![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() hj 60 lukko akseleilla, katto pois ja 6piste kaaret, niin saat 2m rangat kyytiin. Tekniikka yksinkertaista ja kestä vaikka 33" pitkälle. Tai pajero taakse kemppi, muuten samat hommat miksei datsunikin.Noita kaikkia saa toon 1500-2500 helposti. Hj:n plussa olis tosiaan kytkettävät lukot, mitä muissa ei taida olla. Ostat 1500-2000 auton ja siihen paremmat metsärenkaat ja mahdollisesti vinssin.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kraz ois miehekäs ja kulkis mökkiöljyllä :-) ja osiahan luulis saavan ku edelleen tuotannossa.
http://www.youtube.com/watch?v=kmtJx...eature=related |
#3
|
|||
|
|||
![]() "Halpaa" ajoa löppöllä
Voi tulla halvemmaksi ostaa proto ja ajaa sillä dieselillä,
kun johonkin 1000-2000 henkilömaasturin tankata löpöä, nimittäin jos jää kiinni, ja siihen riittää että joku katkera soittaa tulliin. Edes suljetulla alueella ei saa ajaa löpöllä, jos joskus ollut henkilöauto/paku! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Prkl, vai niin... Hyvä tietää, meikäläisen viranomaislähde puhui siis potaskaa ja palturia. Kiitos vinkistä, ja kiitos muistakin ajatuksista. Kraz olis jo kerrassaan huikea peli, vaikkakin talvisäilytyksen jälkeen melko poppuinen.
HJ60 vaikuttaa varsin hyvältä ajatukselta, näyttäis olevan vinssinkin kanssa edullista käytettyä kaupan! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
kyllä mää aika vahvasti kallistuisin HJ toitsuun tai Patrolliin. Molemmissa isot tilat kuskailla puita. Melko yksinkertaisia ja vahvoja molemmat ja molempiin löytyy osia uutena ja käytettynä.
Molempiin autoihin rakentelun karkeeks ohjeeks: SOA, eli akselit vaihtaa jousipakkojen alle ja sit taakse kemppilukko (paitsi jos on siis tuuria ja löytää HJ-61 mallin, jossa on jo kytkettävät lukot), sit renkaiks karkeet noin 35-38" renkaat ja eiku maastoon. Ja jos maastot ei ole kovin pehmeitä, niin itse suosin kapeampia renkaita= mahtuu puiden välistä mukavammin, eikä ole niin rankka ohjausosille. HJ:n plussaahan on, että niissä saattaa olla se mekaaninen vinssi asennettuna, joka on kyllä verraton apuväline, kun yksin maastossa liikkuu. Toinen hyvä maasturi miehen kaveri on maastotunkki. Itellä hyvät muistot viimekesän lelusta, eli Ratsunista: http://forums.offipalsta.com/showthr...hlight=ratsuni |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ei taida löpön ja diiselin hintaero kuitenkaan olla NIIIN paljon, että harrastuneisuus ja puiden roudaaminen enään siitä kiinni on. Mutta tossa olis myynnissä aika valmiin oloinen peli topicin aloittajan tarpeisiin:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=77468 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Omissa metissä kun ajelee niin rengas kustannuksia voi pienentää käyttämällä ketjuja :-)
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kraz voisi olla maastoajoneuvo ja voisi ajaa pö:llä, ei sitä ainakaan työkoneeksi eikä kuorma-autoksi saa ??
Mite jos laittaa pankot ja kuormaimen ni eiks siit tule mettäkone ??? Löyty tuo ohjekin http://www.ake.fi/pdf/ATT4-2004.pdf eli saa ajaa löpöllä ku ei voi rekisteröidä miksikään eikä siten soveltaa lakia polttoainemaksusta ?? Viimeksi muokannut Calmari : 19.06.2011 19:06 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Estääkös joku työkoneeksi saamisen?
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kannattas varmaan yrittäää löytää se ruosteinen HJ61 tuohon hintaan. Siinähän vois olla valmiina lukot molemmille akseleilla ja mekaaninen vinssi. Toisaalta tuossa käytössä ei ne ruosteongelmat olisi kovinkaan suuri rasite. Nämä HJ:t kun pakkaa vähän ruostumaan ja niillä on järkiään ajettu julmia määriä. HJ60 taas vähän pienemmällä teholla ja tahtoo olla ilman lukkoja tai takana pelkkä kitka = ei oikeestaan ollenkaan lukkoa. Jos aikoo hommata jostain myöhemmin ne HJ61 akselit niin siihen menee suunnilleen se tonni ja mekaaniseen vinssiin 300
Siihen isot renkaat ja leveät vanteet ja se SOA akselille. Siinäpä ois sopiva menijä. Vielä jos sais hifistellä laatikkoon tai akseleihin välitykset niin kylläpä alkais olla melkoinen paketti kasassa. Saattapi olla että budjetti pitäs pikkasen nousta että tuon sais. Mutta ei nyt ihan mahdottomia kuitenkaan. Nuo renkaat on vaan yllättävän iso rahareikä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
rekisteristä poistetulla autolla ajo | tjl | Chit-Chat | 26 | 13.06.2011 20:39 |
Millä autolla vetää 2500kg | Ticru | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 29.12.2009 23:50 |
Kilvettömällä autolla ajo. | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 20.01.2007 20:25 | |
Millä autolla offailet | Chit-Chat | 53 | 29.12.2005 22:44 | |
Millä autolla sinä ajat? | bono | Jokes | 0 | 04.10.2002 16:04 |