otin mukaan 2.2 teho myllyn jolla toistaseks korvataan tuo vettä keuhkoosa saanu 2.4. Siihen vaihtelin uuden jakohihnan ja kiristimet. Pitää pikku hiljaa katella mitä vaurioita vesi ja ikä on tehny edeltäjälle ja saako siitä vielä soivaa peliä. Samalla ku kone on irtaallaan ni on helppo mallata ja rakennella turpo härpäkkeitä koneen kylkeen. Eilen nostelin vanhan myllyn pois ja hivenen oli silmä laakeri huonona. Nyt perkele kytkin akselikin holkkaa sentin sivuunsa eli sieltäkin on laakeri kappaleina tai varmaanki laakereita. Onkos kukaan kurkkinu kytkin kopan puolelta tuonne laatikon sisään, mitenkähän iso läjä rattaita muklahtaa varpaille jos päätyä ravottaa? Tuossa varaosa kasassa oli myös ln46 sesta peräisin oleva jakis, saakohan sen naitettua tuon nykyisen paketin jatkoks (ln65)?
|
#2
|
|||
|
|||
![]() moro moro
eikös siinä sivusuunnassa saa olla klappia siinä vaihteistonpään akselissa. . . kunhan ei päittäisvälystä ole. . . mielestäni homma on näin. muutaman koneen poes nostaneena
|
#3
|
|||
|
|||
![]() vartta
missä vehkeessä on tollanen säädettävä ohjausvarsi ku tuolla ylemmissä kuvissa vilahti?itellä ois ollu käyttöä tollaselle vaan arvelin jotta ei ole olemassakaan...
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Se tuli mulle tehostin paketin mukana ja on kuulema edelliselle omistajalle tullut jonkun korotus jousi sarjan mukana (ei tietoa merkistä) joka siirtää akselia 3 senttiä eteenpäin.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kone ois paikoillaan ja jonkun verran pyöritettykin, puhaltaa vaan melko paljo sinistä. Oiskohan tuossa männän renkaat jumissa tai venttiili varren kumit kovottunu ku on ainakin pari vuotta seisonu tuo kone.
![]() Alkuviikosta jos alottas etuperän vaihdon ja etujousituksen tutkailun, on lehet jo melkein nurin päin. Ajattelin pari alimmaista korvata motonetin peräkärrin lehtijousilla. Jos rapulalta jaksaa ni vois tänään ripustella vähä työvaloja sinne tänne. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jahas, auto ois kutakuinki iskussa ja pari päivää sahvaroitukin.
Etupäähän vaihtelin parit lehdet niistä motonetin kärrinpakoista ja taakse vaihoin revolveri riiput, lisäks muklailin iskareitten kiinnityksiä. Jonku verran paremmin tuntus joustelevan vakioon verrattuna, iskarit on nyt semmosilla väliaikas patenteilla kiinni ja pitää ne vielä tehä loppuun. Taka vinssistä tuli vähäsen toiminta savua melko pamauksen kera ulos mutta ei ilmeisesti vielä kaikki ku jotenki toimii, pitää kurkata mitä se on syöny. Laturikin heijjailee kummasti ku välillä lataa alle 12 ja välistä jotain 13, täytynee sitäkin vilkasta joskus. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jaahas aikaa on taas kulunu ja auton rakentelu hommat ollu jäissä tovin ku on pirttiä rempattu. Pariin otteeseen käyty ajelemassa ja mietitty talveks korjaus/parantelu listaa:
-Perus öljyjen vaihdot/rasvaukset -Laturin elvytys -Vinssin elvytys -Etu lokari ja vänkärin ovi oikoa -Norkkelin imu muuttaa jonnekkin muualle siitä kuskin korvan juuresta -Tutkailla tartteisko uuvet akutki -Lämppärin puhaltimen vois ehkä asennella paikoilleen -Suuttimet vaihtaa kokeilla jos tuo savutus helpottais vähän -Tankki siirtää lavalle -Takavinssin vois siirtää lavan alle ja vois ynnäillä saisko sieltä takaa vaijerin kieputeltua keulille -Perä välitykset vaihella 4.56-->5.29 -LA jutskat asennella -Turvallisuus kaaret -Laatikon kannatin palkin choppaus -Traction baarit väkästellä -Uuet petlokki vanteet ja näille uuet kumit -Läppäri teline -Kardaani käkkäri -Turbotus Kaikki osat ois jo suunnilleen oottamassa asennusta. Pitääpä ottaa ihteesä niskasta kiinni että saa pirtin kuosiin ni pääsee tätäkin ropaamaan välillä. Jos talven aikaan sais puoletki listasta tehtyä ni ois aika hienoa ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Juu kuulema saa, vähemmän itse noihin laatikko hommiin perehtyneenä tunnusti oudolle. Mutta nyt vaihdetaan vaan uus silmä laakeri ja lyödään romut nippuun. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään hilux taka akseli 4.56 välitys , hilux perä murikka 4.56 | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 25.10.2012 21:25 |
Myyty rytö hj metsään rymyttäväksi | linttala | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 27.12.2009 00:16 |