Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 02.07.2011, 21:22
Olkku:n Avatar
Olkku Olkku ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 22.03.06
Sijainti: Vermuntila Rauma Finland.
Perusasetus

Helteet ja toi perkeleen ilmalämpöpumppu.

Entinen omistaja laittanut tommosen joskus ja itte en talvella käytä kun ilmaisella puullakin lämpee ja nyt ko olis sitte jotai käyttöä ni eihän toi saatanan romu mitään kylmää lykkää..

Vanha 02.07.2011, 22:56
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Thumbs down

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Olkku Näytä viesti
Helteet ja toi perkeleen ilmalämpöpumppu.

Entinen omistaja laittanut tommosen joskus ja itte en talvella käytä kun ilmaisella puullakin lämpee ja nyt ko olis sitte jotai käyttöä ni eihän toi saatanan romu mitään kylmää lykkää..
Onko Ultimate?
Niillä ei meinaan oo mitn virkaa!
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vanha 02.07.2011, 23:13
Olkku:n Avatar
Olkku Olkku ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 22.03.06
Sijainti: Vermuntila Rauma Finland.
Perusasetus

Ei ku sanyo... hevonvitunvehkeit kaikki
Vanha 02.07.2011, 23:22
Legenda

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Olkku Näytä viesti
Ei ku sanyo... hevonvitunvehkeit kaikki
Vaikuttais siltä että siit olis kylmäaineet hukkateillä, tai sit ei oo suodattimia putsattu. Paas tarkistaen neet suodattimet, ei oo paha homma kun peset vedellä neet puhtaax.

Kyl Sanyo on hyvä merkki.
Jokivarren VPK
Vanha 03.07.2011, 06:32
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Perusasetus

Ja näihin helteisiin liittyvät ukkoset!

Tunti sitten jysäytti talon viereen ja pikaisen kiertämisen saldoa: 3xpääsulake,2x sähköpaimen,ja lisää varmaan löytyy kunhan pääsee uudestaan rakennukset kiertämään.

Muut elukat onneksi ok,mutta koirat aivan paniikissa
Vanha 03.07.2011, 09:20
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti

Tunti sitten jysäytti talon viereen ja pikaisen kiertämisen saldoa: 3xpääsulake,2x sähköpaimen,ja lisää varmaan löytyy kunhan pääsee uudestaan rakennukset kiertämään.

Isä asustelee Ikaalisissa ja siellä kanssa ukkostanut ihan pirusti. Nyt tietoliikenneyhteydet mökille poissa pelistä, olisko ukkonen hajottanut jotain.
Vanha 03.07.2011, 09:47
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Perusasetus

Meillä meni viime kesänä modeemi paskaksi.Nykyään on mokkulayhteys,niin ei tule läpi ainakaan sitä kautta.Samalla pamauksella hävisi hevosaitauksen aitanauhasta metallisäikeet 50 metrin matkalta.

Sisällä ollut elektroniikka (tietokoneet,stereot,televisiot oheislaitteineen) on suojattu Belkinin ylijännitesuojilla ja ne taisi pelastaa tällä kertaa täystuholta.Vaikka pääsulakkeet oli palaneet,niin ylijännitesuojat napsui silti salaman iskiessä toisen kerran noin sadan metrin päähän talosta.

Veikkaisin että ulkovalaistuksen hämäräkytkimet on myös entiset,mutta niitä pääsee kokeilemaan vasta kun kytkeytyvät päälle hämärän tullessa.
Paimenpojissa on ukkossuojat aitalangan puolella,mutta tällä kertaa tälli tuli sähköverkon puolelta.Pitää varmaan hommata vielä pari ylijännitesuojaa lisää,ja pistää uudet paimenpojat niiden perään.
Vanha 03.07.2011, 09:45
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti

Heräsin tänä aamuna 6.40 ukkosen jyrinään, nypin tietokoneen ja telkkarin pois seinästä. Vettäkin tuli aika reippaasti. Menin uudestaan maate, ja sitten olikin jo rauhallista.
Vanha 03.07.2011, 09:10
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 Näytä viesti
Vaikuttais siltä että siit olis kylmäaineet hukkateillä, tai sit ei oo suodattimia putsattu. Paas tarkistaen neet suodattimet, ei oo paha homma kun peset vedellä neet puhtaax.

Kyl Sanyo on hyvä merkki.
Itsellä kanssa sanyo ja hyvin pelaa.
Älä pese niitä vedellä. Ovat ainakin mulla jotain "paperia".
Kaverilla kävi silleen että suodatin meni vedestä muussiks.
Itse olen imurilla putsannut aina.
Vanha 03.07.2011, 15:41
Legenda

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Janne1986 Näytä viesti
Itsellä kanssa sanyo ja hyvin pelaa.
Älä pese niitä vedellä. Ovat ainakin mulla jotain "paperia".
Kaverilla kävi silleen että suodatin meni vedestä muussiks.
Itse olen imurilla putsannut aina.
Mulla on Haier merkkisessä pumpussa muoviverkkoa. Panasonic:in pumpuissa on myös joissakin muoviverkkoa.
Jokivarren VPK
Vanha 03.07.2011, 18:59
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Perusasetus

Lainaus:
Mulla on Haier merkkisessä pumpussa muoviverkkoa. Panasonic:in pumpuissa on myös joissakin muoviverkkoa.
Ostakee Hitachi, siinä on automaattinen puhdistustoiminto

Niin ja ketuttaa vähän, kun oikea käsi on turvoksissa ja syy on osin tuntematon. Onneksi tiistaina on varattu uudemman kerran aika lääkärille.
Vanha 03.07.2011, 08:47
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Perusasetus

Lainaus:
Onko Ultimate?
Niillä ei meinaan oo mitn virkaa!

Perustele?
Mulla on yläkerran viilennyskäytössä ultimate 13 ja verstaan lämmityksessä samanlainen+ ultimaten myymä chofu alakerrassa lämmityskäytössä.

Mökillä myöskin ultimate 13 kesäkäytössä.

Kaikki on toiminut moitteetta. Hyötysuhde on hyvä ja kun itse asentaa on todella edullinen!
Vanha 03.07.2011, 15:43
Legenda

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Perustele?
Mulla on yläkerran viilennyskäytössä ultimate 13 ja verstaan lämmityksessä samanlainen+ ultimaten myymä chofu alakerrassa lämmityskäytössä.

Mökillä myöskin ultimate 13 kesäkäytössä.

Kaikki on toiminut moitteetta. Hyötysuhde on hyvä ja kun itse asentaa on todella edullinen!
Noh, en myy, enkä asenna Ilpo:ja, mutta oon vaan huomannu et eivät oo läheskään samalla tasolla kun muut. Sähköö vievät huomattavasti enemmän, ja heikkotehoisempia ovat. Tosin, ajaa jotkut Ladalla, ja Scaniallakin, vaikka olis autojakin tarjolla...
Jokivarren VPK
Vanha 03.07.2011, 19:49
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Noh, en myy, enkä asenna Ilpo:ja, mutta oon vaan huomannu et eivät oo läheskään samalla tasolla kun muut. Sähköö vievät huomattavasti enemmän, ja heikkotehoisempia ovat. Tosin, ajaa jotkut Ladalla, ja Scaniallakin, vaikka olis autojakin tarjolla...
Jaa. Mulla on pari kappaletta noita Ultimaten Premier inverter 10 pumppuja, toinen tallissa ja toinen talossa. Sähköä on menny talon pumpussa 29.5-3.7 välisenä aikana tasan 46 kwh. Sisällä varsin miellyttävä lämpötila verrattuna ulkoilmaan, eli 22-23 astetta. Eikä ainakaan toi pumppu joudu näin pienessä talossa (n. 90neliötä) koville, 30 asteen helteillä käy pienimmillä teholla.Eikä pidä meteliä. Ja tallinkin saa tarvittaessa mukavan viileäksi hetkessä, ilmatilavuutta reilu 200 kuutioita, ja hyvin lämmittää talvella. Tallin lämmityskulut puolittu, ennen lämmitettiin suorasähköllä lattiaa. Laadusta en tiiä, hyvin on toiminu toistaseks, eikä oikeestaan edes kiinnosta niin kauan kun on täystakuu (2 vuotta, kompura 5vuotta).

Kysyin tarjousta Mitsun pumpuista, hintaa olis ollu karvan alta 4k€ asennettuna. Pakko olla helvetin hyviä tohon rahaan,sähköä ei kyllä voi enää mennä ollenkaan. Ultimatet jäi maksamaan 1400€ itse asentaen, aikaa meni ensikertalaiselta yht. n. 10tuntia, laatikko Karhua ja pullo Jallua. Mutta vittuako näistä väittelemään kun kerran tiedät selvästi paremmin...
Vanha 03.07.2011, 21:59
Legenda

Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuomo Näytä viesti
Jaa. Mulla on pari kappaletta noita Ultimaten Premier inverter 10 pumppuja, toinen tallissa ja toinen talossa. Sähköä on menny talon pumpussa 29.5-3.7 välisenä aikana tasan 46 kwh. Sisällä varsin miellyttävä lämpötila verrattuna ulkoilmaan, eli 22-23 astetta. Eikä ainakaan toi pumppu joudu näin pienessä talossa (n. 90neliötä) koville, 30 asteen helteillä käy pienimmillä teholla.Eikä pidä meteliä. Ja tallinkin saa tarvittaessa mukavan viileäksi hetkessä, ilmatilavuutta reilu 200 kuutioita, ja hyvin lämmittää talvella. Tallin lämmityskulut puolittu, ennen lämmitettiin suorasähköllä lattiaa. Laadusta en tiiä, hyvin on toiminu toistaseks, eikä oikeestaan edes kiinnosta niin kauan kun on täystakuu (2 vuotta, kompura 5vuotta).

Kysyin tarjousta Mitsun pumpuista, hintaa olis ollu karvan alta 4k€ asennettuna. Pakko olla helvetin hyviä tohon rahaan,sähköä ei kyllä voi enää mennä ollenkaan. Ultimatet jäi maksamaan 1400€ itse asentaen, aikaa meni ensikertalaiselta yht. n. 10tuntia, laatikko Karhua ja pullo Jallua. Mutta vittuako näistä väittelemään kun kerran tiedät selvästi paremmin...
Tais osua arkaan paikkaan...

Kaikkihan omia kamojaan kehuu, ja naapurin kamoja haukkuu, mut jokainen saa jäähdyttää kämppäänsä vaikka jääkaapilla, jos siitä saa mielensä hyväksi, ja punaiseen jäsenkirjaan muumi-leiman...

Ja pieni lisäys: Ite oon minä noot omatkin pumput asentanu, ja edelliseen kämppäänkin parit kappaleet, ei voi tehä myös ite asennuksen muihin merkkeihin kun "Ultimaattiseen gämplääjään"!
Jokivarren VPK

Viimeksi muokannut Rompe1 : 03.07.2011 22:01
Vanha 03.07.2011, 23:05
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Perusasetus

Voi herranlettas sentään, ei mua kosketa millään lailla mitä sä oon niistä Ultimaten paskoista mieltä. Enkä todellakaan välitä jos sä et niitä arvosta. Olisko mun nyt pitäny loukkaantua ja itkeä itseni uneen?

En mä omasta mielestäni mitään sen erityisemmin kehunu enkä haukkunu, kerroin vaan miten ne mulla on toiminu ja mitä se lysti maksaa. Vai valehteleeko mun energiankulutusmittarini? Totta vitussa kalliimmat merkkipumput on parempia, pakko ollakkin jos hintakin on ihan toista kuin noissa kiinalaisissa. Ei kai kukaan muuta ole väittänytkään? Ite totesin että Mitsun pumppuja ei tule vaikka ne varmasti hyviä olisikin. Hinta oli senverta kova. Kerroppa nyt sitten mihin pumppuun kannattais laittaa pelimerkit kiinni, missä on paras hinta-laatusuhde? Olis yx pumppu vielä tarkotus hankkia... Etten nyt sitten taas tule kusetetuksi, mä toimin jo nyt varoittavana esimerkkinä muille pumpun ostoa suunnitteleville...
Vanha 03.07.2011, 23:10
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Nii-in, rahalla saa ja hevosella pääsee.

Lainaus:
Homma nyt leves väärään topikiin (miksi hyvä olla), mutta en malta olla kommentoimatta: Noita kaikkien parjaamia ultimaten 13 peruspumppuja
sekä talossa ja tallissa.

Ja isäni antoi tulikomennon, että minun lapsuudenkotiin pitää saada viilennystä! (muutama vuosi sitten autossa ei ollut ilmastointia, mutta nyt tärkein?)

Ja nyt helteessä en ala parittelemaan pilkun kanssa (kirjotan tätä ultimate 13 kuivaamassa ilmassa, tilattu lämpötila 19c)

Oletetaan että tuo ultimate on 2x sähkönsyöppö parempiin verrattuna:
siis (Hihasta) normaali omakotitalo vaatii 2 kw lämpötehoa syyspäivänä, ulkona
+5c.

Tuolla 2 kw jäähdytysteholla siis k.o koju saadaan jäähtymään teoreettisesti
15c. mutta todellisuus on jopa parempi; kosteutta saadaan alaspäin paljon, ja
lämpötilaakin monta astetta.

Nii-n, tuon huonon pumpun käyttökustannus on noin 1 kwh- siis tehot tapissa noin 0,1 euroa tunnissa

Ja käyttöunnit vois olla 200 h,/kesä, niin tuo sähkönkulutus 0lis n.20/euroa

Paremmalla pumpulla pääsis halvemmalla

Ja en osallistu noihin asennus talkoisiin
Vanha 04.07.2011, 11:00
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Perusasetus

Vituttaa pieleen menneet tekniikkakaupat. Nyt sit taas ei mitään ideaa mistä ja mitä.
Vanha 04.07.2011, 11:14
NewJuhani:n Avatar
NewJuhani NewJuhani ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 10.04.10
Sijainti: Finland
Perusasetus

Sipoonlahden sillalla, työmaan kohdalla on ohituskielto, silti aina joku mulk.. pyrkii rinnalle.
Eikä ihme kun poliisitkin yrittivät kiilata bussia ahtaimmasa sikaanissa. Mistähän toi sikaosasto nykyään rekrytoidaan.
Samassa paikassa koppavatlakit antoi eräälle säiliö-autokuskille varoituksen kun oli kuulemma ajanut holtittomasti.
Henkilöautokuskissa ei mitään vikaa oli vetänyt satasta rinnalle ja peilit irtosi.
Eikai siinä mitään mut kun olis 50km/h rajoitus ja ohituskielto.
FF stw
S 580J
JET-A1
Vanha 04.07.2011, 11:29
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NewJuhani Näytä viesti
Sipoonlahden sillalla, työmaan kohdalla on ohituskielto, silti aina joku mulk.. pyrkii rinnalle.
Eikä ihme kun poliisitkin yrittivät kiilata bussia ahtaimmasa sikaanissa. Mistähän toi sikaosasto nykyään rekrytoidaan.
Samassa paikassa koppavatlakit antoi eräälle säiliö-autokuskille varoituksen kun oli kuulemma ajanut holtittomasti.
Henkilöautokuskissa ei mitään vikaa oli vetänyt satasta rinnalle ja peilit irtosi.
Eikai siinä mitään mut kun olis 50km/h rajoitus ja ohituskielto.
Mua vituttaa samassa kohdassa ne spedet jotka ei päästä ohi...
Viestiketju on lukittu

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kerro mikä ei vituta... miksi on hyvä olla? FinnDRZ Chit-Chat 1829 07.01.2013 09:50
Autossa turhaa.Kerro.....1/2.......... Bruno Chit-Chat 76 10.12.2010 02:00
Kerro peräkärrystäsi Blaaseri Tekniikka & Jutustelu 35 08.07.2007 20:10
köyhää vituttaa Tekniikka & Jutustelu 3 08.12.2003 10:08
Mua vituttaa mika Bullshit 0 01.03.2002 01:47

Sivu luotu: 18:57 (GMT +2).