![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Joo sen kyllä tiedän että halvalla ei hyvvää saa ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
jokaisessa vanhassa autossa on ruostetta mutta kyl täältä lähtee ääni hiluxille ehdottomasti..
3000€ saa jo melko hyvän hiluxin
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Toyotat ylihinnoteltuja vrt Nissaniin vaikka.
Kaikkihan saa hajalle, jos väärin käyttää ja ei huolla ajoissa. Osien saatavuus kannattaa miettiä myös autoa laittaessa, että saako vielä tarvikkeena ja miten, vai pitääkö merkkiosia ostaa. Merkkiosien puoleen kääntynyt Toyotan RJ70:n kaa, kun kansiremppaa tein. Tiivisteet Toyotalta sai hakea, kun ei muuten saanut. Valinnassa sit kannattaa huomioida et ajaako miten paljon tiellä ja pitkiä matkoja... Mulla ois tuolla pihalla tekniikalleen kunnossa, kuin myös rungolleen kunnossa ja korilleenkin kunnossa oleva 89 Kingi... Viime talven pakkasilla hehkusta käyntiin ilman lohkista ja hangesta... Sit runko hiekkapuhallettu ja eheytetty kunnolla... Koppa hoidettu kuntoon kaa 2v sit... Keulassa nivelistä vetarien on vanhat, mutta ne uusilla suojakumeilla jne... Sit manuaalinappikset... Ja otteess renkuleina 245/75-16 ja mahdolllisesti 31.setkin löytyy pian, sekä korin korotus 40mm... Tuulilasin laitan vielä, ja sit haen TUOREEN ns. leiman siihen ja ajoaikaa sit tulee sen mukaan mitä siihen numero antaa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ite kanssa pannu merkille sen että nuo hilux:it on kalliita. Sitä varten hiukan katellu nissaniakin. Vois sanoa että noin 95% on tiellä ajelua. Nissaneita saa aika vähän ajettuja alta tuon meikäläisen budjetin, tietenkin pitää varata rahaa siihen maholliseen remppaankin. Tärkeimmät huollothan näisä on vissiin öljynvaihot ja muut ns. perushuollot, unohtamatta tietenkään alustan huoltoja?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Hiluksit toki lujia mutta suhteessa ihan_helvetin_kalliita_arvoonsa_nähden
Joku hypejuttu tuo on ![]() Nissanilla mennään, ei ongelmia vaan luotan ku kallioon ja ajolleen parempia ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Oon ymmärtänny et nissanit on aikas laiskoja? Ja hidastuu vielä lisää isommilla pyörillä? Tosin eihän mikään lava-auto nyt hirveä tykki ole eikä se nyt tässä se pääasia olekaan
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ensin oli Datsun KingCab 2.5D (kaipasin ohjaustehostinta)
Sitte tuli Nissan KingCab 2.4b D21 (meni kiertoon konevikasena, tykkäsin) Sitte 2.5TD KingCab D21 (oli mulle liian kallis maasturiksi) Ny on taas 2.4b D21 (järkihintainen jahtiauto projekti, tuoreella leimalla, ja kokonaiskustannukset reilu tonni). Havaintoja: Kulutukset kympin huiteissa rattaista, ajosta jne. riippuen. Vakio rengastuksella noin 8.5litraa maantiellä 80-100km/h matkavauhdeilla. Ihan mukavia tien päälläkin. Isoilla renkailla häviää se vähäinenki suorituskyky. Ihmettelen: Miksi porukka haalii niitä hiivatisti ajettuja dieseleitä, ku kulutuksessa ei ole niin mahottomia eroja, ja samaan rahaan saa paljo parempi ryhtisen bensan. Tai olisko jopa järkevää dieselöidä joku puolet vähempi ajettu bensa. Hiluxiaki olen joskus miettiny, mutta tehny saman havainnon: Miksi porukka niistä niin paljo maksaa? En usko että sillä (liki kaksinkertaisella) hinnalla saa niin paljoa paremman auton, tässäki ku kysyjä aikoo kuitenki pysyä pääasiassa pikitiellä. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tää on niin monipiippunen asia.. Kohta tosin tuo diesel/bensa hintaero kapenee kun molempia sakotetaan painosta samalla lailla ja valtiovalta nyhtää rahaa dieselmiesten taskusta nostamalla sen dieselin hinnan 10cnt päähän bensasta (ja kauppiaat sen lopun 10cnt)
Yhtä laiska on vaparina hiluksi ja nissani sekä mitsukin, ei käytännön eroa mitään eikä oikeastaan kulutuksessakaan, tosin ne toyotat millä oon ITE ajanu on vieny yli kymppiä jatkuvasti, omalla TD25 Nissani (ei turbo vaan moottorikoodi) olen päässyt 8.5 ~ 9.5 kulutuksiin ja alla on "31 rattaat.. Pääsee sillä silti mittarin 140 km/h mutta osansa mahtaa olla sillä että syöttö on kohdillaan ja suuttimet iskussa, koko autolla muutenkaan ole ajettu kuin 250tkm.. Mitään yli 500tkm ajettua laviskaa en ostais itekkään enää niillä hinnoilla mitä niistä pyydetään.. Tokihan sitten taas 500 ajetussa melko moni paikka on jo "käyty läpi" että auto ylipäätään on liikenteessä että yksilö ratkaisee enempi kuin mittarilukema, Kaverilla oli Mitsu L-200 kammettuna 488 eikä mitään vikaa, ei niiiiiin yhtään mitään sen pari vuotta kun se sillä ajo ja aika surutta lato talvella käyntiinkin pakkasista ym.. Jollain toisella mitsun kannet halkee pihalla seistessään ![]() Älkää käsittäkö väärin mun tojota"haukkuja".. Voisin ihan hyvin itsekkin ajaa hiluksilla mutta minun mielestä ne ei kohtaa myydessä sitä reaaliarvoa ollenkaan vaan niistä pyydetään tojota"lisä" mitä en suostu maksamaan. Lahoja paskoja kaikki vanhat japsi (ja muutkin) pikupit on, bensana löydät tosiaan yleensä paremman aihion kun ne ei ole uutena menny suoraan urakointikäyttöön.. ! |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Miten olisi ihan Isuzu? Tosin risukeula mutta eikö se ole teknisesti aika luja peli? Onko oltava lavamalli ihan pakosta? Tulisi paljon lisää mahdollisuuksia jos kävisi umpikoppikin.. TT |
#10
|
||||
|
||||
![]()
No ei se nyt ihan pakolla tarvi lavamallinen olla. En tiedä mikä on mutta jokin noissa lav-autoissa kiehtoo
![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Iveco 35-8 -89 Lava-auto | SL | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 02.04.2010 19:56 |
Ongelmia auto hälyyttimen suhteen. Merkki hakusessa. | revu | Chit-Chat | 7 | 28.01.2010 23:55 |
Pakettiautosta lava-auto? | samisami2 | Tekniikka & Jutustelu | 44 | 10.04.2007 20:46 |
O: lava-auto | O/M/V Muut | 0 | 06.02.2004 19:56 | |
O: 4x4 Lava auto | V-P | O/M/V Muut | 0 | 30.11.2003 18:12 |