![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Hiluksit toki lujia mutta suhteessa ihan_helvetin_kalliita_arvoonsa_nähden Joku hypejuttu tuo on ![]() Nissanilla mennään, ei ongelmia vaan luotan ku kallioon ja ajolleen parempia ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Oon ymmärtänny et nissanit on aikas laiskoja? Ja hidastuu vielä lisää isommilla pyörillä? Tosin eihän mikään lava-auto nyt hirveä tykki ole eikä se nyt tässä se pääasia olekaan
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ensin oli Datsun KingCab 2.5D (kaipasin ohjaustehostinta)
Sitte tuli Nissan KingCab 2.4b D21 (meni kiertoon konevikasena, tykkäsin) Sitte 2.5TD KingCab D21 (oli mulle liian kallis maasturiksi) Ny on taas 2.4b D21 (järkihintainen jahtiauto projekti, tuoreella leimalla, ja kokonaiskustannukset reilu tonni). Havaintoja: Kulutukset kympin huiteissa rattaista, ajosta jne. riippuen. Vakio rengastuksella noin 8.5litraa maantiellä 80-100km/h matkavauhdeilla. Ihan mukavia tien päälläkin. Isoilla renkailla häviää se vähäinenki suorituskyky. Ihmettelen: Miksi porukka haalii niitä hiivatisti ajettuja dieseleitä, ku kulutuksessa ei ole niin mahottomia eroja, ja samaan rahaan saa paljo parempi ryhtisen bensan. Tai olisko jopa järkevää dieselöidä joku puolet vähempi ajettu bensa. Hiluxiaki olen joskus miettiny, mutta tehny saman havainnon: Miksi porukka niistä niin paljo maksaa? En usko että sillä (liki kaksinkertaisella) hinnalla saa niin paljoa paremman auton, tässäki ku kysyjä aikoo kuitenki pysyä pääasiassa pikitiellä. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tää on niin monipiippunen asia.. Kohta tosin tuo diesel/bensa hintaero kapenee kun molempia sakotetaan painosta samalla lailla ja valtiovalta nyhtää rahaa dieselmiesten taskusta nostamalla sen dieselin hinnan 10cnt päähän bensasta (ja kauppiaat sen lopun 10cnt)
Yhtä laiska on vaparina hiluksi ja nissani sekä mitsukin, ei käytännön eroa mitään eikä oikeastaan kulutuksessakaan, tosin ne toyotat millä oon ITE ajanu on vieny yli kymppiä jatkuvasti, omalla TD25 Nissani (ei turbo vaan moottorikoodi) olen päässyt 8.5 ~ 9.5 kulutuksiin ja alla on "31 rattaat.. Pääsee sillä silti mittarin 140 km/h mutta osansa mahtaa olla sillä että syöttö on kohdillaan ja suuttimet iskussa, koko autolla muutenkaan ole ajettu kuin 250tkm.. Mitään yli 500tkm ajettua laviskaa en ostais itekkään enää niillä hinnoilla mitä niistä pyydetään.. Tokihan sitten taas 500 ajetussa melko moni paikka on jo "käyty läpi" että auto ylipäätään on liikenteessä että yksilö ratkaisee enempi kuin mittarilukema, Kaverilla oli Mitsu L-200 kammettuna 488 eikä mitään vikaa, ei niiiiiin yhtään mitään sen pari vuotta kun se sillä ajo ja aika surutta lato talvella käyntiinkin pakkasista ym.. Jollain toisella mitsun kannet halkee pihalla seistessään ![]() Älkää käsittäkö väärin mun tojota"haukkuja".. Voisin ihan hyvin itsekkin ajaa hiluksilla mutta minun mielestä ne ei kohtaa myydessä sitä reaaliarvoa ollenkaan vaan niistä pyydetään tojota"lisä" mitä en suostu maksamaan. Lahoja paskoja kaikki vanhat japsi (ja muutkin) pikupit on, bensana löydät tosiaan yleensä paremman aihion kun ne ei ole uutena menny suoraan urakointikäyttöön.. ! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Noita hiluxeja kannattaa katella myös mobile.de :stä. Vain huomatakseen että ne maksaa siellä saman tai enemmän kuin Suomessa. Eli siksi ne tummemmanväripigmentinihossa omaavat kaverit haalaavat niitä täältä sinne jonnekkin missä palmupuut on puita vain....
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kaikissa autoissa on puolensa.
Mutta jos ihan totta puhutaan, niin japsi pickupit ovat kaikki erittäin samantyylisiä, eikä mitään vallan valtavaa eroa ole, meni mihin tahansa, Nissan - Mitsu - Toyota. Hiluxissa, vanhemmassa kopassa on jäykkä etuakseli. Siitä on hyötyä jos haluaa offroad kulkinetta enempi rakennella, korottaa, ja joustoja lisätä. Toisaalta, jos tykkää ajaa mukavasti myös tiellä, on edestä erillisjousitettu aivan eri planeetalta ajaa. Kestävyydessä ei ihan älytöntä eroa ole, kaikki saa rikki halutessaan, ja hyvin pidettynä kestävätkin. Melkein samoista osista, samassa paikkaa koottuja autoja, uutena olleet suunnilleen saman hintaisia. Eli "hyvää ei saa halvalla" ei sinäänsä päde. Hiluxit nykyään kysyttyjä, joka pitää pyyntihintoja korkealla. Muttei ne kyllä ole halpoja nissanit tai mitsutkaan. Näyttää siltä, että yleisesti kaikissa nelivedoissa pyynnit aika kovia tällä hetkellä, melkein älyttömiä toisinaan. Mutta eihän se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. Itse katsoisin hyvin ennakkoluulottomasti muitakin, vaikka palstalla kova Toyota hehkutus onkin. ![]() Bj Andylle: Ihan yhtä kalliita on vanhat Mitsut ja Nissanitkin Saksassa. Mutta johtuu hyvin pitkälti siitä, että pickupit ovat varsin vähän myyty autoluokka keskieuroopassa, siellä lavalliset pakut ja vastaavat ovat paljon suositumpia. Eli ne hyvin vähät lavurit mitä myynnissä on, niistä on toki selvästi enempi kysyntää.Pickupeissa ei päde ollenkaan sama juttu kuin normi maastureissa, jos vertaa hintoja suomi vs saksa. Viimeksi muokannut Matti- : 08.07.2011 00:03 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Miten olisi ihan Isuzu? Tosin risukeula mutta eikö se ole teknisesti aika luja peli? Onko oltava lavamalli ihan pakosta? Tulisi paljon lisää mahdollisuuksia jos kävisi umpikoppikin.. TT |
#8
|
||||
|
||||
![]()
No ei se nyt ihan pakolla tarvi lavamallinen olla. En tiedä mikä on mutta jokin noissa lav-autoissa kiehtoo
![]() ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
D21 korimallissa on pieniä eroja pelleissäkin... Tekniikassa sit puolestaan on SD:tä ja TD:tä dieselinä. TD:nä ku ottaa, niin tekniikka on hyvää luokkaa.
Sit peltien puoleen, niin viimesissä ei oo konepellin reunassa ns. ilmanottoritilöitä ja maski hieman erillainen voi olla myös. Muuta eroa ei oo. Voimansiirto ja lähinnä kytkin on se missä voi olla myös eroa, kun osassa voi olla ns. auramallin kytkin ja turbollisiakin on saanut. Turbolliset Suomessa sit jälkiturbotettu Nissanin toimesta, ellei oo sit Ruotsin tuontia (Veljekset Peräaho, Nivala). Itsellä on 2kpla D21 Kingiä ja vm. -89 kumpikin, ja toisessa ml. +400tkm (tekniikka vaihdettu n 240tkm ajettuun). Ja toisessa sit n. 260tkm, mistä mulla ollessa tullut 100tkm. Isoin vika tossa omassa ajossa tulleessa on kytkimen loppuminen ollut. Ellei sit oteta tyypillisä lavan pehmenemistä karien kohdalta ja ohjaamon lattian pehmenemistä saumojen kohdalta. Enemmän taivallettu ollut Oulun seudulla urakoitsijalla ennen mulle tuloa, ja siihenkin lavan vaihdoin urakointi käytössä johtuneista vaurioista. Vaihteisto aukastu ja laakeroitu. Tekniikka sit laturirempan yhteydessä tapahtuneen muistamattomuuden takia vaihdettu... Alipainepumpun paluun letku irti ja öljyt pihalle, josta seurauksena 2:sen kk-laakeri hajos. Tekniikka laitettu vajaavetosesta sit ja vaihdettu öljynimuputket ja ö-pohja 4WD:stä. Kone siis kunnossa ja käyntiin lähtee -35 pakkasissakin ilman lohkista (testatt u viime talvena)... |
#10
|
|||
|
|||
![]()
nostetaas tätä
haussa olis lava-auto satunnaiskäyttöön. Vaatimuksena neliveto, alennusvaihteet, vähän tilaa penkkien takana työkaluille ja 3000kg koukku. hinta siinä parintonnin hujakoilla. hiluxin ln65 tulis mieleen, mutta joku toinenkin kävis? L200 vetokyky ei riitä muute olis "halpa vaihtoehto". toisaalta ln46 kävis kans mut taitaa olla vaa singlecabbeina (+ ohjaustehostinkin olis kyl kiva) |
#11
|
|||
|
|||
![]()
http://www.nettiauto.com/toyota/hilux/4454540
Tuossa olis mulla myynnis erittäin hyvä ln65. Pelleiltään ja maalipinnaltaan huomattavasti paremmassa kunnossa ku moni uudempi... Samoin tekniikka täydessä kunnossa... Ainut vika tällä hetkellä toi etukardaanin ristinivel (19,90 maksaa motonetis) voi ajaa kyllä mutta kun ajelee nelkku/lukot päällä niin jyrryyttää vähä... takavetopäällä ei pidä mitää ylimääräistä ääntä. Neliveto toimii moitteetta kyllä. Olen ehkä keskiviikkona menossa vaihtaan tuota henkilöautoon yhdestä autoliikkeestä jos ei ennen sitä tule sit muita suunnitelmia. Käteiskaupalla voidaan vähä neuvotella hintapyynnistäkin... Jos hyvää hiluxia etit niin se on tossa.. Myyn ainoastaan siitä syystä että on vähä hankala kuljettaa kahta muksua tolla. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
täytyy olla malli joka 3000kg vetopainolla
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
...Paitsi jos omistaa hitsauskoneen ja omaa taidot käyttää sitä niin sitten ehkä. Mutta tuplaa budjetti ja koita löytää jostain BJ / tai PZJ 75 landcruiseri niin se olisi kova sana. PZJ on tosin sillä surullisen kuuluissalla kaksimassavauhtipyörällä. Tai sitten joku jenkki pickuppi ei nekään huonoja ole jos vaikka vertaa 2003-2005 datsuniin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kingcabbi elis kyl edullinen sijotus jos löytyis (tai onko edes) isokoukkusta versioo. Jenkeistä koitetaan pysyä erossa. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Laita tuommonen:
http://www.nettiauto.com/land-rover/109/4463726 Täyttää vaatimukset: lava-auto satunnaiskäyttöön. = Juu Vaatimuksena neliveto, = On alennusvaihteet, = On vähän tilaa penkkien takana työkaluille = Juu, vähän on ja 3000kg koukku. = 3500kg hinta siinä parintonnin hujakoilla. = Tämä vähän ylittyy tässä yksilössä... Vähän yli butjetin, mutta hytässä penkin takana näyttäisi jo tarvittavat työkalut olevan ja vinssikin keulassa. ![]()
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Iveco 35-8 -89 Lava-auto | SL | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 02.04.2010 19:56 |
Ongelmia auto hälyyttimen suhteen. Merkki hakusessa. | revu | Chit-Chat | 7 | 28.01.2010 23:55 |
Pakettiautosta lava-auto? | samisami2 | Tekniikka & Jutustelu | 44 | 10.04.2007 20:46 |
O: lava-auto | O/M/V Muut | 0 | 06.02.2004 19:56 | |
O: 4x4 Lava auto | V-P | O/M/V Muut | 0 | 30.11.2003 18:12 |