Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.06.2011, 18:53
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

lähteekö se moottori nostamalla irti kun ottaa ne neljä? m8 pulttia eka irti?
vai joutuuko kikkaileen jotain? tommosta moottoriahan ei saa sitten irrallaan oikeeseen asentoon jos joutuu autossa päin pyörittään päälle?
tai kai se moottori asennossaan pysyy vaikka johdot irrottaiskin...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.06.2011, 19:12
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

joo lähtee.. ite otin sen moottorin irti ja sen jälkee napista lukko päälle ja sen jälkee huohotinletku ja sähköjohdot irti, sen jälkee pyöritin sormella sen lukitusrattaan lukkoasentoo. sit vaa liimat välii ja moottori takas..

ja jos autossa on korinkorotus ni ei tarvii puottaa laatikkoo alaspäin niiku ite jouduin tekemää.
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.06.2011, 20:02
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

kiitos vinkistä, täytyypä jokupäivä kokeilla sorkkia sitä...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.06.2011, 17:36
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Mystinen sähkövika.

Tuliko nimenomaan etukardaanin irroituksen yhteydessä?

Auto käyntiin/ainakin virta päälle
Kokeileppa laittaa jakis pikkupuolelle (silloinhan lukko meni ok kiinni)
Lukitse sitten napista keskitasauspyörästö (siis varmuuden vuoksi)
Sammuat auto/ota virta päältä ja ota sitten iso puoli päälle.
käynnistä auto

Jos vielä "hyppää yli", niin katso jakiksesta öljyt, eihän ole metallia.
(öljyä huomattavan vähän, kierrätetään pumpulla, joka ei tykkää metalli
silpusta)

Nimittäin tuo haiskahtaa mekaaniselta vialta, jakis mahdollisesti "hyppää yli"
nopean puolen lukitusholkista tai -hammaspyöristä.

(jakiksessa 3 eri lukitusholkkia, keskitasauspyötästö ja nopea- ja hidaspuoli)

jos hyppää jatkuvasti yli, niin koita katsoa etukardaanin lähtöä, että
pyöriikö se silloin kun hyppää yli, tai merkkaa etukardaanin ja takakardaanin laipaan samalla kohtaa olevat pultit, että pyöriikö yhtä matkaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.06.2011, 17:47
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

irrotin juuri moottorin ja asensin ohjeien mukaan. toimi ihan ok noin 15km, mutta sitten rupes taas naksahteleen ylitte. taitaa lämpö vaikuttaa. pitää taas ruuvata etukardaani kiinni. silloin ei ole mitään ongelmaa!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.06.2011, 18:50
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
irrotin juuri moottorin ja asensin ohjeien mukaan. toimi ihan ok noin 15km, mutta sitten rupes taas naksahteleen ylitte. taitaa lämpö vaikuttaa. pitää taas ruuvata etukardaani kiinni. silloin ei ole mitään ongelmaa!
No, jos hyppä yli, niin jokin on rikki tms.

Ja sitten kun joutuu tosi lujille, niin voi pettää kertalaakista.
Toki voihan se kestää, mutta raskas kammeta kotiin jostain suosta halvaantuneena.
Itse käyttäsin tuon jakiksen auki, ja katsoisin voisko korjata.
(nuo hdj:n jakolaatikot suhteellisen kalliita käytettynäkin)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.08.2011, 17:50
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

tällästä tänään!



purin vaihdelaatikon, mutta selvää syytä miksi se metelöi paikallaan käydessä ei löytynyt.
kytkin ja pääakselin väliset neulat oli kunnossa, samoten laakeripinnat.
sivuakselin etummainen laakeri hivenen väljä, mutta rullat ja koolit ihan ehjiä, ei pykimiä! sivuakselin takimmainen laakeri oli ulkokooliltansa silee, ja samoten rullat. ja tässähän ei ole sisäkoolia vaan akseli pyörii suoraan rullia vasten. ja akseli oli sileä. pää akselin iso kuulalaakeri on välyksetön myös, mikä ei pyöri edes auton käydessä paikoillaan.
vähän rupee ideat loppuun!

niin ja mitähän tosta jakotoosasta kannattais kattoo oikeen tarkasti?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin takalasihässäkkä ei pelitä -MaTTi- Tekniikka & Jutustelu 9 01.02.2013 21:21
O:Rangen keskitasauspyörästö. O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 13.04.2008 21:13
lj 70.hidas neliveto ei pelitä missä vika?? henteri Tekniikka & Jutustelu 7 16.03.2007 12:05
Mikäs tää kupla oikeen on?? tapsa4x4 Chit-Chat 11 27.05.2005 17:21
1974 Rangeen keskitasauspyörästö sippis O/M/V Muut 0 21.03.2003 14:30


Sivu luotu: 20:29 (GMT +2).