![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ja noissa oikeasti tehokkaissa diisseleissähän tuota vesiruiskua käytetään alentamaan palotilan lämpötilaa, tulee siinä sivussa hieman happea mukaan...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
heh tuleehan siinä puristuksia lisää kun vesi on täysin joustamaton elementti eli toimii yhtä hyvin ku kannen höyläys... en tiedä mutta jotenkin jättäisin veden pois sieltä minne se ei kuuulu... vähän niinku pistäs vettä kalja tölkkiin "ITSENSÄ KUSETTAMISTA"
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys!
Veden ruuttaaminen moottoriin on ihan poikaa, kuten kaikki tiedämme ja se on vanha ja käytetty menetelmä. Sen hyöty perustuu sitten jo ihan johonkin muuhun kuin vedyn tuottamiseen. Mutta VEDYN valmistaminen elektrolyysillä vedestä syö takuulla enemmän energiaa kuin mitä se pystyy takaisin antamaan. Vety on vesimolekyylissä niin vahvassa sidoksessa, että ajoneuvosähköillä sitä ei erkanemaan saa sellaisia määriä, että tehonlisäystä saataisiin. Vetymäärä pitäisi olla sen verran iso, että ei tuo kusipojallinen pitkälle riitä ja sähkötehoa tarvitaan hiukan normilaturia enempi. Periaatteessa toimii mutta ei varmasti toimi! TT |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ovat nykyään häkäpönttöhommissa oppineet hyödyntämään polttoaineen sisältämän kosteuden, eli veden.
Turosteamin kehittelemä puukaasutuslaitteiston hyötysuhde perinteisellä energiatasemittauksella on noin 130%. http://www.turosteam.fi/details.php?group=3&id=1 Tuotekaasun vetypitoisuus on parhaillaan ollut lähes 40%. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Nyt mennään jo ot:ksi mutta jo n. Kymmemen vuotta sittem jututin yhtä häkäpönttö ukkoa , oisko ollu joku Häkä Heikkinen . Se ukkeli selitteli jo silloin että kun pönttöön saa jotain 900(?) astetta lämpöä niin silloin alkaa vetyä kehittymään ja kulku on sen mukaista. Ongelma oli vaan se ettei ne pöntöt kestäneet niitä lämpöjä joita siihen vety prosessiin tarvitaan.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä noissa energia-asioissa on paljon pellepelottomilla pelkkää puhdasta mututietoa. Osa on ihan todistettua totta, mutta kyllä moni "kyläseppä" ikiliikkujia keksiessään tahtoo vähän laskea Jouleja ja kaloreita väärillä oletuksilla ja hihatuntumalla. Joskus ihan unohtuu fysiikan ja kemian perusasiatkin. Poikkeuksia toki löytyy, mutta niin valitettavaa kuin se on, on lähes kaikki keksinnöt jo keksitty - niiden uudelleen sovaltaminen lienee enemmänkin nykypäivän keksimistä.
Energiaa ei tyhjästä nyhjäistä. Silkka mahdottomuus on myös tässä VETY-apparaatissa se, että 12V/6A sähköllä saataisiin tuotettua kymmeniä kilowatteja tehoa! TT |
#7
|
|||
|
|||
![]() Häh?
Sä aina sekotat noi FAKTAT hyviin ideoihin. Mä just ehdin innostua,palanutta vetyähän se vesi on joten miksei se kemiallinen reaktio voi mennä niinku takaperin? ja sit vetyä imusarjaan ni perskeles! Ja kyllähän se enerkia menee just niinku mä sanon! ku koivu pölli halkee ni hiki tulee ja vielä saunoessaki ja klapei pesään heittäessä meinaa munakarvat kärventyä. Kyllä me nää hommat tiedetään...
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Eiköhän tuo vety ole tulevaisuuden polttoaine, kunhan saavat fuusioreaktion toimimaan. Auringosta riittää poweria vedyn erottamiseksi vedestä ja siitä saadaan fuusioenergiaa paljon enemmän kuin mitä vedestä erottaminen vei. Ehkäpä sellaisia vekottimia on jo ennen tulevaa eläkeikää...
![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Juu, on se mahdollista teoriassa erottaa noin, mutta oikeesti vedyn erottaminen vedestä kuluttaa energiaa enemmän kuin mitä siitä sitten polttaessa saadaan. Wikipediassa ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Vety#Valmistus ) on aika kattavasti kerrottu tuo vetyyn liittyvä fakta. Ei ole olemassa oikoteitä onneen... Ja jos se on saanu pöntössä vetyä kehittymään, niin kulku ei ole todennäköisesti ollut kovaa, muutoin kuin sillä pöntöllä ja ylöspäin... ;o) |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus wikipediasta: 2) Hehkuvan hiilen joukkoon johdetaan vesihöyryä, jolloin syntyy hiilimonoksidin ja vedyn seos, niin kutsuttua vesikaasua.[44] C + H2O → CO + H2 |
![]() |
Luokat |
vety |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Pajeron "IC-muutossarja" | Haamu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 13.11.2011 10:54 |
Myydään Xenon muutossarja H3 12v 35W 6000K | -Jyki- | O/M/V Muut | 9 | 17.02.2011 08:36 |
Myydään xenon muutossarja | oska80 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 18.02.2009 17:28 |
Myydään HId työvaloja + muutossarja | Scout | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 17.10.2008 16:38 |
M: H3 6000k 35w Xenon-muutossarja + varapolttimot. | -JR- | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.01.2008 11:26 |