Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.07.2011, 08:32
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.735
Perusasetus

eikö sie vastapuolella voi pitää jotain prikkaa että painuis holkki paremmin puslaan, ettei mene karkuun?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.07.2011, 12:03
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
eikö sie vastapuolella voi pitää jotain prikkaa että painuis holkki paremmin puslaan, ettei mene karkuun?
Ei auta vaikka pitää ruuvipenkissä hylsyä, holkkia tai teräslevyä vastassa. Jotenkin se pusla on sen verran pehmeetä tavaraa, että kun ottaa ruuvipenkistä tukivarren irti, niin sitten pusla tulee viimeistään pihalle.

Viimeksi muokannut Hessu888 : 26.07.2011 12:08
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.07.2011, 13:01
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Eli ilmeisesti varren silmään painetun puslan sisäreikä ahtautuu sen verran reilusti, ettei sitä sisäholkkia saa sinne reikään enää kunnolla ilman, että se samalla työntää taaemman puslan osin ulos?

Menisikö helpommin, jos sisäholkin laittaisi ensin toiseen puslan puolikkaaseen ja sitten sen yhdistelmän prässää varren reikään? Kun se on oikella paikalla, niin sitten vasta se toinen puslan puolikas taustatukea vasten työntäen sen sisäholkin päälle (ja varren silmään)? Silloin se takapuolen puslan puolikas olisi kireämmällä kahden putken välissä ja taustatukea vasten. Tukea pitäisi saada sekä puslan puolikkaalle että sisäholkille, ettei ne lähde karkuun, kun toista puoliskoa työntää.

Tai kierretanko läpi sisäholkista ja aluslevyillä + muttereilla kiristää sen 3-osaisen paketin kasaan sinne varren silmään?

Puslan pakastaminen varmaan auttaa liikaan joustamiseen, kun se jäykistyy siitä.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.07.2011, 07:38
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Eli ilmeisesti varren silmään painetun puslan sisäreikä ahtautuu sen verran reilusti, ettei sitä sisäholkkia saa sinne reikään enää kunnolla ilman, että se samalla työntää taaemman puslan osin ulos?
Juurikin tämä on ongelma.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Menisikö helpommin, jos sisäholkin laittaisi ensin toiseen puslan puolikkaaseen ja sitten sen yhdistelmän prässää varren reikään? Kun se on oikella paikalla, niin sitten vasta se toinen puslan puolikas taustatukea vasten työntäen sen sisäholkin päälle (ja varren silmään)? Silloin se takapuolen puslan puolikas olisi kireämmällä kahden putken välissä ja taustatukea vasten. Tukea pitäisi saada sekä puslan puolikkaalle että sisäholkille, ettei ne lähde karkuun, kun toista puoliskoa työntää.
Koitin tätäkin, muttei auta.



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Tai kierretanko läpi sisäholkista ja aluslevyillä + muttereilla kiristää sen 3-osaisen paketin kasaan sinne varren silmään?
Olake puslan ulkoreunalla on niin leveä, etten usko sen mahtuvan tukitangon reiästä sisään ilman puslan hajoamista.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Puslan pakastaminen varmaan auttaa liikaan joustamiseen, kun se jäykistyy siitä.
Tätä en vielä koittanut, mutta koitin pakastaa holkit. Siitä ei ollut mitään apua. Hioin sitten pikkasen holkeista pois ja nyt lopputulos on ihan ok. Nää oli sitten kokemuksia etu-panhardista. Tänään pitäis koittaa takapanhardiin tuota puslien jäähdyttämistä...

Etualatukivarsien taaimmaiset puslat meni helposti paikalleen ja kaikki meni nappiin ilman mitään kikkailuja. Etummaiset puslat meni muuten hyvin, mutta puslat on muutaman millin liian leveeks tehty, kun olake ei tuu kummallakaan puolella tukivarteen kiinni, vaan puslien sisäreunasta pitäisi ottaa ainetta pois, jos haluaa hifistellä. Mutta ehkei siitä ole haittaakaan, että törröttävät parisen milliä liian ulkona. Tänään selviää, mahtuuko tuolleen paikalleen etuakselin hahloihin, vai poistanko vielä siivut niistä puslien sisäreunoista. Tuntuu, että osien sopivuus ei ole ihan 100% ja esim. eri kohtiin tulevat holkit menee ihan erilaisella voimalla paikoilleen, joten jonkun tason tuotekehitystä voisi Millner näiden kanssa vielä tehdä, jotta näistä saisi asennusystävällisemmät.

Viimeksi muokannut Hessu888 : 27.07.2011 07:40
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.07.2011, 08:23
Angelo:n Avatar
Angelo Angelo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.05.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 670
Perusasetus

Kunnon viisteet vaan sisäholki päähän ja tukivarsien putkiin. Pusla paikalleen, jäädytys voisi auttaa. Ja holkki perään. Kyllä ne asettuu paikalleen sit käytössä, vaikka ei ihan täydellisesti mene asetettaessa. Lantikassa oli sama ongelma, veemäisiä, mut et ainakaan ole väljä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.07.2011, 11:12
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Noi etutankojen etummaiset jäi niin leveelle jo ilman holkkeja, etteivät mahtuneet akselin hahloon millään. Joutu ottaa 2mm tavaraa pois puslien sisäreunoista, jotta mahtu. Takapanhardille tein samoin...

Pieniä mittavirheitä näissä kiinalaisten tekemissä osissa =)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.12.2011, 16:08
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.735
Perusasetus

tuli tossa paketti milneriltä. takapäähän kaikki puslat. hintaa tuli joku 110€.
Mutta vitutusta myös
taakse niihin ylempiin varsiin löytyy paketista puslat. halkasija 50mm.
ja alempiin varsiin kuuluis 55mm puslat, mutta paketissa tulikin 60mm halkasijalta olevat puslat. eikai niitä nyt 5mm pienempään reikään pidä tunkee?


tarvii varmaan samalla vahvistaa noi alemmat varret, kun ovat vääntyneet. jos siinä samalla vaihtuis ne lenkkipäät... vai sorvaisko vaan holkit pienemmiksi...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzuki sj puslien mitat MikkoS Tekniikka & Jutustelu 4 11.06.2009 16:36
suzukin jakohihnan vaihdosta Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 15.09.2008 21:38
suzukin jakohihnan vaihdosta Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 0 15.09.2008 06:46
Rangen tukivarsien puslien asennus MK Tekniikka & Jutustelu 1 04.02.2007 11:33
Puslien teettäminen !!! SoSo Tekniikka & Jutustelu 9 25.04.2005 19:24


Sivu luotu: 03:22 (GMT +2).