Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.07.2011, 17:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri Näytä viesti
Ei ne muut mutakumit ookkaa yhtä parhaita kun bokkerit. Jos ei olis muita renkaita ei kukaan tässäkään väittelyssä pystyis olee väärässä enkä mä sen puoleen oikeassa.

Mulla on ollu erinäisissä kikottimissa general mt, gy mtr, tsl sx, general ap, fedima siroccoo ja boggerii, ja mun omakoht kokemus että bokkeri on ollu paras kaikessa muussa paitsi melussa ja hinnassa.
Koskaan ei oo mulla tullu fiilistä että boggerista loppus sivu pito ennen aikojaan, mut emmä ajakkaan pahoihin paikkoihin koska siellä saattas boggerin heikkoudet tulla esiin.

Voihan se olla että ajotyyli voi myös vaikuttaa renkaalta vaadittaviin ominaisuuksiin, mutta tätäkään en usko ennen kun joku toisin mulle todistaa.

Ja edelleen mä oon sitä MIELTÄ että iso B on ukki kumi.
Et kyllä alkuunkaan vastannut minun kysymykseen, perustelit vaan sitä miksi mielestäsi boggeri on paras. Kysyn edelleen, että jos boggeri on kaikessa niin hyvä, niin miksi mielestäsi sitten tehdään erikseen kumeja jotka on tarkoitettu kalliolla kiipimiseen ja muuhun kovemmalla alustalla möyrimiseen? Miksi mielestäsi ei voisi olla tietyissä olosuhteissa paremmin toimivaa rengasta kuin Boggeri? Enkä puhu nyt edes mistään rutikuivista jenkkien kalliokiipeily- paratiiseista, vaan vaikkapa kotosuomen kosteista ja osin sammaleen peittämistä kallioista, tai vaikka sitten niistä suuren länsimaan pohjoisosien kallioista ja poluista jotka on hyvinkin märkiä yleensä, ei vain ole suota ja syvää mutaa niin paljon kuin täällä.

Pökkyrä on erinomaisen hyvä rengas, sitä ei käy kiistäminen, mutta ei se kaikessa ole paras


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Olen omat boggerit leikellyt kuvan mukaisesti että kuvio eläisi paremmin ja saataisiin sitä sivuttaispitoa josta ei tosin ole ollut muutenkaan puutetta paitsi todella liukkailla alustoilla joissa muunkin malliset renkaat on yhtä pahoissa ongelmissa.

Näyttäisi varsin toimivalta kuviolta, ja varmasti auttaa esim. kalliopidossa vrt. leikkaamattomaan. Tuossa olisi vielä mahiksia leikellä lisää ja ehkä pienentää osaa nappuloista jos vielä enemmän hakee pitoa sileämmälle ja kovemmalle alustalle, mutta siinä taas kärsisi mutapito jos sille on tarvetta. Hyvä että eri renkaita tehdään, on jokaiselle jotain

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 06.07.2011 18:03
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.07.2011, 19:15
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Et kyllä alkuunkaan vastannut minun kysymykseen, perustelit vaan sitä miksi mielestäsi boggeri on paras. Kysyn edelleen, että jos boggeri on kaikessa niin hyvä, niin miksi mielestäsi sitten tehdään erikseen kumeja jotka on tarkoitettu kalliolla kiipimiseen ja muuhun kovemmalla alustalla möyrimiseen? Miksi mielestäsi ei voisi olla tietyissä olosuhteissa paremmin toimivaa rengasta kuin Boggeri? Enkä puhu nyt edes mistään rutikuivista jenkkien kalliokiipeily- paratiiseista, vaan vaikkapa kotosuomen kosteista ja osin sammaleen peittämistä kallioista, tai vaikka sitten niistä suuren länsimaan pohjoisosien kallioista ja poluista jotka on hyvinkin märkiä yleensä, ei vain ole suota ja syvää mutaa niin paljon kuin täällä.

Pökkyrä on erinomaisen hyvä rengas, sitä ei käy kiistäminen, mutta ei se kaikessa ole paras
Tod näk erilaisia renkaita tehdään sen takia että osa porukasta arvostaa eri ominaisuuksia eri alustoilla eri autoissa eikä kaikki hullut voi olla samalla puolella. Mähän oon vaan kertonu mielipiteitäni boggerista omien kokemusten perusteella enkä väittäny kertovani absoluuttisia totuuksia. Ihan varmasti löytyy rengas joka on suunniteltu tiettyyn olosuhteeseen ja pesee siellä boggerit mennen tullen.

Jos palataan topikkiin niin mikä sun mielestä on paras rengas maastokäyttöön. Pitää osaa antaa painoarvoa eri tilanteille toki omanmaun mukaan ja miettiä miten mikäkin rengas näissä tilanteissa toimii ja sen mukaan yrittää arvioida mikä se paras kompromissi on.
Mun mielipiteen tähän sä varmaan tiedätkin.

Ps en pidä boggeria minään jumala renkaana päin vastoin odotan innolla millon se parempi maastorengas tehdään, mutta toistaseks en tiedä paremmasta.......
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.07.2011, 20:56
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri Näytä viesti
Pitää osaa antaa painoarvoa eri tilanteille toki omanmaun mukaan ja miettiä miten mikäkin rengas näissä tilanteissa toimii ja sen mukaan yrittää arvioida mikä se paras kompromissi on.
Tässä ollaan kyllä asian ytimessä aivan täydellisesti! Siksipä tässä koitankin vähän kiusata porukkaa, niin paljon ääniä tullut boggerille että pitää vähän kyseenalaistaa

Lainaus:
Jos palataan topikkiin niin mikä sun mielestä on paras rengas maastokäyttöön.

Mun mielipiteen tähän sä varmaan tiedätkin.

Ps en pidä boggeria minään jumala renkaana päin vastoin odotan innolla millon se parempi maastorengas tehdään, mutta toistaseks en tiedä paremmasta.......
En minä tiedä mikä on paras rengas siksi koitan ostaa erilaisia renkaita silloin kun on tarvetta uusille, ja pähkäillä tietysti myös etukäteen mikä voisi olla omaan käyttöön sopivin. Itse en tosiaan ole mutamöyryäjä, paitsi joskus, ja silloinkin pesuvaiheessa sitten taas kaduttaa että pitikin leikkiä Siksi mielelläni skippaan ns. puhtaasti mutarenkaat. Mutta toki jotain painoarvoa pitää antaa myös muta-/ märkäpidolle kun ei niiltä mössöiltä voi täällä välttyä. Eikä olisi pahitteeksi että lumellakin pääsee, tosin siellähän pääsee melkein aina hapella.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.07.2011, 21:56
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Tuohon sahara vs sirocco hommaan on oma kohtaista kokemusta. 265/70-15 saharat vaihtui jokunen vuos sitte 31/10,5-15 sirocoihin. Nämä siis suzukin alla, vaikkakin täälä maastureiden renkaista puhutaan. Eroa tuli kun yölle ja päivälle. Pito parani joka tilanteessa, metsässä, kalliolla, mudassa, lumella yms, jopa talvi liukkailla teillä. Saharoista ei tullu oikeen ikinä laskettua paineita alas, eikä aina sirocoistakaan jaksa. Sitte kun oikeen haluaa ajella pehmeästi ja nauttia pidosta, ni lasken paineet 0,5-0,3, ni johan alkaa renkas elämään ja meno paranemaan. Molemmat rengas setit ostin uusina, saharoilla ajoin noin 5tonnia ja sirocoilla menty yli 10tonni. Kummastakin voin sanoa, että oli hintansa väärtti, joten voin suositella saman tapaista malli vaihtoa. Toi 31 sirocco on 31 aika kookas.
Ainoat "miinukset", lisääntyny melu ja vierintävastus tiellä. Ton viimeks mainitun sai kuitattua moottorin vaihdolla...
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.07.2011, 19:20
uokki uokki ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Heinola
Viestit: 745
Perusasetus

Sekotetaas pakkaa..Renkaita joo!Ajotapa,paino,moottori(tai joku voimanlähde)paikka missä ajetaan ja rengastarjonta on kuitenkin sellanen setti että voivoi..Tehoton dieselpöpötin ja muta alla- pökkyrät eikä lukkoja...Siihe jäi.Pökkyröistähän meillä on saatavilla eniten kokoja ja se on vanhin Oikea karkea maastokumi(kiehukaa pökkyräuskovaiset) jonka lisäksi on myöhemmin tullut muita renkaita jotka kivasti paikkapaikoin pesee koreasti p-renkaan...Jenkit testas sekavasti kaikenlaisilla alustoilla renkaita ja totesivat testin voittaneesta Irocista että eniten rengasta rahalla.Oli painavin levein ja korkein 36 tuumasissa mikä oli testikoko.Pikkasen hävis Plle mudassa mutta kalliot hiekat ja kivikot ym oli tasoissa ja parempi.Oikeasti on pirunpaha vertailla mikä on se parasrengas kun pitäs olla sama auto ja kuski ajamassa joka ei tiedä mitä on alla.Kuitenkin vanha totuus on se että oma on paras ja kun identtisiä työkaluja aikansa käyttää niin niistäkin löytyy se parempi...Pökkyrä on hyvä mutta kun katselee itäeuroopan kisoja ja jostain aasianpuolelta niin kyllähän Simex on se rengas ja sen kopiot millä kisat voitetaan...Pokkeria saa isona joka taas kuormittaa voimansiirtoa mutta jos pysytään n 36 tuumaa korkeissa eikä sikaleveissä ja kilpaa tarvis mennä niin kovia vaihtoehtoja löytyy..Pökkyrä on pökkyrä AAMEN...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä hyvä ½" pulttipyssy? Jallu Tekniikka & Jutustelu 136 29.08.2015 19:26
Ostetaan ostetaan bfg at 235/75/15 rengas jossa hyvä pinta Rekisteröimätön O/M/V Renkaat ja vanteet 0 19.11.2010 18:51
Mikä hyvä aihio käyttöoffikseksi? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 44 05.11.2008 17:50
Mikä olisi hyvä rengas? illu2 Tekniikka & Jutustelu 25 08.01.2007 05:17
Mikä olis hyvä nimi T:mi:lle? SamiN Chit-Chat 32 24.12.2005 10:30


Sivu luotu: 05:25 (GMT +2).