![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Puolat ovat siinä koneen edessä, vesipumpun päällä. Niissäkin voi mun koneessa olla vikaa, mutten ole nuukuuttani viitsinyt niitä vaihtaa... Ja kun kuitenkin kaikki toimii yleensä ihan ok. Mun oireet tulevat oikeastaan vain lämpöisellä koneella, kylmänä ei nyi ja vetoja piisaa. Sen verran mitä kylmää konetta viitsin rasittaa. Mutta kun laittaa lapun lattiaan, niin kiihtyvys on välillä kulmikasta. Ensin kiihtyy, sitten kiihtyy hitaammin, ja lopuksi menee niinkuin 193 hv/1525 kg auto kuuluukin mennä. Mikä liikuttaa imunokka-akseleitten ajoitusta? Moottoriöljyn paine liikuttaa ajoitus hässäkkää, mutta mistä se saa ohjauksensa? Joku kutina munissa, että siinä voisi olla vika. Mitä Mikki on mieltä? En ole lukenut vähään aikaan vikakoodeja. Ikaalisen Laakkonen joskus luki niitä, vaihtoi lämpötila-anturin, eikä auttanut paskan vertaa. Paitsi auttoi heidän taloudellista tilannettaan.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja samalla selkenee tuo toiminta MAF:sta, eli määrämittainen lanka lämmitetään (esim +300*C), jonka jälkeen moottoriin menevä ilma jäähdyttää lankaa ja siitä saadaan arvo, joka sähköisenä signaalina viedään moottorin ohjainlaitteeseen perussuureena ja sen perusteella moottoria ohjataan. Sitten tapahtuu tämä pillillä tökkääminen ja lanka venyy (eli kuumenee enemmän, koska lanka ohenee "jostakin" kohdasta) ja signaali muuttuu. Loput voi sitten itse arvioida... Ja kylmäkäynnistykseen ei MAF:a käytetä, koska silloin lämmitetään katalysaattoreita ja moottoria... Lainaus:
Ennemminkin lähtisin hakemaan ohjausvikaa ja kylmän rauhallisesti uusi softa tähän! Sitten alkaisin tutkimaan moottorin puolta, kun noita "hammas pielessä" koneita on tullut vähän liikaakin vastaan, jopa merkkihuolloista... Sitte perinteiset ilmavuodot, varsinkin huohottimen puolelta! Ja sitten imusarjan tiivisteet, on ollut niitäkin viimeaikoina "jonkin verran"...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Siitä NaCl 0,9% liuosta.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Videotykin putsaus pk-seutu? | Heering80 | Chit-Chat | 1 | 26.07.2011 14:49 |
hj 61 lukkomurikan purku | hojo85 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 15.03.2011 22:42 |
Hapettuneiden alumiini vanteiden putsaus? | tare | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 10.11.2010 16:09 |
Dana20 purku.. | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 01.12.2006 09:08 |
vinssin purku? | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 17.08.2005 13:43 |