Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.07.2011, 23:50
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kruuse Näytä viesti

Ton sisu45:n mainitseman kondension voisi kyllä tsekata tulppien poteroissa, ihan vaan senkin vuoksi että yksi bemareita harrasteleva kaveri sanoi että ainakin bemareista paukkuu puolat jos siellä tulpan poterossa on kondenssivettä. Bemujen kutoskoneissa kuulemma on sama set up kuin Audin kutosissa puolien osalta - yksi per tulppa ja maksaakin mansikoita.
Audin 90 asteen V6 koneessa on onneksi vain kolme puolaa. Yhteen puolaan tulee kaksi tulpan johtoo, eli puolet kipunoista menee harakoille.

Puolat ovat siinä koneen edessä, vesipumpun päällä. Niissäkin voi mun koneessa olla vikaa, mutten ole nuukuuttani viitsinyt niitä vaihtaa... Ja kun kuitenkin kaikki toimii yleensä ihan ok.

Mun oireet tulevat oikeastaan vain lämpöisellä koneella, kylmänä ei nyi ja vetoja piisaa. Sen verran mitä kylmää konetta viitsin rasittaa.

Mutta kun laittaa lapun lattiaan, niin kiihtyvys on välillä kulmikasta. Ensin kiihtyy, sitten kiihtyy hitaammin, ja lopuksi menee niinkuin 193 hv/1525 kg auto kuuluukin mennä.

Mikä liikuttaa imunokka-akseleitten ajoitusta? Moottoriöljyn paine liikuttaa ajoitus hässäkkää, mutta mistä se saa ohjauksensa? Joku kutina munissa, että siinä voisi olla vika. Mitä Mikki on mieltä?

En ole lukenut vähään aikaan vikakoodeja. Ikaalisen Laakkonen joskus luki niitä, vaihtoi lämpötila-anturin, eikä auttanut paskan vertaa. Paitsi auttoi heidän taloudellista tilannettaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.07.2011, 02:08
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_88 Näytä viesti
ZZ-koneissa on pahana tapana MAF paskottua ihan kunnolla. Imuilmanlämpö-anturi ja sit ne kaks ilmamassa-anturi lankaa.
Ja sitten alkaa selviimään, kun opiskelet alaa, ja huomaat jotta "karsta" joka palaa langan päälle on vaan niin tiukassa ettei sitä saada kuin mekaanisesti irti...
Ja samalla selkenee tuo toiminta MAF:sta, eli määrämittainen lanka lämmitetään (esim +300*C), jonka jälkeen moottoriin menevä ilma jäähdyttää lankaa ja siitä saadaan arvo, joka sähköisenä signaalina viedään moottorin ohjainlaitteeseen perussuureena ja sen perusteella moottoria ohjataan.

Sitten tapahtuu tämä pillillä tökkääminen ja lanka venyy (eli kuumenee enemmän, koska lanka ohenee "jostakin" kohdasta) ja signaali muuttuu. Loput voi sitten itse arvioida...

Ja kylmäkäynnistykseen ei MAF:a käytetä, koska silloin lämmitetään katalysaattoreita ja moottoria...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Mikä liikuttaa imunokka-akseleitten ajoitusta? Moottoriöljyn paine liikuttaa ajoitus hässäkkää, mutta mistä se saa ohjauksensa? Joku kutina munissa, että siinä voisi olla vika. Mitä Mikki on mieltä?
Ohjaus tulee moottorin ohjainlaitteelta, mutta välissä on säätöventtiili, joita en edesmuista, jotta olisi vaihdettu???
Ennemminkin lähtisin hakemaan ohjausvikaa ja kylmän rauhallisesti uusi softa tähän!
Sitten alkaisin tutkimaan moottorin puolta, kun noita "hammas pielessä" koneita on tullut vähän liikaakin vastaan, jopa merkkihuolloista...

Sitte perinteiset ilmavuodot, varsinkin huohottimen puolelta! Ja sitten imusarjan tiivisteet, on ollut niitäkin viimeaikoina "jonkin verran"...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.07.2011, 05:36
4x4_88:n Avatar
4x4_88 4x4_88 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.12.06
Sijainti: SUOMI
Viestit: 286
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Ja sitten alkaa selviimään, kun opiskelet alaa, ja huomaat jotta "karsta" joka palaa langan päälle on vaan niin tiukassa ettei sitä saada kuin mekaanisesti irti...
Ja samalla selkenee tuo toiminta MAF:sta, eli määrämittainen lanka lämmitetään (esim +300*C), jonka jälkeen moottoriin menevä ilma jäähdyttää lankaa ja siitä saadaan arvo, joka sähköisenä signaalina viedään moottorin ohjainlaitteeseen perussuureena ja sen perusteella moottoria ohjataan.

Sitten tapahtuu tämä pillillä tökkääminen ja lanka venyy (eli kuumenee enemmän, koska lanka ohenee "jostakin" kohdasta) ja signaali muuttuu. Loput voi sitten itse arvioida...

Ja kylmäkäynnistykseen ei MAF:a käytetä, koska silloin lämmitetään katalysaattoreita ja moottoria...
Aaaa, aivan! Kiitoksia selkeestä vastauksesta. Nyt on selvempää et mitä se tekee ja mitä tapahtuu.
__________________
BJ40 ´75
http://www.offroadoulu.com/
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.07.2011, 21:59
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti

Sitten alkaisin tutkimaan moottorin puolta, kun noita "hammas pielessä" koneita on tullut vähän liikaakin vastaan, jopa merkkihuolloista...

Sitte perinteiset ilmavuodot, varsinkin huohottimen puolelta! Ja sitten imusarjan tiivisteet, on ollut niitäkin viimeaikoina "jonkin verran"...
Tais olla nuin munkin Audiss, kun sitten lopen katkes vesipumpun akseli ja kone lämpes hieman liikaa. Jako pielessä ja kyllä siinä siltikin vääntöä oli vaunukin vetoon, mutta veto oli yläpäässä. Parani kaikin puolin, jakopää laitettiin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.07.2011, 22:11
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Talking

Siitä NaCl 0,9% liuosta.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Videotykin putsaus pk-seutu? Heering80 Chit-Chat 1 26.07.2011 14:49
hj 61 lukkomurikan purku hojo85 Tekniikka & Jutustelu 2 15.03.2011 22:42
Hapettuneiden alumiini vanteiden putsaus? tare Tekniikka & Jutustelu 25 10.11.2010 16:09
Dana20 purku.. SamiN Tekniikka & Jutustelu 4 01.12.2006 09:08
vinssin purku? Tekniikka & Jutustelu 6 17.08.2005 13:43


Sivu luotu: 21:28 (GMT +2).