Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.07.2011, 15:26
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Mulla ainakin ZJ:ssä takavakaaja on aika rimpula eikä paljoa edes rajoita joustoa, joten parempi oli jättää paikalleen vähän rajoittamaan kallistelua kaltevalla ajaessa.. etupäästä sitten irti ja antaa sen elää enemmän.

Tästä asiasta tosin on pari koulukuntaa, mutta vieterijousitetussa autossa jonkin sortin vakaaja(t) ei ole välttämättä huono idea. Jos virität currien anti-rockin eteen, ja taakse jättää originaalin vakaajan? on vaan niin perkeleen kallis, että hirvittää ostaa sellanen..

Hieno auto tuo on, ja hyvin on nyt tankki jemmassa!

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.07.2011, 17:28
JeepWJ JeepWJ ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.08.10
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 24
Perusasetus

Tänään tuli paketti oikein ameriikasta asti!
Tärkeimpinä sieltä löytyivät ohjausiskari ja 30mm spacerit pyöriin. Jos spartan locker oli parasta mitä 250 $:lla voi tehdä etenemiskyvylle, niin spacerit lienee parasta mitä samalla rahalla voi tehdä ulkonäölle (auton).
Eniten tarpeeseen tuli kuitenkin ohjausvaimennin. Autossa ei viime syksyisen maastoajelun jälkeen ole ollut vaimenninta ollenkaan, ja viimeaikoina DEATH WOBBLE alkoi käydä tosissaan hermoille. Tuntui että koko auto purkaantuu kun ravistelu oikein keräsi voimia ja yltyi yltymistään ennenkuin auton sai pysähdyksiin.
Nyt vaimentimen asennuksen jälkeen samoissa kuopissa ei joko tapahdu mitään, tai auto yrittää hieman ravistaa mutta loppuu alkuunsa. Vaimennin siis toimii!
Vikaahan toki ei korjattu, vain peitettiin, mutta tyytyväinen olen toistaiseksi tähänkin ratkaisuun. Toki aion pikkuhiljaa uusia puslat ja nivelet etupäähän, ja säädettävän panhardinkin voisi hankkia.
Löytyyköhän WJ jeeppiin jostain polyuretaanipusla sarjoja? Kokemuksia?
Kannattaako ylipäätään kumipuslia tällaisiin alkaa vaihtelemaan?

Ja sitten vielä kuva uudenkarheasta steering damberista!

__________________
- Grand Cherokee 3.1 td -99 käyttisprojekti
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.07.2011, 18:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

En vain voi sille mitään mutta noi palkeet iskareiden tai vaimentimien suojina on aivan järkyttävän näköisiä mukavaa niissä on myös se, että jos sattuvat päästämään shitumia jostain sisäänsä niin se yleensä myös jää sinne muhimaan -> ei hyvä.

En ole ainakaan minä vielä onnistunut tuhoamaan yhtäkään iskaria siihen, että siitä tuollainen kumitötterö uupuu
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.07.2011, 19:58
JeepWJ JeepWJ ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.08.10
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 24
Perusasetus

Rumahan tuo tosiaan on Mutta pitihän se kaikki osat saada menemään.

Äsken olin reipas ja laitoin pelkääjän puolen lasinnostimen toimimaan!
Moottori ei ollutkaan sökö, vaan hökötys oli jotenin mekaanisesti jumissa. Purin niin pieniin palasiin kuin sain, totesin moottorin ehjäksi, rasvasin paikat ja pistin kasaan. Huomenna täytyy suorittaa samat toimenpiteet takalasillekin, josko sekin siitä lähtisi toimimaan...
__________________
- Grand Cherokee 3.1 td -99 käyttisprojekti
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.07.2011, 20:04
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Mitähän katsurit mahtaa tykätä tuosta muutetusta etupuskurista? Kyselin tänään omaan -99 XJ:hin mahdollisuutta tehdä vinssipuskuria tms. rautahässäkkää. Kuulemma onnistuu, eikä tartte mitään E-hyväksyntöjä, kun auton mallisarja on aloitettu ennen 1.10.1998 (= 1996). Toi WJ kun on puolestaan aloitettu vasta -99, niin siinä ei kaiketi pykälien mukaan sais käyttää muita kuin jalankulkijan puolesta käypäisiä törmäyssuojia. Jos meinaa laittaa vinssin, pitäisi vinssi/-peti saada piilotettua jonnekin maskin sisälle ja/tai kyetä ottamaan se pois niin, ettei alkuperäiset puskurit muutu. Tämmönen on pykälämeininki täällä Hämeenlinnassa.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.07.2011, 20:40
JeepWJ JeepWJ ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.08.10
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 24
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Mitähän katsurit mahtaa tykätä tuosta muutetusta etupuskurista? Kyselin tänään omaan -99 XJ:hin mahdollisuutta tehdä vinssipuskuria tms. rautahässäkkää. Kuulemma onnistuu, eikä tartte mitään E-hyväksyntöjä, kun auton mallisarja on aloitettu ennen 1.10.1998 (= 1996). Toi WJ kun on puolestaan aloitettu vasta -99, niin siinä ei kaiketi pykälien mukaan sais käyttää muita kuin jalankulkijan puolesta käypäisiä törmäyssuojia. Jos meinaa laittaa vinssin, pitäisi vinssi/-peti saada piilotettua jonnekin maskin sisälle ja/tai kyetä ottamaan se pois niin, ettei alkuperäiset puskurit muutu. Tämmönen on pykälämeininki täällä Hämeenlinnassa.
Kirjoitin kilometrin pituisen vastauksen mutta se hävisi johonkin
No, lyhyesti sama, eli eivät konttorilla sanoneet mitään. Tuohan ei olekkaan kovin silmiinpistävä, kun on tuota muovipuskuriakin jäljellä.
Ainoastaan vetopiste vähän törröttää näkyvämmin ulkona.
Vinssin asennus tuleekin olemaan oma shownsa jos sen yrittää saada jonnekin piiloon.

Mitä mieltä olette, onko vinssipuskuri edelleen yhtä säännösten vastainen, vaikka katsuri sen erehdyksessä otteeseen merkkaisikin?
On vain sellainen tunne että meidän konttorilla voisi onnistaa
__________________
- Grand Cherokee 3.1 td -99 käyttisprojekti
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.07.2011, 22:27
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Ei se valmistusvuosi 90-luvun puolelta mun mielestä ole mikään selitys. Vinssipuskuri olisi pitänyt olla asennettuna - päivämäärää en nyt tarkkaan muista - kaikkiin maastureihin ennen toukokuu 2008 tjsp. jos sen virallisesti olisi halunnut leimalle. Sen jälkeen mihin tahansa alkuperäisestä muutetun puskurin/ valotelineen on pitänyt olla e- hyväksytty. Perseestä, mutta näin se virallisesti ymmärtääkseni menee.

Mutta kun noin vanhaan tekee ja hommaa siihen vähän naarmuja & ruostetta ja sanoo että ei tätä oo ennen otteeseen merkitty leimalla, niin..

Sittenhän tuossa on se joku 2000- luvun puolivälin jälkeen tehdyt, mihin ei ole koskaan muuta saanut ruuvatakkaan kuin e- hyväksyttyjä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.07.2011, 23:29
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ei se valmistusvuosi 90-luvun puolelta mun mielestä ole mikään selitys. Vinssipuskuri olisi pitänyt olla asennettuna - päivämäärää en nyt tarkkaan muista - kaikkiin maastureihin ennen toukokuu 2008 tjsp. jos sen virallisesti olisi halunnut leimalle. Sen jälkeen mihin tahansa alkuperäisestä muutetun puskurin/ valotelineen on pitänyt olla e- hyväksytty. Perseestä, mutta näin se virallisesti ymmärtääkseni menee.

Mutta kun noin vanhaan tekee ja hommaa siihen vähän naarmuja & ruostetta ja sanoo että ei tätä oo ennen otteeseen merkitty leimalla, niin..

Sittenhän tuossa on se joku 2000- luvun puolivälin jälkeen tehdyt, mihin ei ole koskaan muuta saanut ruuvatakkaan kuin e- hyväksyttyjä.
Tämänpäiväisen keskustelun perusteella niissä autoissa, joissa on alunperin pitänyt olla E-hyväksytyt osat ja korin mallisarja on aloitettu 1.10.1998 jälkeen (kuten ei ole XJ vm. -99, kohdalla, kun mallisarja on aloitettu jo -96), PITÄÄ käyttää e-hyväksyttyjä osia, eli pitää olla e-hyväksytyt puskurit, eli EI saa laittaa kiinteää vinssiä, vaan pitää olla irrotettava, koska muutoin määräykset ei täyty. XJ:hin -99 sen sijaan voi asentaa kiinteän vinssin myös näkysään paikkaan, kunhan ei tule teräviä ulokkeita, koska em. pykälä ei sitä mallisarjan vanhuuden takia koske. Tässä on taatusti konttorikohtaisia eroja.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JeepWJ Näytä viesti
Mitä mieltä olette, onko vinssipuskuri edelleen yhtä säännösten vastainen, vaikka katsuri sen erehdyksessä otteeseen merkkaisikin?
On vain sellainen tunne että meidän konttorilla voisi onnistaa
Jos katsuri on muutetun puskurin ulkoisine vinsseineen merkannut WJ:ssä, on se em. pykälien valossa katsurin virhe ja hemmo voi joutua TRAFIn "puhutteluun" tms. En tiedä voiko virheellisesti toimineen katsurin päätöksen kumota, mutta mm. omien alleajorautojen ja viime leimalla ilmaan jääneen vaateen laittaa irrotettavat roiskeläpät/suojat takia olen erityisen tarkkana näissä hommissa. Jos jonkin kalliin osan tulee laittaneeksi "väärin", niin eipä oikein innosta. Oman XJ:ni edellinen omistaja ei tarkistanut max. laillista rengaskokoa katsurilta, vaan luotti Jenkkisaitin korotussarjan suositukseen suurimmista gummeista. Niin vain meni tuumaa isoksi ja jäi gummit leimaamatta. Mullehan se homma sitten jäi ja kyllä oli muuten HIRWEE homma kaikkinen paperisotineen ja väittelyineen auton kokonaiskorkeudesta yms., ennenkuin 31"-leima pasahti. http://forums.offipalsta.com/showthr...3593&page=3#61

Olkoon vaan kuinka perseestä nämä määräykset, mutta enempi se potuttaa, jos on jo tehnyt investointeja, eikä ole selvittänyt asioita etukäteen. Voihan esim. niitä ylisuuria gummeja laittaa alle, kun tulee metsäkeikka, ja tuskin jäät siitä kiinni saati saat sakkoja. Mutta sitten kun menet leimalle "väärällä" tekniikalla ja saat korjauskehotuksen ilman näyttöpakkoa konttorilla, niin siinäpä sitten luimistelet ratsiapolliisille, kun kehotus on toteuttamatta ja sakot pasahtaa! Ainahan tämä harrasteautoilu on ollut "vääntöä" inssien kanssa, mutta olkoon vaan, suola ja pippuri tässä sopassa...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti asvirkku Maasturiprojektit 64 13.06.2011 14:02
Ostetaan 16" vanteet 93-98 grand cherokee jussithegreat O/M/V Renkaat ja vanteet 0 08.04.2011 06:35
Myydään Grand Cherokee WJ alkup 17". vanteet & renkaat 235/65 r17" Rekisteröimätön O/M/V Renkaat ja vanteet 0 03.03.2011 22:08
Myyty Uudet alut 16"! Jeep Grand Cherokee, Chysler, Dodge ImacInnes O/M/V Renkaat ja vanteet 3 02.05.2010 10:51
Jeep Grand Cherokee "WJ" Nex Tekniikka & Jutustelu 3 15.01.2008 18:39


Sivu luotu: 02:41 (GMT +2).