![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Laita Timo isommat renkaat ainakin eteen ja käännä tuo etuakseli niinpäin, että porttaalit osoittaa ylöspäin, sopii pinioni hyvin pyöriin, tai ei toi ookkaan hyvä idea kun sithän se akseli taitais pyöriä väärään suuntaan, sori. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joo, toi kävi mielessä, joku 54" vois silloin olla sopiva koko eturenkaille?
![]() Jos viittit Jare mitata kun ehdit että mitä noitten pitkän puolen putkien ero on. Täytyy sitten pähkäillä että metsästääkkö jostain leveän peltiperän akseliputki + pitkän puolen vetari ja kaventaa kuskin puoli, vai hommata pelkkä vetari ja jatkaa tota nykyistä repsikan puolelta. Perkele homma ei ole kuin ~3-4cm:stä kiinni, mut ei viittis käyttää speiseriäkään.. vituttaa tehdä hommat vähän sinnepäin, mieluummin kerralla kunnolla. Jos jollain on tarjolla ylimääräinen pitkä vetari niin ilmoittautuu hophop! ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tee koneesta kuivasumppu, ni et tarvi tollasta ammetta murikan tielle.
![]()
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Öljypohja ei niinkään ole ongelma, sitä voi viistää pienemmäksi. Mutta kun lohkon nurkka ja laatikon pari kiinnityspulttia & vahvike tulee eteen.. niitä on vaikeampi lähteä viistelemään pienemmäksi
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Leveä peltiakseliputki n.104cm leveä ja pitempi puoli n.65cm öljyntäyttöpropun keskeltä mitattuna. Kapeamman "pitkäpuoli" n.50cm. Auttaako nuo mitat hahmottelemaan.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mittasitko niiden akseliputken ja sen "välikappaleen" kiinnityslaippojen välistä, vai mistä? Eikös 65cm + 50cm ole suunnilleen 115cm?
![]() ![]() 5-10cm olisi aika optimaalinen leveyden lisäys, silloin tosiaan olisi murikka ja pinioni paljon paremmassa paikassa. 10cm siirto aiheuttaisi parikin asiaa: voisi käyttää vanteita missä on vähemmän levitystä (tavalliset 10 x 16 vanteet -44et:llä olisi passelit, myös jarrujen puolesta), pinioniakselin pää olisi liki suoraan jakoaskin yoken kanssa samalla linjalla, ja koko akselin leveys pysyisi jokseenkin optimaalisena. Nyt sitten eikun jostain etsimään ainakin leveän mallin pitkän puolen vetaria ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Leveämmän akseliputken kokopituus on tuon 104cm. Kapeampaa en mitannu |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jes, mittasin tuon oman akselini vielä tänään ja mallailin vähän auton alla lisää.. tuo 15cm leveyden lisäys olisi aivan täydellinen!
![]() Toisaalta nyt jälkikäteen ajateltuna olisin voinut kyllä etsiä eteen & taakse leveät peltiperät, ei niilläkään olisi leveys kasvanut liian suureksi kun olisi sopivasti kikkaillut jarrujen kanssa yms.. No, näillä mennään.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
On molemmin puolin eroa akseliputken pituudessa leveän/kapean välillä...
Pari kuvaa mistä vähän näkee... |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Juu, selkeästi. Mutta minulle riittää kun pitkän puolen muuttaa leveämmäksi ettei tule ihan ylileveä auto. Tuon kuvan perusteella näyttäisi että aika sopivasti levenisi tosiaan tuon pitkän puolen "venytyksellä"
![]() Nyt sitten vain vetari(e)n etsintään. Suurkiitokset taas avusta kaikille, kyllä kai nämä 404:n akseleiden salaisuudet alkaa pikkuhiljaa aueta ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
pajeron jakopääremppaan tekijää?? | velmeri83 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 12.12.2009 18:14 |
Lavan tekijää ? | pee | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.06.2008 06:25 |
Pitkään BJhin katon tekijää | jack_broken | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 09.03.2007 07:37 |
tarran tekijää taas... | pee | Chit-Chat | 4 | 16.12.2006 13:52 |
Hyvää/ edullista koneistamoa Salo-Lohja-Helsinki | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 13:53 |