Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.07.2011, 05:24
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Eikös edelleen ole vastaavat systeemit isoissa koneissa, ainakin laivadieseleissä on ymmärtääkseni ihan tavallisia nuo vesiruutat? Parantaen tehoa, vähentäen päästöjä ja kulutusta.. Vai joko ne on keksinyt jotain uutta ja parempaa?
Vesiruiskutus on vanha kikka nostaa ottomoottorin tehoa, tosin omat ongelmansa siinäkin on.

Mutta tämä vety-ruiskutus onkin taas ihan oma juttunsa. Muistuu mieleen noista lupauksista vanha kunnon motor-up ja muut ihmeaineet, joilla polttoaineen kulutus pienenee ja tehot nousee.

Mutta lyhyesti sanottuna, ei toimi tuo vetyjuttu. Ja JOS tuo tonnin systeemi ihan oikeasti vähentäisi polttoaineen kulutusta vaikka 20 %, niin kyseinen mokkula olisi jokaisessa uudessa autossa jo tehdasasennuksena.

__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.07.2011, 08:05
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Eipä ole myyjä hirveästi sivuihinsa faktaa markkinointinsa tueksi väsännyt. Kun TM aikoinaan testasi Motor-Upin tehoja, niin silloin ainakin oli faktaa siitä, että humpuukia mikä humpuukia.

Jos tuota sarjaa oikeasti aikoo markkinoida, niin olisi syytä testauttaa vekottimensa ulkopuolisella labralla ja laittaa testirapsa näkyviin. Mutta ainahan sitä joku höynäytettävä löytyy, joka ei rapsoja kaipaa.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.07.2011, 08:28
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Tässäkin teho perustunee samaan asiaan kun noissa tehomagneeteissa ym. Eli hyväuskoinen hölmö joka on rahansa laittanut humpuukiin , alkaa uskoa siihen ja se taas ohjaa ajotapaa taloudellisemmaksi.

Eli tavallaan toimii...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.07.2011, 08:40
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.736
Perusasetus

Idea ois loistava, mutta tuo menee vähän väärinpäin?

Vesi eli H2O on vetyä, joka on jo yhdistynyt happeen, eli energia on jo otettu pois tuosta lopputuotteesta. Jotta se vety saadaan uudestaan irti, sinne pitää tavalla tai toisella saada energia takaisin ja niinkuin kaikki tietää se ei ihan lämmittämällä onnistu.

Sitten kun joku keksii miten vedestä tehdään vetyä (ja happea) siten, että siitä saadaan edes 10% enemmän tehoa irti kuin mitä sinne laitetaan, niin voidaan lopettaa kaikkien muiden energialähteiden käyttö.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.07.2011, 09:08
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Ite oon funtsinu että koska suomessa on vielä muutamia pieniä vesivoimaloita joilla ei välttämättä rikastu tukkusähköä tekemällä (1 snt/kwh) niin voisiko niillä tuottaa liikennevetyä ? Samalla tulisi happea kaikkeen harrastamiseen tms.

Vai saako siitä sähköstä vieläkin niin paljon enemmän ettei sekään kannata???

Mutta selväähän on että jos ei neste tai forttumi saa kymmenyksiään niin eihän se silloin onnistu.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.07.2011, 12:53
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.082
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Idea ois loistava, mutta tuo menee vähän väärinpäin?

Vesi eli H2O on vetyä, joka on jo yhdistynyt happeen, eli energia on jo otettu pois tuosta lopputuotteesta. Jotta se vety saadaan uudestaan irti, sinne pitää tavalla tai toisella saada energia takaisin ja niinkuin kaikki tietää se ei ihan lämmittämällä onnistu.

Sitten kun joku keksii miten vedestä tehdään vetyä (ja happea) siten, että siitä saadaan edes 10% enemmän tehoa irti kuin mitä sinne laitetaan, niin voidaan lopettaa kaikkien muiden energialähteiden käyttö.
Elektrolyysillähän tuo vety vedestä tuolla laitteella erotetaan. Vetyhän on räjähtävä kaasu ja happeahan ja tulta saadaan moottorin sisälle joka tapauksessa, niin miksipä se ei voisi palotapahtumaa tehostaa. Mutta, iso mutta, prosessi jolla saataisiin tuotettua oikeesti riittävästi kaasua menon parantamiseksi ottaisi semmosen määrän energiaa että hyötysuhde ei siitä parane. Nämä tän tapaset laitteet tekee jotain litrasta-kolmeen vetyä tunnissa, joten suhteessa sillä aikaa imettyyn ilmaan, se ei ole käytännössä yhtään mitään.

Tällanen juttu löytyi: http://www.tiede.fi/keskustelut/tekn...at-t13444.html

Eli huuhaata ja kusetusta koko vety-touhu tällä tasolla. Onhan sitä oikeita toimiviakin vetyautoja, mutta ne kulkee polttokennosta saatavan sähkön avulla sähkömoottorilla eikä suoraan vedystä polttomoottorilla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.07.2011, 14:44
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

no mitäs ..ttua toi saman myyjän etanolipurkki sitten tekee

Viimeksi muokannut Rytari : 24.07.2011 15:06
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.07.2011, 15:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.453
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
no mitäs ..tta toi saman myyjän etanolipurkki sitten tekee
Hajottaa moottorin?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
vety


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Pajeron "IC-muutossarja" Haamu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 13.11.2011 10:54
Myydään Xenon muutossarja H3 12v 35W 6000K -Jyki- O/M/V Muut 9 17.02.2011 08:36
Myydään xenon muutossarja oska80 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 18.02.2009 17:28
Myydään HId työvaloja + muutossarja Scout O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 17.10.2008 16:38
M: H3 6000k 35w Xenon-muutossarja + varapolttimot. -JR- O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.01.2008 11:26


Sivu luotu: 20:48 (GMT +2).