Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.07.2011, 15:17
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.119
Perusasetus

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/2CF48...ajoneuvoon.pdf

Eli yksinkertaistettuna:
-sivuttain suunnattu helpoin = ei muita vaatimuksia kunhan istuin on pultattu lattiaan ja täyttää istuimelle asetetut mittavaatimukset (40x40 cm/persus, 50 cm selkänojaa)
-eteenpäin suunnattu penkki pitäis olla hyväksytty + hyväksytyissä kiinnityspisteissä + hyväksytyt vyöt + kiinnityspisteet
tai
istuinosaltaan ylösnostettava/lukittavissa pystyasentoon, jolloin ei vyöpakkoa. Saa olla niin pehmee kuin tykkää. Katsastajan pitää varmistaa että ne lujuudeltaan, kiinnityspisteiltään ja säätölaitteiltaan täyttävät direktiivin 74/408/ETY ja sitä myöhemmin muuttavien direktiivien tai näitä vaatimuksia vastaavan E-säännön yleiset vaatimukset (direktiivin liite IV).
Edellä mainitun osoittamistapaa ei ole määrätty, joten asianmukaisesti ja silminnähden tukevasti tehty toteutus normaalisti pitäis kelvata ilman dokumentteja.

Väliseinän lujuudesta todistus joltain alan liikkeeltä, esim. Helsingin Ko-Si kirjoittelee niitä muutaman kympin hintaan Tattarisuolla tarkastettuaan kiinnitystavan ja seinän rakenteen.

Takaistuintilasta pitää päästä kahdelta eri suunnalta tarvittaessa ulos, joten joko vasemmalle ovi, ikkuna, kattoikkuna tai sitten etuistuinten välistä jos sopii kulkemaan, niin riittää myös.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.07.2011, 18:37
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti

Väliseinän lujuudesta todistus joltain alan liikkeeltä
Miksi pitää olla jostain alan liikkeestä? Eikös luulisi olevan sama, kuka vastuun seinän kestävyydestä nimilleen ottaa.
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.07.2011, 20:03
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.119
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reetu Näytä viesti
Miksi pitää olla jostain alan liikkeestä? Eikös luulisi olevan sama, kuka vastuun seinän kestävyydestä nimilleen ottaa.
Joku jolla voidaan katsoa olevan ymmärrystä asian suhteen, eli kelpaahan siihen toki joku muukin, paitsi auton omistaja itse (jäävi).
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.12.2014, 20:49
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.618
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Joku jolla voidaan katsoa olevan ymmärrystä asian suhteen, eli kelpaahan siihen toki joku muukin, paitsi auton omistaja itse (jäävi).
OT: Tohon jääviyteen liittyen, voidaanko katsastuksessa hylätä savulappu tai jarrupaperit jos/kun niissä on ajoneuvon omistajan nimi ja allekirjoitus?
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.12.2014, 23:00
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Espoossa vak.ilta saa myös "ostaa" paperit omatekosen seinän kestävyydestä. -05 vika koppa maxi LT sai 3+4 paikat otteeseen 2012...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.01.2015, 01:55
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Tänään tuli mieleen, ku proton SA-aikaista otetta kattelin (lavalla tilaa: 27 henkilölle): voiko kuorma-auton tavaratilaan (pressukapelli) muutoskatsastaa istumapaikkoja, kuten mulla on esim. volvossa?
Volvossakin väliseinä on etuistuimien takana. Ja siellä oli kyydissä sitten joku kopio katsastajan käsikirjasta, jossa luki "kuorma-auton tavaratilassa olevat istuimet ovat myös varsinaisia istuimia."
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.01.2015, 02:00
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Tänään tuli mieleen, ku proton SA-aikaista otetta kattelin (lavalla tilaa: 27 henkilölle): voiko kuorma-auton tavaratilaan (pressukapelli) muutoskatsastaa istumapaikkoja, kuten mulla on esim. volvossa?
Volvossakin väliseinä on etuistuimien takana. Ja siellä oli kyydissä sitten joku kopio katsastajan käsikirjasta, jossa luki "kuorma-auton tavaratilassa olevat istuimet ovat myös varsinaisia istuimia."
mun mielestä voi, vrt asunto kuormakorit ja heppa autot
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.07.2011, 20:09
Roadstar:n Avatar
Roadstar Roadstar ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.12.04
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 153
Perusasetus

-eteenpäin suunnattu penkki pitäis olla hyväksytty + hyväksytyissä kiinnityspisteissä + hyväksytyt vyöt + kiinnityspisteet
tai
istuinosaltaan ylösnostettava/lukittavissa pystyasentoon, jolloin ei vyöpakkoa. Saa olla niin pehmee kuin tykkää. Katsastajan pitää varmistaa että ne lujuudeltaan, kiinnityspisteiltään ja säätölaitteiltaan täyttävät direktiivin 74/408/ETY ja sitä myöhemmin muuttavien direktiivien tai näitä vaatimuksia vastaavan E-säännön yleiset vaatimukset (direktiivin liite IV).
Edellä mainitun osoittamistapaa ei ole määrätty, joten asianmukaisesti ja silminnähden tukevasti tehty toteutus normaalisti pitäis kelvata ilman dokumentteja.

Eli Matin mukaan voin siirtää vanhasta autosta verhoomon tekemät penkit (4 eteenpäin ja 2 taaksepäin nousevilla istuimilla) uudempaan, pelkällä väliseinäkupongilla, kiitos ja kumarrus. Tarkoittaako ei vyöpakkoa että vyöt kuitenkin saa olla?

Juha
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.12.2014, 13:55
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

onks tää vielä voimassa?
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.12.2014, 16:09
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.480
Perusasetus

Ja kannattaa muistaa että kantavuudesta pitää vähintään 50% jäädä tavaralle. Eli jos meinaa paljonki istuimia lisätä, ni kannattaa eka laskee monta saa...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Myydään kevytkuorma-auto Peugeot Boxer 2.8hdi hinta 13500e Räminä O/M/V Ajoneuvot 3 17.09.2010 21:45
Myydään KingCap Lisäpenkki t51j2h O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 24.06.2010 20:20
O:Rangen lisäpenkki tavaratilaan Ex_inkkari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 25.03.2008 21:24
O: Pajeron "lisäpenkki" pietu0ne O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 18.08.2007 17:31
Pakun lisäpenkki Viideo Tekniikka & Jutustelu 14 17.12.2006 20:35


Sivu luotu: 11:37 (GMT +2).