![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Intissä oli sulutusautoissa kompurat. L46 Hiluxissa Hydor lavalla, siinä oli takakardaanissa "pika"kiinnitys joka laitettiin kompuraan. Uudemmat oli BJ75 Land Cruisereita joissa oli ruuvikompurat. Niissä oli ilmeisesti PTO:n kautta voimansiirto kun ei tarvinnu mitään asennuksia tehdä.
__________________
KYM |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tuota takakardaanin käyttöä kans mietin jollain pikaliittimellä mutta taitaa olla paras laittaa koukkuun vaunukompressori kun niiden hinnat ei käytettyinä ihan mahdottomia näytä olevan ja tuottaa sitten tasaisesti kun en vielä tiedä kuinka moottorin tehoa säädeltäisiin kuormituksen mukaan jos ottaa autosta pyörityksen. Voi mennä liian suureksi rakenteluksi. Sitä arvioin, että 10+ kW olis tehon tarve nokalla joka tapauksessa ja ehkä kuluttaa laatikkoa liikaa pitkäaikaisessa käytössä.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. Viimeksi muokannut 2x4WD : 18.06.2011 08:45 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
BJ75:ssä on Hydorin s127 ruuvikompressori, olisko ollu 7m3/min tuotto.
Vei kyllä aika tarkkaan 3B moottorin tehot.. Ja on erillisellä vivulla kytkettävä voimanulosotto omalla kardaanilla kompressorille.(Ja se kardaani on samaa kokoluokkaa kuin takaperälle menevä..) Lähtee jakolaatikon takapuolelta jostain takakardaanin vierestä.. Jakolaatikko vapaalle ja vivusta kompuran ulosotto päälle. Kompressorilla oli oma toimilaite joka nyki kaasuvaijeria kompuran kuormituksen mukaan. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Jos meinaat ottaa tehoa paljon
Niin ota se siihen päähän tulevasta ulosotosta, kestää varmaan
sen mitä vakiokoneesta lähtee (jos pyörität jollakin muulla vaihteella kuin 4:lla, vaihteisto kuumenee isoilla tehoilla) profiilissa kuvia. http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=82689 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuo lisäulosotto on ollut pyörittämässä aggregattia vm.-88 hj:ssa, ja muita vastaavia en ole nähnyt luonnossa. Ja päälaatikon kuumeneminen tulee eteen suurilla tehoilla, ja kaikilla muilla vaih- teilla kuin suoralla, siis nelosella. voima kiertää 1-3 ja 5 vaihteella sivuakselin kautta, ja silloin se kulkee kahden hammaspyörä parin kautta; ja vaikkapa 5% siitä 50kw:sta on 2,5 kw ylimääräistä lämpötehoa, siis verrattuna 4-vaihteen häviöihin. Sitä en tiedä tuleeko siitä ongelmaa, mutta kun teet k.o viritystä, niin vaihteiston ilmankierrolle kannattaa uhrata ajatus; siis että flektin ilmavirta jäähdyttää sitä hyvin. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tai oliko viisainta laittaa ulkopuolinen jäähdytys, oma kenno öljyille ja kenties kierto pumpulla?
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja varovainen kysymys. Vaihtuuko tuo ulosotto-osa kenties euroihin?
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
tuo hammaskytkimen laatikon puoleinen sisempi palikka on kiinni pääakselissa. Tarkistan kun käyn varastolla ensi viikolla. tuohon ulosoton ja jakikseen tulevaan kytkinkappaleen väliin tulee neulalaakeri irtorullilla, ja niitä rullia osa hukassa (näkyy jossain kuvassa lattialla) Kardaani ei ole suoraan hj:n kardaani, mutta minulla on noin 30cm pitkä kardaani tuohon ulosottoon. pistän sulle yv:nä yhteystiedot |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Ei onnistu suoraan ruuvaamalla BJ-75 laatikossakaan. Ryhmäakselia on lyhennetty ja boorit pidennetty pääakselilla. En tiedä onko näitä muutoksia tehty suomessa vai japanissa. Muistaakseni Hydorilta sai varaosia tohon ulosottoon, toyotan varaosaluettelo ei tota ulosottoa tuntenut.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on yksi tuollanen pikakiinnityksellä oleva Hiluxin kardaani. Näppärä laite. Ehjiä sellasia ei ole paljoa tullut vastaan.
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Miten tuo kaasun toimilaite toimi? Sähköinen vaiko mekaninen? Kannattaako ottaa ruohonleikkurista mallia? Lainaus:
Onkos tässä ideana, että lavassa on reikä josta voi vaihtaa kardaanin paikkaa ja josta kardaani tulee ulos vai täytyykö käydä auton alla?
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin autossa, josta tuo on peräisin on pitänyt vaihtaa auton alta. Eli siirtymät oli vedelty etuvedolla kompuran pyöriessä iloisesti lavalla.
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Kompura BJ-75 toi ulosotto tehty niin että 5- vaihteisesta laatikosta otettu 5 vaihde pois jolloin vaihteiston pääakseli on pidempi. Muutama näitä tullut korjattua kun jäänyt ulosotto päälle ja lähdetty peruuttamaan=ulosotto murusina.
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itse kerran kattelin hj-60 5v-laatikkoa sillä silmällä että olisin jättänyt tuon 5v- Jatkopalan pois, että olisin saanut paketista lyhemmän. (bj-40 2h-moottorille yms.) Ongelmia tuli ainakin pääakselin poorien lyhyyden kanssa, ja sitten tuo sivuakseli oli aivan liian pitkä, ja olikohan laakeroinnissa muutakin hankaluuksia? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Voiman ulosotto | JAAVUU | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 30.03.2011 13:21 |
Voiman ulosotto SJ410 | maxim6 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 07.11.2008 18:55 |
Hilun voiman ulosotto | panda | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 23.11.2006 20:11 |
M;voiman ulosotto DANA20 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 26.06.2006 14:33 | |
M.Voiman ulosotto | hoojii | O/M/V Muut | 3 | 10.01.2006 15:15 |