![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/2CF48...ajoneuvoon.pdf Eli yksinkertaistettuna: -sivuttain suunnattu helpoin = ei muita vaatimuksia kunhan istuin on pultattu lattiaan ja täyttää istuimelle asetetut mittavaatimukset (40x40 cm/persus, 50 cm selkänojaa) -eteenpäin suunnattu penkki pitäis olla hyväksytty + hyväksytyissä kiinnityspisteissä + hyväksytyt vyöt + kiinnityspisteet tai istuinosaltaan ylösnostettava/lukittavissa pystyasentoon, jolloin ei vyöpakkoa. Saa olla niin pehmee kuin tykkää. Katsastajan pitää varmistaa että ne lujuudeltaan, kiinnityspisteiltään ja säätölaitteiltaan täyttävät direktiivin 74/408/ETY ja sitä myöhemmin muuttavien direktiivien tai näitä vaatimuksia vastaavan E-säännön yleiset vaatimukset (direktiivin liite IV). Edellä mainitun osoittamistapaa ei ole määrätty, joten asianmukaisesti ja silminnähden tukevasti tehty toteutus normaalisti pitäis kelvata ilman dokumentteja. Väliseinän lujuudesta todistus joltain alan liikkeeltä, esim. Helsingin Ko-Si kirjoittelee niitä muutaman kympin hintaan Tattarisuolla tarkastettuaan kiinnitystavan ja seinän rakenteen. Takaistuintilasta pitää päästä kahdelta eri suunnalta tarvittaessa ulos, joten joko vasemmalle ovi, ikkuna, kattoikkuna tai sitten etuistuinten välistä jos sopii kulkemaan, niin riittää myös.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Miksi pitää olla jostain alan liikkeestä? Eikös luulisi olevan sama, kuka vastuun seinän kestävyydestä nimilleen ottaa.
__________________
RUMARACING Esla T4 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Joku jolla voidaan katsoa olevan ymmärrystä asian suhteen, eli kelpaahan siihen toki joku muukin, paitsi auton omistaja itse (jäävi).
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
OT: Tohon jääviyteen liittyen, voidaanko katsastuksessa hylätä savulappu tai jarrupaperit jos/kun niissä on ajoneuvon omistajan nimi ja allekirjoitus?
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Espoossa vak.ilta saa myös "ostaa" paperit omatekosen seinän kestävyydestä. -05 vika koppa maxi LT sai 3+4 paikat otteeseen 2012...
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Tänään tuli mieleen, ku proton SA-aikaista otetta kattelin (lavalla tilaa: 27 henkilölle): voiko kuorma-auton tavaratilaan (pressukapelli) muutoskatsastaa istumapaikkoja, kuten mulla on esim. volvossa?
Volvossakin väliseinä on etuistuimien takana. Ja siellä oli kyydissä sitten joku kopio katsastajan käsikirjasta, jossa luki "kuorma-auton tavaratilassa olevat istuimet ovat myös varsinaisia istuimia." |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
-eteenpäin suunnattu penkki pitäis olla hyväksytty + hyväksytyissä kiinnityspisteissä + hyväksytyt vyöt + kiinnityspisteet
tai istuinosaltaan ylösnostettava/lukittavissa pystyasentoon, jolloin ei vyöpakkoa. Saa olla niin pehmee kuin tykkää. Katsastajan pitää varmistaa että ne lujuudeltaan, kiinnityspisteiltään ja säätölaitteiltaan täyttävät direktiivin 74/408/ETY ja sitä myöhemmin muuttavien direktiivien tai näitä vaatimuksia vastaavan E-säännön yleiset vaatimukset (direktiivin liite IV). Edellä mainitun osoittamistapaa ei ole määrätty, joten asianmukaisesti ja silminnähden tukevasti tehty toteutus normaalisti pitäis kelvata ilman dokumentteja. Eli Matin mukaan voin siirtää vanhasta autosta verhoomon tekemät penkit (4 eteenpäin ja 2 taaksepäin nousevilla istuimilla) uudempaan, pelkällä väliseinäkupongilla, kiitos ja kumarrus. Tarkoittaako ei vyöpakkoa että vyöt kuitenkin saa olla? Juha |
|
#9
|
||||
|
||||
|
onks tää vielä voimassa?
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Ja kannattaa muistaa että kantavuudesta pitää vähintään 50% jäädä tavaralle. Eli jos meinaa paljonki istuimia lisätä, ni kannattaa eka laskee monta saa...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään / Vaihdetaan Myydään kevytkuorma-auto Peugeot Boxer 2.8hdi hinta 13500e | Räminä | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 17.09.2010 21:45 |
| Myydään KingCap Lisäpenkki | t51j2h | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.06.2010 20:20 |
| O:Rangen lisäpenkki tavaratilaan | Ex_inkkari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 25.03.2008 21:24 |
| O: Pajeron "lisäpenkki" | pietu0ne | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 18.08.2007 17:31 |
| Pakun lisäpenkki | Viideo | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 17.12.2006 20:35 |