![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Mulla ainakin ZJ:ssä takavakaaja on aika rimpula eikä paljoa edes rajoita joustoa, joten parempi oli jättää paikalleen vähän rajoittamaan kallistelua kaltevalla ajaessa.. etupäästä sitten irti ja antaa sen elää enemmän. Tästä asiasta tosin on pari koulukuntaa, mutta vieterijousitetussa autossa jonkin sortin vakaaja(t) ei ole välttämättä huono idea. Jos virität currien anti-rockin eteen, ja taakse jättää originaalin vakaajan? on vaan niin perkeleen kallis, että hirvittää ostaa sellanen..Hieno auto tuo on, ja hyvin on nyt tankki jemmassa!
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Tänään tuli paketti oikein ameriikasta asti!
Tärkeimpinä sieltä löytyivät ohjausiskari ja 30mm spacerit pyöriin. Jos spartan locker oli parasta mitä 250 $:lla voi tehdä etenemiskyvylle, niin spacerit lienee parasta mitä samalla rahalla voi tehdä ulkonäölle (auton). Eniten tarpeeseen tuli kuitenkin ohjausvaimennin. Autossa ei viime syksyisen maastoajelun jälkeen ole ollut vaimenninta ollenkaan, ja viimeaikoina DEATH WOBBLE alkoi käydä tosissaan hermoille. Tuntui että koko auto purkaantuu kun ravistelu oikein keräsi voimia ja yltyi yltymistään ennenkuin auton sai pysähdyksiin. Nyt vaimentimen asennuksen jälkeen samoissa kuopissa ei joko tapahdu mitään, tai auto yrittää hieman ravistaa mutta loppuu alkuunsa. Vaimennin siis toimii! Vikaahan toki ei korjattu, vain peitettiin, mutta tyytyväinen olen toistaiseksi tähänkin ratkaisuun. Toki aion pikkuhiljaa uusia puslat ja nivelet etupäähän, ja säädettävän panhardinkin voisi hankkia. Löytyyköhän WJ jeeppiin jostain polyuretaanipusla sarjoja? Kokemuksia? Kannattaako ylipäätään kumipuslia tällaisiin alkaa vaihtelemaan? Ja sitten vielä kuva uudenkarheasta steering damberista!
__________________
- Grand Cherokee 3.1 td -99 käyttisprojekti |
|
#3
|
||||
|
||||
|
En vain voi sille mitään mutta noi palkeet iskareiden tai vaimentimien suojina on aivan järkyttävän näköisiä
mukavaa niissä on myös se, että jos sattuvat päästämään shitumia jostain sisäänsä niin se yleensä myös jää sinne muhimaan -> ei hyvä.En ole ainakaan minä vielä onnistunut tuhoamaan yhtäkään iskaria siihen, että siitä tuollainen kumitötterö uupuu
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Rumahan tuo tosiaan on
Mutta pitihän se kaikki osat saada menemään.Äsken olin reipas ja laitoin pelkääjän puolen lasinnostimen toimimaan! Moottori ei ollutkaan sökö, vaan hökötys oli jotenin mekaanisesti jumissa. Purin niin pieniin palasiin kuin sain, totesin moottorin ehjäksi, rasvasin paikat ja pistin kasaan. Huomenna täytyy suorittaa samat toimenpiteet takalasillekin, josko sekin siitä lähtisi toimimaan...
__________________
- Grand Cherokee 3.1 td -99 käyttisprojekti |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Mitähän katsurit mahtaa tykätä tuosta muutetusta etupuskurista? Kyselin tänään omaan -99 XJ:hin mahdollisuutta tehdä vinssipuskuria tms. rautahässäkkää. Kuulemma onnistuu, eikä tartte mitään E-hyväksyntöjä, kun auton mallisarja on aloitettu ennen 1.10.1998 (= 1996). Toi WJ kun on puolestaan aloitettu vasta -99, niin siinä ei kaiketi pykälien mukaan sais käyttää muita kuin jalankulkijan puolesta käypäisiä törmäyssuojia. Jos meinaa laittaa vinssin, pitäisi vinssi/-peti saada piilotettua jonnekin maskin sisälle ja/tai kyetä ottamaan se pois niin, ettei alkuperäiset puskurit muutu. Tämmönen on pykälämeininki täällä Hämeenlinnassa.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
![]() No, lyhyesti sama, eli eivät konttorilla sanoneet mitään. Tuohan ei olekkaan kovin silmiinpistävä, kun on tuota muovipuskuriakin jäljellä. Ainoastaan vetopiste vähän törröttää näkyvämmin ulkona. Vinssin asennus tuleekin olemaan oma shownsa jos sen yrittää saada jonnekin piiloon. Mitä mieltä olette, onko vinssipuskuri edelleen yhtä säännösten vastainen, vaikka katsuri sen erehdyksessä otteeseen merkkaisikin? On vain sellainen tunne että meidän konttorilla voisi onnistaa
__________________
- Grand Cherokee 3.1 td -99 käyttisprojekti |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Ei se valmistusvuosi 90-luvun puolelta mun mielestä ole mikään selitys. Vinssipuskuri olisi pitänyt olla asennettuna - päivämäärää en nyt tarkkaan muista - kaikkiin maastureihin ennen toukokuu 2008 tjsp. jos sen virallisesti olisi halunnut leimalle. Sen jälkeen mihin tahansa alkuperäisestä muutetun puskurin/ valotelineen on pitänyt olla e- hyväksytty. Perseestä, mutta näin se virallisesti ymmärtääkseni menee.
Mutta kun noin vanhaan tekee ja hommaa siihen vähän naarmuja & ruostetta ja sanoo että ei tätä oo ennen otteeseen merkitty leimalla, niin.. ![]() Sittenhän tuossa on se joku 2000- luvun puolivälin jälkeen tehdyt, mihin ei ole koskaan muuta saanut ruuvatakkaan kuin e- hyväksyttyjä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Lainaus:
Olkoon vaan kuinka perseestä nämä määräykset, mutta enempi se potuttaa, jos on jo tehnyt investointeja, eikä ole selvittänyt asioita etukäteen. Voihan esim. niitä ylisuuria gummeja laittaa alle, kun tulee metsäkeikka, ja tuskin jäät siitä kiinni saati saat sakkoja. Mutta sitten kun menet leimalle "väärällä" tekniikalla ja saat korjauskehotuksen ilman näyttöpakkoa konttorilla, niin siinäpä sitten luimistelet ratsiapolliisille, kun kehotus on toteuttamatta ja sakot pasahtaa! Ainahan tämä harrasteautoilu on ollut "vääntöä" inssien kanssa, mutta olkoon vaan, suola ja pippuri tässä sopassa...
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti | asvirkku | Maasturiprojektit | 64 | 13.06.2011 14:02 |
| Ostetaan 16" vanteet 93-98 grand cherokee | jussithegreat | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 08.04.2011 06:35 |
| Myydään Grand Cherokee WJ alkup 17". vanteet & renkaat 235/65 r17" | Rekisteröimätön | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 03.03.2011 22:08 |
| Myyty Uudet alut 16"! Jeep Grand Cherokee, Chysler, Dodge | ImacInnes | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 02.05.2010 10:51 |
| Jeep Grand Cherokee "WJ" | Nex | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.01.2008 18:39 |