![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kekkosta lainatakseni: Saatanan Tunarit! Kävi ilmi, että autolla ei ole ollut mitään tekemistä tuon auton romutettavaksi toimittaneen lafkan kanssa. Kuusakoskella on vaan ihan totaalisen käsi virkailija ollu hommissa. Ukkeli oli tuonu auton paalattavaks ilman papereita ja oli hatusta vetässy rekkarin sille. Tiskillä ollut nainen oli sitten vaan naputellut rekkarin koneelle ja painanut enteriä... Ei mitään valmistenumeron tarkistuksia tai mitään. Parasta/pahinta asiassa oli kuitenkin se, että se paalattu auto oli VITTU LADA SAMARA!!! Siis eikö ihmisellä mikään hälyytyskello soi päässä silloin, kun auton merkeissä ei ole edes yhtään samaa kirjainta?!?! Paalauksen kirjanneen ihmisen onneksi oli vapaalla tänään, olisi voinut muuten ruveta vähän kuumottamaan siellä luurin toisessa päässä kun soittelin kuusakoskelle. Homma kuitenkin päättyi hyvin, kun kuusakoskelta lähettivät romutuksen peruutustiedon trafiin, niin saatiin SJ paalista takas ajoon ![]() Pitäisköhän sitä joku valitus/korvausvaatimus pistää eteenpäin, kun kuitenkin pari viikkoa kerkesin periaatteessa romutetulla autolla ajella, siinä ei meina paljoa olis vahinkotilanteessa hymyilyttäny, kun mikään vakuutus ei välttämättä olisikaan ollut voimassa. Samoin, menihän tässä pajapäivästäkin useampi tunti harakoille ja itte sitä joutu trafiin ja vakuutusyhtiöön ja sinne kuusakoskelle soitella ja nähdä vaivaa. Perseestä! ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ettei ihan läpinäksi mene, niin saatiinhan sitä jotain aikaiseksikin tänään. Parannellun etupuskurin vedin saumaan ja hioin haumat. Maaliksi puskuriin taitaa tulla Bilteman 2k veneuretaani mustana.
Sähköflektiä soviteltu ja kiinnitelty syylärin eteen sähköt tulee jossain vaiheessa sillai, että voi termarikytkimeltä ajaa tai sitten suoraan pakkona. Saa myös pois kokonaan. On myös mallailtu ilmanvaihtoritilöitä konepeltiin ilmanvaihdon tehostamiseksi. Öljukühlerin ja sähköflektin takia pitää heittää konepellin lukko kuubaan joten tilalle vois tulla sellaset amisthüning racepellinlukot. Takapuskurille ja -valoille on pari juttua mielessä. Tuulilasinkehyksen korjausta varten on kans parannusosaa odottamaassa asennusta. kehyksen alareunaan tulee 2,5mm lisää matskua ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Korvaukseksi Kuusalta pyydät lavallisen erivärisiä raudankappaleita ym pihaan toimitettuna ja hyllytettynä.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itse laittaisin jonkinlaisen korvaushekemuksen Kuunsakonskelle, vaikka vaan sen takia että kuisa se on pienikin kiusa, senverran nolon virheen ovat kuitenkin tehneet. ja luulis että tuossa on tullut jonkinasteisia viranomaismääräksiä (laki/asetus?) rikottua, kun on kerta auto romutettu ilman papereita keksityllä rekkarilla. Hyvällä tuurilla sieltä saa oikean korhauksen auheutetusta harmista ja vaivasta. Asiaan: hieno topikki edelleen, antaa inspistä tehdä ja visioida omiakin autoja (tai ne mitään autoja oo, paskoja rotteloita vaan). -Paavo |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Aika käsittämätön moka kyllä, ei tollasta sais ihan pikkukummassa pystyä tapahtumaan. Ei papereita, ei rek.nron tarkastusta onko romuttaja auton omistaja, ei auton merkin/mallin/runkonumeron tarkastusta, ei mitään. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Vituttaa vaan jos tästä vaikka joku hassu veroseuraamus tjsp... Liikennevakuutus kyl viel toistaiseks voimassa, mut sekin katkeaa automaattisesti, jos auto ei kohta "elävien" kirjoihin palaa. Oulun Kuusakosken toisen virkailijan mukaan tänään pitäisi tulla trafilta puhelu, että auto on palautettu elävien kirjoihin, mutta saa nyt nähdä... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tulikos tuota puhelua ikinä?
__________________
-JJo ___________________________________ -MMC- |
#8
|
||||
|
||||
![]() Tarina jatkuu
Tosiaan Trafilta tuli puhelu, että auto on palautettu tieliikenteesiin. Varmistin asian vielä soittamalla -Matti-:lle ja sain varmistuksen, että auto tosiaan oli takaisin ajossa. Olivat operaatiota peruuttaessa vieläpä pyyhkineet kaikki jäljet rekisteristä poistosta. Soitin vielä vakuutusyhtiöön ja varmistin, että heillä näkyy auto taas aktiivisena. Näkyi. Tässä vaiheessa kuvittelin asian olevan taputeltu, mutta ei...
Noin pari viikkoa tapahtuneesta tuli vielä yhdet laput vakuutusyhtiöltä, jossa ilmoitettiin auton vakuutuksen katkenneen. Soitin ihmetelläkseni, että mitäs pelleilyä tämä nyt on. Noh pientä selvittelyä TAAS ja kävi ilmi, että vika oli tällä kertaa vain vakuutusyhtiössä, jossa oli jostain syystä jäänyt tietokantaan vakuutuksen katkaisu kummittelemaan. Puhelimen päässä oleva virkailija sitten selvitteli asiaa ja soitti hetken päästä takaisin, että nyt on asia korjattu. Ei ollit vaan voinut jatkaa vanhaa vakuutusta, niin oli tehnyt uuden vakuutuksen vanhan bonuksilla ym. Vielä odottelen sitä kirjettä verottajalta... ![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Viikonlopulle tuli vähän ohjelmaa, kun havaitsin bensatankin vuotavan.
Motonetistä tilasin uuden eilen illalla seittemän aikoihin ja tänään kävin hakemassa siinä kolmen jälkeen. Tuli maalaamattomana, joten taidan laittaa galvexia ja jonku pintamaalin siihen. Kuvia viikonloppuna, jos muistan räpsiä. Ja juu, kyl se ihan riittävästi makso ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Suosittelen lämpimästi sen koko reunasauman tinaamista. Ei oo mikään vaikia operaatio, mutta tuo varmasti lisäpitävyyttä siihen saumaan ku ei kosteus pääse reunan väliin muhimaan
![]() Nimimerkillä: samanlaiseen tankkiin saman operaation tehneenä.
__________________
Suzuki = Way of Life! '97 Subaru Legacy Outback '99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT '82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter" |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ei ihan niin helposti mene.
Väärän VIN:n takia piti kilvet palauttaa, maksaa uudet verot, tilata uudet kilvet ja rekisteröidä auto uudelleen. KOVASTI Hakuninmaalla yrittivät lyödä kapulaa rattaaseen, mutta totesin heille, jotta kun säätää, niin se saattaa käydä pidemmän päälle kalliiksi! JOS luulevat, jotta asiakas maksaa kaiken uudelleen, niin kannattaa perehtyä kuluttajasuojan menetelmiin, koska se on seuraava porras, johon asiakas tulee menemään. Sitten saatiin selvitystä, jotta autosta pitää maksaa käyttövoimavero, ajoneneuvovero ja lisäksi se kilven (tais olla 2000€), mutta ne palautetaan takautuvasti! Sanoin, jotta heti maksan jos arvon rouvalla olisi kanssa laittaa nuo maksut "tosta noin" pöytään ja odotella kun "joskus" palautellaan, jos laisinkaan!!! Takaisin kylmä toteamus, "Autolla EI SAA AJAA, koska verot maksamatta!" Oli helppo vastata, siellähän ne teidän kassassa makaa, joten voitte niillä maksaa kaiken ihan rauhassa, ylimenevät "osuudet" taitaa nyt vaan jäädä tämän puulaakin maksettavaksi. Ja kun ei ymmärtämystä löytynyt, niin otin yhteyttä silloiseen toimipisteen johtajaan (ent. työkaveri) ja simsalabim, 5min ja auto oli papereiltaan kunnossa!!! Ikinä en saanut tietää noiden verojen ja maksujen suuruutta, mutta asiakas ilmoitti myöhemmin saaneensa kuitin verohallinnosta, jossa oli hänen autonsa "kilpimaksu" maksettu??? ![]() ![]() Ja ongelmanahan ei ollut kuin väärin syötetty YKSI NUMERO...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Uusi etupuskuri kasassa ja maalissa. Puskurin maalasin Teknosin galvexilla ja paukkumatalla
![]() Keulille asentui Motonetin 33cm puhaltava flekti ja mahtuikin nätisti syylarin eteen. Öljykühleri muutti uuteen paikkaan. Samalla piti ampua kuubaan konepellin lukko ja vaihtaa semmosiin thyning racekinkeleihin. Nostin vielä peltiä vähän rakoselle, niin mahtui kühleri paremmin paikalleen ja konehuoneen ilmanvaihto parani. Konepeltiin tuli kans pari reikää tommosille 80x130 ilmanvaihtoräppänöille. Ostettu K-raudasta ja ovat alumiinia ![]() Päivitetty keulailme. Melko räyhä ainaki omast mielest. Jos ei tykkää, niin mua ei ainakaan kiinnosta ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Jaksamisia tuon romutus todistuksen kanssa. On vaan pakko ihmetellä näitä suomen katsastus/auto paperi hommia.
Suzukista tuli kyllä aika räyhä ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Pitäisi myös muokata konepellin etureunaa jotta kone saisi enemmän viileää ilmaa. Sokat odottaisi hyllyssä asentamista mutta kun ei ole vielä ehtinyt.
![]()
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Ainakaan nyt alkuun ei tule tuulihakaa. Jos joku katsastusmies siitä nyt marisee ens kesänä, niin sitten pitää miettiä asiaa.
Tuulilasinkehyksen vuotaminen ärsytti, niin hitsailin vähän vahviketta väliin. Mätää oli alla ihan kiitettävästi koko matkalta. Yllättäen vain kuskin puoleinen kiinnike korin puolella oli laho. Peltiä ja ruostetta oli kolmessa kerroksessa. Uutta lappua kastenin hyllylevystä ![]() Kehyksen etureuna alhaalta kohtalaisen laho myöskin. Samoin alkuperäisen radioantennin kiinnikkeiden ympäriltä. Antenni ei enää palaa tuohon paikkaan... Illalla kun vähän väsyneenä tekee, niin tulee takuumureaa sutta ![]() Jos jollain on työstökelpoinen tuulilasinkehys ja olisi valmis sen kohtuuhintaan myymään, niin ottakaa yhteyttä yv:llä tai sähköpostilla tai soittamalla. Yhteystiedo löytyy profiilista. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Suzukin vanteita | LaaLaa | O/M/V Renkaat ja vanteet | 21 | 13.07.2007 09:21 |
suzukin rakentelua .. | longfiedteam | Linkit | 2 | 10.01.2007 19:38 |
Tarinoita tosi elämästä (työ sellaisesta) | Ex_inkkari | Chit-Chat | 5 | 15.11.2006 23:18 |
o: suzukin | luke_L | O/M/V Muut | 0 | 14.11.2004 21:52 |
Tarinoita TV-lupatarkastuksista | Laskos | This And That | 0 | 11.10.2002 10:55 |