Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.06.2011, 12:26
Marsal Marsal ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.02.11
Sijainti: vesanto
Viestit: 45
Perusasetus

jostain vain luvin et 10cm ei viel välttämättä mut 15 on jo pakollinen.. taidan pistää jouset myyntiin =DD ja heittää vakiot takas alle.. hirvee tuo on ainakin vetelemään nuilla jousilla.. mitens onko tietoa onko jarru nesteissä eroja ku laitoin do4 niinku ennenkin mut eri merkin ja nyt tuntuu joka jarru jumittevan päälle O==

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.11.2011, 22:37
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Iski nyt kysely ikä




Eli kyseisellä rottelolla olis tarkoitus käydä huvikseen safaroimassa ja mahdollisesti parit suunnistus kisatkin vetää ens kaudella kieli poskessa

1 Mitäs vinssejä porukat suosittelis eteen/taakse? Voimaahan pitäis olla et saa nevasta ylös ilman savuja... Jotain kiinanvinssien ja räikkien välitä hintaluokkaa about... Puskurit tulee raudasta kyllä.

2. Alusta: Autossa Dobisonin 4" alustasarja.





Ongelmaa... iskarit loppuu auttamatta kesken ja auto on n.3cm nenällään...
Takaiskareitten alapäätä olisi helppo ja hyväkin nostaa ja rajoittaa sitten vaan sisäänjoustoa ettei pohjaa... edessä taas tiputus onnistuisi ehkä helpommin yläpäästä ja myös sisään joustot kuriin...
Entäs mites jos laittais 5" jouset eteen jotta olisi suoremmassa ja pidemmät iskarit ... vai korottaisiko koria portaittain

3. Panhardit? paras vaan laskea yläpäästä? Ja paljon noilla korotuksilla suunnilleen???

4. Yllätys yllätys tässä ei toimi takalukko mites onko kukaan oikeesti yrittänyt tuota moottoria avata ja herkistellä ja niputtaa uudestaan vai onko se nyt vaan niin et menee yksinkertaisesti niin paskaks sisältä et ei vaan pysty...

5. Mettärengastus? jos ajelis vaik 33" boggereilla niin jäis vähän tuolla kaarissakin tilaa helpommmin ja välityksetkin olis varsin mukavat. Vai onko mitään ideaa leikkimielisesti viedä tälläistä suunnistus kisoihin noin pienellä rengastuksella? nythän alla 35 12.5/15" ja on muuten isot jarrut eikä edes -44 et:llä olevat vanteet

Paljon oli kysymyksiä mut nyt ei muista kaikkee kyselen sitten taas lisää
Niin ja astinlaudat on lähdössä kuuseen ja levikkeet, palkkihelmat ja kunnon rock sliderit tulossa kyllä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.11.2011, 23:29
Kratz Kratz ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.04
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 477
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikko_L Näytä viesti
Iski nyt kysely ikä




Eli kyseisellä rottelolla olis tarkoitus käydä huvikseen safaroimassa ja mahdollisesti parit suunnistus kisatkin vetää ens kaudella kieli poskessa

1 Mitäs vinssejä porukat suosittelis eteen/taakse? Voimaahan pitäis olla et saa nevasta ylös ilman savuja... Jotain kiinanvinssien ja räikkien välitä hintaluokkaa about... Puskurit tulee raudasta kyllä.

2. Alusta: Autossa Dobisonin 4" alustasarja.





Ongelmaa... iskarit loppuu auttamatta kesken ja auto on n.3cm nenällään...
Takaiskareitten alapäätä olisi helppo ja hyväkin nostaa ja rajoittaa sitten vaan sisäänjoustoa ettei pohjaa... edessä taas tiputus onnistuisi ehkä helpommin yläpäästä ja myös sisään joustot kuriin...
Entäs mites jos laittais 5" jouset eteen jotta olisi suoremmassa ja pidemmät iskarit ... vai korottaisiko koria portaittain

3. Panhardit? paras vaan laskea yläpäästä? Ja paljon noilla korotuksilla suunnilleen???

4. Yllätys yllätys tässä ei toimi takalukko mites onko kukaan oikeesti yrittänyt tuota moottoria avata ja herkistellä ja niputtaa uudestaan vai onko se nyt vaan niin et menee yksinkertaisesti niin paskaks sisältä et ei vaan pysty...

5. Mettärengastus? jos ajelis vaik 33" boggereilla niin jäis vähän tuolla kaarissakin tilaa helpommmin ja välityksetkin olis varsin mukavat. Vai onko mitään ideaa leikkimielisesti viedä tälläistä suunnistus kisoihin noin pienellä rengastuksella? nythän alla 35 12.5/15" ja on muuten isot jarrut eikä edes -44 et:llä olevat vanteet

Paljon oli kysymyksiä mut nyt ei muista kaikkee kyselen sitten taas lisää
Niin ja astinlaudat on lähdössä kuuseen ja levikkeet, palkkihelmat ja kunnon rock sliderit tulossa kyllä
1. itsellä warn 12xe keulalla ku kiina ihmeestä tuli entinen. vinssistä ei oo viellä kauheesti kokemusta kun auto on ollu pajalla.

2. tuumaa pidemmillä jousilla onnistuu toi vaateriin saanti tai sit semmoset korotus puslat jotka tulee jousien yläpäähän. koria en lähtis nostaa portaittain. ja kun ottaa mitat ylös ni varmaan löytyy pitkiä iskareitakin ettei tarvii alkaa muokkaa kiinnitys paikkoja.

3. ite laskin yläpäästä, mittoja en muista mut sehän on helppo kattoo, panhard vaan mahdollisimman suoraan akseliin nähden, sillon ei joustoissa käännä niin pahasti sivuille akselia.

4. mulla oli itellä syöpyny se jalkaa ihan paskaks, eli jos kuoret on ehjät ni on varmaan ihan herkistettävissä.

5. toi rengastus nyt on varmaan ihan maku asia mut ite laittaisin tolla korotuksella 35:set, kyllä niille pitis tila riittää. mulla on abs:llinen, eli isot jarrut ja mulla otti -44 15" kiinni, tosin pyöri kyllä mut kihnutti silti kiinni. kai se on vähän vanteen valmistajastaki kiinni et minkä malliset, nyt alla 16" -44.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.11.2011, 12:46
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Tosta lukon moottorista. siis mulla se on ihan hyvän näköinen päälle päin. mutta vika ilmeisesti siinä kuitenkin kun tarjoo sitä päälle niin rele naksahtaa ja virtaa tuntuu menevän reilusti johonkin sen parin sekunnin ajan. Moottorin johtoihin tulee erinäköisiä virtoja mutta ei hajuakaan mitä pitäisi minnekkin tulla vaikka koitin mittailemalla saada selkoa. Muutenkaan en tiedä miten tuo moottori edes kytkee lukon. Jos joku viitsisi kertoa tuon toiminta periaatteen selventäis kivasti. Toisaalta kyllä se selvii ku purkaa
Mut jos noist johdoista sais tietoo mitä pitää mihinkin tulla niin olisin kiitollinen. Ja kyllä hakua olen käyttänyt en vaan löytänyt vastausta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.11.2011, 14:59
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikko_L Näytä viesti
Tosta lukon moottorista. siis mulla se on ihan hyvän näköinen päälle päin. mutta vika ilmeisesti siinä kuitenkin kun tarjoo sitä päälle niin rele naksahtaa ja virtaa tuntuu menevän reilusti johonkin sen parin sekunnin ajan. Moottorin johtoihin tulee erinäköisiä virtoja mutta ei hajuakaan mitä pitäisi minnekkin tulla vaikka koitin mittailemalla saada selkoa. Muutenkaan en tiedä miten tuo moottori edes kytkee lukon. Jos joku viitsisi kertoa tuon toiminta periaatteen selventäis kivasti. Toisaalta kyllä se selvii ku purkaa
Mut jos noist johdoista sais tietoo mitä pitää mihinkin tulla niin olisin kiitollinen. Ja kyllä hakua olen käyttänyt en vaan löytänyt vastausta.
Virroista en osaa sanoa, mutta vaikka se näyttää päältä päin hyvältä, niin moottorin magneetit lähtee joskus irti, varsinkin jos kopsahtaa joku sitä vasten ja sitten ei kyllä toimi. Toinen on kuulemma semmonen vika, että jos lukko jumittaa jostain syystä fyysisesti, niin lukkoja ohjaava tietokone ei jaksa tarkotuksella liikuttaa lukkoa, vaikka akusta suoraa virtaa tarjotessa lukko saattaa kuitenkin toimia. Moottorin avaaminen on helppo homma ja kasauksessa kun on vaan tarkkana, että hiilien jouset ja hiilet saa painettua perille koloihinsa, samalla kun työntää kollektorin paikalleen. Kasatessa kandee laittaa uudet O-renkaat ja tiivisteainettakin laippaliitoksiin.

Jos päätät irrottaa sen alumiinikannen alta rattaat, niin ne voi laittaa takas mihin vaan semmoseen asentoon takas, missä kansi mahtuu kiinni (stopparit). Vaikka silleen, että ulostuloakseli on jossain puolessa välissä. Ennen kuin moottoria pyörittää, oon laittanut kannen aina takas kiinni.

Lukko säätää itte ittensä kohdilleen kun tekee seuraavasti (timop kirjoitti näin joskus):
- asennat lukon fyysisesti paikoilleen, mutta sitä akselin pulttia anturilevyn alla ei laiteta paikoilleen vielä.
- autosta avaimesta käännetty virrat pois
- pieni puoli kepistä päälle
- käännät takalukon katkasijan lukko-asentoon
- käännät virrat päälle, jolloin lukon akseli ajaa lukkoasentoon ja pysähtyy
- akselin pultti paikoilleen (voi vaatia tietysti renkaan pyöritystä, jotta kytkentäholkki on oikeassa kohdassa)
- ajele pari kertaa lukkoa edes takasin, jotta näkee hakeeko ääriasennot

Jos on johtoja poikki tai liittimet hapettuneet entisiksi, niin mulla ois priima lukon johtosarja ylimääräsenä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.11.2011, 15:40
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Iso kiitos edellisestä tiedosta
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.11.2011, 13:38
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Nyt olis viikonloppuna kaikenlaista pikku jumppaa tiedossa.
-Takaperän stefan vaihto
-Takajordaanin vaihto
-öljyn vaihtoa periin
-Takaperän huohotus muutos/korjaus
-Panhardien laskut
-levikkeitten laittoa (40mm+kumia lisäksi)
-palkkihelmat ja Rock Sliderit (näistä olisi kiva nähdä toteutuksia)
-Castor Kitin asennus
-Korotus palat etujousiin (en saannutkaan näitä joten jotain pitäis keksiä keulan 1" nostoon.) Jos jollain ylimääräiset 5" etujouset niin voin mahdollisesti vaihtaa noihin lähes ajamattomiin 4" jousiin tai sit sopivaan rahaan.

-Iskarien ihmettelyä lähinnä kiinnikkeiden muutoksien pähkäilyä ainakin takana ovat aika kantotutkat.
-Takalukon moottorin kunnostus yritys...
-Pakoputkentekoa jos tois vähän aikasemmin kylestä ulos... Missä kohtii olis hyvin suojassa???
-Syötön säätöä et tulee ees vähän katuuskottavaa nokea... ja ehkä vähän jos ahtoa nostais.Kärsiikö kutitella yhtään ilman välijäähdyttäjää...? (Kytkin ei viellä luista?)
-mitä nyt sitten lisää eteen tulee...

Ja mukamas kaikki ehtis tehdä mut yritetään.

Nyt on hyvä olla etukäteen viisas ja antaa vinkkejä kyseisiin toimenpiteisiin niin ei tartte sit vittuilla jälkikäteen

Vuoden vaihteen jälkeen (kun olen keksinyt tavan rikastua) olis tarkoitus päivitellä puskureita ja tuuppaa vinssit eteen ja taakse, Safaritelinettä, Snorkkelia ja sen semmoista jos näihin löytyy ideoita tai sopivan hintaisia tarvikkeita niistäkin voi vihjailla. Kaikennäköistä "hyödyllistä" vaimon joka päiväisen työmatkan edeistämiseksi

Viimeksi muokannut Mikko_L : 29.11.2011 14:12
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 10 (0 jäsentä and 10 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 14:22 (GMT +2).