![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ukrainalaiset ajaa, tarvittavat todistukset saa tiskin alta. Dieselveroja ei tarvitse maksaa kunhan käy kääntymässä/tankkaamassa rajan toisella puolen! Liikenneturvallisuus paranee ja suomipojat kortistoon. :-(
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Siis onko tässä aikaa 2014 asti hommata ammattipätevyys jos meinaa vielä joskus rekkaa/yhdistelmää ajaa työkseen?
Kortti on ce:ksi korotettu jo 2001 ja muutama kilometrikin on takana..
__________________
Broken Back Team #1 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
ei muuta kun linjaa ajamaan! Mutta jos et käy noita päiviä, oliko se nyt juuri tuo 2014 mennessä, niin ammattipätevyys poistuu -> et enää saa ajaa liikenneluvan(?) alaista ajoa. siis saat ajaa esim. omia ajoja niin pitkään kuin kirjaimet pysyy kortissa |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ammattipätevyys vaaditaan kaupallisessa liikenteessä, sekä ei-kaupallisissa kuljetuksissa silloin, kun työntekijä suorittaa omaan työhönsä liittymättömiä yrityksen sisäisiä kuljetuksia.
Eli omia ei kaupallisia ajoja passaa russata komiasti kunhan on vaadittavat kirjaimet. Perustason ammattipätevyys vaaditaan uusilta kuljettajilta ● henkilöliikenteessä 10.9.2008 alkaen ● tavaraliikenteessä 10.9.2009 alkaen Eli tuota vanhemmilla pileteillä selviää 35h/5v "direktiivikoulutksella" ja tuoreempien kuponkien haltijoiden tarttee hilautua koulun kautta linjaan, jos autonkuljettajan tilipussin perässä tahtoo ajella.
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
No hyvä, on vielä aikaa ettiä sähköalan hommia ja jollei löydy, niin selkätuen kera takas rattiin..
..Tai sit sellane personal treineri (esim 90-60-90, ![]() ![]() ![]()
__________________
Broken Back Team #1 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Soittelin ja kyselin: -Jos on digikortti niin ei tarvitse erillistä kuvaa. -50€ kourassa tiskille täyttämää jonkun kupongin ja sillä selvä, kortti tulee kun tulee. -Odotteluajaksi saa väliaikaisen todistuksen. Ainakin Trafin sähköisessä palvelussa näkyi kaikki omat todistukset, saa nähdä miten näppärästi tuo homma sitten rullaa tiskillä ![]() http://www.trafi.fi/tieliikenne/amma...mmattipatevyys |
#7
|
|||
|
|||
![]()
kyllä se aika joutusaan käy, ainaski omalla kohdalla. kortti tulee n. 3vko:ssa, mahdollisesti myös aikaisemminkin.
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mulla tuli kortti alle kahdessa viikossa, toki lunastin jo kesäkuussa
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
![]() On hieno järjestelmä
Ja ei taida käydä henkilö liikenteen ja tavara liikenteen koulutukset keskenään yksiin, joten kummankin puolen koulutukset ainakin suurimmaksi osaksi käytävä erikseen. Taitaa jäädä toinen päivittämättä ainakin joksikin aikaa...
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Kaveri just toissapäivänä soitteli että on tällaisella 150euron kurssilla, heille (aikuiset miehet) opetetaan mitä pitää syödä kun ajaa kuorma-autoa. Että proteiineja ja salaattia ja semmosta, niin sitten on hyvä ajella.
No mutta sitten on direktiivitunnit täynnä. Haiskahtaa rahastukselta. "Ihan vähän". ![]() Itellä on vain BeC1EC-kortti, freelancerina olen ajellut 17vuotta kuorma-autoa ja mobiilistageja hinannut, jatkossa en taida enää ajella, direktiivin mukaiset miehet jatkavat... ![]() Nyt kun lakisääteinen tuntimäärä on laitettu pakolliseksi, on tulevalle kurssihintatasolle taivas rajana. Jotka ajavat, maksavat, koska on vähän pakko. Hieno lypsylehmä. Ei muuta ku koulutuspisnestä pystyyn.
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Pitäs vissiin jaksaa se kortti hakia, ni pääsis taas kurssille...
![]()
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#13
|
||||
|
||||
![]()
5pv tuli lusittua ja kortti tuli viikos.. Kohta tarvii hommata uus lompakko et kaikki korti mahtuu mitä tarvii ku ce:llä painelee menemään.. Miten lie ennen pärjätty ilman korttei..
__________________
Broken Back Team #1 |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
ja ennakoivalla tavalla. sekä varmasti hintoja nostavat...
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
niin ei viitsi turhaa käydä yhtä samaa kurssia, kun sen voi jollain muotoa hyödyntää.
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Tuo on jännä homma kun pitää olla karmee korttiviljelmä lompsassa mutta työmailla ei ole ikinä kysytty edes ajokorttia,
muista pilipalilapuista puhumattakaan ![]() Lompsa on kohta luodinkestävä kun on laminoitu muovilla läpeensä ![]() Saa nähdä miten alkavat tuota "pätevyys"korttia kyselemään vaiko ollenkaan, siis jos tässä johonkin työnsyrjään vielä kehtaa puuttua... ![]() Pitäisköhän hommata sellainen haitarimallikotelo niin voisi heittää koko metrin kortteja näkyville yhellä kertaa ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HUMMER-kuljettaja? | larrylawn | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 12.12.2008 11:30 |
Tulevaisuuden offiauto? | solihull | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 24.01.2008 01:07 |
Uusi Foffi kuljettaja | -Jyki- | Chit-Chat | 15 | 30.05.2007 13:12 |
VARKAILLE AMMATTI KONEITA JA VARUSTEITA! | pinnakireenä | Chit-Chat | 18 | 08.10.2006 09:55 |
Tulevaisuuden "offiauto"? | jeeppi-eki | Chit-Chat | 9 | 24.08.2005 18:29 |