Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.07.2011, 00:03
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

jos nuo vajaa litraset kutoset on painettu samalla lestillä ku iso veikkansakki ni tos 83vm vehkeessä poppa keleillä 100sen vauhista höllää liittymään ni sammahtelee ja vika kuittaantu et käytti virrat pois ja takas käyntiin toimi taas nii pitkää enneku ajo pitemmän ajan tasa kaasulla. emmä tiä taitaa olla joko pensan kiehahtamine kaasarissa tai äly laatikko? puolasta perämoottoriin vaihettu omassa uusiin eli ei vanhoja osia yhtään paitsi moottori silti perseilee. kirkossa kannattas varmaan käyä?

__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.07.2011, 00:29
puikkis:n Avatar
puikkis puikkis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.04
Sijainti: Helsinki, .
Viestit: 157
Smile

Ajoin oman 4,0 cherokeen eilen Helsingistä Inkooseen ja kyllä tuli matkalla mieleen kirkossa käynti . Kivikirkossa olis aika paljon viileempi kuin Jepessä, ja tärinäkin toivottavasti olis pienempi. En nyt kyllä enää muista, että kuinka kovalla kompressorilla niitä saarnoja siel on tapana porata, mutta Jeppe ainakin jyräyttelee ihan miehekkäästi. Vettä tarvittiin ainoastaan kuskille ja ysikasia tankkiin. ( Ilmastointi on hauska, ja varsinkin kun se on tuusanpaskana ).

Alkaa kyllä tuntua siltä, että jeeppien syttymiset ja sammumiset on melko mahdotonta ennustaa mitenkään. Menee ja metkuilee mennessään ja joskus ei mene.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.07.2011, 13:36
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Minä veikkaisin kanssa tuota "heat soak" ongelmaa, tunnettu faktahan on että XJ:n pellin alla on todella kuuma. Jos ei kovin tavallinen ongelma olekaan, niin suuren maailman suurissa lämpötiloissa ovat maininneet tuosta jonkin verran. Jos on pakosarjan ja imusarjan välinen lämpökilpi huonossa kunnossa ja/tai lisäksi bensaputken lämpöeristeen tapainen heikkona, niin bensa saattaa päästä kiehumaan. Loppupään vuosimallin XJ:ssä oli ihan tehtaan takaisinkutsukampanja ainakin Jenkeissä kyseisen ongelman takia.

Satuitko mittaamaan bensapaineet kiskosta mittarilla, vai koititko vain että sitä tulee koestusventtiilistä?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.07.2011, 13:48
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

eip ollu mittaria mukana, eli venttiilistä suhautin... tosiaan - hankalaa arvioida oliko paine riittävä, todettua tuli se että bensaa on

oireena oli vaan jotenkin niin metka, eikä engine valoa tms. "oikeata vikaa", käyntiröpellys kuulosti sekavalta / heikolta kipinältä, tosin ei haissut bensa eikä rikkipieru missään vaiheessa... eli matalahko bensapaine vois olla ihan hyvä teoria

autossa oli perässä reippaasti aisapainoin kärri, ja hyytymä paikka ylämäki, pihatestissä ei keulan reilusti ylös ajaminen kuitenkaan kiusaa tee
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.07.2011, 14:05
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
eip ollu mittaria mukana, eli venttiilistä suhautin... tosiaan - hankalaa arvioida oliko paine riittävä, todettua tuli se että bensaa on

oireena oli vaan jotenkin niin metka, eikä engine valoa tms. "oikeata vikaa", käyntiröpellys kuulosti sekavalta / heikolta kipinältä, tosin ei haissut bensa eikä rikkipieru missään vaiheessa... eli matalahko bensapaine vois olla ihan hyvä teoria

autossa oli perässä reippaasti aisapainoin kärri, ja hyytymä paikka ylämäki, pihatestissä ei keulan reilusti ylös ajaminen kuitenkaan kiusaa tee
Oireet todellakin viittaa korkeaan lämpöön ja bensojen kiehumiseen. Jos ylämäkeen menee kärryllä ja helteessä, niin voisi kokeilla pakkovaihtaa reilusti pienempi vaihde, vaikka kone muutoin jaksaisikin vetää. Kierrokset pitää imusarjassa virtausta, joka jäähdyttää ja samalla ropellistakin on enempi apua.

Onko sulla muuten vapaavirtaussuodatin? Jos on, niin sehän imee koneeseen vähen hemmetin paljon kuumempaa ilmaa kuin vakio suodatinboxi, joka ottaa ilmaa ihan koneen etuosasta. Syyläristä tulee kyllä kuumaa, mutta sarjoista tulee tulikuumaa...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.07.2011, 15:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Oireet todellakin viittaa korkeaan lämpöön ja bensojen kiehumiseen. Jos ylämäkeen menee kärryllä ja helteessä, niin voisi kokeilla pakkovaihtaa reilusti pienempi vaihde, vaikka kone muutoin jaksaisikin vetää. Kierrokset pitää imusarjassa virtausta, joka jäähdyttää ja samalla ropellistakin on enempi apua.
Yhdistelmällä kuutoskone + aw4- automaatti ei oikeasti pitäisi IKINÄ vetää D- päällä raskaampaa kärryä mäkisessä maastossa (hyvä jos edes tasaisella), ei vaikka olisi kunnon jäähdytin laatikkoöljyille. "3" asennoksi kahvasta, silloin myös lukitsee momentinmuuntimen kun on kolmonen päällä eikä laatikko kuumene yhtä paljon. Ja lisäksi nuo mainitsemasi muutkin edut


Lainaus:
Onko sulla muuten vapaavirtaussuodatin? Jos on, niin sehän imee koneeseen vähen hemmetin paljon kuumempaa ilmaa kuin vakio suodatinboxi, joka ottaa ilmaa ihan koneen etuosasta. Syyläristä tulee kyllä kuumaa, mutta sarjoista tulee tulikuumaa...
Jos laittaa vapaavirtaussuodattimen, kannattaisi ja melkein pitääkin tehdä joku kunnollinen lämpökilpi estämään kuuman ilman imemisen suoraan konehuoneesta. K&N:n valmiissa Cherokeen kitissä esim. on lämpösuoja, mutta maksaa ihan hiivatin paljon eli ei järkeä ostaa. Äkkiä sitä taivuttaa alumiinista sopivat seinät kartiosuodattimen ympärille ja poraa reiän mistä imuputki menee läpi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.07.2011, 18:57
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

ei oo vaparia, ihan alkup kilkkeet

laatikosta oli D ja OD OFF, ihan nätisti vetää 80 kmh rengaskoolla 225/75 15, lämmöt koneessa normaalit, ja tuo mäki jossa oire tuli on loivahko, mäntsälän keskustan suunnasta pohjosen shellin sillalle nousu, samassa kohta 80 kmh vaihtuu 60 kmh ksi, ja siihen hölläilin kaasupolkimella hissukseen nostamalla ja kun piti alkaa pitää 60 kmh niin silloin tukehtu, eli meni ehkä 15 sek ikäänkuin syöttöä pienentämällä just ennen tilttiä

saattaaps tuo kihahtaminen olla kyllä loogisin tai ainakin looginen syy
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ-60 ei sammu asentaja73 Tekniikka & Jutustelu 4 27.07.2010 21:26
Lantikka sammu hiluxiheikki Tekniikka & Jutustelu 5 20.07.2010 19:05
HJ ei sammu Tekniikka & Jutustelu 8 14.05.2010 23:08
Suburban pyörähtää 100mph vauhdista Flugfiske Chit-Chat 0 30.10.2006 17:34
Volvo ei sammu.. hpotteri Tekniikka & Jutustelu 7 15.09.2006 16:22


Sivu luotu: 03:20 (GMT +2).