Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.07.2011, 18:57
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

ei oo vaparia, ihan alkup kilkkeet

laatikosta oli D ja OD OFF, ihan nätisti vetää 80 kmh rengaskoolla 225/75 15, lämmöt koneessa normaalit, ja tuo mäki jossa oire tuli on loivahko, mäntsälän keskustan suunnasta pohjosen shellin sillalle nousu, samassa kohta 80 kmh vaihtuu 60 kmh ksi, ja siihen hölläilin kaasupolkimella hissukseen nostamalla ja kun piti alkaa pitää 60 kmh niin silloin tukehtu, eli meni ehkä 15 sek ikäänkuin syöttöä pienentämällä just ennen tilttiä

saattaaps tuo kihahtaminen olla kyllä loogisin tai ainakin looginen syy

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.07.2011, 19:05
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Ainiin, sullahan taisikin olla Grandi eikä Cherokee? No mutta samat ongelmat molemmissa koneissa, jos ehkä vähän viileämpänä käy Grandeissä. Seuraile tilannetta, jos ei uusiudu enää varsinkaan viileässä niin aika todennäköinen syyllinen olisi löytynyt
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.07.2011, 21:22
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Voihan se tietty olla lämpöongelmakin, mutta paikan tietäen ja jos vaikka Mäntsälästä tullut, niin ei kyllä kuormita konetta kummoisesti, vaikka painava kärrykin on perässä.

Omassa -92 Cherokeessa aiheutti kummallisia sammumisia aikansa elänyt kaasuläpän asentotunnistin. Ei kyllä yleensä ajossa sammunut, vaan silloin kun tyhjäkäynniltä hipaisia kaasua. Se taas johtui siitä, että vastusarvo muuttuikin yhtäkkiä väärään suuntaan. Vika selvisi lopulta kun tuli vikavalo ja sitten sai vikakoodin kaivettua esille. Aiempaa selvittelyä haittasi vielä se kun vaihteiston kyljessä oleva vapaa-parkki-pakki-kytkin oli niin tahmaantunut, että aiheutti sammumisten yhteydessä sitten välillä starttaamattomuuttakin. Sitten taas joskus starttasi, mutta ei käynnistynyt kun kaasuläpän asentotunnistin kertoi mitä sattui.

Siinäpä nyt yksi mahdollinen vika, joka on helppo ja nopea mitata.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.07.2011, 21:36
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Voihan se tietty olla lämpöongelmakin, mutta paikan tietäen ja jos vaikka Mäntsälästä tullut, niin ei kyllä kuormita konetta kummoisesti, vaikka painava kärrykin on perässä.
Ei tuo ole varsinaisesti kuormituksesta kiinni, vaan siitä että pellin alla vain on yksinkertaisesti liian kuuma. Kun on ulkona riittävän kuuma, niin eipä sillä ole paljon väliä onko kone kuormitettu vai ei, pellin alla on lämmintä Kuten todettua - tosin enemmän XJ:ssä kuin ZJ:ssä - ihan havaittu joskaan ei kovin yleinen ongelma esim. jenkkilän ukoilla alueilla missä on 30-40 asteen lämpötiloja ihan. Varmaan tuo tulee esiin helpoiten nimenomaan hitaassa ajossa kun pellin alta ei lähde kuumaa ilmaa pois oikein mitenkään. Ei ole mitenkään huono idea tehdä XJ:n konepeltiin poistoilmaritilöitä sopiville kohdin.

TPS- anturin vika tietysti voi olla, mutta se hyvin usein aiheuttaa ongelmia myös tomaatin käytöksessä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.07.2011, 16:36
Jammu:n Avatar
Jammu Jammu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.09
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 440
Perusasetus

Itsellä zj keksi katkaista jatkuvan virran eikä silti mitään valoja syttynyt kyseisetä häiriöstä, syynä tähän oli huono virtalukonkatkaisin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ-60 ei sammu asentaja73 Tekniikka & Jutustelu 4 27.07.2010 21:26
Lantikka sammu hiluxiheikki Tekniikka & Jutustelu 5 20.07.2010 19:05
HJ ei sammu Tekniikka & Jutustelu 8 14.05.2010 23:08
Suburban pyörähtää 100mph vauhdista Flugfiske Chit-Chat 0 30.10.2006 17:34
Volvo ei sammu.. hpotteri Tekniikka & Jutustelu 7 15.09.2006 16:22


Sivu luotu: 04:46 (GMT +2).